Vanmiddag kwam m'n moeder terug van boodschappen doen en toen had ze voor mij een CocaCola mini-koelkastje/koelbox meegenomen (ik had al vaker gezegd dat me dat wel handig leek voor op LANparties
). Nu wordt dit ding passief gekoeld d.m.v. een koelelement, maar ik dacht; dat moet ook actief kunnen. Ik heb alleen geen ID of dit mogelijk is, en hoe ik dit dan zou moeten doen. Misschien iets vogelen met een peltier-element, maar hoe doe ik dat dan met de stroomvoorziening? Als iemand een goed ID heeft zou ik dat graag horen 
Hieronder even wat pics van het ding:

Zoe ziet de binnenkant eruit na het verwijderen van de binnen'schaal'.

Hieronder even wat pics van het ding:

Zoe ziet de binnenkant eruit na het verwijderen van de binnen'schaal'.

edit:
Ik dacht misschien een peltier aan een metalen plaat te maken en die tegen de achterkant van de binnen'schaal' te maken. De koeling van de pletier is dan ook wel wat op te verzinnen, maar de voeding is weer een ander verhaal. Ik vind het niet erg om een stekker in het stopcontact te steken, maar een hele PC-voeding inbouwen is het ding te klein voor (buitenafmetingen: dxbxh => 19x24x30 cm).
Ik dacht misschien een peltier aan een metalen plaat te maken en die tegen de achterkant van de binnen'schaal' te maken. De koeling van de pletier is dan ook wel wat op te verzinnen, maar de voeding is weer een ander verhaal. Ik vind het niet erg om een stekker in het stopcontact te steken, maar een hele PC-voeding inbouwen is het ding te klein voor (buitenafmetingen: dxbxh => 19x24x30 cm).
werkt ook al meteen op 12 volt