Ik zit erover te denken om een 17" TFT van Iiyama te kopen. Is dit verstandig met het oog op gamen enzo??
Ik heb nu een 19" Iiyama, ga ik er dan erg op achteruit??
Ik heb nu een 19" Iiyama, ga ik er dan erg op achteruit??
www.stevelock.nl
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
What the @#$% is VISOp woensdag 29 mei 2002 20:30 schreef DarkSide het volgende:
De vis van een 19" CRT is ongeveer 18,1 "
Een 17" TFT heeft een vis van 17"
You do the math.
Verder zijn er HEEL wat topics over TFT schermen en games, refreshrates en alles wat daar mee te maken heeft, langsgekomen.
Zou zeggen gebruik de search eens.
Maar kort gezegd kan je gewoon gamen.
Mocht ik besluiten een TFT te kopen.....verkopen natuurlijkOp woensdag 29 mei 2002 20:30 schreef kaasie het volgende:
het beelf van een TFT is prachtig, zeker van Iiyama. Het is dan wel 17` maar meestal lijkt een TFT groter.. Zeker voor gamen is een TFT prachtig!!!
euh wat doe je met je oude 19`????
Op woensdag 29 mei 2002 20:31 schreef MiniDutch het volgende:
[..]
What the @#$% is VIS
vis. zal wel voor visibility staan.Op woensdag 29 mei 2002 20:31 schreef MiniDutch het volgende:
[..]
What the @#$% is VIS
Viewable Image SizeOp woensdag 29 mei 2002 20:31 schreef MiniDutch het volgende:
[..]
What the @#$% is VIS
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Soms zitten er boxen inOp woensdag 29 mei 2002 20:34 schreef canalplus het volgende:
Wat heeft een TFT met audio,video & hifi te maken?
Hmm ligt eraan, die nadelen ben ik 't niet helmaal mee eens, als je je desktop op verschillende resoluties wil weergeven heb je gelijk. Maar op de aanbevolen resoltie is TFT imo stuk scherper dan CRT. En in games is dat net weer een voordeel. Soort gratis anti-aliasingOp woensdag 29 mei 2002 20:35 schreef TimMer het volgende:
TFT
Voordelen: ruimtebesparend, mooi uiterlijk.
Nadelen: duur, minder scherp dan CRT, vreet stroom, vaste resolutie, "veeg"-effecten.
Ik zou lekker een grotere CRT kopen als ik jou was. Ik heb maandag een 22" Iiyama CRT gehaald, de Vision Master Pro 512. Beestachtig beeld gewoon.
uhmm volgens mij niet. Waarom krijg je anders op een TFT 50,- euro terug van het energiebedrijf. Bij CRT krijg je niks hoe groot ie ook is.Op woensdag 29 mei 2002 20:35 schreef TimMer het volgende:
TFT
Voordelen: ruimtebesparend, mooi uiterlijk.
Nadelen: duur, minder scherp dan CRT, vreet stroom, vaste resolutie, "veeg"-effecten.
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Beeldkannon?????Op woensdag 29 mei 2002 20:36 schreef MiniDutch het volgende:
[..]
Video????????????????/
Dacht al dat 't daar over ging.Op woensdag 29 mei 2002 20:36 schreef MiniDutch het volgende:
is dit wat?? http://www.iiyama.nl/1024x768/files/AS4314UT.pdf
Idd (bijna) alle 17" TFT's zitten onder de 50 watt. 17" CRT is toch wel veel meer.Op woensdag 29 mei 2002 20:40 schreef tymiek het volgende:
[..]
uhmm volgens mij niet. Waarom krijg je anders op een TFT 50,- euro terug van het energiebedrijf. Bij CRT krijg je niks hoe groot ie ook is.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Verwijderd
Verwijderd
Dat zie je ook al met een TFT met een analoge ingang.Op woensdag 29 mei 2002 20:52 schreef SuperMouse het volgende:
Eén tip neem een Lcd met DVI ingang en een videokaart met DVI uitgang.
Pas dan zie je ECHT kwaliteit verschil.
