Problemen Detonator 29.42 en SB Audigy

Pagina: 1
Acties:

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
FF voor de volledigheid van het archief en de search engine.

Sinds enige dagen heb ik de officiele Detonator 29.42 drivers geinstalleerd.

Ineens kwamen er een zooi problemen (lockups en vreemde videofouten), waaronder een conflict met de Audigy. De computer bleef bij het opstarten telkens hangen bij het splashscreen. Uitzetten van het splashsscreen kan natuurlijk, maar terug naar de 28.32 detonator vond ik een betere optie. Alle problemen als sneeuw voor de zon weg!

(wel lachen dat die problematische 29.42 de eerste WQHL-certified drivers zijn in een lange reeks. Juist deze geven bij mij problemen)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 18 juni 2002 09:41 schreef Joch_um_all het volgende:
(wel lachen dat die problematische 29.42 de eerste WQHL-certified drivers zijn in een lange reeks. Juist deze geven bij mij problemen)
Dat ze WQHL certified zijn betekend niet dat er geen problemen kunnen ontstaan. Heb je andere drivers geprobeerd voor je geluidskaart en eerst det. destroyer losgelaten voor het installeren van nieuwe drivers :?

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de 29.42 drivers, ik kom windows niet meer in met 29.42 ;( Maar ik heb geen audigy, ik heb nog een oude pci128 of hoe heet dat kreng.. Krijg een crash vlak voordat mn desktop op t beeld moet verschijnen, zo'n mooi blauw schermpje :( Alleen t vage is dat er geen text bij staat maar alleen wat blokjes.. errug wazig.. ik draai nu op 28.32 en dat is hartstikke stabiel..

Verwijderd

ikzelf ondervind dit probleem

geen rare foutmeldingen maar wel dat sommige programma's mega langzaam laden en afsluiten.

En idd het splashscreen van creative blijft zo goed als iedere keer hangen.

Mooie boel is dat vraag me af bij wie de fout zit.
Creative of Nvidia.

ga uit van Nvidia omdat het daar begonnen is met die driver update....de drivers maakten mijn GF2MX-400 niet eens sneller of what so ever...... :'(

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij mij geeft die 28.32 ook vreemde dingen, werkt bij mij dus niet helemaal goed, hij loopt wel en stabiel, maar bij sommige spellen hapert ie vreemd, steeds een versnelling en een vertraging binnen een sec, dus geen fps probleem, met de 27.42 (dit zijn bij mij de enige snelle die echt goed werkt) is er absoluut geen probleem

is de 29.42 sneller?

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 18:53
He, dat heb ik ook. Met GTA3 loopt het ook steeds langzaam en dan snel. Open GL draait bijna altijd wel goed. 3DMark doet soms ook gek. Meeste D3D werkt wel goed.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Da's toevallig...
Ik heb gisteren ook die 29.42 geïnstalleerd op m'n p4-bak. (had goedkoop een GF2MX400 op de kop weten te tikken... alles beter dan die 2MB PCI trident)

Maar goed. Ik kreeg ook contant vastlopers bij het opstarten (zelfs aan/uit knop werkte niet meer)
Bij mij liep 'ie alleen steeds vast bij het '98 bootlogo ('XP staat er nog niet op)
Na het verwijderen van de audigy bootte hij wel weer, maar 1 op de 3 keer loopt 'ie vast bij het afsluiten (heeft al 1 partitie-tabel gekost :( )
Met de oude VGA-kaart (Trident 2 MB PCI, ivm niet werkende AGP-kaarten) werkte het systeem bijzonder stabiel.
* TD-er gaat die driver ff down-daten ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb hier ook het zelfde probleem. Programma's starten heel traag op. Als ik dan via ctrl+alt+del het programma CMEsys.exe afsluit is het probleem gelijk opgelost. Dit programma is van creative. Ga nu ff zoeken naar nieuwe audigy drtivers! ;)

Verwijderd

net ff windows er opnieuw opgeknald

nieuwste drivers van alles wat ik vinden kon
maar het probleem blijft bestaan

Nvidia bedankt voor deze groot berg sh*t :(

• Joch_um_all
Op dinsdag 18 juni 2002 16:59 schreef Cade_Foster het volgende:
Ik heb hier ook het zelfde probleem. Programma's starten heel traag op. Als ik dan via ctrl+alt+del het programma CMEsys.exe afsluit is het probleem gelijk opgelost. Dit programma is van creative. Ga nu ff zoeken naar nieuwe audigy drtivers! ;)
Troost je de moeite...de laatst Audigy-drivers zijn van vorig jaar. Je moet echt je Detonator-drivers down-daten.

Verwijderd

Ik heb helmaal geen problemen met deze drivers 29.42 draait als een tierelier :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:38

Phydomir

Dennis

Misschien helpt dit:

Deze 2 reg keys verwijderen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOftware\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\CTStartup

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOftware\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx\CTStartup

Dan ben je gelijk van dat windows opstart ding gedoe af :P

Edit: ff voor de goede orde. ik draai win2k, det. 29.42 en een Sb Audigy en het werkt vlekkenloos.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Ook hier alles probleemloos met Audigy en 29.42, ik draai wel zonder alle extra Creative sh*t.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 09:46 schreef Stefano het volgende:
Ook hier alles probleemloos met Audigy en 29.42, ik draai wel zonder alle extra Creative sh*t.
groot gelijk, altijd minimale install doen, met alleen de hoog nodige drivers, zodat ie gewoon werkt :)

• Joch_um_all
Op woensdag 19 juni 2002 10:45 schreef floduR het volgende:

[..]

groot gelijk, altijd minimale install doen, met alleen de hoog nodige drivers, zodat ie gewoon werkt :)
Eens! Maar als je dat onverhoopt niet doet (en dat splashscreen was echt zo ongeveer de enige meuk) dan wil je niet dat het na het upgraden naar nieuwe Detonators niet meer werkt. Daarbij was het, welliswaar het meest in het oog springende, maar lang niet enige probleem van die laatste Detonators.

Verwijderd

is er intussen al iemand met een oplossing want uhm ik kan hier niet zo goed mee leven eigenlijk

het irriteerd behoorlijk die onverwachte vertragingen

• Joch_um_all
De oplossing had ik eigenlijk al in de eerste bijdrage gegeven. Detonator 29.42 weghalen en een oudere versie installeren.

Dat heeft bij mij alles opgelost.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb totaal geen problemen met mijn audigy en de 29.42 drivers.

Ik heb dat domme splashscreen wel uitstaan (wat heb je eraan?) Zou het alleen vastlopen door een splashscreen?
Pagina: 1