Toon posts:

TFT scherm 1 dode pixel :(

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag dat TFT scherm van de aldi gehaald! Maar nou zit er rechtsbovenin 1 dode pixel (een wit puntje) 2 bij 3 cm van de rand ongeveer.

Moet ik hier een probleem van maken, of komt het weinig voor dat je een TFT monitor vindt waar 0 dode pixels in zitten?!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 14:06

Barreljan

...Zoom-Zoom...

me moeder heeft hier een Belina TFT scherm en daar zit ook 1 dode in. Dus Aldi of belinea... maakt geen zak uit

Denk dat het nog wel kan. Zijn het er meer dan 2 dan zou ik zeker terug gaan

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als de monitor niet aan een norm voldoet die zegt dat er geen dode pixels in mogen zitten zul je hier genoegen mee moeten nemen. Je kunt natuurlijk altijd proberen 'm te ruilen bij de aldi, maar of ze dat doen weet ik niet.

Verwijderd

1 maar en dat dan bij de aldi. ik zou niet zeuren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 29 mei 2002 19:17 schreef chefke het volgende:
Lijkt mij ook ja.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:15 schreef V!NNY het volgende:
Ik heb vanmiddag dat TFT scherm van de aldi gehaald! Maar nou zit er rechtsbovenin 1 dode pixel (een wit puntje) 2 bij 3 cm van de rand ongeveer.
??? is een dode pixel normaal niet zwart?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja. Ik zou balen en terug gaan.
Welk merk is het trouwens?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
las ook dat dode pixels zwart waren.. maar er zit dus echt een wit puntje! zou niet weten hoe ik dat anders moet gaan noemen dan!

en het is een Medion!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeker teruggaan, wat heb je te verliezen? Altijd proberen!

• Exirion
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 29 mei 2002 19:19 schreef thedolf het volgende:
Tja. Ik zou balen en terug gaan.
Welk merk is het trouwens?
Denk dat ze je dan moeten teleurstellen omdat alleen de betere merken soms een 0-dode-pixel garantie geven. Niet zo heel lang geleden was het zelfs bij A-merken zoals Toshiba en NEC niet ongebruikelijk als er 2 a 4 dode pixels in een display zaten. Bij een budget-scherm mag je echt niet klagen als er 1 pixel dood is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Tja nooit geschoten is altijd mis :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 02:00

Wok

Dakloos...

Persoonlijk denk ik dat je er weinig aan kunt doen. Wat je kunt proberen is aan de hand van het merk van het scherm uitzoeken in welke klasse deze schermen vallen. De klasse heeft aan hoeveel dode pixels er in het scherm mogen zitten, voordat er aanspraak gemaakt kan worden op garantie. Ik geloof dat klasse I pixelperfect moeten zijn. Totaal zijn er geloof ik vier klassen.

Daar komt bij dat je een dode pixel in de rechter bovenhoek hebt. Fabrikanten kijken hier ook naar (naar de plek van de dode pixel). Als de dode pixel midden in het beeldoppervlak zit, heb je eerder kans dat je een nieuwe krijgt, omdat dit een opvallende plek is.

Resumerend: zoek eerst uit hoeveel dode pixels de fabrikant als acceptabel hanteert. Ik geef je echter weinig kans dat je dit kunt verhalen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:21 schreef V!NNY het volgende:
las ook dat dode pixels zwart waren.. maar er zit dus echt een wit puntje! zou niet weten hoe ik dat anders moet gaan noemen dan!

en het is een Medion!
zwart, of in een van de 3 kleuren oplichtend of in alle kleuren oplichtend :) (dat ik weet)

• Wok
  • Laatst online: 11-07 02:00

Wok

Dakloos...

Op woensdag 29 mei 2002 19:23 schreef Exirion het volgende:

[..]