Verwijderd
Ben ik het zeker mee eens, maar als ik mijn monitor analoog aansluit zie ik heel vaag een waas over het scherm lopen, met DVI staat hij echt onuitsprekelijk strak.Op woensdag 29 mei 2002 21:07 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat zie je ook al met een TFT met een analoge ingang.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hoe kom je erbijOp woensdag 29 mei 2002 21:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
de grootste nadeel van tft is
geen 32bit kleuren opbouw
dus je bent verplicht om op 16bit te draaien
dus de spellen zien er minder mooi er op uit
en wie zeg dat ik lieg liegt zelf
ik weet nog heel goed wat ze hier zijden over 16bit en 32bit in games
als je een dijk van een videokaart heb ga je toch niet in 16bit spelen
de kleuren verloop van licht naar donker (schaduw en wolken)
lopen niet vloeient
omdat je kleuren mist
dat is dus de hele reden dan ik nu nog op twee 19" monitors werkt
anders had ik nu al twee tft schermen staan
Onzin. Elke moderne TFT doet 32-bits kleuren, en het verschil is dan ook zeker duidelijk als ik mijn desktop terugzet naar 16-bit (evenzo in spellen).Op woensdag 29 mei 2002 21:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nou, mijn gramatica rammelt tenminste niet zo.en wie zeg dat ik lieg liegt zelf
Dat weet je blijkbaar helemaal "niet goed".ik weet nog heel goed wat ze hier zijden over 16bit en 32bit in games
Juist niet. CRT is vrijwel altijd 3:4, 17" TFT is vrijwel altijd 4:5. TFT is dus juist de vierkantere (yugh:-) van de twee.Op woensdag 29 mei 2002 20:33 schreef LiquidSilver het volgende:
17" TFT is 17" zichtbaar, maar een TFT is meestal wat breder en soms iets minder hoog dan CRT, meer soort breedbeeld dus.
Verwijderd
lezen is moelijk he ???????Op woensdag 29 mei 2002 21:44 schreef SuperMouse het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij
Ik zie wel degelijk verschil!!!!!!!! tussen 16 en 32 bits.
Uuhm.Op woensdag 29 mei 2002 21:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
en wie zeg dat ik lieg liegt zelf
ik weet nog heel goed wat ze hier zijden over 16bit en 32bit in games
als je een dijk van een videokaart heb ga je toch niet in 16bit spelen
de kleuren verloop van licht naar donker (schaduw en wolken)
lopen niet vloeient
omdat je kleuren mist
dat is dus de hele reden dan ik nu nog op twee 19" monitors werkt
anders had ik nu al twee tft schermen staan
Schrijven blijkbaar ook voor jou?Op woensdag 29 mei 2002 21:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
lezen is moelijk he ???????
Nonsens, want dat zou je massieve dithering waarnemen in games en bij 24-bit kleuren images (let wel, 32-bit is niets anders dan 24-bit + 8-bit transparency alpha channel).verder al tft's die gemaakt zijn kunnen alleen maar 16bit aan
Iemand die "zegt" als "zecht" schrijft kan ik niet serieus nemen, sorry.als jij een bewijs kan tonen die zecht dat tft 32bit
Verwijderd
Dat verschil zie je vooral als je b.v. in Paint Shop Pro of Photoshop een gradient vlak invult, van een kleur naar een andere kleur. In 16-bit zie je duidelijk de "banden", schakel je naar 32-bit dan is de overgang vloeiend zoals die behoort te zijn, en ook op mijn TFT is dit duidelijk waarneembaar.Op woensdag 29 mei 2002 21:50 schreef LiquidSilver het volgende:
Je videokaart zet je gewoon op 32 bits hoor. Die gaat dan 32 bits kleurtjes renderen.
Je ziet op je TFt iig verschil tussen 32 en 16 bits. Weet oik niet precies waarom, maar 't is wel zo. Zet hier gewoon alles op 32 en ziet beter uit dan 16.
I rest my case. Redneck logica.Op woensdag 29 mei 2002 21:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
loop naar de pomp man
deze topic is niet voor mij maar voor de topic starter die het vraagt
dus normaal antwoord kan je niet geven
dat houd dan in dat ik gelijk heb
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Niet echt. Kijk zelf maar, tenminste mijne is veel breder.Op woensdag 29 mei 2002 21:47 schreef JF_ het volgende:
[..]
Juist niet. CRT is vrijwel altijd 3:4, 17" TFT is vrijwel altijd 4:5. TFT is dus juist de vierkantere (yugh:-) van de twee.

Verwijderd
Verwijderd
Uuhm het gaat hier over verschillende dingen hoorOp donderdag 30 mei 2002 01:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik geloof er geen barst van
als een tft 16bit maximaal aan kan
kan je er geen 32bit van maken ook al zet je het in de spel aan
zal het morgen even testen met mijn tft xga 13,3" (6maanden oud)
met max payne
hardware kan je niet veranderen door software
zal wel een truukje op zitten
tja dat er misschien 24bit tft zijn dat zal heus wel
maar wat is de prijs daar van ?????
