Ik ben al een tijdje aan het zoeken en proberen om een automatisch configuratiescript te maken voor de proxy instellingen in Internet Explorer.
Situatie:
Ik heb een laptop die ik op school en thuis gebruik. Op school moet ik via een proxy server het internet op. Om thuis het internet op te gaan kan ik niet via die proxy server want die wil geen connecties van buiten. Thuis heb ik trouwens ook geen proxy nodig.
Doel:
Nu wil ik dus een script maken voor het automatisch toewijzen van een proxy server aan de hand van mijn ip.
Wat heb ik al:
Ik ben al druk aan het zoeken en proberen geweest maar het lukt maar niet.
Volgens mij zou het volgende stukje code moeten werken.
Dit stukje code heb ik in een file.pac gezet op mijn harddeschijf. Bij de instellingen van IE heb ik opgegeven dat de handmatige instellingen overschreven moeten worden en dat ik deze file wil gebruiken.
Het verschil bij het vinkje overschrijven aan of uit maakt geen verschil.
Vraag:
Weet iemand wat ik fout doe? Of heeft iemand een url met duidelijke en niet al te ingewikkelde uitleg over die scripts? Of een beter oplossing?
Situatie:
Ik heb een laptop die ik op school en thuis gebruik. Op school moet ik via een proxy server het internet op. Om thuis het internet op te gaan kan ik niet via die proxy server want die wil geen connecties van buiten. Thuis heb ik trouwens ook geen proxy nodig.
Doel:
Nu wil ik dus een script maken voor het automatisch toewijzen van een proxy server aan de hand van mijn ip.
Wat heb ik al:
Ik ben al druk aan het zoeken en proberen geweest maar het lukt maar niet.
Volgens mij zou het volgende stukje code moeten werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function FindProxyForURL( url, host )
{
ip_adres = myIpAddress();
if ( ip_adres == "mijn.school.ip.adres" ) // krijg van DHCP elke keer het zelfde ip.
{
RETURN "PROXY proxy.onze.school:8080";
}
else
RETURN DIRECT;
} |
Dit stukje code heb ik in een file.pac gezet op mijn harddeschijf. Bij de instellingen van IE heb ik opgegeven dat de handmatige instellingen overschreven moeten worden en dat ik deze file wil gebruiken.
Het verschil bij het vinkje overschrijven aan of uit maakt geen verschil.
Vraag:
Weet iemand wat ik fout doe? Of heeft iemand een url met duidelijke en niet al te ingewikkelde uitleg over die scripts? Of een beter oplossing?
As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.