Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Heb iemand niet toevallig een grotere pic van deze wc-set?
Oh ja, neem niet die standaard pomp erbij, da's echt een herrie en bagger ding. De radiator die bij het setje zit is geloof ik ook niet geweldig, echter noot gehad.
Verwijderd

Hmm, daar is je grotere pic
Maar om 't ff samen te vatten:
De slangen knikken, en de pomp maakt 'n herrie,Op maandag 27 mei 2002 10:50 schreef TukkerTweaker het volgende:
Ik heb hem al een paar maandjes draaien hierzo. Dat koelblok is redelijk goed (mag ook wel met die grootte). Het reservoir is lekker groot, de rest is kut (slagen en slangaansluitingen).
Oh ja, neem niet die standaard pomp erbij, da's echt een herrie en bagger ding. De radiator die bij het setje zit is geloof ik ook niet geweldig, echter noot gehad.
en mssh vindt het leuk.Op maandag 27 mei 2002 11:44 schreef mssh het volgende:
Ja, ik vind het leuk
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
http://www.gerla.nl/water/blok-gemonteerd.jpg
maar voor de mensen die geen zin hebben om te klikken:
[img=]http://www.gerla.nl/water/koelblok-kit.jpg[/img]
Complete kit

Gemonteerde jacket
Dell Studio XPS 16
(Foute link in bericht kan ik niet meer wijzigen: bericht is al gewijzigd door een moderator
Dell Studio XPS 16