Laatste is niet helemaal waar eigenlijk.Op donderdag 30 mei 2002 01:40 schreef Sjonjoop het volgende:
Test t maar eens met SOF2, die achtergrondgebouwen, in 16 bitin 32 bit zien ze er wel strak uit. En on topic, als je geld genoeg hebt, houdt van een beetje design, met scherp beeld en een lagere stroomrekening is er geen reden om geen TFT te nemen, al die verhalen over slecht met games etc gaan over TFT's van x jaar terug
Verwijderd
Goh 't is dat je username al zegt wat ik wilde zeggenOp donderdag 30 mei 2002 01:59 schreef kwweetnix het volgende:
Het enige voordeel van een TFT is ruimte besparing...
Nadelen zijn er in overvloed, niet doen als je de ruimte hebt zou ik zeggen.
zeker met het oog op gamen
Verwijderd
Ok even een stukje theorie over kleurtjes:Op woensdag 29 mei 2002 21:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
lezen is moelijk he ???????
ik zij dat je kleuren mist
verder al tft's die gemaakt zijn kunnen alleen maar 16bit aan
ook al zet je je videokaart op 32bit dan nog kan hij het niet maken
als jij een bewijs kan tonen die zecht dat tft 32bit ondersteunt
dan pas heb jij me overtuigt
Verwijderd
Lcd schermen kennen geen convergentie fouten, geen geometrische fouten, zijn scherper en prettiger voor de ogen, flikkeren niet, scoren beter als het gaat om brightness en verbruiken veel minder stroom.Op donderdag 30 mei 2002 01:59 schreef kwweetnix het volgende:
Het enige voordeel van een TFT is ruimte besparing...
Nadelen zijn er in overvloed, niet doen als je de ruimte hebt zou ik zeggen.
zeker met het oog op gamen
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
De Eiso L365 15" heeft een DVI-uitgang, ik heb gisteren de Hercules ProphetView 720 (15") gekocht, analoge uitgang (ik heb een DVI + analoge uitgang op mijn Radeon 8500), en werkt supergoed! Ik zat te twijfelen over DVI en analoog. Analoog werkt voor mij meer dan goed genoeg!Op donderdag 30 mei 2002 12:19 schreef axis het volgende:
Die 15" en 19" schermpjes die ze nu bij MyCom hebben, die hebben geen DVI aansluiting.
Verwijderd
Ik zou zeggen --> DOEN ik heb zelf de 720 en hij is lekker in spellen, en desktop is loeischerp (met een goede videokaart natuurlijk) en hij staat heeeeeeeeeeeeel cool op je desktopOp woensdag 29 mei 2002 20:48 schreef tymiek het volgende:
Die Hercules PV 920 is ook wel leuk voor zijn 1000,-.
Zijn er mensen die ervaring met deze of de 720 hebben. Zit er namelijk aan te denken om er een te kopen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Verwijderd
Zoeken bij de homepage van de fabrikanten? je kunt toch wel het serienummer en merk van de tft krijgen?Op donderdag 30 mei 2002 13:42 schreef Flipje_ het volgende:
Het probleem bij crompaq is dat zij zo lekker vaag kunnen doen over de producten die ze verkopen. responsetime kan ik dus nergens vinden.
Verwijderd
Kleurechtheid ligt ook weer aan welke TFT je hebt.Op donderdag 30 mei 2002 14:12 schreef worstkaasscrippie het volgende:
Deze topics beginnen ook bijna flames te worden.
Ik hoor veel mensen meningen geven terwijl ze zelf geen TFT en een CRT monitor hebben.
Ze zullen vast wel een TFT in de winkel hebben zien draaien, en baseren daar meteen hun conclusies op.
Thuis heb ik een CRT Philips 109S
Werk heb ik een TFT Samsung 151S.
Videokaart is in ieder geval al heel belangrijk.
TFT werd aangestuurd door een Kyro die een brakke beeldkwaliteit gaf. Deze vervangen door een Matrox G400.
CRT wordt aangestuurd door een Matrox G550.
-De kleurechtheid van de Samsung TFT valt tegen.
Op de CRT is zie je blauw, op de TFT is dit paars.
-Dode pxels ben ik nog niet tegengekomen.
-TFT is dus echt plat! Wat erg fijn kijkt.
-TFT is veel scherper dan de CRT, vooral als je met je neus bovenop de tekst gaat zitten.
-Traagheid in games/3dmark ben ik niet tegengekomen.
-Traagheid met scrollen in pagina's ben ik niet tegengekomen. Let op: Wel met die Kyro videokaart en een oude Ati videokaart.
