Borrelen van koelsysteem!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
ik hoorde net wat borrels in mijn koelsysteem! ik ging kijken, had namelijk een schijf er ff ingezet, is het draatje van mijn fan los gegaan :( stond al 3 uur aan! :(

dus ging ik aal de slangen voelen :( heeel heeeet dus :+
vandaar die borrels die ik hoorde, cpu temp was 112 graden.. kan een amd hiertegen? ik was net aan het benchen.. en liep lekker door... geen fout gehad!
Vingers wel verbrand aan koelblok :( zit nu een blaar op :(
LOL Post het meer record temps

Type cpu: amd 1800+
temp: 112 graden

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

doet ie ut nog? :X

mag temp is 90 C :X

trouwens, die temp komt overeen met een leuk telefoon nummertje ;)

• Looki

Looki

Topicstarter
werkt nog perfect! >:) vandaar dat ik het toen zag *D

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

heb je geluk gehad!!
wel lekker koken!! :P :P

• Looki

Looki

Topicstarter
ik deed m'n fan ff op een adapter... en het stonk op mijn kamer... zoals een hele kachel :+

• Looki

Looki

Topicstarter
ik zit dus nu ook ff op mijn pa's pc! :D

• Looki

Looki

Topicstarter
hij is weer koel! we gaan er weer tegenaan! nu ff voorzichtig 8-)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

mm, mijn record is 77o op mn athlon classic 800 @964 :) Mn Vos32+ cpu fans waren uitgevallen, maar gelukkig zat het blok er zelf op, ander had ik een smeulen hoopje gehad :P Ik was th3 aan het spelen, en ineens was het stil in mn kamer... raar dat ik ben zette ik mn pc niet meteen uit, maar rebootte zodat ik in het bios de temp kon zien :+

edit> check het edit knopje :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

naja, kan iig wel zeggen dat je hem BURNED-IN hebt :)

Verwijderd

w00t, 112 graden??? dan hebbie wel geluk gehad... En natuurlijk meteen 112 gebeld voor die blaar :P ;)

Verwijderd

ai ai ai ... en dan denken dat 50 graden al veel was :P
naja.. khoop dat ie het nog doet maar lijkt me eerder sterk.. zal wel denk ik "iets" door gefikt zijn

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 23:04
Hmm.. mijn Athlon Tostiijzer (1400) was volgens de bios in het begin steeds 92 graden... nu schijnt het wel dat biossen het wel vaker mis hebben.
Kep nog geen gekke bijeffecten gehad gelukkig... ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

:X dat soort ongelukjes ken ik..
Had voor $niks een oud mobotje meegenomen voor mn router, socket7... Had nog een P120... Zat alleen geen klipje meer aan de socket (afgebroken, daarom kon ik m meenemen dus), dus ik vrolijk met secondelijm de heatsink op de proc maken en dat koelde wel goed genoeg (altijd stabiel gedraaid) en na een paar maanden rook ik es een beetje een brandluchtje, kon niks vinden, 2 dagen later was het nog niet weg, draaide het kreng al 3 dagen met een heatsink die op de bodem van de case lag... Gloeiend heet, dikke blaar, maar het werkt nog steeds :7

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Ik snap het wel, maar om nou de hele tijd met je kop op je bureau te gaan zitten hengsten..... ;) :P :+

Verwijderd

Heh, de fan op mijn alpha begeeft het ook wel eens. :)
Mijn athlon 1400 rijst dan al snel naar temperaturen van 95+. 96 nogwat is het hoogst dat ik in mijn bios heb kunnen zien, nadat ik gecrashed was :X

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
damn, ik krijg het al warm als mijn XP1900+ op de 71 graden zit :P

Verwijderd

Tja borrelen, ooit ook zoiest gehad. Had namelijk een lowbudged waterkoeling gemaakt van een koperen einddop een stuiver en 2 koperen pijpjes. Dit alles was gesoldeerd met gewoon soldeer (gebruik je ook voor elektronica). En ja hoor na vele maanden ineens borrel geluiden en sissen. Snel alles uit (geen tijd om temp te controleren). Na het openen van de case bleek dat het water aan de kook was geraakt, en een stukje soldeer was verdwenen, nou ja verdwenen, een dikke traan soldeer. In ieder geval na een nacht open drogen bootte de pc gewoon weer op.

Dus ga maar na wat deze duron (700) kon overleven, als ik het goed heb smelt die soldeer bij 183 graden celcius......