alsje...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Kun je de temp van 't water zien. Lijkt me wel handig. Ik vind 't wel leuk spul.Op maandag 27 mei 2002 12:49 schreef Rave17 het volgende:
Er zit toch ook een temp. meter ingebouwd heb je hier eigenlijk wat aan
Ik ben nog geen wc'er, maar wat moet je er verder nog bijkopen? Pomp en radiator?
Hadden ze beter ook van koper kunnen maken.
Ook vraag ik me af of dat alu niet enorm gaat corroderen, of zou dat niet in contact met het water komen?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
zelf ben ik ook nog geen WC-er maar dit kitje ziet me er wel leuk uit en de prijs valt ook best mee toch dacht ik.
ik zou er graag m'n 1100-tje helemaal stil mee willen maken.
Misschien kan iemand pics posten van z'n volledig systeem na inbouw van dit setje.
Als je goed kijkt dan zie je dat dit blok gebruikt maakt van alle 6 de nokjes ipv de 2 middelste, dit is al een stuk sterker.Op maandag 27 mei 2002 12:59 schreef De_Bastaard het volgende:
* De_Bastaard vind het idee dat je 'n WC blok op je socket moet zetten met zo'n clip maar wazig ... is de kans dat je je socket sloopt niet erg groot(met vervoeren enzow)
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Ik denk niet dat 'helemaal stil' gaat lukken met WC. Je zal toch fans op de radiator moeten zetten en de pomp zal ook geluid maken.Op maandag 27 mei 2002 13:00 schreef Cordobasdi het volgende:
heeft er nu al iemand resultaten??
zelf ben ik ook nog geen WC-er maar dit kitje ziet me er wel leuk uit en de prijs valt ook best mee toch dacht ik.
ik zou er graag m'n 1100-tje helemaal stil mee willen maken.
Misschien kan iemand pics posten van z'n volledig systeem na inbouw van dit setje.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Denk het niet.Op maandag 27 mei 2002 13:42 schreef Damian het volgende:
Zit er nu een pomp en radiator bij dan ??
Maar wat staat er nou helemaal achterin op die foto hierboven, schuutpapier of zo?
Verwijderd
Alsof je daar zonder peltier last van hebt.....Op maandag 27 mei 2002 15:08 schreef schilpad het volgende:
das van da folie voor condens
Wel leuk setje alleen raar koelblokje, iemand meer info?
Nee, er zit geen pomp bij en ook geen radiatorOp maandag 27 mei 2002 13:42 schreef Damian het volgende:
Zit er nu een pomp en radiator bij dan ??
Heb nu dit setje (met een andere pomp 400l/h) zit nu op zo'n 45 graden stressed (als m'n P.C. uit is dan is het water al 28 graden) dus ik zit zo'n 15 graden boven kamertemp.
Slangen zijn trouwens perfect (kunnen niet knikken door metalen veer die erin zit.
Slangaansluitingen zijn nog beter, gewoon slang erover schuiven schroefie aandraaien en de boel is waterdicht.
Ik heb de dual fan radiator. Tip: fans eraf halen, lijkt wel een straaljager met twee straalmotoren en afterburner aan.Op maandag 27 mei 2002 15:57 schreef schilpad het volgende:
Beter!!!!!
Heb je ook die radiator of een andere.
En heb je misschien ook pics.
Bij mijn draait de setup nu zonder fans op de radiator (errug stil). Die 45 graden stressed zijn ook zo gemeten.
Sorry ben niet zo gelukkig dat ik een webcam heb. Kan dus geen pics posten, maar in dit linkje staat precies dezelfde setup: [topic=442306/1/25]
Verwijderd
Vraagje, is het zinvol/nuttig om een spacer te gebruiken bij deze set?
Op maandag 27 mei 2002 13:04 schreef Rave17 het volgende:
Is het makkelijk om een dompel pompje in het reservoir te bouwen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Toch kunnen veel pompen hetOp dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef cyberbetica het volgende:
Altijd dompel pomp niet nee, kan ook gewoon in-line, pompje met 2 aansluitingen, 1 zuigt, 1 "blaast", die kan je echter wel als dompel gebruiken, alleen is dat volgensmij niet goed voor je pomp, omdat ie nogmaal als inline een "stationair" draait, hij krijgt alles evensnel terug als dat ie het wegpompt, maar dat kan aan mij liggen
Dan moet je de slangen gewoon inkorten, maar volgens mij ligt dat aan de pomp. Ik heb getest met volle lengte slang, en geen probleem hoor. Nu heb ik de slangen op maat gemaakt voor betere flow omdat ik een vrij zwak pompje heb (400l/h).Op dinsdag 28 mei 2002 10:27 schreef T-1o0o het volgende:
ik ken wel een die dat setje heeft maar de slangen zijn te lang die hij heeft en daarom maakt dat ding een irritante zoem toon
Mijn pompje is een sicce micro en staat in het reservoir ondergedompelt en niet inline, en het werkt perfect.
Over het gebruik van een spacer: dit ligt helemaal aan jezelf (hoe voorzichtig werk je). Ikzelf werk vrij voorzichtig en ik gebruik daarom ook geen spacer (lijkt me meer kwaad te doen dan goed).
BTW. hoe groot is het reservoir in l x b x h. En hoeveel L water gaat erin
Verwijderd
Ik wil in mn servertje [Compaq DeskPro 2000] ook een WC bouwen, dit is [nu] betaalbaar. Maar weet iemand of ik deze goed kwijt kan in die
Iemand meer info daar over ?
