Toon posts:

Virus in harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij bracht zijn pc die gaf een harddisk failure. Deze was een Maxtor en hier na normaal het type maar nu ROMELUS. Is hier wat aan te doen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

En nu in het nederlands?

Ik begrijp ff niet wat dit met een virus te maken heeft... eigenlijk begrijp ik het helemaal niet :+

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik snap er niks van :)

Verwijderd

Ik snap hier werkelijk niks van. Kun je misschien je probleem wat beter omschrijven, misschien wat specs van je PC erbij zetten en wat je allemaal al hebt geprobeerd om hem werkend te krijgen?

Gaat het nou om een virus, om een hardwarematig probleem of wat?

[edit]
spuit 11 :z

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:19
Ik heb zoiets ooit met een gare Fujitsu gehad (die door SMART het liefst uit de computer gegooid zou worden).

De rare tekens bij het opstarten was omdat er geen jumpers op de HD zaten en ie dus niet op master of op slave stond. Toen ik 'm op master zette was het weer (redelijk) goed, ondanks de 96 MB aan bad sectoren. Dat was bij mij iig de oplossing.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Zijn schijf gaf een failure en het is een Maxtor. Het type enzo komt later.

Hij wou weten of het een virus is :)

toch :X

Misschien dat de rest het nu snapt :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 19:18
als er een virus op je hd zit moet je hem waarschijnlijk (volledig) formateren of een virusscanner kopen en hopen dat die hem er ut krijgt. maar ik snap er zoals vele niks van }:O

Verwijderd

Topicstarter
ja normaal geeft hij met opstarten het type maxtro en type nr Nu Maxtor en daarna ROMULES en alles doet niets

Verwijderd

Topicstarter
systeem gaat niet verder

• robbert
check je jumpers, zitten je kabels goed, probeer hem in een andere pc

Type??? verdere specs??? (mobo, proc etc)

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor model 4D040H2

Verwijderd

Topicstarter
WERKT NIET

Verwijderd

Topicstarter
systeem is een AMD athlon 1400 met A-open mb 256 MB

• robbert
en in een andere pc of bedoel je dat dat niet werkt???

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu een nieuwe in gezet en deze werkt gewoon

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lijkt me geen virus:
Jo sykopdracht - romules virus - komt yn net ien fan de dokuminten foar.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

er zit een edit knop op hoor? staan nu 4 keer een 1 zin reply.

ziet er naar uit alsof je snel in hk wil komen ofzo, heb nog nooit zo weinig text in zo veel reply's gezien.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op dinsdag 28 mei 2002 23:11 schreef bercopc het volgende:
ja normaal geeft hij met opstarten het type maxtro en type nr Nu Maxtor en daarna ROMULES en alles doet niets
Ho ho, bedoel je dat bij het detecteren van de IDE devices er ipv Maxtor, "Romelus" komt ?
Waarschijnlijk een aanpassing van je diskBios door een programma, maar ik zou toch maar eens proberen om die disk een deftig terug te istallen.

Verwijderd

Topicstarter
Een virus kan toch je hardeschijf slopen:)

Verwijderd

Dude, gebruik het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif edit knopje eens, dit constante gekick is erg irritant ;)

Hier nog zo'n schitterend boekwerk waar je een hoop van op kan steken.

Wees nu eens concreet, wat heb je al geprobeerd (de HDD in een andere PC, master/slave settings gechecked enz.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het een proberen

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoiets heb ik nu ook!
Ik was laatst op Assault-LAN en had mijn anti-virus uitgezet om iets sneller te kunnen leechen.
na een paar uut liep mijn pc ineens vast, na een reboot kwam ik erachter dat ik een virus te pakken had :(
Pc bootte toen nog wel.
een paar uur later toen ik thuis was heb ik em weggezet, ik ging een paar dagen op vakantie. toen ik terugkwam en de pc voor de eerste keer opstartte wilde ie niet booten. Na een paar keer herhalen kreeg ik als ik opstartte alleenmaar een knipperend streepje op mijn beeldscherm! geen bios niks meer! (Asus A7A-266) deze ligt nu bij de leverancier, evenals mijn hd, want toen ik die in een andere pc plaatste kreeg ik hezelfde probleem, 1 knipperend streepie en verder niks meer..... |:(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Pimary hardisk fail

Maxtor ROMULUS DAH017K2

Verwijderd

Topicstarter
Ook in de bios wil hij naar auto detect niet een schijf zien :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 23:20 schreef bercopc het volgende:
Pimary hardisk fail

Maxtor ROMULUS DAH017K2
Op dinsdag 28 mei 2002 23:24 schreef bercopc het volgende:
Ook in de bios wil hij naar auto detect niet een schijf zien :(
edit knop :? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif deze dus

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Hem je al is opnieuw autodetect geprobeerd?

