Toon posts:

[php user icoon] waardes mestuuren naar php.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zie steeds meer php usericoons komen op got, ik heb er zelf ook een gehad(ff ofline vanwegen veranderingen).

maar nou zou het wel leuk zijn als er vanuit GoT waardens worden meegestuurg naar het php script.

dus waardens zoals de url van het topic, de topicnaam, de flora waar je zit, etc. etc. etc.

vooral de flora, dus alleen het getal(b.v. 22 of 23 of 31)
dan kan je er voor kiezen om via het php script in iedere flora een andere set met icoons te gebruiken.
kom je in /31 dat je dan een /31 style icoon hebt(alla blik bier).
zit je dan in /22 dat je dan een casemod icoon hebt.

en ook ik het makkelijk om het topic id me te stuuren, dan kan je voor spesiaale topic's een ander icoon kiezen, of tracken hoeveel mensen er naar jou topic gaan.

en bedenk meer van dit soort dingen die er ingevoerd kunnen worden.

ook ik het makkelijk dat je een topicstatus meestuurt, dus het zelfde als het lampje maar dan in een status.
locked
open
new_lucked
new_open
sticy

het verstuuren van gegevens is niet moeilijk, stel ik heb icoon.php dan moet GoT er zoiets van maken: icoon.php?topicid=123456&floraid=22&topicstatus=locked
GoT zou hierbij wel even dit moeten maken:
als je de gegevens opslaat(in je profiel), dan moet GoT kijken of dat je zelf al waarden meestuurd met je icoon.php
ik gebruik altijd icoon.php?forum=got voor got en andere dingen gaan ook per naam.
dus als je dan een ?forum=got meegeeft dan moet got(bij het opvraagen van het icoon) er dit van maken: icoon.php?forum=got&topicid=123456&floraid=22&status=locked

wij doen nu alles via de HTTP_REFFERER enzo, maar dan krijg je veel meer dingen die verstuurd kunnen worden

is dit een goed idee? ik weet zeker dat het makkelijk te maken is en ook hard gebruikt zal worden!
ik zou er zal doelstellingen voor weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Privacy, zegt je dat iets? En het is fora, geen flora :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, dat is moeilijk zelf te maken zeg :+

Parse even je topichistory en je hebt alle genoemde waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je icoon krijgt al een http referrer mee, waarin het topicnummer verwerkt is en waarschijnlijk ook het aantal replies per pagina en pagina-nummer.

als je zoals nelske aangeeft je eigen posts per thread aan het (sub-)forum koppelt (door eenmalig een http-get te doen), en dit in een klein db-tje opslaat; dan kun je direct een topic-getal koppelen aan een bepaald forum.

overigens vind ik discussies over 'privacy' en 'loggende icons' vaak kenmerkend voor users die technisch een beperkt inzicht hebben, GET-request-waardes zijn volledig open, als je op een terrasje hardop in je mobiele telefoon zit te blaten moet je ook niet klagen dat anderen misschien meeluisteren/horen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 02:27 schreef Nelske het volgende:

dus hij moet de hele topiclist IEDERE keer retrieven wanneer z'n icon opgevraagd wordt?
lekker efficient...

nog niet eens zo'n slecht idee trouwens... en wat heeft privacy hier precies mee te maken als ik vragen mag? topic naam etc. zijn toch publieke gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 02:53 schreef Sjeemz het volgende:

[..]

dus hij moet de hele topiclist IEDERE keer retrieven wanneer z'n icon opgevraagd wordt?
lekker efficient...
Neuh, ik heb het over topichistory ;)
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/37691]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/37691[/url]

Dan heb je waardes als laatste reply tijd, afkorting forum. Volledige naam forum, actief of niet?, op slot of niet?, naam topicstarter, # replies.

Kortom alle data die je nodig hebt voor bovenstaande. Je hoeft je history niet eens zo vaak op te halen. Zeker niet oudere pagina's, aangezien die nauwelijks ooit zullen veranderen.