Denk dat ze je dan moeten teleurstellen omdat alleen de betere merken soms een 0-dode-pixel garantie geven. Niet zo heel lang geleden was het zelfs bij A-merken zoals Toshiba en NEC niet ongebruikelijk als er 2 a 4 dode pixels in een display zaten. Bij een budget-scherm mag je echt niet klagen als er 1 pixel dood is.
Sterker nog: NEC-Mitsubishi klassificeert haar schermen nog steeds als klasse II, wat betekent dat er tot 5 dode pixels in mogen zitten.Tegenwoordig zijn deze panelen bijna altijd pixelperfect, maar nog steeds is een dode pixel geen garantie voor een nieuw scherm.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• michiel100
  • Laatst online: 14:16
Beetje kinderachtig om de aldi hier weer af te schilderen als een winkel die geen kwaliteit levert.

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 19:23 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hij zei er niet bij welk merk het was. Als het nou een philips was dan had ie zo een nieuwe kunnen halen.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 19:29 schreef HAL-9000 het volgende:

[..]

...of in alle kleuren oplichtend ...
En welke kleur krijg je dan denk je?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:32 schreef thedolf het volgende:

[..]

En welke kleur krijg je dan denk je?
Bruin :)
edit: oh nee dat is bij verf :D
Wit!

Vinny: alleen philips geeft een 0-pixel garantie. Overigens is er ooit een uitspraak geweest van een rechter dat hij vond dat de techniek inmiddels zo ver gevorderd is dat een klant een 0-pixel tft mag verwachten. Alleen philips heeft, vooruitlopend op een algehele afspraak door de diverse tft-fabrikanten, hier alvast een standpunt op ingenomen :)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 10:01

Alphafox

wat zeggie!

ik denk dat je blij mag zijn,dat het maar een dode pixel is. Aldi kennende hebben ze deze schermen maar eenmalig doet hij het niet is het geld terug, want andere hebben ze niet,tenzij deze nog niet uitverkocht zijn :) :) :)

wisdom is rarely common

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op woensdag 29 mei 2002 19:15 schreef V!NNY het volgende:
Moet ik hier een probleem van maken, of komt het weinig voor dat je een TFT monitor vindt waar 0 dode pixels in zitten?!
Je KUNT er waarschijnlijk nog geeneens een probleem van maken :)
In de garantie bepalingen staat meestal het pixel-beleid omschreven. Ik ken geen 1 merk dat 0 dode pixels garandeerd (Dit is trouwens een brightpixel, geen dode). Die 1ne wordt door hen niet gezien als 'defect'

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 17:13
Op woensdag 29 mei 2002 19:21 schreef V!NNY het volgende:

en het is een Medion!
Er kan ook sprake zijn van een hot-pixel (rood/blauw/groen/wit).

• waslijn
Op woensdag 29 mei 2002 19:38 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

In de garantie bepalingen staat meestal het pixel-beleid omschreven. Ik ken geen 1 merk dat 0 dode pixels garandeerd (Dit is trouwens een brightpixel, geen dode). Die 1ne wordt door hen niet gezien als 'defect'
Ik ken wel een merk: Philips/LG

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 11-03 10:13
Op woensdag 29 mei 2002 19:45 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Ik ken wel een merk: Philips/LG
Philips levert die garantie :?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Op mijn promedion die ik vanmiddag heb opgehaalt zit ook een dood pixel. Tja ik weet niet wat zu zullen gaan zeggen als ik naar de winkel ga en daarom ga zeuren. Tja verder ben ik dik te vreden.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07

Phydomir

Dennis

Ik weet alleen dat je bij iiyama (wat toch wel als top merk door mag) kunt gaan klagen als het er meer als 2 zijn...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• waslijn
Op woensdag 29 mei 2002 19:53 schreef DuDePrOdUcTiOnS het volgende:

[..]

Ja

Verwijderd

Op het beeldscherm van mijn laptop (IBM) zat ook 1 dode pixel(blauw), helemaal rechts onder in de hoek. Ik heb er toen een paar keer met mijn wijsvinger tegenaan getikt en toen deed hij het ruim een half jaar goed, daarna kwam hij weer terug. zelfde truukje gedaan en hij doet het nog steeds foutloos (is nu ruim 3 jaar oud). Misschien helpt het bij jou ook...

