Op donderdag 30 mei 2002 10:38 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Sorry? Ik verkoop die dingen met de pallets tegelijk dus reken maar dat ik weet waar ik het over heb. Er bestaan wel degelijk TFT schermen met 0 dode pixels. Ik kijk nu nl. naar zo'n scherm. Die dingen waren moeilijk te fabriceren maar tegenwoordig is de techniek al ruimschoots aanwezig om een 0-pixel garantie te geven (bij aankoop!). Philips doet het al dik een jaar en het word zeer zeker een geldende afspraak.
Ik raad je aan eens de iets oudere C'Ts eens door te nemen. Daar werden regelmatig discussies gevoerd over zulke dingen.
Je hebt er ongetwijfeld verstand van, maar dan had je ook kunnen vermelden dat er een aardig verschil zit in garantiebepalingen...
Als je een hot- of dead-pixel-vrij scherm wil hebben (of in ieder geval de garantie) dan betaal je daar ook voor.
Ja, ze worden gemaakt met die garantie. De schermpjes die op Armada pc's van Compaq zitten, zijn vrij hot/dead pixelproof... maar die gevallen van Neovo bijvoorbeeld absoluut niet. Maar kijk naar het prijsverschil en trek je conclusies...
Zoals al eerder gezegd in dit topic (ik meen de vorige pagina), er zijn verschillende garantiebepalingen... de ene bepaling zegt dat er een bepaald aantal procenten aan pixels aan de randen mogen sterven of oplichten, terwijl een andere bepaling al problemen maakt bij 1 hot/dead pixel.