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
PIII 700@933 op 96C gehad zonder koeler

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
mijn rec iz 75 c.
toen kwam ik er achter dat ik ipv en 12/7v een 12/5 volt B-buz had gebouwd.
delta fan op 5 volt blaast echt voor geen meter, tja dan word je xp met alpha blok wel een tikkeltje warm :7

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 08:23
Wat mijn record is weet ik niet, maar hij was best warm. Had geen beeld meer en reageerde niet op m'n muis en het rook naar brand. ;( En toen ik aan de onderkant van me proc. keek/kijk zaten/zitten er kleine plekjes op... Maar hij doet het nog dus... >:)

Dit kwam doordat DO3 op een schakelaar 12v/uit/7v zat.. En stond dus, per ongeluk, uit.. ;( toen heb ik er maar snel een 12v/7v schakelaartje opgezet.. :)

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
112 ?? damn ik vond mijn max van 64 al veel te veel. je krijgt er iig wel zo'n lekkere adrenaline rush van als je ziet dat je CPU op 112 graden staat te koken. en dat met je hand schudden omdat je je brande was niet om de pijn hoor maar je stond gewoon te shaken omdat je d8 dat je CPU elk moment naar de eewige jachtvelden zou vertrekken :+

maar snap alleen jouw opstelling ff niet, je zegt dat het draadje van je fan los zat duz zodoende deed je fan het niet. ik neem aan dat je fan voor je radiator staat want een normale heatsink borrelt niet als ie warm wordt :+ duz van uit gaande dat je water nog wel gewoon stroomde hoe krijg je dan in hemels naam 112 graden voor elkaar ??? als ik mijn fan uit zet wordt ie maximaal 56 graden idle dan, stressed wil ik niet proberen...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Looki

Looki

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 00:01 schreef Deacon het volgende:
maar snap alleen jouw opstelling ff niet, je zegt dat het draadje van je fan los zat duz zodoende deed je fan het niet. ik neem aan dat je fan voor je radiator staat want een normale heatsink borrelt niet als ie warm wordt :+ duz van uit gaande dat je water nog wel gewoon stroomde hoe krijg je dan in hemels naam 112 graden voor elkaar ??? als ik mijn fan uit zet wordt ie maximaal 56 graden idle dan, stressed wil ik niet proberen...
De cpu is altijd warmer dan de water temp, als mijn water 22 is dan is mijn temp 36 (artic silver wil ik nog eens kopen ;) ) daar zit dus 14 graden verschil in.. ik weet het die goedkope pasta werkt voor geen meter! laten we zeggen dat het mobo ook nog 5 graden afwijkt!
ik was de hele avond ook al aan het benchen, hdspeed, sandra, 3dmarks enz. :+ maar ik heb weer ff gebencht en alles werkt nog.. volgen het test progje van amd dan!

DUS ik heb heel erg geluk gehad :D. maar het wes wel erg |:( van mij
en dat met je hand schudden omdat je je brande was niet om de pijn hoor maar je stond gewoon te shaken omdat je d8 dat je CPU elk moment naar de eewige jachtvelden zou vertrekken
nou dan ga ik niet ff in de bios kijken als dat zo is :+ . ik wou de temp toch weten :) en anders koop in een nieuwe een 2100 ofzo :)

• Looki

Looki

Topicstarter
en m'n digicam is weg anders had ik een foto van de blaar gemaakt :P LOL

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

De radiator in't vervolg toch maar voor de airco hangen? :+

Is heel efficiënt als de airco lucht van slechts 5*C door de radiator blaast. :9

De waterdruk verhogen naar 3 bar met een expansievat en automatische ontluchter is ook een idee }:O

95 graden Celcius is het maximum dat AMD opgeeft voor de XP, maar de core zal pas smelten als de temperatuur de 127*C passeerd, er zijn namelijk militaire HCT'tjes verkrijgbaar die het tot de 125 probleemloos dienen te doen, en dat gedurende minimaal 10 jaar. Er zit dus wel enige speling in de maximale temperatuur, maar goed is het zeker niet, die hoge temperaturen. (8>

• Looki

Looki

Topicstarter
waar kan je zo'n airco kopen? is wel een idee! kan ik erg gaan oc-en!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

ben weleens een bedrijf tegen gekomen waar ze die dingen maakten met een peltier element.... zag er wel :9~ uit iig, zal ff linkje zoeken

kan em niet vinden :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 20:29 schreef jeuuron het volgende:
reken maar op minimaal 500-600 euro voor zo'n ding.(kun je beter een vapochill achtige kopen)

