Toon posts:

A7V piept bij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V moederbord, bios 1011, v7700 grafische kaart, dane elec geheugen, 1200Mhz Thunderbird.
Als ik de computer aanzet gaat het allemaal goed en snel, maar soms vraagt windows xp, om opnieuw op te starten na een installatie en dan tijdens het opnieuw opstarten, blijft de computer lange pieptonen geven.
Op dat moment valt de monitor stand by en je ziet ook niets in het scherm van bios of grafische kaart melding.
Geheugen is in orde heb ik uitgewisseld.
Ik moet de computer dan echt met de power button uitzetten, 15 seconde wachten en alles start weer prima op.
Kan het zijn dat die grafische kaart de oorzaak is, of is er misschien een bios update voor die kaart.
Misschien heeft iemand dit probleem ook in deze combinatie.

Verwijderd

hmm volgens mij is die vid kaart van je niet helemaal in orde , test die maar eens goed

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:22 schreef johnbjohn het volgende:
Ik heb een Asus A7V moederbord, bios 1011, v7700 grafische kaart, dane elec geheugen, 1200Mhz Thunderbird.
Als ik de computer aanzet gaat het allemaal goed en snel, maar soms vraagt windows xp, om opnieuw op te starten na een installatie en dan tijdens het opnieuw opstarten, blijft de computer lange pieptonen geven.
Op dat moment valt de monitor stand by en je ziet ook niets in het scherm van bios of grafische kaart melding.
Geheugen is in orde heb ik uitgewisseld.
Ik moet de computer dan echt met de power button uitzetten, 15 seconde wachten en alles start weer prima op.
Kan het zijn dat die grafische kaart de oorzaak is, of is er misschien een bios update voor die kaart.
Misschien heeft iemand dit probleem ook in deze combinatie.
Dit is niet de manier hoe we ons op het forum gedragen, moge dat duidelijk zijn.

Ik zou je willen aanraden om de FAQ nog eens door te lezen, om toekomstige overtredingen tegen te gaan. De FAQ vind je hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Meer informatie over wat die officiële waarschuwing inhoud, kun je vinden in de banrichtlijnen:
[topic=223979]

Als je bezwaar wil aantekenen tegen deze beslissing, kun je een duidelijke, serieuze mail naar de bemiddelaar sturen. Hij zal je aanvraag, mits normaal geformuleerd, in overweging nemen. Je kunt die mail naar bemiddelaar@tweakers.net sturen.

Sorry hoor wist niet dat de regels hier zo streng zijn.
Ik gedraag me naar behoren nu ik deze faq doorgelezen heb.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 30 mei 2002 19:25 schreef deviance het volgende:

[..]

Heel leuk allemaal maar dan ga je toch terug naar je computerboer gaat een stuk sneller dan naar die domme tweakertjes zitten luisteren.
Het lijkt me dat we genoeg hebben van jouw denigrerende opmerkingen over GoT en Tweakers.

Verwijderd

Waarschijnlijk staat er in het boekje van je moederbord wat de verschillende piepjes betekenen: het kan een geheugenprobleem zijn, processor, of videokaart: ff die piepjes-combinatie opzoeken en je waat wat het probleem is.

Mocht het je videokaart zijn: ff in een andere pc kijken of ie het daar wel doet. Zo ja: evt. Bios-upgrade of misschien wel een nieuw moederbord halen.

Verwijderd

Topicstarter
De piepjes geven dus juist geen code aan.
Het blijven lange pieptonen in een lange frequentie.
Dus dit staat niet in de beschrijving.
De kaart heb ik getest in een computer met epox moederbord.
Dan geen problemen.
Ik vroeg me af of meer mensen de combinatie hadden met
Asus A7V Asus v7700 en 1200Mhz processor Thunderbird.
Ik heb gehoord dat je de bios op de grafische kaart kan flashen , maar hoe?

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
Op donderdag 30 mei 2002 19:28 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

Het lijkt me dat we genoeg hebben van jouw denigrerende opmerkingen over GoT en Tweakers.
moe je zen profiel eens zien
Gebruikersnaam: deviance
Voornaam:
Achternaam:
E-mail adres: -
Aantal posts: 21
Gem. aantal posts/dag: 21
Geslacht: Man
Beroep: bedrijfsleider Vobis
Studierichting:
Hobbies en interesses: in de bosjes schijten om vervolgens mijn reet met blaadjes af te vegen.
Signature:
Ondertitel:
Homepage:
ICQ Nummer: -
User icon: -
Webicon:

zo, dies al lang lid, en dan al zulke uitspraken doen, wat denkt ie wel niet

dot.blaat

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:10 schreef janwvg het volgende:

[..]

het profiel van deviance

zo, dies al lang lid, en dan al zulke uitspraken doen, wat denkt ie wel niet
Het geeft mij ook wel te denken over de firma Vobis. Zeker weten dat ik daar toch al niets zou kopen, dat is nu nog eens bevestigd. Ooit was er een keten die Escom heette, daar was ook zo'n boer bedrijfsleider, die hebben mij precies één keer, meteen de laatste keer gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het antwoord op mijn vraag al opgelost.
Ik heb de vraag aan het Asus team voor gelegd.
Voor een ieder die hier last van heeft.
Stel in het bios bij CPU settings niet auto maar manual.
En zet de frequentie naar 95 hz.
Het geeft nagenoeg geen verlies.
Blijkt dat er een serie thunderbird 1200 is die deze problemen heeft met de A7V.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 19:02 schreef johnbjohn het volgende:
Ik heb het antwoord op mijn vraag al opgelost.
Ik heb de vraag aan het Asus team voor gelegd.
Voor een ieder die hier last van heeft.
Stel in het bios bij CPU settings niet auto maar manual.
En zet de frequentie naar 95 hz.
Het geeft nagenoeg geen verlies.
Blijkt dat er een serie thunderbird 1200 is die deze problemen heeft met de A7V.
95hz, dan wordt je cpu wel langzamer, ook stom (1200->1140mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand dan nog een andere oplossing.
Geld voor andere processor heb ik momenteel niet.

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb hetzelfde probleem als ik mijn computer overclock. Dan start die prima op en kan ik er de hele dag op draaien maar als ik dan overnieuw opstart moet ik e'm echt uit zetten en dan weer aan zetten voor hij opstart.

Denk niet dat je er veel aan heb maar.. ik denk niet dat het je videokaart is. Laat ik zo zeggen ik weet dat je e'm niet overclocked heb maar bij mij krijg ik dat als ik aan mijn proc klooi
Pagina: 1