Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voeding voor in de auto, interesse??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

is het niet mogelijk om bijv 2 accutjes te pakken (bijv 2 gel accus van 17,5 ah moet genoeg zijn voor ff
en die zo aan te sluiten dat je een -12 en +12 en 0 hebt en dan door middel van een lading diodes zorgen dat hij oook nog kan opladen (scheiding maken tussen de 2 accus zodat je teglijk kan opladen en gebruiken)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 21:08

w00Dy

Make soap, not war

nee :P

Verwijderd

en waarom zou dat dan niet kunnen????

Verwijderd

ja sorry ik zit met een theorietje in me kop en kwil eigenlijk wel weten of het wel of niet zou kunnen

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36
Ik heb de onderdelen van National binnen, nu alleen nog wat knutselen en dan heb ik de volgende spec's :
486dx4-100, 8mb, sb16(isa), ne2000, 4Gb mp3 op 192Kb-VBR, dos, 2x16 lcd met backlight, gemod keyboard met alleen de toetsen 0-9 +-PR*, stereo FM zender volgende week in bestelling.
Alle spanningen worden gemaakt door geschakelde regelaars: 5V-5A, 12V-2A, -5V-0,25A, -12V-0,25A.

Plaatjes komen binnenkort !

(btw, Me_Myself_and_i, met accu's werken kan wel, maar je grootste probleem is de 5V en eventueel 3,3V. Die kan je bijna niet maken met gewone lineaire regelaars. Het vermogen wat je kwijt moet is dan zo groot, dat je in de winter je verwarming in de auto niet aanhoeft ;) Hou het gewoon bij de schema's die in dit draadje voorbij komen, dat ik echt de mooiste oplossing.)

Yamaha FZ1 :-)

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Of je plaats deze super mini computer in je auto met 12v aansluiting.

http://www.procase.com.tw/sumicom.htm

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36
Procase is niet leuk, zelfbouwen des te meer !

Yamaha FZ1 :-)

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

is het misschien ook mogenlijk om een 15 volts voeding te maken voor mijn laptop (4A)

Online LED calculator

Verwijderd

als je nou een een 110V PC-voeding zoekt dan kun je mischien een goedkopere(?) 12V->110V converter scoren

Verwijderd

Woody nog nieuws over je voeding?
Heb je de sample's van rhombus binnen gekregen?
Ik zag op hun site ook iets van een inductor 47uH (L-500) zou die ook kunnen?

Zijn er nog anderen die er ook mee bezig zijn en foto's hebben of tips?

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:35:
De voeding uit de procase mini-ITX kastjes werkt zelfs nog op 11V met een stroom na opstarten van 1.9A.

http://www.procase.nl/new/cp2677.htm

Het enigste nadeel is dat je er geen normaal moederbord op kan voeden, en zeker geen 2e harde schijf.

Deze zat afgelopen vakantie in onze vakantiebus, en werkt feilloos. (icm cordless desktop)
Als ik het dus goed begrijp werkt die kast gewoon op een auto accu samen met een via eden :? Als dat zo is gaan ik er meteen een bestellen die kast dan he 8)

Verwijderd

Hmmmz... over auto-voedingen gesproken.....

Er is hier ergens een topic met een link naar een Duitse site. Daar stond een kant-&-klare Car-PC voeding. Ik kan me zo het Topic niet meer herinneren sowwy :+

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:58:
Woody nog nieuws over je voeding?
Heb je de sample's van rhombus binnen gekregen?
Ik zag op hun site ook iets van een inductor 47uH (L-500) zou die ook kunnen?

Zijn er nog anderen die er ook mee bezig zijn en foto's hebben of tips?
mijn voeding is af,
[EL]Zelfbouw 12V input voeding is af - uber brakke [PICS]

je kan hem kopen ;)
ik zie nl. af van een systeem in de auto te bouwen

Verwijderd

tomvleeuwen schreef op 09 september 2002 @ 16:51:
is het misschien ook mogenlijk om een 15 volts voeding te maken voor mijn laptop (4A)
Huh? Er bestaan toch kant-&-klare oplossingen voor je laptop-voeding? :+

Verwijderd

maartenst schreef op 29 september 2002 @ 14:12:
[...]

Als ik het dus goed begrijp werkt die kast gewoon op een auto accu samen met een via eden :? Als dat zo is gaan ik er meteen een bestellen die kast dan he 8)
Hierop is dus het antwoord: JA!! en nog goed ook! [url="http://www.floris.nu/fotos/vakantie2002/foto.php3?foto=IMG_7137.jpg&albumnr=12&nr=12"]Check onze bus mod![/url]

Blijft ook onder de 12V draaien!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:57:
als je nou een een 110V PC-voeding zoekt dan kun je mischien een goedkopere(?) 12V->110V converter scoren
Zal je denk ik niks aan hebben want je moet er een hebben met genoeg vermogen bij een van 110V zal het aantal amps toe moeten nemen om het zelfde vermogen te leveren

Alles is terug te redeneren naar 4

• tomvleeuwen
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:50:
[...]