En dan nog een ander probleem, ik draai dualproc... enne je vga, daar al es aangedacht, laat je daar wel die vga orb op plakken of ga je dat ook watercoolen ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
misschien eens overwegen een ander pompie te gebruiken dan.
Cool. Kan jij geen inkoopaktie beginnen danOp woensdag 29 mei 2002 02:36 schreef C.44 het volgende:
Ik loop 400 meter en ik heb emmaar ik weet niet wat ik van het koelblok moet denken, als de voet ook koper was geweest, dan had ik er minder moeite mee gehad.
En dan nog een ander probleem, ik draai dualproc... enne je vga, daar al es aangedacht, laat je daar wel die vga orb op plakken of ga je dat ook watercoolen ?
Verwijderd
Verwijderd
Heeft iemand de maten van het koelblokOp maandag 27 mei 2002 11:57 schreef Scyth het volgende:
Mucho hanks schilpad!
maar voor de mensen die geen zin hebben om te klikken:
[img=]http://www.gerla.nl/water/koelblok-kit.jpg[/img]
Complete kit
Gemonteerde jacket
'k vind het echt een
Verwijderd
Heb al een mailtje verstuurd
Verwijderd
Alleen wil ik de MATEN : L*B*H
Verwijderd
Woei, das pas een mooi prijsjeOp donderdag 30 mei 2002 11:33 schreef Mr_Hiney het volgende:
Dag lieve mensen ik heb goed nieuws. Als we met 10 mensen zo'n kitje halen kost het ons 72 Euro per setje en bij 20 nog maar 67,-
INKOOPAKTIE
Ik ben ook wel geintereseerd.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Wat is de binnen-diameter van de slangen?
maar ik wou weten of de slangaansluiting te vervangen zijn voor van die aansluiting waar je de slang overheen drukt, en vast zet met een slangklem.
Verwijderd
He Tnx!Op donderdag 30 mei 2002 12:31 schreef schilpad het volgende:
De maten van dit cool blok H=67mm L=60mm B=60
Dan schaf ik ook zo een
Als er een inkoop actie wordt gestart zie ik het wel!
Vandaag bij de sloop geweest, leuk radiateurtje gezien. Van een Opel kadet, +/- € 20,-
/me Frog ziet het helemaal al zitten
Huh, dus die hele setOp donderdag 30 mei 2002 11:33 schreef Mr_Hiney het volgende:
Dag lieve mensen ik heb goed nieuws. Als we met 10 mensen zo'n kitje halen kost het ons 72 Euro per setje en bij 20 nog maar 67,-
Voor 72 EUR??Nee toch?
w00t
Verwijderd
Ga hem ff lezen...
//edit
Goede kwaliteit, redelijke prestatie. Base lappen voor iets betere prestatie.
Of alleen dat koelblok?
w00t
d8 dat je alles kreeg wat op het plaatje stond.Op vrijdag 31 mei 2002 11:00 schreef Robbie007 het volgende:
Kost die hele set nou 72 EUR?
Of alleen dat koelblok?
Ik heb ook wel interesse voor dit setje. Moet alleen wel weten wat ik nog nodig heb, wat er dus niet in het setje zit. Waarschijnlijk een radiator en een pompje. Owke, die zijn dus niet zo duur, maar gaat dit passen, want het valt me op dat dit systeem een redelijk net systeem heeft voor de kabels, met die ijzeren dingen erin (tegen knikken). dus kan ik wel gewoon een radiator van de sloop er aan bouwen?
bvd.
Wat je zegt klopt. Het setje beschikt niet over een pompje en ook niet over een radiator. Maar daarom is het setje juist zo geschikt om met een WC te beginnenOp vrijdag 31 mei 2002 11:06 schreef Damian het volgende:
[..]
d8 dat je alles kreeg wat op het plaatje stond.
Ik heb ook wel interesse voor dit setje. Moet alleen wel weten wat ik nog nodig heb, wat er dus niet in het setje zit. Waarschijnlijk een radiator en een pompje. Owke, die zijn dus niet zo duur, maar gaat dit passen, want het valt me op dat dit systeem een redelijk net systeem heeft voor de kabels, met die ijzeren dingen erin (tegen knikken). dus kan ik wel gewoon een radiator van de sloop er aan bouwen?
bvd.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
owke, normaal betaal je alleen voor het waterblok al dat bedrag, dus is het inderdaad een leuk setje.Op vrijdag 31 mei 2002 11:09 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt. Het setje beschikt niet over een pompje en ook niet over een radiator. Maar daarom is het setje juist zo geschikt om met een WC te beginnen
Ik weet alleen nog niet, of ik er wel gewoon een standaard radiator uit een auto in kan bouwen. en kan ik het deksel van dat ding openschroeven, zodat het pompje erin kan
Verwijderd
Ja je kan gewoon een alu radiator nemen, dit ding is alu en koper, moet je demi water nemen en 15% anti vries, tegen corrosie, erbij doen. (volgens overclockers.com)Op vrijdag 31 mei 2002 13:52 schreef Damian het volgende:
[..]
owke, normaal betaal je alleen voor het waterblok al dat bedrag, dus is het inderdaad een leuk setje.
Ik weet alleen nog niet, of ik er wel gewoon een standaard radiator uit een auto in kan bouwen. en kan ik het deksel van dat ding openschroeven, zodat het pompje erin kan
en ja pompje gaat in het bakje..
Ja, bij mij wil iig.Op vrijdag 31 mei 2002 14:26 schreef gve het volgende:
Is de website van regenboog down??
Wanneer start er iemand een inkoopaktie
Maar ik wil dat setje ook wel gaan kopen maar nu hoor(lees: zie) ik wel eens dat er een auto radiator gebruikt wordt.
Maar is zo'n autoradiator niet lomp groot of ligt dat aan mij?(ben niet bekend op dit gebied).
Hier een paar plaatjes:
koelblokje:

