Ontplofte voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Een PC van een klant werdt gister binnen gebracht.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Klant:
De pc starte niet meer op, en zag achter op de voeding een knopje (110/220 Volt)
Toen ik dat knopje om zette was het Poef en een hoop rook (PC stond nog aan toen hij knopje werdt omgezet).[/quote]Heb de voeding los gehaald, en zag dus dat er 2 Condenstators waren ontploft.
Dit leverde een olie achtige substantie op.
Dit spul zit nu op de Geheugen/MoBo/Videokaart/etc....

De pc start nu niet meer op, na het "schoonmaken".

Wat is nu de beste methode.
* PC weg donderen
* Zooi onder de kraan houden (wat een tweaker doet :)), en op hoop van zegen dat het na het drogen weer werkt.

Weet al dat dat olie niet prettig is, en dat na een tijdje het zooitje oplost.

Wie heeft een idee :)

And The Only One

Verwijderd

1: laat de klant een nieuwe pc kopen, hoe je het ook bekijkt, hij heeft geen garantie meer, zijn fout.

2: probeer die spullen goed schoon te maken, en te drogen, en dan heel goed de banen bekijken. als alles e nog goed uitziet, even kijken wat het nog doet...

in ieder geval niet voor de klant met die rotzooi gaan werken, is meestal namelijk niet goed voor je gezondheid.

Verwijderd

Ik pleit voor een wet waarin wordt afgesproken dat alle computer-idioten in een reservaat met Imac's wordt gestopt zodat de rest van de bevolking rustig kan 'puteren'

**Sigh**

Verwijderd

Nieuwe computer voor de klant.
Alles wat je kan redden moet je als hobbybonus zien voor jezelf.
De klant kan wel een mooi verhaal aan de verzekering ophangen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ben het met HlpDsk eens... dit soort computermoordenaars moet in een reservaat vol met imacs gegooid worden! (Zijn we ook zo van de imacs af>:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dat goedje is electroliet en is zwaar giftig(geen geintje) dus pas wel ff op .

Donder die pc maar weg.

Greetz Jur

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Rode knopje voor 110/220 Volt[/quote]Dat moet 115 en 130 Volt zijn toch, of zijn er voedingen met verschillende voltages?

Ik zou geen moeite doen voor die bagger, het zit onder de troep, en het is niet zo'n smakelijk werkje, en die klant heeft hem gewoon gemold, en dat is zijn eigen schuld...

Don't You stare there, Operate!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
vaak kunnen voedingen schakelen tussen 110/220.

voor deze klant zou ik echter de volgende keer een niet schakelende voeding in de comp douwen.

of je hem een nieuwe geeft (of korting op een nieuwe) hangt af van wat voor klant het is, of je nog veel aan hem kan verdienen e.d.

Verwijderd

Ik stem gewoon voor die wet dat we een computer-debielen resevaat maken waar we idere computer-nitwit en MAC-lover in stoppen, mischien kunnenw e naast die I-macs ook wat leeuwen loslaten. En mischien moeten we op die I-macs ook een rood knopje aan de achterkant maken!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53
In geval van smalle beurs....
Lijkt me dat enkel voeding naar de vaantjes is. Dus... nieuwe voeding... vaak is nieuwe kast met voeding goedkoper.

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Ja ik zou inderdaad gewoon een nieuwe computer aanraden.. en wat betreft het opblazen ik ken ook mensen die dit hebben gehad.. (was een pjoeter uit de USA en hij stond nog op 115 volt) dus zij die pjoeter in pluggen.. tja de rest is bekend.. alleen de monitor deed het nog daarna :P mag ook wel voor een 21".. ksnap trouwens nie waarom mensen die totaal nie om kunnen gaan met een pjoeter gewoon een 21" nemen.. hmm zal wel aan de verkoper hebben gelegen.. :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

ik heb het ook eens gehad, gewoon een nieuwe voeding erin en alles is weer perfect

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Helemaal eens met die wet op computerbarbaren, in een jungle gooien met wat imacs (of nog veel erger met een cyrix, geloof me ik kan het weten). Groot hek er omheen bom erin, boem, alle problemen opgelost.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
*Update*
Het zooitje zit weer in elkaar, en een andere voeding er in gezet.
Hij doet het nog wel, maar dat duurt niet meer zo lang.
(werkt er mee tot dat hij echt kapot gaat)

De aansluitingen (de contactpuntjes) van de AGP videokaart waren vandaag al een beetje verkleurd (zwart), en naast die contactjes begon het al groen uit te slaan.

Zag ook al leuke kleurtjes op het MoBo.
Tis dus gewoon wachten, zie hem vanzelf weer.
Moet er nog 75 dagen stage lopen.
*Update*<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb het ook eens gehad, gewoon een nieuwe voeding erin en alles is weer perfect[/quote]Wat voor type voeding was dat, heb ook wel AT-tjes gezien, maar daar waren de Condensatoren niet gesprongen

And The Only One

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik weet nog..
Was ik een jaar of 8, mijn vader had toentertijde een 386 33Mhz met 20Mb aan geheigen en 2 hardeschijven van 200Mb elk. Op die leeftijd ga je natuurlijk een beetje zitten kloten, wat deed ik..ik zette ff de voeding op 110V. Beeld op de monitor werd kleiner en de compu deed het niet meer.
Komt mijn vader thuis, doet die computer aan en dat ding deed niks. Euhm, paar dagen later met mijn vader mee een nieuwe voeding halen, ff 200 gulden. Gelukkig deed het geheugen ook nog. Heb er een trauma aan overgehouden en gelukkig van geleerd.

Zet daarom nooit de voeding op 110V (natuurlijk alleen in landen waar de netspanning 110V is).

Ik draaf een beetje door volgens mij.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Denk toch eens na voordat je iets doet man!
Die volts zijn toch niet voor niets??
Het spreekt toch voorzich dat het niet goedkomt als je aan de voeding gaat zitten kloten? Als je hem op 110V zet wordt de weerstand gehalveerd, en dus de stroom 2x zo sterk, en denk je nou echt dat dat echt goedkomt??

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1