Toon posts:

Pinnacle PC TV rave? Goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel: Tv kijken op mijn 2de monitor (gfrce 2 mx 400 twinview) zodat ik tijdens het surfen en GoTten op mijn rechter scherm de tv aan heb staan.
Verder wil ik reclames gaan opnemen voor mijn verzameling of voor editing... niets proffesioneels, maar ik wil geen prul in mijn comp steken.

Aangezien mijn budget als student zijnde erg krap is...

Is dit een redelijke kaart, zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Of zelfs screenshots zodat ik zelf mee kan kijken?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mono geluid...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
met de meeste kaarten die dualhead(twinview) ondersteunen is het vaak niet mogelijk om overlay-projectie te doen op de 2e monitor.
oftewel in normaal NL. ;)
je kunt alleen maar vloeiend kijken op je 1e scherm.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

ZEKER niet kopen... niets dan problemen mee, en pinnacle heeft echt de SLECHTSTE support die er is!
Ga maar eens naar enkele pinnacle fora...
De teletekst werkt ook bij vele mensen niet.
Ik heb de pro versie, en na jaren klagen hebben ze eindelijk nieuwe 'pro' drivers, en dan moet je er nog eens voor betalen ook!!!
De WDM drivers zijn nog maar 1 a 2 maand op de markt terwijl die kaart al 3 of 4 jaar bestaat!!

Ik geloof dat Leadtek vrij recent een tvkaartje op de markt heeft gebracht, misschien is die beter (ik geloof divx capture support!)

Review van de Leadtek

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 14:33 schreef TD-er het volgende:
met de meeste kaarten die dualhead(twinview) ondersteunen is het vaak niet mogelijk om overlay-projectie te doen op de 2e monitor.
Zijn er uitzonderingen op deze regel?
Maar even over de kwaliteit van het beeld... is die okay?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Onder windows isi ie dik bout, de drivers daarvoor zijn echt ruk. Maar oner Linux kun je de standaard drivers gebruiken en dus ook de standaard TV-software, en dan is het heel goed te doen

* Wirf is dus wel tevreden met zn PCTV rave

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

ik heb die kaart, en hij werkt gewoon! en teletekst doet het niet! maar hij is wel heel erg overzichtelijk, ik had wel problemen met de drivers en xp maar die heb ik opgelost, ik zou voor leadtek gaan ook al heb ik er geen ervaring mee

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op maandag 27 mei 2002 14:38 schreef ForMatPrO het volgende:
[..]
Ik geloof dat Leadtek vrij recent een tvkaartje op de markt heeft gebracht, misschien is die beter (ik geloof divx capture support!)
uuhh... ik capture ook gewoon in DivX met mn rave hoor (ok, CPU gebruik is wat hoog, 80% voor 640x480@25fps + 64 kbs MP3 op een athlon XP 1600+)

uuhh... ja, linux dus weer

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 14:33 schreef TD-er het volgende:
Zijn er combinaties die dit wel kunnen? Zou namelijk wel lekker zijn als dat een beetje wil werken, ik heb nu een Hauppage WinTV, die doet t goed, alleen geen overlay omdat ik 2 videokaarten in mn systeem heb ;(

Nu was ik erover na aan het denken een dualmonitor kaart erbij te halen, maar als het dan nog niet werkt laat ik dat liever ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de Leadtek jongens!! Voor die 2 tientjes meer heb je gewoon een veel betere kaart... misschien zonder TT maar boeie... als of ik die zal gaan gebruiken!!

Nog bedankt!!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 15:01 schreef Silverburst het volgende:
Ik ga voor de Leadtek jongens!! Voor die 2 tientjes meer heb je gewoon een veel betere kaart... misschien zonder TT maar boeie... als of ik die zal gaan gebruiken!!

Nog bedankt!!
Laat je wel weten of t een beetje goed werkt op je 2e monitor? Dan hebben wij er ook nog wat aan ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 15:08 schreef its_me het volgende:

[..]

Laat je wel weten of t een beetje goed werkt op je 2e monitor? Dan hebben wij er ook nog wat aan ;)
Okay... Eerst even kijken ofdat ik m kan betalen... hehehehe....

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

bah :P

pinnacle pctv is de bom!