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
Juridisch gezien heeft een dergelijke pixel policy niet veel waarde, net zoveel als een shrink wrap license; het is in het algemeen geen onderdeel van het koopcontract.

Ik snap dan ook niet dat mensen voor een dergelijke policy buigen alsof het geschreven zou zijn door God himself.

Net zoals met andere producten moet de verkoper je voor de koop op de hoogte stellen van eventuele gebreken en je daar op gewezen hebben.

Verder heb je nog de conformiteitseis. Als je in een winkel een demo model krijgt te zien wat perfect in orde is dan mag je een dergelijke functionaliteit ook van jouw aankoop verwachten.

Verwijderd

[..]

voorzover ik weet wel maar dat was alweer een tijdje geleden(half jaar)

• CV_SmileY

CV_SmileY

[..]

Niet volledig. De garantie van Philips houdt ik : 0 bright-pixels. Er mogen nog wel (ik d8 3) dode-pixels in zitten

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 09:19
offtopic:
Hoe is ie, qua beeld enzow

Verwijderd

Ik werk zelf bij een electronicazaak en als we daar een compaq of packard bell (ja ik weet het...) terugkrijgen moeten er een bepaald aantal dode pixels in een bepaald gebied van het scherm zitten, dus ik geloof niet dat je veel succes zult hebben door ermee terug te gaan. Maar dat neemt niet weg dat het klote is...

Verwijderd

ik zou lekker terug gaan, omruilen die handel

• Sovereign
Op woensdag 29 mei 2002 20:34 schreef v1RuZ het volgende:
Ik werk zelf bij een electronicazaak en als we daar een compaq of packard bell (ja ik weet het...) terugkrijgen moeten er een bepaald aantal dode pixels in een bepaald gebied van het scherm zitten, dus ik geloof niet dat je veel succes zult hebben door ermee terug te gaan. Maar dat neemt niet weg dat het klote is...
Juridisch gezien heeft hij IMO recht op een nieuwe monitor. (En deze discussie is al eens een keer gevoerd geloof ik, check the archives.)

Verwijderd

Als hij niet bevalt mag je hem trouwens gewoon terugbrengen hoor, dit staat op hun website :

Want lage prijzen ten koste van de kwaliteit zijn bij ons niet aan de orde. Bevalt een product niet, dan kan de klant het product terugbrengen. daarbij volstaat de stelling: "Ik ben met het product niet tevreden!". De koopprijs wordt de klant zonder enige discussie terugbetaald.

Dat zie ik de meeste andere pc-verkopers ze nog niet nadoen.

www.aldi.nl

• Flarrestein
  • Laatst online: 11-07 11:17

Flarrestein

Superworm Jim

In mijn Prophetview zitten '0' dode pixels, en de vorige die ik had (voeding kapot, kreeg een hele nieuwe) ook nix.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

zit toch 8 dagen niet goed geld terug garantie op?? inpakken dat scherm terugbrengen en bij een andere aldi naar binnenstappen en daar een scherm halen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik een nieuwe mee krijg... hoe groot is dan de kans dat daar ook weer 1 of misschien wel meer dode pixels op zitten... of midden op het scherm... dan kan ik m niet weer ruilen. Het is natuurlijk geen topmerk dat Medion (zeker ook niet slecht).
-Maar moet ik het risico nemen om m om te ruilen?!

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ga gewoon terug naar de winkel
PAK HET WEER KURIG IN

als je met een door komt waar je alles in gegooit heb zullen ze het minder snel omruilen

laat zien dat jij goed mee om gaat :)

vraag het er om of ze het kunnen omruilen. eventuweel ff belluh. voordat je langs gaat.

meeste winkels doen niet moeilijk bij nieuwe schermen (wij teminste niet ik werk bij d*x*ns <censor>, maar dat kan ook weer verschillen per winkel)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Je heb idd dode pixels in de vorm van *inactieve* zwarte subpixels, en in de vorm van een *vastzittende* subpixel, welke dus gewoon een kleur weergeeft, maar niet meer op signalen reageert.