(Je zou het water door het blokje kunnen zien stromen)
van binnen:

thermometertje aan zijkant reservoir:

hier staat de review
Ik heb ook intresse, alleen moet ik wel weten wat ik allemaal krijg.Op vrijdag 31 mei 2002 11:06 schreef Damian het volgende:
[..]
d8 dat je alles kreeg wat op het plaatje stond.
bvd.
w00t
Dit:Op vrijdag 31 mei 2002 16:37 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Ik heb ook intresse, alleen moet ik wel weten wat ik allemaal krijg.

krijg je allemaal. Dus geen pomp en geen radiator.
Hopelijk halen we de 20 man.
Ik doe mee.
w00t
is dat ding trouwens niet in Nederland ergens te halen ??
Ehm, de Regenboog is toch in Ned. te vindenOp vrijdag 31 mei 2002 19:25 schreef Damian het volgende:
ik ook als we er idd genoeg hebben
is dat ding trouwens niet in Nederland ergens te halen ??
Die hele set is gewoon in nederland te halen ja.. bij micromotive.nl en ook bij regenboog.net .. micromotive heeft trouwens ook de beter presterende innovatek setsOp vrijdag 31 mei 2002 19:40 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Ehm, de Regenboog is toch in Ned. te vinden
- edit -Op vrijdag 31 mei 2002 19:40 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Ehm, de Regenboog is toch in Ned. te vinden
lama haal vier topics door elkaar
Anders ga ik wel een mail naar de Regenboog sturen. Dan begin ik die inkoopaktie wel.Op zaterdag 01 juni 2002 19:57 schreef Damian het volgende:
Al een update????
Ik had daarom het idee om zelf een rediator(tje) te gaan maken.
zelf dacht ik aan zoiets:

(slangaansluitingen zijn een beetje overdreven groot geworden
Dus een koperen buis in de gewenste vorm buigen en voor de koelribben wou ik dan aluminium U profiel gebruiken en dat aan elkaar lijmen/lassen en dan aan de buisen vast lijmen/lassen.
De maten: ongeveer 30x30x5 cm.
Zal dit voldoende koelen? Wat vinden jullie hiervan?
Woei, ziet er simpel maar doeltreffend uit. Als je er eentje gaat lassen kan ik er dan ook eentje bestellen (niet te duur natuurlijkOp zaterdag 01 juni 2002 21:04 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
Ik wou die set gaan gebruiken om van het geluid van mijn CPU fan af te zijn, dus niet om over te clocken.
Ik had daarom het idee om zelf een rediator(tje) te gaan maken.
zelf dacht ik aan zoiets:
(slangaansluitingen zijn een beetje overdreven groot geworden)
Dus een koperen buis in de gewenste vorm buigen en voor de koelribben wou ik dan aluminium U profiel gebruiken en dat aan elkaar lijken/lassen en dan aan de buisen vast lijmen/lassen.
De maten: ongeveer 30x30x5 cm.
Zal dit voldoende koelen? Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderd
Zie hier : Radiateur
Nu de rest nog
Was maar €10,- dus valt nogwel mee.
Iemand een idee
Zijn die dingen niet erg groot? of gebruik je een radiatortje van een Smart
Hey Frogger, waar heb je die gehaald? welke sloop, want ik heb echt een radje nodig namelijkOp zaterdag 01 juni 2002 22:25 schreef The_Frog het volgende:
deze is 16*25*5 (l*b*d) is gewoon van een opel kadet
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
(SI! zeker lekker feesten!, vrouw(en)en drank ?? hahaha)
Maar ik heb dat radiateurtje bij Van Veen gehaald [Oude industrie terrein]
Hij heeft ook nog wel wat leuke water tankjes dus misschien ook een idee voor je ? ik ga dr vd week nog ff om. Laat ff weten als je gaat.
* Tip : vraag het aan van Veen zelf, die met die sigaar. die andere gast naa*t je soms nog weleens met de €€
Ok, dan gaan we samen wel ffOp zondag 02 juni 2002 11:39 schreef The_Frog het volgende:
BARRRRRRFF
(SI! zeker lekker feesten!, vrouw(en)en drank ?? hahaha)
Maar ik heb dat radiateurtje bij Van Veen gehaald [Oude industrie terrein]
Hij heeft ook nog wel wat leuke water tankjes dus misschien ook een idee voor je ? ik ga dr vd week nog ff om. Laat ff weten als je gaat.
* Tip : vraag het aan van Veen zelf, die met die sigaar. die andere gast naa*t je soms nog weleens met de €€
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Nog iemand wat te melden over mijn radiator ontwerpje?
Denk dat als je toch die koperen buis aan het buigen bent, je beter kan kiezen voor een buis die een zeer dunne wand heeft, en dan flink vaak buigen, als het kan kun je zelfs nog een keer terugop komen (2e laag). Ik zal ook ff plaatje fixenOp zondag 02 juni 2002 13:03 schreef InfInIte_Dutch het volgende:
regenboog.net doet ut nog steeds niet.
Nog iemand wat te melden over mijn radiator ontwerpje?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

maten: ongeveer 30 x 30 x 15.
hier meer spullen/nfo
ook wel leuk http://www.senfu.com.tw/English%20homepage/sf-wr111%20II.htm
let op er zit dus geen pomp en radiatorblok bij
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Maar khebber weer 1tje, maar nu met doorzichtige vinnen, kun je zien hoe de buis loopt
Filmpje
Op zondag 02 juni 2002 18:30 schreef C.44 het volgende:
Maar khebber weer 1tje, maar nu met doorzichtige vinnen, kun je zien hoe de buis loopt
Filmpje