* mvz kijkt Britney_Spears-I_Love_Rock_n_roll-MPEG2-mvz-mVz >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• TD-er
Met Pinnacle en support heb ik inderdaad ook het idee dat dat vloekt...
Ik heb zelf nog een Hauppauge WinTV van 6 jaar oud en van Hauppauge had ik altijd wel het idee dat ze echt een fanatiek team erachter hadden zitten wat betreft drivers.
Dat is volgens mij dus ook een aanrader. (alleen hun website is niet zo vooruitstrevend... is al 5 jaar hetzelfde :) )
Onder XP doet 'ie het hier wat minder, maar ik heb heeeeeeeel sterk het vermoeden dat dat aan de 2 MB Trident ligt en niet aan hun drivers. (dat laatste heeft met een ander topic te maken)

En nog even over het overlay kunnen op de 2e output....
Ik heb het hier ook met een Matrox geprobeerd, maar daar wil het dus juist niet mee. De nieuwe Matrox zou het wel moeten kunnen volgens de specs (mischien wel 2 overlays tegelijk)
Met een 2-tal VGA-kaarten (AGP en PCI) zou het mischien nog wel lukken, wanneer je de herkennings-volgorde aanpast in de BIOS. In feite verander je dan de "master", waardoor je eigenlijk dus alleen op de 2e monitor overlay zou kunnen gebruiken.
* TD-er zou zeggen... probeer het eens.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
heeel raar:

ik heb al 2 jaar een rave
win98, 98se, xp pro, en rh7.2.

en nog NOOIT problemen, allen onder linux duurde t ff voordattie t deed

(op een 440BX/P3 500) (MS 6119)

gang is alles

• TD-er
Op dinsdag 28 mei 2002 00:19 schreef Japidoff het volgende:
heeel raar:

ik heb al 2 jaar een rave
win98, 98se, xp pro, en rh7.2.

en nog NOOIT problemen, allen onder linux duurde t ff voordattie t deed

(op een 440BX/P3 500) (MS 6119)
Hangt ook heel erg af van de chipset (zowel mainb. als VGA)
en een BX geeft natuurlijk verdraaid weinig problemen. :)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
best redelijke kwaliteit ook trwns,
heb er al wel wat divx mee gemaakt...

(owja, die msi van mij is trwns wel te koop hoor!!!!) ;)

gang is alles

• kaossworks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01-2020
Nou, ik heb er ook wat problemen mee gehad in XP (nu niet meer). Maar onder 98 draaide 'ie perfect hoor. Ik heb nu dus ook een 2e monitor, maar dat pikt 'ie niet (2MB kaartje PCI). Maar dat ligt zeer waarschijnlijk daaraan dus.

Capturen gaat ook errug leuk vanaf een videocamera ja, in alle smaken een leuke kwaliteit. Is de kaart eigenlijk helemaal niet voor bedoeld. Best waar voor je geld. Heb hem voor fl. 110,- gekocht trouwens.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 14:38 schreef ForMatPrO het volgende:
ZEKER niet kopen... niets dan problemen mee, en pinnacle heeft echt de SLECHTSTE support die er is!
Ga maar eens naar enkele pinnacle fora...
De teletekst werkt ook bij vele mensen niet.
Ik heb de pro versie, en na jaren klagen hebben ze eindelijk nieuwe 'pro' drivers, en dan moet je er nog eens voor betalen ook!!!
De WDM drivers zijn nog maar 1 a 2 maand op de markt terwijl die kaart al 3 of 4 jaar bestaat!!

Review van de Leadtek
waar kan je die nieuwe drivers online bestellen of meer info over vinden?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:41 schreef theplayerr het volgende:

[..]

waar kan je die nieuwe drivers online bestellen of meer info over vinden?
Ik vind enkel de 5.1 drivers en niet die jij bedoeld waar je voor moet betalen....

• TD-er
Op dinsdag 28 mei 2002 12:42 schreef theplayerr het volgende:

[..]
Goh, verkeerd [edit]-knopje gebruikt ;)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:43 schreef TD-er het volgende:

[..]

Goh, verkeerd [edit]-knopje gebruikt ;)
sssssst niet zo hart !!!! ;)
Pagina: 1