Hoe netwerkverbindingen laptop beheren

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Even een uitleg, ik heb een laptop, en die komt regelmatig aan een netwerk te hangen. Maar elk van deze netwerken heeft zijn eigen instellingen. Is er een tooltje voor onder windows 2000 om deze netwerk verbindingen te kunnen selecteren als je gaat inloggen zodat je niet steeds de instellingen moet veranderen? (vast IP of via DHCP, domein naam of werkgroep)

Windows 2000 accepteerd maar 1 verbinding van het type LAN dus gewoon kopieren en dan de naam veranderen werkt niet.

Wie weet hier een oplossing/tooltje voor. Zoals gezegd moet dit onder windows 2000 werken.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Netswitcher is wat je zoekt

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 30 mei 2002 21:10 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Netswitcher is wat je zoekt
is er zoiets ook freeware? (nee geen cracks oid, echt freeware)

of een andere oplossing, ik hoef enkel te switchen tussen wel een proxyserver (school) en geen proxyserver (thuis) en dat moet dan automatisch gaan (het liefst) bijvoorbeeld aan de hand van mijn ip. Is er zoiets?

Verwijderd

Ik ben er zelf niet gek op, maar dit kun je met de profielen doen, waar je dan uit moet kiezen tijdens het opstarten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nee inderdaad, dat netswitcher lijkt precies te doen wat ik wil. Thanks.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Op donderdag 30 mei 2002 21:18 schreef erkens het volgende:

[..]

is er zoiets ook freeware? (nee geen cracks oid, echt freeware)

of een andere oplossing, ik hoef enkel te switchen tussen wel een proxyserver (school) en geen proxyserver (thuis) en dat moet dan automatisch gaan (het liefst) bijvoorbeeld aan de hand van mijn ip. Is er zoiets?
Erkens, kijk eens hier. Alleen heb het nog niet aan de praat, misschien heb jij nog een idee, of iemand anders???

Ik zit namelijk met precies het zelfde probleem....

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Update: Helaas werkt dat netswitcher alleen als je domein admin rechten hebt (bij het switchen van een netwerk zonder domein naar een netwerk met domein), en helaas heb ik die niet. Dus het is voor mij niet bruikbaar (ik krijg dus elke keer een foutmelding omdat ik niet genoeg rechten heb, en moet dan alsnog sysbeheer erbij halen). Ik heb nu wel een andere oplossing gevonden, namelijk rechtsreeks het login script aanroepen op de server. Niet de meest nette oplossing maar ja, het voldoet, ik heb dan net genoeg rechten om bij de gesharede drives en printers te kunnen, en dat is genoeg voor mij.

Toch bedankt.

Verwijderd

Je kunt ook .reg files gebruiken:

- Stel bij IE je proxy settings in.
- Run REGEDIT en export die bepaalde key naar een file (proxy1.reg)

- Stel bij IE je andere proxy in.
- Run REGEDIT en export die bepaalde key naar een file (proxy2.reg)

Enz. Etc.

Nu hoef je alleen op die bepaalde werkplek, de juiste reg-file aan te klikken.

En presto: it works :)

Verwijderd

Hoe ik het een tijdje gedaan heb (tot ik overal waar ik kom met me laptop een dhcp server had ;)) was om op werk de pcmcia kaart in de bovenste slot te doen, en thuis in de onderste.. hij zag het als 2 verschillende verbindingen met eigen instellingen. (Alleen voor proxy instellingen moet je wat anders verzinnen)

Verwijderd

MultiNetwork Manager....Te downloaden bij Download.com...
Bevalt uitstekend.... :9

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Het gaat er juist om, of ik kan switchen tusen een netwerk met en een netwerk zonder domein. Dat is moeilijk, aangezien je (als het tootlje) niet exact alle instellingen bewaard, je niet kan switchen vanwege te weinig rechten. Als het alleen ging om proxyinstellingen enzo dan had ik het zelf wel kunnen oplossen, maar het gaat juist om wel of geen domein.

Windows 2k verlangt dus van de user dat ie op dat moment domeinrechten heeft om zich aan te kunnen melden. En daar kan zo'n tooltje niet mee omgaan. Iig NetSwitcher niet.
Pagina: 1