Als ik jou was zou ik gewoon naar de Aldi toegaan.. Ze weten er toch geen hol van af, en als je ze zou vertellen dat het scherm niet goed is kun je waarschijnlijk gewoon je scherm ruilen! Niet geschoten is altijd mis! :+

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De meeste goedkope schermen hebben gewoon pixel-fouten. Dat is ook logisch want ze komen uit de zelfde fabrieken als de A-merken, de A-merken/modellen krijgen de goede tot perfecte schermen en de wat goedkopere merken/modellen krijgen de schermen die wel goed zijn maar waar vaak net iets mis is. Dit is een beetje kort door de bocht, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Als je hem ruilt heb je grote kans dat er weer foutjes op zitten. Maar heb je al zo'n standaard test-tool gedraaid? Dan zet je je scherm op Zwart, Wit, Rood, Groen en Blauw, dan zie je perfect wat er fout is. Ik heb zelf geen TFT, maar heb later vertellen dat dat 'the way to go' is. Als je een TFT in een PC-zaak koopt, kan je dat natuurlijk ook vóór de koop doen (zeker bij de wat duurdere).

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Volgens mij heeft niemand hier verstand van tft schermpies.
Je mag blij wezen als het maar 1 pixel is die je ziet.
Want er bestaan namelijk geen tft schermen met 0 dode pixels.
Zo'n ding is heel moeilijk te fabriceren en dode pixels blijven er dus de eerste paar jaar zeker nog in zitten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 11:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 29 mei 2002 19:23 schreef Cubix het volgende:
Met de kans dat je er 1 terug krijgt met nog meer dode of hot pixels :z kan je helaas geen zak van zeggen bij goedkopere schermen (lees thuis-TFT-schermpjes)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 14:55

Trek Y11

Eat my shorts

Ik had het met een laptop, na verloop van tijd kreeg ik een rode subpixel te zien. Ik gaf er met mijn vinger een tik tegen, nooit meer teruggekomen :)

Ik zou geen groot probleem hiervan maken, de kans dat je een perfect scherm te pakken krijgt is niet erg groot.

What if this weren't a hypothetical question?

• bras
  • Laatst online: 03-07 09:03
[min of meer off-topic]
Er zijn mooie programma's voor die testen of alle pixels goed aan en uit gaan, ik heb een keer in een winkel gestaan waar een kerel gewoon uitgebreid z'n toekomstige tft ging testen om er zeker van te zijn dat dat ding het ook deed zonder dode/bright pixels.

Als je dan een volgende keer de kans krijgt om te testen (bij de aldi zal die mogelijkheid niet bestaan denk ik) is zo'n programma wel handig.

Met google te vinden als je zoekt op lcdtest
[/min of meer off-topic] >:)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Sovereign
Op woensdag 29 mei 2002 23:37 schreef gsjonnie het volgende:
Zo'n ding is heel moeilijk te fabriceren en dode pixels blijven er dus de eerste paar jaar zeker nog in zitten.
Wat een onzin!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:38 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Er is een bepaald merk, iets van "Aqua...." die garandeert dat er geen enkele dode pixel in je TFT zit. Als iemand echt precies wil weten welk merk dat is, kan ik dat nog wel uitzoeken

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

uhhh ik heb op mijn laptop (TFT) geen dode pixels
en ik verkoop ook TFT schermen en heb het 1x gehad met een laptop met een dooie pixel... maar die hadden we toen omgeruild voor de klant en terug gestuurd naar compaq.

dus een dooie pixel is niet gewoon

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• CV_SmileY

CV_SmileY

Op donderdag 30 mei 2002 10:11 schreef Bass64 het volgende:

[..]

uhhh ik heb op mijn laptop (TFT) geen dode pixels
en ik verkoop ook TFT schermen en heb het 1x gehad met een laptop met een dooie pixel... maar die hadden we toen omgeruild voor de klant en terug gestuurd naar compaq.

dus een dooie pixel is niet gewoon
Op laptops zijn weer andere garantie's van toepassing, dus dat staat buiten dit verhaal lijkt mij

• Ordos20
  • Laatst online: 11-06 08:26
Mhh ik heb met mijn TFT ook 0,0,0,0,0,0,0 (of was het maar 1 keer 0,0)dode pixels......
dus euhm dit slaat als een <<vul zelf toepasslijke expressie in>>

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

NEOVO heeft ook pixel garantie.

