[win2k] Hoe selecteer ik primary Directx devices?

Pagina: 1
Acties:

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59
Matched: directsound
Ik heb zonet mijn PC uitgebreid met een SB audigy en een ESI waveterminal 192L, maar de audigy is de enige met directsound3d capatiteiten en ik wil dus ook dat alle directx requests richting audigy gaan. hoe regel ik dat, want standaard paktie het eerste kanaal van mijn waveterminal 192l?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen matches
Welke OS? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• P5ycho
Geen matches
ik zit nu onder 2k, maar ik ga ervanuit dat het voor elke os hetzelfde werkt?

Verwijderd

Geen matches
Wil je de volgende keer als je weer een topic opent in WOS even het 3 stappenplan doorlezen? Met name stap 3 (de topictitel) is voor jou van belang. Wij zien graag het OS tussen [] staan, dit om de boel overzichtelijk te houden. Een goede topictitel voor jou zou dus zijn: "[Win2k] Hoe selecteer ik primary DirectX devices". Alvast bedankt :)

• P5ycho
directx is redelijk algemeen, vandaar het weglaten van het os. dat het in dit geval win2k is maakt denk ik niet zoveel uit. Het gaat erom hoe ik nu al het directsound gebeuren richting audigy krijg en alle standaard wave pruttel naar die waveterminal...

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 01 juni 2002 01:44 schreef P5ycho het volgende:
directx is redelijk algemeen, vandaar het weglaten van het os. dat het in dit geval win2k is maakt denk ik niet zoveel uit.
Jawel, dat zijn nu eenmaal de regels. En het staat wel zo overzichtelijk vind ik zelf (en de modjes vinden dat ook)

• P5ycho
Geen matches
Op zaterdag 01 juni 2002 01:53 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Jawel, dat zijn nu eenmaal de regels. En het staat wel zo overzichtelijk vind ik zelf (en de modjes vinden dat ook)
Ik zal me er wel aan houden hoor volgende keer :)

Nu nog een oplossing en dan zijn we allemaal happy :Y)

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 01 juni 2002 01:58 schreef P5ycho het volgende:
Ik zal me er wel aan houden hoor volgende keer :)
Je zal het wel doen? Je moet het gewoon :P
Nu nog een oplossing en dan zijn we allemaal happy :Y)
Ja, dat zou wel mooi zijn. En denk eraan, niet binnen 24 uur kicken he? Dan heb ik dat alvast gezegd ;)

• P5ycho
Geen matches
Op zaterdag 01 juni 2002 02:01 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Je zal het wel doen? Je moet het gewoon :P
[..]

Ja, dat zou wel mooi zijn. En denk eraan, niet binnen 24 uur kicken he? Dan heb ik dat alvast gezegd ;)
ok meneer :)
dit is geen kick ;)

• P5ycho
Matched: directsound, default
*schopt*

Iemand die me misschien kan helpen?
Ik wil dus graag de Audigy als default directsound en directsound3d device en de waveterminal 192l als default wave device...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen matches
Op verzoek topicstarter: --> [forum=9] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• P5ycho
Wat een dilemma dit...

Haarfijne uitleg:

Audigy zit er puur in voor EAX/dsound3d support en de firewire aansluiting voor m'n iPod.

ESI Waveterminal 192L voor muziek en DVDs.

In winamp kan ik gewoon de waveterminal kiezen met de Wave output. in mediaplayer 6.4 paktie automatisch directsound. onder een divx. dit wil ik eigenlijk door de waveterminal hebben.

Onder sound and multimedia staat de waveterminal als preferred sound device, dit wil ik graag zo houden. Alleen nu het grote probleem: hoe zorg ik dat alle dsound3d zooi automatisch naar de audigy gaat? de waveterminal is hier compleet niet geschikt voor en zorgt voor een kleine delay in geluid in games en ook eax is er dus niet. Ik weet dat er ooit een tool was om tussen direct3D videodevices te wisselen, voor als je bijv. een riva tnt en een voodoo2 naast elkaar had. is er zo ook een oplossing voor dit probleem?

Alle info is welkom, dit is mijn laatste schop...

Weet anders iemand een forum meer specifiek op pc audio hardware gericht? dan kan ik daar mijn zoektocht voortzetten mocht echt niemand hier iets op weten.

Pagina: 1