KG7 Mobo Conflict Problems

Pagina: 1
Acties:

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
Tjah, zien jullie dit nog zitten???
'k heb al echt alles geprobeerd

't gaat om een abit KG7 (zonder raid)

't probleem dat dit geeft is dus telkens ik een Game start (bv: Renegade), dat mijn pc totaal vastloopt, en na het rebooten krijg ik dus error op mijn vga kaart :'(

[img] http://users.skynet.be/bogy/conflicten.jpg [img]

Edit: Kan een mod mijn topic aanpassen met KG7: Ervoor te zetten aub, xcuse me :)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dit kan werkelijk van alles zijn.

-nieuwe drivers voor video kaart
-test stabiliteit met bv 3dmark
-check temp van je proc
-probeer je video kaart in een ander systeem of een andere videokaart in je huidige systeem

Als niks helpt -> format c:

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

heb je je videokaart niet per ongeluk(of express) over geclocked? dan kan hij de warmte namelijk niet aan en gaat het systeem hangen! en anders zou ik je nieuwe drivers aanraden of ff je systeem formateren

wisdom is rarely common

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

wat voor een voeding heb je trouwens?? als je een voeding met te weinig wattage hebt kan hij ook gaan hangen als je flink aan het computeren ben, het systeem vraagt dan meer stroom namelijk!

wisdom is rarely common

• bogy

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
ik heb ondertussen nog een tweede afbeelding gemaakt
http://users.skynet.be/bogy/conflicten2.jpg

ik heb ook al gemerkt dat hij rare dingen doet;
zo heb ik in mijn post scherm allemaal verschillende irq's voor mijn hardware gekregen (geforceerd of niet), maar windows gooit alles telkens op dezelfde irq (12/7/5, whatever, als het maar vrij is)

ik heb ondertussen al een format gedaan en al, en kan het probleem maar NIET vinden :'(

wat me vooral zorgen baart is dat hij bij al die bruggen die errors geeft (memory conflicten op de agp bus, pci bus, ..... hoe kan ik dat in hemelsnaam oplossen,... opstarten in veilige modus laat me ook al neit toe om die IO-bereiken aan te passen... het wordt zo zielig dat ik al een ander mobo besteld heb (abit kx7r-333)

maar toch, dit probleem MOET opgelost worden

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12
probeer anders in je bios eens "clear configuration data" of "clear ecsd (of iets in die richting, ben ff naam kwijt)"

welke windowsversie heb je?

als je 2k/xp hebt zet dan in bios "pnp os" op disabled. kan ook nogal wat schelen.

• bogy

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
die clear escd heb'k al gedaan hoor

't is echt vaag

en PNP OS kan ik nergens niet afzetten (verbaasd me ook, want op m'n p2 mobo gaat dat nog wel, hier is de optie verdwenen)
ik heb ook nooit iets ge'OC'ed gehad met deze config (doe ik gewoon niet aan mee)

edit: het is echt vaag hoor, heb ondertussen ook win2k is geïnstalleerd en een deel van de problemen verdwijnen...
nog steeds staat alles op irq 7, maar de I/O conflicten zijn gelukkig al wel verdwenen... iemand tips?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
alles op 1 irq hoort zo! da's normaal.

je zou eens de via 4in1 drivers kunnen proberen en die dan zonder agp installeren. dan later nog het amd driver pack installeren met alleen agp.

• bogy

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
dit geloof je helemaal niet meer, nu heb ik een nieuw mobo gekocht (abit kx7-333R)

heb ik dus nog steeds dat conflict op mijn vga kaart (irq probs are solved!!!)

dus heb via drivers geïnstalled, dan vga kaart...

en nu heb ik dus die via-pci2cpu brug, dat via-agp2cpu probleem ...

HELP!!! :(

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
edit:
[quote]
Op dinsdag 04 juni 2002 02:53 schreef bogy het volgende:
ik heb ook al gemerkt dat hij rare dingen doet;
zo heb ik in mijn post scherm allemaal verschillende irq's voor mijn hardware gekregen (geforceerd of niet), maar windows gooit alles telkens op dezelfde irq (12/7/5, whatever, als het maar vrij is)
[/quote]

Dit heb ik dus ook, ik dacht dat dat eigen was aan Win2K?
Op dinsdag 04 juni 2002 04:31 schreef bogy het volgende:
nog steeds staat alles op irq 7, maar de I/O conflicten zijn gelukkig al wel verdwenen... iemand tips?
Hmmm, alles op 1 IRQ kan niet zoveel kwaad. Ik heb een KG7-Lite en dit blijkt toch te werken. Ik denk zelfs dat het normaal is.
Op vrijdag 14 juni 2002 03:00 schreef bogy het volgende:
dit geloof je helemaal niet meer, nu heb ik een nieuw mobo gekocht (abit kx7-333R)

heb ik dus nog steeds dat conflict op mijn vga kaart (irq probs are solved!!!)

dus heb via drivers geïnstalled, dan vga kaart...

en nu heb ik dus die via-pci2cpu brug, dat via-agp2cpu probleem ...

HELP!!! :(
Blijkbaar ligt het probleem dus aan jouw videokaart. Is deze overclocked? Heb je al een andere geprobeerd?
En waar ik nu ook even aan denk; is jouw PC geaard?? Dit kan heel veel vage problemen geven.

Gelieve ook even de system specs te geven.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:38
Dat meerdere apparaten op één IRQ worden gezet, wordt veroorzaakt door je ACPI Bios i.c.m. Win2K. Normaal geeft dit geen problemen, echter kan in een uitzonderlijk geval een stukje hardware moeilijk doen. (Gamecontroller??)

De ACPI uitschakelen is mogelijk, maar of het wenselijk is, is een tweede. Bekijk evt. even dit topic, als je het wil proberen

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Pagina: 1