Maak een leuke regex en laat die los op je topichistory. Wie weet heb ik de mijne nog wel ergens liggen, die deze info er allemaal uithaalde voor mijn dynamische sig destijds. Gewoon preg_replace_all en klaar is klara.
nog niet eens zo'n slecht idee trouwens... en wat heeft privacy hier precies mee te maken als ik vragen mag? topic naam etc. zijn toch publieke gegevens?
Ik ga het niet over privacy hebben, dat heeft me een halve rel in LA opgeleverd destijds vanwege onwetende mensen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Op maandag 27 mei 2002 01:41 schreef KingOfDos het volgende:
bla bla bla......
Het verstuuren van gegevens is niet moeilijk, stel ik heb icoon.php dan moet GoT er zoiets van maken: icoon.php?topicid=123456&floraid=22&topicstatus=locked
GoT zou hierbij wel even dit moeten maken:
als je de gegevens opslaat(in je profiel), dan moet GoT kijken of dat je zelf al waarden meestuurd met je icoon.php
ik gebruik altijd icoon.php?forum=got voor got en andere dingen gaan ook per naam.

bla bla blaat.....
Dus GoT moet worden aangepast. Maar dat is niet mogelijk tot het nieuwe forum er is omdat GoT is in geZend.......

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Op maandag 27 mei 2002 07:06 schreef Da Mastah het volgende:

[..]

Dus GoT moet worden aangepast. Maar dat is niet mogelijk tot het nieuwe forum er is omdat GoT is in geZend.......
Lees eens wat boven je staat... hoe denk je anders dat destijds die signature kon bestaan waar het topic instond dat je voorganger bekeek?
Is echt niet zo moeilijk hoor, en daar hoeft GoT helemaal niet voor worden aangepast :) (dat maakt de uitdaging veel 'groter' :P)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:
/spuit 11
om een of andere wazige reden stonden hier alleen maar de eerste twee posts :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 07:06 schreef Da Mastah het volgende:

[..]

Inzenden doe je met brieven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 02:27 schreef Nelske het volgende:

1 ding kan ik nou nog niet ophalen, topicid wel dat is niet zo moeilijk.
maar de forumid(22,23,31) die kan ik niet iedere keer ophalen.
als ze nou om te beginnen dit toevoegen dan ben ik klaar.
maar als ze dan toch bezig zijn, meteen topicid enzo er bij zetten.

het meest belangrijke is voor mij de forumid, dan kan ik wel coole dingen maken.

ik hoef geen username's enzo te hebben, wat moet ik daar mee?
en dat is dan te koppelen aan een ip dus dat is niet echt slim.

gewoon viewtopic.php openen en het stuk waar dat de usericoon geopent word even veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/37691]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/37691[/url]
in de eerste kolom staat toch de afkorting van 't forum?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:35 schreef Flat© het volgende:
in de eerste kolom staat toch de afkorting van 't forum?
ja, maar hoe haal ik dat iedere keer naar mijn usericoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
voor elk topicid het bijbehorende forum in een een database opslaan ?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:38 schreef Flat© het volgende:
voor elk topicid het bijbehorende forum in een een database opslaan ?
phoe, te veel werk.
daarom got aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
jij bent lui :D
en trouwens, al zou 't aan te passen zijn, dan denk ik nog niet dat 't gebeurt, omdat er dan iedereen wel iets aangepast wil hebben
daarnaast is 't echt supersimpel te doen hoor, echt waar

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 08:37 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

ja, maar hoe haal ik dat iedere keer naar mijn usericoon?
Die hoef je niet iedere keer naar je usericoon te halen.

Je maakt gewoon een script wat je history opvraagt. Dat laat je om de zoveel tijd draaien. (desnoods bij elke iconview).

Ik denk dat ik je succes moet wensen gezien je vraag ;)

Functionaliteit zoals jij het vraagt gaat never nooit niet in het forum komen. Je kunt het nu immers al zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even voor de duidelijkheid:
Dat topix niet door ons aangepast kan worden is pas boeiend op het moment dat wij een wijziging nuttig achten.

Deze acht ik iig niet nuttig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 02:51 schreef RM-rf het volgende:
overigens vind ik discussies over 'privacy' en 'loggende icons' vaak kenmerkend voor users die technisch een beperkt inzicht hebben, GET-request-waardes zijn volledig open, als je op een terrasje hardop in je mobiele telefoon zit te blaten moet je ook niet klagen dat anderen misschien meeluisteren/horen.
Euhm ja, maar als ik (of iemand anders) wil kan ik mbv mijn icoon iemands ip gekoppeld aan zijn username zo in de gaten houden dat ik precies kan zien wanneer en hoe vaak hij een bepaald topic heeft gekeken. Op zich niet zo'n probleem maar ik kan dus bijv checken of iemand (bijv een modje) wel of niet mijn boodschappen/berichten gericht aan hem ontwijkt. Vind ik wel aardig ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:44 schreef Nelske het volgende:

[..]