Huh? Er bestaan toch kant-&-klare oplossingen voor je laptop-voeding? :+
Alleen een 12v= 230v~ converter en die gebruikt Idle al 6 A
Dan is mijn accu zo leeg :(

Online LED calculator

Verwijderd

iemand al een goede oplossing voor de via eden gevonden, ik hou me aanbevolen!! ;)

• swart
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 15:32:
[...]

Hierop is dus het antwoord: JA!! en nog goed ook! [url="http://www.floris.nu/fotos/vakantie2002/foto.php3?foto=IMG_7137.jpg&albumnr=12&nr=12"]Check onze bus mod![/url]

Blijft ook onder de 12V draaien!
Misschien een domme vraag, maar hoeft er geen (lowdrop) spanningsregelaar ofzo tussen????

Ik kan mijn procase dus rechtstreeks op de accu aansluiten zonder schade aan te brengen aan de psu en mobo???

Verwijderd

Bij een spanning minder dan 11V heb je wel de kans dat ie uitvalt, maar bij het starten kwam ie (bij ons) daar zeker niet onder.

Je zou m zelfs gewoon aan de sigaretten aansteker kunnen hangen.

Zorg er iig voor dat ie gezekerd is zodat je bij een eventuele sluiting in je voeding geen 180A trekt. :)

Wel 1 nadeeltje van de EPIA : Bij het opstarten van de EPIA gaat de beep over de geluidskaart, wat als vervelend gevolg heeft dat je aangehangen versterker dit redelijk onschuldige beepje omtovert in een behoorlijke pijnlijke ervaring voor de oren.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

als je soundblaster in de bios uitschakelt heb je dit niet

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 22:22
Zieke_meeuw -> Ik las dat het cubid 12V dc-naar-dc printje je EDEN bordje voedt, zelfs als de accu-spanning tot 11Volt zakt. Maar heb je ook spanningen getest die hoger liggen? Als de motor van mijn auto draait, meet ik 15V op de sigarettenaansteker.. Ik durf dat cubid-printje er nog niet aan te hangen :(
Kan dat printje die spanningen ook aan?

Verwijderd

Wij hebben er in het totaal 2 weken gebruik van gemaakt in een normale auto situatie, en dus ook met een dynamo spanning van 14V.
In deze twee weken heeft het (bij mij is het dus een morex) voedingkje het uitstekend volgehouden.

Maar ik moet zeggen dat ik met de cubid print geen ervaringen heb.

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:30
Ik heb die sproggy ook gemaakt ;)
Ook alle onderdelen verzameld enz enz...
Maar ik had probs met het starten van et systeem...
Dit kwam door dat m'n hd met booten een amperage nodig heeft van 1.9 Amp, die kon die sproggy voeding niet leveren.

Toen heb ik de computer maar weer uit m'n auto-gehaald, in de hoop dat ik iets anders zou vinden.

Voor een tijdje terug heb ik deze thread gestart ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/536650

Ik heb verder nog geen contact gehad met dit bedrijf.
Misschien dat dit een inkoop actie kan worden, heeft in iedergeval genoeg vermogen ;)

Alles is najagen van wind...

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ik snap nog steeds niet waarom iemand eerst van 12 volt 230 volt wil maken om er vervolgens weer 12 + 5 volt van te maken kan iemand mij even verlichten

weet iemand nog een leuke signature?

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:30
snooze schreef op 11 November 2002 @ 09:29:
ik snap nog steeds niet waarom iemand eerst van 12 volt 230 volt wil maken om er vervolgens weer 12 + 5 volt van te maken kan iemand mij even verlichten
Dit is opzeker wel begrijpelijk.
Sommingen willen een pc in hun auto, dat is wel te realiseren.
Maar je computer moet dan op de accu, die is dus geen 12 volt zoals velen denken.
Maar een spanning tussen minimaal 8 volt tot maximaal 14.4 volt.
Dat 14.4 gedeelte is niet erg dat kun je met een regelator wel 12 volt van maken, en deze 12 volt kun je weer gebruiken om 5 volt van te maken (heel simpel), maar dan heb je een probleem als de spanning lager dan 13,5 volt wordt. Dit om dat zo'n simpele spannings regelator een spannings val heeft van 1,5 volt.
Dus als je 12 volt wilt hebben, heb je minimaal 13,5 volt nodig.
Er zijn ook low drop uitvoeringen beschikbaar die hebben een 1 volt drop.
Dus met een accu moet je dus een voeding hebben die van 8 volt ook 12 volt kan 'maken' dit is bestwel te doen maar das niet zo heel goedkoop, omdat dit vrijwel altijd maatwerk is. (werkterm ;))

Dus er zijn mensen die dan een goedkope oplossing gaan toe passen. De 12 DC -> 230 AC volt omzetters zijn standaard en worden geleverd om elke hoek. Deze zijn dus over het algemeen goedkoper dan een 12 DC -> 12 DC PC-voeding.
De oplossing met een 12 DC -> 230 -> gewone pc voeding is over het algemeen goedkoper, maar een zeeer onefficiente oplossing dus niet echt iets voor een tweaker...
Maar als je geen tijd, zin of het gewoon niet kunt dan pak je gewoon zo'n 12 -> 230 omvormer.

Alles is najagen van wind...

Pagina: 1 2 Laatste