Toon posts:

[WC] Pomp maakt veel lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben hiernaast een water cooling aan het testen op lekken (HWLabs 2 radiator, Swiftech blok).

Nou maakt dat pompje ongelooflijk veel herrie. Het pomp 670 L / min, maar, als ik zo eens kijk naar de inkomende straal van de reservoi, vind ik wel dat die traag loopt.

Als ik die slang horizontaal hou, valt het water naar beneden in een hoek van 80-85 graden.

Wat doe ik het best :(
Die Eheim zijn rete duur :(

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, hoeveel L zou een pomp moeten hebben?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:03 schreef gabberatski het volgende:

Nou maakt dat pompje ongelooflijk veel herrie. Het pomp 670 L / min, maar, als ik zo eens kijk naar de inkomende straal van de reservoi, vind ik wel dat die traag loopt.
670 l/min?? per uur bedoel je neem ik aan

Verwijderd

Topicstarter
ow jah :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

heb ik ook gehad bij een ander pompje.. bleek dat hij snelheden had! op z'n langzaamst gaat hij herry maken!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
nou, het is maar een cheapo pompje (32 euro)

Er is toch geen regelknop

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik had er een van 13.50.. die was regelbaar tot 400l/uur.. pompje kan tot ongeveer 100 graden! gisteren getest zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/509212

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

misschien handleiding ff lezen
of datasheet zoeken?
en anders terug sturen

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
670 l/u? Maxi-jet toevallig? Die draait bij mij ook in mijn systeem. Maakt inderdaad te veel kabaal zodra je er iets aanhangt. Ik zit er over te denken om dat ding te vervangen door een sicce nova (800l/u), want die schijnt wel erg stil te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja!!! het is een Maxi-jet

welke zijn er dan wel héél stil?

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Op vrijdag 31 mei 2002 14:02 schreef gabberatski het volgende:
Ik heb zelf een Eheim pomp en die is rete-stil ! :)
en die draait als een tiet !

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Verwijderd

Topicstarter
ok, en dan nog iets, hoe hard moet die straal gaan? ik vind dat het maar behoorlijk traag is

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 31 mei 2002 14:02 schreef gabberatski het volgende:
ja!!! het is een Maxi-jet

Eheim, zijn ook nog eens magnetisch geisoleerd

heb zelf de Eheim 1048, en dat ding hoor je dus echt _niet_

ik moet af en toe gewoon eens checken wat m'n temp is, anders weet ik niet of het water wel stroomt.. (ben nog bezig om een goeie flowmeter te zoeken, maar de slangdiameters daarvoor zijn overal te klein, heb 1/2" diameters)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
hoe hard moet die straal nu zijn???

Verwijderd

het debiet van je pomp is recht evenredig met de capaciteit van je radiator.

Kan je radiator maar traag je water koelen dan moet je je water er ook niet gaan doorjagen ... dat helpt geen moer..
heeft je radiator echter zo'n goede koeleigenschappen dat hij een hoger debiet wel aankan... opschroeven die snelheid zou ik zo zeggen....

Afhankelijk van de koeling die je radiator aan je water kan geven kan het best zijn dat een laag debiet voldoende is om je pc'tje te koelen. Testen en meten is de boodschap zou ik zo zeggen. Test je wc setje eers nog maar wat op lekken en monteer hem dan in je case. Zet in je bios (als je mobo het ondersteund tenminste) je beveiliging aan dat ie niet boven een bepaalde temp mag en draaien maar.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen
Ik heb trouwens een Black Ice 2 radiator

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
Ik heb een sicce nova gekocht. En die is stil (in de test opstelling iig). Nu moet ik nog een keer tijd maken om mijn reservoir open te maken en die kl*te maxi-jet eruit te halen... Was ook een relatief goedkoop pompje, EUR 18,15
Die maxi-jet was n.b. duurder! |:( :(

btw ik heb het vermoeden dat die maxi-jet zoveel kabaal maakt omdat de impeller loszit. Zodra de pomp afgeknepen wordt (belasting erop dus) dan komt de stator niet meer goed in zijn werkpunt. Bij de nova zit de stator beter gemonteerd waardoor de impeller niet zo ver kan afwijken.
Pagina: 1