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
Op donderdag 30 mei 2002 10:13 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Op laptops zijn weer andere garantie's van toepassing, dus dat staat buiten dit verhaal lijkt mij
Het lijkt me dat dat niet hierbuiten staat, want dat is ook een gewoon TFT-scherm.
Verder moet je (de topicstarter) even de afweging maken dat je de kans hebt op een ander scherm met ook een dode pixel, maar dan op een irritantere plaats.
boven in de hoek, vind ik nog niet zo irritant, persoonlijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Op donderdag 30 mei 2002 10:22 schreef tweakerrrr het volgende:
Ook op subpixels? (oplichtende pixels)

• spacy
  • Laatst online: 14:45

spacy

+++

Ik heb hier een LG 563LE staan,
als testscherm, top schermpje.

volgens de leverancier ervan hebben ze inmiddels al tientallen geleverd en er nog maar 1 terug gekregen met een dood pixeltje, die hebben ze nu zelf op hun eigen kantoor staan. ;)

Verwijderd

tja zoals al vermeld, dode pixels is geen garantie, meestal vanaf een stuk of 5, Philips heeft een tijdje die nul defecte pixelgarantie gehad, en op dit moment heeft liteon dat ook (zag ik in de C't)

Verwijderd

Sorry? Ik verkoop die dingen met de pallets tegelijk dus reken maar dat ik weet waar ik het over heb. Er bestaan wel degelijk TFT schermen met 0 dode pixels. Ik kijk nu nl. naar zo'n scherm. Die dingen waren moeilijk te fabriceren maar tegenwoordig is de techniek al ruimschoots aanwezig om een 0-pixel garantie te geven (bij aankoop!). Philips doet het al dik een jaar en het word zeer zeker een geldende afspraak.

Ik raad je aan eens de iets oudere C'Ts eens door te nemen. Daar werden regelmatig discussies gevoerd over zulke dingen.

• Case
  • Laatst online: 28-06 08:23
Ze hebben bij de aldi toch zo'n afspraak dat je iets terug mag brengen als je er niet 100% tevreden mee bent?
Gewoon terug brengen dus! :Y)

Mijn Firewizzie

• basset
  • Laatst online: 10-07 13:26
Juridisch of niet, als je 4- a 5- honderd gulden gaat uitgeven moet een product ook 100% in orde zijn. Dat is net zoiets als een auto verkopen met een scheur ergens in een raam. Je kan er gewoon mee rijden maar het hoort zo niet. Als je een dode pixel hebt en je kunt ermee leven prima, maar ik vind als je geld uitgeeft aan iets nieuwe moet het 100% werken.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

[..]

yp op hun nieuweste lijn wel ja

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op woensdag 29 mei 2002 19:17 schreef SH007 het volgende:
Als de monitor niet aan een norm voldoet die zegt dat er geen dode pixels in mogen zitten zul je hier genoegen mee moeten nemen. Je kunt natuurlijk altijd proberen 'm te ruilen bij de aldi, maar of ze dat doen weet ik niet.
er komt binnenkort een officiële ISO-norm met 3 of 4 categorieën. Geen enkele dode pixel is de hoogste en de laagste is bijna niet werkbaar met 6 of 7 pixels.

edit:
wokmaster was mij reeds voor

• Flarrestein
  • Laatst online: 11-07 11:17

Flarrestein

Superworm Jim

Op donderdag 30 mei 2002 10:18 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Mhh ik heb met mijn TFT ook 0,0,0,0,0,0,0 (of was het maar 1 keer 0,0)dode pixels......
dus euhm dit slaat als een <<vul zelf toepasslijke expressie in>>
Kut op Dirk ??