Even een verhaaltje van mij:
Ik was aan het prutsen met m'n celeron 400, voltage op 2,3v. Ik moest ff de koeler(met erg klein koelblok) er opnieuw opzetten. Ik zet 'm aan, hij boot, ik kijk in windows met MBM5 hoe heet ie wordt. Loopt de temp op: 70, 80, 85 in een paar sec(ik heb }:O altijd aanstaan), ik zet dat ding snel uit. Ik voel aan het koelblok, en ik trok m'n hand maar snel terug. Blijkt dat ik de CPU fan niet had aangesloten |:(

• Looki

Looki

Topicstarter
alijd leuk om je pc als kookstel te gebruiken, de lucht die uit mijn radiator kwam leek wel een oven :9

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Edit: Al weer VEEEEEEEL te laat...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
mijn record heb ik gehaald met me p3-450, da ding was 75C... was een brak bevestigd koelblok met een flink vern**kte fan erop :) (vobis)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Mijn record is 80*C , daarna sloot PC-Alert (van MSI) me computer af (lees liet em vastlopen :)

Help!

• Looki

Looki

Topicstarter
he hoe heb je dat ingesteld... mijn pc alert gaat alleen piepen!.. en ik heb xp er net een dag opstaan! pc alert nog niet geinstalled! |:(

Verwijderd

Laatst was ik mijn videokaart aan het overclocken, wilde het even testen en ging GTA3 doen. Na 1 missie ging ik kijken of mijn vidkaart niet te heet werd. Toen schrok ik nadat ik zag dat mijn proc fan niet aangesloten was. Meteen dat ding weer aangesloten en naar de bios: 105 graden. Duron 800 @ 800. Alles doet het nog.

• Adm.Spock
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Nou, bij je lokale wit&bruingoed boer!

Beetje modden:
Thermostaatje zodanig tweaken dat-ie altijd op max draait, kastje herverherverbouwen zodat je radiator het hele uitblaasgat in beslag neemt, olie-koelers uit kevertjes zijn hier erg goed voor }:O

Et voilá SuperDuper-koelsysteem waar zelfs KryoTech een puntje aan kan zuigen! 8-)

Verwijderd

Haha geluk gehad.
Hopen dat me dit nie overkomt :D
Mijn temp is gelukkig nog nooit boven 51 geweest *D

• Shunt
  • Laatst online: 20-02 10:43

Shunt

Boe

echt wat ben ik blij dat ik C.O.P. heb man LaNG leven ASUS voor een langer leven van uw cpu LOL :+

bij mij max 70 graden en dan gaat het sys uit

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Looki

Looki

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:31 schreef Shunt het volgende:
echt wat ben ik blij dat ik C.O.P. heb man LaNG leven ASUS voor een langer leven van uw cpu LOL :+

bij mij max 70 graden en dan gaat het sys uit
dit moet ook met een msi kunnen.. maar hoe?

• Vorkie
  • Niet online
check de gamma folder...

www.gamma.com :)

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
die van mij werd ook hendig 85 graden. stressed met een volcano 7+ erop. Naar een paar maanden toch maar eens overgestapt op waterkoeling. de kasttemp werd zelfs 60 graden. is toch knap voor een athlon xp 1800. maar 90/95 zal hij wel ooit gehaald hebben in de zomer of op lans. Kan geen kwaad

Verwijderd

Looki schreef op 07 juni 2002 @ 01:09:
[...]

dit moet ook met een msi kunnen.. maar hoe?
Je kunt als het goed is in je bios de temp instellen waarboven ie moet uitgaan.

Verwijderd

jaaa lekker oud jongens

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-01 13:11
nou toen hoorde je je pc weer wel he :+ *borrel* *borrel*

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Afgelopen weekend stond m'n waterkoeling uit vanwege een rotte stekker.
Maarjah Pentium 4 heh :P
dus ding loopt gewoon, maar heel traag, dus ik voel na aandringen van kennissen aan mijn reservoir (waar de ultra stille pomp in zit) en ik voelde geen trillingen...toen wist ik genoeg :)

Toen zette ik 'm aan en zag ik wittig water (van de warmte natuurlijk) uit het blok komen.
80 graden moet ie toch zeker geweest zijn, had 73 in het bios gezien, Windows startte gewoon op.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 09:18

DinX

Motormuis

een topic van 4 maand oud :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08