Nee? => Doe dat dan nu.

Ja? =>

Werd de harddisk toen opnieuw goed herkend?

Nee? => Check bekabeling en jumpers. Sluit de
harddisk in z'n eentje aan. Dus als master op
je primary IDE.

Ja? => download maxtor diagnostic util en test
je harddisk.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:06

BaRF

bijna kerst

en nogmaals: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
kijk eens op de site van Maxtor voor POWERMAX en/of MAXBLAST

Met deze tooltjes (op floppy zetten) kun je je Maxtor-HD testen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Romulus is toch gewoon de naam van Maxtor zelf :? Ze hebben meer van dat soort "oude" namen voor hun verschillende typen schijven...

Verwijderd

Topicstarter
Schijf is 3mnd oud

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
DOE DIE TOOLTJES GEBRUIKEN!!!!!!!!

POWERMAX EN MAXBLAST. ZE ZIJN ER NIET VOOR NIETS.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 16:16

oCe

aka Dookie.

vaker gezien dit probleem, dan is de firmware van de schijf op de een of andere manier beschadigd en geeft de hdd alleen nog maar z'n interne Maxtor 'naam' weer; net zoals de 0,13 micron P4 intern bij Intel 'Northwood' werd genoemd en de Athlon XP van AMD als 'Palamino' door het leven ging. Is niets aan te veranderen, terug gaan naar je leverancier / op =sturen naar Maxtor. Een goed bedrijf geeft je daar een nieuwe voor, netjes onder garantie.

Kort samengevat, je harddisk is STUK, niets meer mee te doen. garantie claimen.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

vreemd probleem lijkt wel of ruimte voor het mbr van de harddisk is aangepast hiet staat de drive naam maxtor xxx c=xxx h=xxx s=xxx x staat voor het aantal
dit probleem heb ik nog nooit mee gemaakt
wel zo ongeveer met een laptop hd hier had ik met een ibm een pasword op gezet thinkpadje verkocht maar in een andere laptop zag hij geen hd of vroeg om een wachtwoord een vriend van mij (HBO electronica )hobby't ook veel en heeft een pc zelf gemaakt (3mhz) maar het is er een en wist te vertellen dat als je een pc hebt die de hardisk NIET ondersteund een 486 in jou geval dus kun je probeeren om een ontrack diskmanager te probeeren dat progamma kijkt naar je IDE op het mobo en ziet de scijf waarschijnleijk wel, het enige wat je dan moet doen is de diskmanager instaleren (deze past het MBR aan op low level nievau) DUS VOOR HET MBR (waar het virus staat) bij het installeren van de hd in de oude (snelle) dus nieuwere eigenlijk zal hij zien dat de gegevens niet meer kloppen en zal hij ze weer aanpassen (S.M.A.R.T. wel uitzetten dan dit kan in de BIOS binary input output software)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Het lijkt mij gewoon een bios probleem,
lijkt me stug dat de firmware van de schijf opeens gaar is!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Die progjes gebruiken kan niet schijf wordt niet herkent en kan niet naar windows. Ik stuur hem wel op.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Heb je wel eens na gedacht over een partitie of Bad-Sector probleem?

Als je MBR een bad-sector heeft heb je een probleempje. Maar ik zou Maxtor wel eens willen testen in een ander systeem met behulp van een zooi diagnostic-tools.

Want constant verkondigen dat je disk dood is... tja dat wisten we wel vanaf je eerst post :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik hang hem nog even in een andere pc
deze dus

Verwijderd

ontrack diskmanager is een eigen os niet eens dos dus bij de foutmelding in de bios kun je ook proberen om op f1 te drukken zet hem in de bios even uit anders kan zijn dat het dan ook al lukt gewoon booten van de diskette en proberen

Verwijderd

vision master wil zeggen dat het obo kapot is altans de ide ????? kan ook nog natuurlijk :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit topic gaat nu dicht..

Voor de topicstarter.. Je hebt al een aantal keer de tip gekregen om de edit-knop te gebruiken, dus doe dat in het vervolg ook..

En als je er verder niet uitkomt, start dan een nieuw topic, maar geef dan wel duidelijke informatie, wat je allemaal al geprobeerd hebt, wat voor systeem het is en dat soort zaken. Duidelijkheid dus!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.