Mijn conclusie is dat ik de CRT thuis van 19" zo wil omruilen tegen de 15" TFT.
Verwijderd
Het beeldvlak kan je met een vochtig doekje afnemen lijkt me. Kijk even in je handleiding wat de fabrikant aanraadt. Succes!Op donderdag 30 mei 2002 15:41 schreef Farzin het volgende:
Weet iemand overigens of ik mijn monitor kan schoonmaken met water (uiteraard als de monitor uitstaat).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Verwijderd
Op zaterdag 22 juni 2002 23:07 schreef JeeDee het volgende:
Wat me nog wel een belangrijk punt lijkt is de levensduur. Als je een TFT van iig > €500,- koopt hoop je toch dat ie wel minstens 5 jaar mee kan.
Wat is hierover bekend (objectieve info)?
De levensduur van een lcd scherm hangt van zijn backlights af. Je mag rekenen dat die ongeveer bij de 20.000 uren ligt (kan tegenwoordig al meer zijn) en dan staan ze op 50%.Op zaterdag 22 juni 2002 23:38 schreef Basdoorn het volgende:
Over de levensduur is niets bekend, een TFT van vijf jaar geleden lijkt kwa productieproces weinig meer op een moderne, dus het valt lastig te zeggen. Maar laptops van vijf jaar terug geven nog best goed beeld, als er voorzichtig mee omgegaan is.
Deze schermen maken gewoon gebruik van de MVA technologie van Fujitsu die je ook bij ander schermen vind. Wat niet wil zeggen dat hun reactietijd niet laag is:Op zaterdag 22 juni 2002 23:14 schreef El_Capone het volgende:
Als je een TFT zoekt die tevens geschikt is voor gamen dan is de Belinea 10 17 40 (17") en de Belinea 10 19 10 (19"). Deze maken gebruik van een nieuwe technilogie en hebben een response time van 15 to 20 m/s.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Helaas kan dat dus wel... m'n oom heeft een Philips 109S en een pixel blijft altijd rood. En m'n vader heeft een Philips 107T met twee dode pixels (altijd zwart). Godzijdank is m'n eigen Philips 109S perfect...Op donderdag 13 juni 2002 22:09 schreef masteroni het volgende:
Voordelen CRT/Nadelen TFT:
-CRT heeft geen gezeur met dooie pixels of weet ik veel wat
hmm weet iemand dit?Op woensdag 24 juli 2002 03:43 schreef plakbandrol het volgende:
nog een vraagje, als je die DVI aansluit, werkt ie dan meteen of moet je eerst bij de videokaart of monitor allerlei instellingen veranderen?
Verwijderd
1. Alle 17 inch tft zijn 1280x1024Op donderdag 25 juli 2002 15:17 schreef Schmoove het volgende:
Belangrijkste voor mij... kan ik 1600x1200 draaien op een TFT, of op zijn minst 1280x1024. Nou waarschijnlijk niet op een 17", dus voor mij wordt het dan een 19".....
Laat maar ik hou me Samsung Syncmaster 900NF wel... die produceert tenminste een haarscherp beeld op 1600x1200@85hz, en is nog te betalen in tegenstelling tot een 19" TFT!!!
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Dat is als het vergelijken van een Eizo CRT monitor met een Trust TFT scherm. En dan nog betaal je teveel voor de TFT versieOp donderdag 25 juli 2002 21:39 schreef ErikRo het volgende:
2. 19inch tft belinea ¤1450 is dat echt zoveel meer dan een 19inch crt?
WoeiiOp donderdag 30 mei 2002 01:26 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Niet echt. Kijk zelf maar, tenminste mijne is veel breder.
Daarom hebben veel TFT's ook pivot functie (90 graden je beeld draaien) zodat je meer tekst in beeld krijgt.
[url="http://www.pcstats.com/articleimages/samsung171b_rotate1.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://www.pcstats.com/articleimages/samsung171b_rotate2.jpg"][afbeelding][/url]
Meeste CRT's zijn toch wat vierkanter. Verhoudingen weet ik niet precies eigenlijk.
Dit is natuurlijk onzin. 15/10 wil zeggen 15ms rise time (oplichten van een pixel) en 10ms fall time (uitdoven van een pixel), dus je moet het niet bij elkaar gaan optellen... In het uiterste geval kun je dus spreken van een responsetijd van 15ms.Belinea 10 17 40 : 15/10 => dus 25 ms
Belinea 10 19 10 : 15/10 => dus 25 ms
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Dit topic is gesloten.
![]()