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Dikke bs.
Ik heb zelf ook een tft scherm, een iiyama 1 van de goedkoopste versies, en daar heb ik geen enkele dode pixel op. Wat ik wel kreeg na een half jaar dat er opeens onder in m'n beeld een 'hotpixel' was. Op een zwarte achtergrond bleef ie groen. Toen heb ik er een paar tikken tegenaan gegeven en daarna deed ie het weer vlekkenloos.
Op school bij mij staan ook een stuk of 300 tft's en ik heb op geen enkel tft ooit een dode pixel gezien.

Verwijderd

Dode pixels kwamen bij vroegere tft's veel voor maar het maken van lcd schermen is al veel verbeterd en de kans dat je een dode pixels in je scherm hebt is redelijk klein.

Ik heb hier 2 schermen staan waarvan 1 dode pixels heeft (je moet al goed zoeken voor je die vind en dan nog storen ze totaal niet) en 1 zonder dode pixels.

Philips heeft inderdaad categorie 1 schermen maar dit enkel op hun nieuwste reeks. Bijna alle andere schermen zijn categorie 2 schermen.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:31 schreef thedolf het volgende:

[..]

Hij zei er niet bij welk merk het was. Als het nou een philips was dan had ie zo een nieuwe kunnen halen.
Geldt niet voor alle Philips TFT schermen,zoals de 150S en 150X.;(

• WFvN
  • Laatst online: 04-07 11:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 30 mei 2002 10:38 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Sorry? Ik verkoop die dingen met de pallets tegelijk dus reken maar dat ik weet waar ik het over heb. Er bestaan wel degelijk TFT schermen met 0 dode pixels. Ik kijk nu nl. naar zo'n scherm. Die dingen waren moeilijk te fabriceren maar tegenwoordig is de techniek al ruimschoots aanwezig om een 0-pixel garantie te geven (bij aankoop!). Philips doet het al dik een jaar en het word zeer zeker een geldende afspraak.

Ik raad je aan eens de iets oudere C'Ts eens door te nemen. Daar werden regelmatig discussies gevoerd over zulke dingen.
Je hebt er ongetwijfeld verstand van, maar dan had je ook kunnen vermelden dat er een aardig verschil zit in garantiebepalingen...

Als je een hot- of dead-pixel-vrij scherm wil hebben (of in ieder geval de garantie) dan betaal je daar ook voor.

Ja, ze worden gemaakt met die garantie. De schermpjes die op Armada pc's van Compaq zitten, zijn vrij hot/dead pixelproof... maar die gevallen van Neovo bijvoorbeeld absoluut niet. Maar kijk naar het prijsverschil en trek je conclusies...

Zoals al eerder gezegd in dit topic (ik meen de vorige pagina), er zijn verschillende garantiebepalingen... de ene bepaling zegt dat er een bepaald aantal procenten aan pixels aan de randen mogen sterven of oplichten, terwijl een andere bepaling al problemen maakt bij 1 hot/dead pixel.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 19:26 schreef Mr_Hiney het volgende:
Tja nooit geschoten is altijd mis :)
Nee hoor, niet geschoten is niet raak, maar ook niet mis.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
hp en compaq nemen ze pas terug als je er 3+ hebt.......

en dat zijn toch echt de grote merken qua service

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 10:26 schreef Ghost het volgende:

[..]

Ook op subpixels? (oplichtende pixels)
Jah, NEOVO geeft volledige garantie. Maar alleen als er via de officieele distributeur Centenna is geleverd.

