Ik heb gister op een feestje m'n versterker (Pioneer SX-205) een aantal uur op vol vermogen laten draaien. Daar kon ie niet helemaal tegen.... viel op een gegeven moment uit na flink warm te zijn geworden. Nu kan hij alleen nog in stand-by stand staan. Zodra ik hem aanzet gebeurd er niets, zelfs de display gaat niet aan. De zekering is nog goed. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik ben nl. bang dat het een nieuwe versterker word...
Weet je zeker dat 'r niet ergens nog meer zekeringen verstopt zitten? ik had het namelijk wel 'n keertje...
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Heb je de voor en eind trappen al nagemeten dat ze niet doorgeslagen zijn?
Want in dat geval blijft hij in de "errorstand" slaan, doordat hij een kortsluiting detecteerd.
Trouwens wel altijd een goed idee (vooral bij consumentenapparatuur) om bij langdurig gebruik (feestjes etc) om een PC ventilator op de koelvoetjes te monteren...
Want in dat geval blijft hij in de "errorstand" slaan, doordat hij een kortsluiting detecteerd.
Trouwens wel altijd een goed idee (vooral bij consumentenapparatuur) om bij langdurig gebruik (feestjes etc) om een PC ventilator op de koelvoetjes te monteren...
Verwijderd
ik vrees het ergste, schroef hem open en succes met het na meten van onderdelen. (hopelijk kun je schema krijgen van je radio, werkt makkerlijker)
Goed... kep even lopen meten. Idd nog wat zekeringen gevonden, die waren goed. Toen kwam ik er achter dat er wel stroom m'n voeding in gaat, maar er niet uitkomt. Voeding kapot dus...
Standby word zover ik kon zien geregeld door een aparte voeding. Kan iemand dat bevestigen? En iemand enig idee hoe duur een voeding is?
Verwijderd
voeding is niet zo duur, gewoon even langs elektropruts-zaakje gaan.Het lijkt me alleen sterk dat je standby door een aparte voeding gaat.. maar het zou kunnen, kijk in je kast zie je meer dan 1 trafo dan weet je het zeker.
Een voeding is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van je versterker, dus niet zo duur waag ik nog te betwijfelen. De voeding bepaalt namelijk in grote mate hoeveel vermogen een versterker continu kan leveren en hiervoor geldt dus ook weer: Betere voedingen zijn duurder en ze kunnen flink duur worden.
Verwijderd
Ik heb een Pioneer SX-209. Ook hierbij valt het display vaak weg. Het geluid doet het echter nog gewoon prima, en ik heb het apparaat niet buitensporig hard gezet. Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem, ik weet zelf niet waar het aan ligt (ik weet weinig tot niets van electronica) en m'n vader heeft nog geen tijd gehad om 'm door te meten.
edit : ik las de berichten net nog een keer goed door, en ook bij mij gaat de receiver niet in standby-stand als het display het niet doet. Dat is te zien doordat het ledje niet aangaat.
edit : ik las de berichten net nog een keer goed door, en ook bij mij gaat de receiver niet in standby-stand als het display het niet doet. Dat is te zien doordat het ledje niet aangaat.
Verwijderd
Hmmmmm, dikke kans dat je eindtrappen er inderdaad aan zijn; ik heb het ook een keer gehad met een soortgelijk model. Het probleem was hier alleen mee dat het al direct na aankoop van de versterker was, dus het kan zijn dat er slechte onderdelen voor gebruikt zijn ofzo.. Ik had in ieder geval natuurlijk wel garantie. Wel een dure klus trouwens... Succes ermee!
Verwijderd
dat heb ik ook gedaan want me versterker werd 70 gradenOp zaterdag 18 mei 2002 13:23 schreef kaasie het volgende:
ik vrees het ergste, schroef hem open en succes met het na meten van onderdelen. (hopelijk kun je schema krijgen van je radio, werkt makkerlijker)
Verwijderd
meestal (dus neit altijd) zit er wel een simpele themperatuur sensor in die het ding laat uitslaan wanneer deze te warm word. Maar als je versterker gloeiend heet is en je gaat er aan sjouwen dan kan dat wel beschadigingen opleveren. Hoeveel watt is de versterker bij hoeveel ohm? en wat voor speakers had je er aan hangen?
meestal gaan eerder je speakers eraan dan je versterker.
als je voeding idd verrot blijkt te zijn moet je even naar de specs kijken en kan je er zo eentje bij de conrad bestellen.
meestal gaan eerder je speakers eraan dan je versterker.
als je voeding idd verrot blijkt te zijn moet je even naar de specs kijken en kan je er zo eentje bij de conrad bestellen.
Pagina: 1