Toon posts:

[Win2k] FTP werkt niet met ICS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ff bezig om een ftp servertje op te zetten nu hebbik een probleem .... Mijn server thuis deelt al de internet verbindingen .. maar als ik via de server aan het internet hang dan kannik niet inloggen op de ftp en als ik direct via mijn pc verbinding maak lukt het wel:S op de server draait win 2000 en ik gebruik gewoon internet verbinding delen wat in 2000 zit gebakken... hoe los ik dit nou weer op .. zit het misschien in de settings van internet verbinding delen :S zag een optie bij services ftp??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet "portmappen"(port 21). Hier staat hoe dat moet: [topic=184484]

Verwijderd

Hoi rhalkes,

Wil je de volgende keer als je weer een topic opent in WOS even het 3 stappenplan doorlezen? Met name stap 3 (de topictitel) is voor jou van belang. Hier zien wij graag het OS in terug tussen de [] tags. Een goede topictitel zou dus zijn: "[Win2k] FTP werkt niet met ICS".

Zie verder de post van SH007. De oplossing is idd portmapping.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien firewall die sommige dingen blokt :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 30 mei 2002 17:37 schreef Silverstar het volgende:
Zie verder de post van SH007. De oplossing is idd portmapping.
Dat weet ik nog niet ;)

Ik heb bepaalde ... ehm.. minder legale ftp's en daar kom ik alleen op via m'n server.. en de normale ftp's kom ik ook vanaf mijn bak op..

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 17:39 schreef Marv het volgende:
Dat weet ik nog niet ;)

Ik heb bepaalde ... ehm.. minder legale ftp's en daar kom ik alleen op via m'n server.. en de normale ftp's kom ik ook vanaf mijn bak op..
Aha, ik dacht toch echt dat portmapping de oplossing was, het klonk mij zo bekend in de oren, maar ja.

Verwijderd

Topicstarter
GRRRRRRRR :( Silverstar blijft mij achtervolgen

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:49

Maximus

PhD i.o.

Misschien moet je hier voor het programmatje Apache webserver gebruiken? Volgens mij kun je die downloaden op www.apache.com dan kun je daar mee een FTP server draaien en alles instellen..

Login
Pass
IP
Size

Hopelijk heb je daar wat aan :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weten jullie dat ook wel. Ik heb op mijn pc die aan de server hangt een DNS client geinstaleerd. nu wil ik mijn dns account harry.dnsalias.com koppelen aan het programma Remotely Anywhere(poort 2000). moet ik op de server iets instellen over de dns naam. of moet ik ook poortmappen :S

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Poortmappen lijkt me hier toch wel het goede antwoord. Kijk iig eerst daar even naar. Dus poort 21 (of wat dan ook) van de server mappen naar de ftp server.
Op donderdag 30 mei 2002 18:11 schreef rhalkes het volgende:
GRRRRRRRR :( Silverstar blijft mij achtervolgen
Hehe. Toch goed he, dat mensen genoeg om je geven om je even te wijzen op de zaken die beter kunnen :Y)
Lees even de diverse FAQ's en sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/8.gif)van de fora als je je gestalked voel ;)
Op donderdag 30 mei 2002 18:17 schreef rhalkes het volgende:
Misschien weten jullie dat ook wel. Ik heb op mijn pc die aan de server hangt een DNS client geinstaleerd. nu wil ik mijn dns account harry.dnsalias.com koppelen aan het programma Remotely Anywhere(poort 2000). moet ik op de server iets instellen over de dns naam. of moet ik ook poortmappen :S
Laten we over die vraag in [topic=510000] verder gaan :)
Maar ja, daar zal je dus poort 2000 moeten mappen als je van buiten af die machine wilt bereiken via de server die inet deelt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 30 mei 2002 17:31 schreef rhalkes het volgende:
ik ben ff bezig om een ftp servertje op te zetten nu hebbik een probleem .... Mijn server thuis deelt al de internet verbindingen .. maar als ik via de server aan het internet hang dan kannik niet inloggen op de ftp en als ik direct via mijn pc verbinding maak lukt het wel:s op de server draait win 2000 en ik gebruik gewoon internet verbinding delen wat in 2000 zit gebakken... hoe los ik dit nou weer op .. zit het misschien in de settings van internet verbinding delen :S zag een optie bij services ftp??
Als je windows internetdelen gebruikt dan gaat inkomend verkeer NERGENS naartoe .... dus gebruik een ander progje.
Heb het vroeger ook gebruikt ... maar dan kregen alle pc's hetzelfde ip naar buiten .. dus die van je internetverbinding ... en als iemand dan jou IP benaderd dan weet ie niet naar WELKE pc ie moet ... en mappen gaat niet met Internetdelen van M$ :(

Verwijderd

Topicstarter
ik kan toch internet delen van microsoft blijven gebruiken en gewoon winroute pro erbij gebruiken :S

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op donderdag 30 mei 2002 19:47 schreef NuKeFaCe het volgende:
Als je windows internetdelen gebruikt dan gaat inkomend verkeer NERGENS naartoe .... dus gebruik een ander progje.
Heb het vroeger ook gebruikt ... maar dan kregen alle pc's hetzelfde ip naar buiten .. dus die van je internetverbinding ... en als iemand dan jou IP benaderd dan weet ie niet naar WELKE pc ie moet ... en mappen gaat niet met Internetdelen van M$ :(
Gaat wel, afhankelijk van de gebruikte windows versie. Zie ook de link van SH007 :)

By the way M$ => MS. Als je er wat tegen hebt, moet je het gewoon niet gebruiken :)
Op donderdag 30 mei 2002 19:55 schreef rhalkes het volgende:
ik kan toch internet delen van microsoft blijven gebruiken en gewoon winroute pro erbij gebruiken :S
Ik zie het nut daar niet helemaal van, het is dan ook niet nodig. Zie het grote poortmappingverhaal.

Off topic: :S is een MSN messenger smiley, die doet het hier niet...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen hoe ik winroute pro moet configureren als ik mijn ftp poort 21 naar mijn pc wil linken.. ik zit nu in de optie Port Mapping.
ik heb het volgende geprobeert: (dit lukt niet)

Protocol: TCP
Listen: <unspecified>
listen port: single port 21
destination ip: 192.168.0.10
destination port: 21

en ik heb nix ingevuld bij allow access only from.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Titelfix en maar ff naar NT :)
Pagina: 1