Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Yep en ik heb d'r nog wel 2 stuks van liggen ookOp zondag 26 mei 2002 11:10 schreef P5ycho het volgende:
Het is jammer dat je een G400 van de eerste nog niet agp4x serie hebt, anders had je die makkelijk kunnen gebruiken.
Die 2e had ik 2e hands gekocht voor deze nieuwe PC
Ik wil mijn mobo vervangen door eentje met een 1.5V-only AGP slot...
Maar mijn videokaart (een GeForce 1 DDR) kan wel AGP 4x aan (met Fast Writes), maar nergens kan ik terug vinden of dat dan ook betekent dat ie dan ook op 1.5V AGP-sloten loopt...
BTW, van jouw G200 (Oeps, je had het over een G400... lama...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
http://www.motherboards.org/articlesd/tech-planations/920_1.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| AGP 1.0
* Modes 1x (266Mbps) (8 bytes per two clock cycles)
* 2x (533Mbps) (8 bytes per clock cycle)
* Connectors AGP 3.3v keyed
AGP 2.0
AGP 2.0 Specification (PDF file)
* 4x (1.07Gbps) (16 bytes per clock cycle)
* Connectors AGP 3.3v keyed
* AGP 1.5v keyed
* AGP UNIVERSAL (supports both 3.3v and 1.5v cards)
AGP Pro
AGP Pro, is primarily designed to deliver additional electrical power
to the graphics add-in cards to meet the needs of advanced workstation graphics.
AGP Pro will accept AGP 1.0 and 2.0 cards depending on the connector used on the motherboard.
AGP Pro 1.0 Specification (PDF file)
AGP Pro 1.1a Specification (PDF file)
* 4x (1.07Gbps) (16 bytes per clock cycle)
* Connectors AGP Pro 3.3v keyed
* AGP Pro 1.5v keyed
* AGP Pro UNIVERSAL (supports both 3.3v and 1.5v cards) |
Oftewel: AGP 4x impliceert niet 1.5V, want het kan ook 3.3V zijn...
Dit is nog wel een leuke:
Aan de vorm van je AGP-slot en kaart kan je zien welke voltages dat ding ondersteunt. Let op de "Bracket side"

Note: mijn GeForce 1 DDR heeft 2 inkepingen, en past dus zowel in een 1.5V als een 3.3V slot. Nu maar hopen dat de kaart dat ook werkelijk aan kan
Hij zou dus wel moeten werken op 1.5V (anders ging ook het rode LED-je wel branden)
* TD-er zoekt nog wel ff verder naar mogelijke oorzaken
* TD-er is echter wel dankbaar voor de hulp tot nu toe.
Verwijderd
dus die moet gewoon werken
en de tnt2 is ook 4x agp
dus ik denk dat zijn moederbord brak is
oja de matrox loopt hier op 4x agp
je moet er een software voor hebben om hem in 4x agp te laten lopen
wie die wilt hebben stuur maar een email
white_black_angel@msn.nl
Ik had begrepen dat er 2 versies zijn van de G400 (wel en niet MAX buiten beschouwing gelaten)Op zondag 26 mei 2002 20:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
de matrox g400 is wel 4x agp hoor
dus die moet gewoon werken
en de tnt2 is ook 4x agp
dus ik denk dat zijn moederbord brak is
oja de matrox loopt hier op 4x agp
je moet er een software voor hebben om hem in 4x agp te laten lopen
wie die wilt hebben stuur maar een email
white_black_angel@msn.nl
nl. die niet AGP-4x zijn en de latere die dat wel zijn. Bij die latere eindigd het serie-nummer op iets van -*4
Verder past 'ie wel in de socket, dus zou je verwachten dat 'ie op 1.5V kan werken, maar zoals ik al eerder in de thread aan gegeven heb, gaat het rode LED-je branden wanneer je de kaart erin steekt.
Het zou het mainboard kunnen zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, daar dit al het 2e board is. De eerste ging defect tijdens een DVD-rip-sessie...
Mijn GF1DDR draait zonder problemen. In de gebruiksaanwijzing van het mobo staan een aantal videokaarten/videochips genoemd die in ieder geval NIET werken.
Hieronder valt:
Matrox G200
ATI Rage
Voodoo 3
en nog een paar... (Volgens mij ook de S3 kaartjes)
In worst case kan je dus een oude GF1 classic halen, want die doet het in ieder geval wel
Ik heb goedkoop een GF2MX400 op de kop kunnen tikken.Op maandag 17 juni 2002 08:20 schreef GarBaGe het volgende:
Misschien een beetje laat, maar ik heb nu ook mijn mobo binnen met 1.5V-only AGP slot.
Mijn GF1DDR draait zonder problemen. In de gebruiksaanwijzing van het mobo staan een aantal videokaarten/videochips genoemd die in ieder geval NIET werken.
Hieronder valt:
Matrox G200
ATI Rage
Voodoo 3
en nog een paar... (Volgens mij ook de S3 kaartjes)
In worst case kan je dus een oude GF1 classic halen, want die doet het in ieder geval wel
Deze doet het (op de Detonator 29.42 drivers na)
Maar aan de lijst niet-werkende kaartjes kun je dus toevoegen:
TNT I & II
Matrox G400 (AGP-2x versie)
S3Savage 4 (stealth III & Speedstar A90)
Ik weet dat er een hoop verschillende TNT II kaartjes zijn, maar ik heb een Viper 770 en een standaard Vanta geprobeerd.
* TD-er zingt het met de GF2MX nog wel ff uit tot de PArhelia uit is.