Ik geef binnenkort ter gelegenheid van het slagen voor m'n examen een tuinfeestje voor wat mensen. Daar is natuurlijk ook wat muziek bij, maar in verband met de buren ga ik geen dj inhuren of wat dan ook, maar zelf wat opzetten. Ik heb 2 Dap mc-10 boxen (geen commentaar..) met een maximale belastbaarheid van 200W en een impedantie (of hoe heet dat) van 8 ohm.
Nu wil ik de dolby receiver van m'n ouders gebruiken voor 't feestje. Maar nu effe een vraagje, want ik heb geen zin om m'n boxen of papa's receiver te mollen.
De receiver (Sony STR-DE315) heeft volgens het boekje een vermogen bij stereoweergave (DIN, bij 1kHz, 4 ohm) van 80W + 80W. Ik heb dus totaal geen verstand van al die shit, maar kan 't kwaad om die 8ohm boxen (max input vermogen 200W) daarop aan te sluiten?
(is ongetwijfeld een zeer domme vraag, maar ik wou 't graag even zeker weten..)
Nu wil ik de dolby receiver van m'n ouders gebruiken voor 't feestje. Maar nu effe een vraagje, want ik heb geen zin om m'n boxen of papa's receiver te mollen.
De receiver (Sony STR-DE315) heeft volgens het boekje een vermogen bij stereoweergave (DIN, bij 1kHz, 4 ohm) van 80W + 80W. Ik heb dus totaal geen verstand van al die shit, maar kan 't kwaad om die 8ohm boxen (max input vermogen 200W) daarop aan te sluiten?
(is ongetwijfeld een zeer domme vraag, maar ik wou 't graag even zeker weten..)