Toon posts:

Voeding opgeblazen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik zit met het volgende probleem..

Normaal zijn mijn kasten geaard om spanningslekken te voorkomen tijdens het monteren van een werkend netwerk kaartje heb ik een power klap mogen ontvangen van mijn systeem.

Namnelijk het aandraaien van een schroefje en perongeluk aanraken van het kabeltje nu doet mijn voeding 0,0 niks meer.

Nou weet ik dat de kans groot is dat mijn voeding dood is (ATX voeding) maar hoe kan ik zeker weten dat het zo is ? en niet de rest van het verhaal (Mombo etc)???

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach ja ik had eens een keer het schakelaartje op 110v gezet ( tja ik kon het niet laten ) toen ging hij ook kaboem. Heel het moederbord gefrituurd. Maar eh misschien wat meetmateriaal ( je weet wel dat wat je ook bij natuurkunde hebt gehad ) dat had ik van mijn buurman geleend zo kan je zien of hij ook echt dood is, maar er staat altijd nog wel even stroom is.

By the way; weet iemand waar die schuifjes bij de cd rom speler voor zijn? ( je weet wel waardoor je hem als het ware vast kan leggen ) Want die heb ik ook een keer omgedraaid en toen maakte hij eenr aar geluid, dus dat heb ik maar gelijk veranderd

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54
Da's voor als je je pc graag op z'n kant wil leggen en je toch nog een schijfje in de cd-rom wilt hebben zonder dat ie er meteen uit valt...

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:34

CasGas

.

ik had laatst ook problemen met een voeding in een ouwe kast
ik dacht dus dat die kapot was maar dat was dus niet zo
druk op power knop op de pc maar gebeurde dus nix noppes nada
haal alle power stekkertjes los van je mobo, cdrom dingen hdd's etc.

haal de stekker van je voeding uit het stopcontact.
pak de stekker die in je mobo gaat + een paperclip
nu doe je de ene kant van de paperclip in het gaatje waar het GROENE draad aanzit, de andere kant gaat in het gaatje waar het ZWARTE draad aan zit.
hou de paperclip NIET vast. (ik heb het niet uitgeprobeerd maar het lijkt mij geen goed idee:))
Stekker in het stopcontact duwen en klaar. Doet die het niet, dan is de voeding kadoek.
Doet die het wel, dan is der dus wat anders kadoek.

ff voor de duidelijkheid
hiermee omzeil je dus de power knop zooi waar je normaal op moet drukken om de voeding de activeren of om te de-activeren.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Schroef anders effe je voeding los.
Vaak ligt de zekering er dan uit.
Maar zet nooit een draaiende PC op 115 Volt.
Dan is het BOEM, en een hoop rook.

Klant deed dat dus wel, met als gevolgen lees dit maar

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Thanks

Ik weet genoeg
Pagina: 1