• Valkyre
  • Laatst online: 10-07 09:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

mijn pa heeft ook een bak van de aldi, maar dat ding werkt perfect. (voor zijn boekhouding en stuff) ook een gewone monitor (heb ik ook en hij ook) werkt mooi.
ik vindt een resolutie van 1280x1024 niet verkeerd.

maar ja het klinkt wel raar, mijn PC komt bij de ALDI vandaan!! 8-)

iRacing Profiel

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 10:57 schreef Gohan-san het volgende:

[..]

maar ja het klinkt wel raar, mijn PC komt bij de ALDI vandaan!! 8-)

Asus A7V333 [] AMD Athlon xp1700+ [] Artic-Cooling super silent 2500 [] Asus V8200 GF3 Ti500 [] 512 DDR [] Maxtor 40 Gig 7200RPM [] Seagate 20 Gig 7200RPM [] Soundblaster Audigy > zonder frontje [] Sony 16X DVD-rom [] Lite-on 24x10x40 fikker [] Win2000Pro
Nou, veel origineels zit er niet meer in zo te zien >:)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 11:55 schreef adfundum het volgende:
Lezen blijft pittig:
mijn pa heeft ook een bak van de aldi, maar dat ding werkt perfect. (voor zijn boekhouding en stuff) ook een gewone monitor (heb ik ook en hij ook) werkt mooi.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
alleen philips geeft een 0-pixel garantie
Onizn kijk maar eens op http://shop.informatique.nl/pictures/pdf/philipspixelpolicy.pdf

• TWKterry
  • Laatst online: 19:47

TWKterry

Master Mariner

Volgens mij geeft Philips op een beperkt aantal modellen overigens een 0-pixel garantie wat betreft oplichten. De desbetreffende pixel wordt door een laserstraaltje 'dood' gemaakt en is dus altijd uit.

Overigens kun je met elke 'goede' (meestal dus dure zakelijke) dealer wel afspraken maken over levering met 0-pixel garantie, kost wat extra inderdaad.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:23 schreef Cubix het volgende:
Je zou wel eens kunnen thuiskomen en constateren dat er op je nieuwe scherm 3 dode pixels zitten :r

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 10:22 schreef tweakerrrr het volgende:
Niet Neovo, centenna, alleen centenna geeft die garantie. Neovo heeft 5 dode [sub]pixels als maximum

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:21
Niet Neovo, centenna, alleen centenna geeft die garantie. Neovo heeft 5 dode [sub]pixels als maximum
Inderdaad: Ik heb mijn monitor bij een winkel vandaan waar ze de Neovo's uit twee kanalen halen: een rechtstreeks via centenna en een vi een ander kanaal. Ik had een dode subpixel (gelukkig via het Centenna kanaal), en deze is dus keurig omgeruild.

Overigens geldt deze garantie alleen de eerste drie maanden na aanschaf.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Bij Cetenna is dat 2 weken na aanschaf :)

Heb ik zelf nagevraagt

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Altijd de standaardregel aanhouden. Bekijk het scherm dat je werkelijk meeneemt (dus niet het etalagemodel) op dode pixels!

Krijg je die mogelijkheid niet, dan moet je gaan voor niet goed geld terug, ook bij 1 pixel en anders gewoon niet kopen daar.

Meestal kun je er met de winkelier wel aardig uitkomen, al zou ik persoonlijk niet graag bij een supermarkt een TFT scherm kopen :? :)

• Valkyre
  • Laatst online: 10-07 09:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op vrijdag 31 mei 2002 11:55 schreef adfundum het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen aldi bak 8-), maar mijn monitor komt wel bij de aldi vandaan.

maar zoals ik al zei die aldi bak van MIJN pa draait goed, alleen hij defragmenteerd nooit, en dat is niet zo handig!

iRacing Profiel

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 19:29 schreef michiel100 het volgende:

[..]

Beetje kinderachtig om de aldi hier weer af te schilderen als een winkel die geen kwaliteit levert.
Wat is dit nu weer voor 'n gezeur! Je zit bij Aldi toch voor een dubbeltje op de eerste rij? Hoe kun je dan verwachten dat het superqualiteit is.
Het is en blijft low-budged-werk en dan moet je consessies doen.

Koop al mijn ads!

Pagina: 1