Die hoef je niet iedere keer naar je usericoon te halen.

Je maakt gewoon een script wat je history opvraagt. Dat laat je om de zoveel tijd draaien. (desnoods bij elke iconview).
ja dat kan wel ja, maar is veel werk en trekt veel serverload
Ik denk dat ik je succes moet wensen gezien je vraag ;)

Functionaliteit zoals jij het vraagt gaat never nooit niet in het forum komen. Je kunt het nu immers al zelf ophalen.
ja het is zelf op te halen, serverload beetje omlaag houden, en het is wel veel werk om het werkent te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op maandag 27 mei 2002 13:51 schreef Nelis het volgende:

[..]

Euhm ja, maar als ik (of iemand anders) wil kan ik mbv mijn icoon iemands ip gekoppeld aan zijn username zo in de gaten houden dat ik precies kan zien wanneer en hoe vaak hij een bepaald topic heeft gekeken. Op zich niet zo'n probleem maar ik kan dus bijv checken of iemand (bijv een modje) wel of niet mijn boodschappen/berichten gericht aan hem ontwijkt. Vind ik wel aardig ver gaan.
Dan zet je webicons uit en surf je via een anon proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 18:09 schreef MikeN het volgende:

[..]

Dan zet je webicons uit en surf je via een anon proxy.
pff, ik moet dus echt geen username+ip hebben.
alleen topicid en het aantal post dat ik al heb(is ook wel makkelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 27 mei 2002 13:51 schreef Nelis het volgende:

[..]

Euhm ja, maar als ik (of iemand anders) wil kan ik mbv mijn icoon iemands ip gekoppeld aan zijn username
en mijn ip is bijvoorbeeld ...?
knappe jongen als je dat kunt achterhalen, misschien dat cuttertje, mcV of tom-mens wel een zakcentje willen verdienen, echter dan zijn ze (althans zodra GoT z'n user en ip-dbase registreerd) flink in overtreding.

verder kun je door geduldig onderzoek en misschien wat gokwerk wel een aantal namen en nummertjes aan elkaar plakken, maar op zo'n manier werken is niks anders dan de man van de lokale drankwinkel die ook prima van mij weet hoeveel stress ik deze week heb geprobeerd kwijt te raken, en ik vermoed dat hij daar in zijn commerciele planning best wel rekening mee houdt, dus misbruik heb je dan ook nog.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 19:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en mijn ip is bijvoorbeeld ...?
knappe jongen als je dat kunt achterhalen, misschien dat cuttertje, mcV of tom-mens wel een zakcentje willen verdienen, echter dan zijn ze (althans zodra GoT z'n user en ip-dbase registreerd) flink in overtreding.
Ik heb laatst nog uitgelegd hoe, alleen werd dat (terecht) niet zo op prijs gesteld. Vraag ACM anders eens, die vatte het in eerste instantie ook niet. Zo zou ik van een voorstander van win2000 kunnen checken of hij ook daadwerkelijk win2000 gebruikt en niet winxp waar hij zogezegd op afgeeft, of kunnen checken of iemand mijn reactie met betrekking tot hem heeft ontweken (wel gelezen maar niet gepost), enz.

Maargoed, dan praat je slechts over de technische kant. Ook ik weet dat er van alles gelogd wordt op internet, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het daar mee eens ben/moet zijn. 'In real life' zouden mijn hierboven beschreven voorbeelden eerder onder stalken of spionage dan onder het registreren van enkele gegevens (de drankhandelaar) vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom willen jullie de ip's van de user toch hebben?
ik kan wel de ip vinden, maar niet de username.
laat ik het zo zeggen, ik wil het niet eens weten.

ik wil in OCM(daar zit ik altijd), een ander icoon dan in de HK(waar ik ook wel eens kom).
ik wil in de HK een blik bier, en in OCM wil in een andere text over mijn icoon(aantal posts ofzo).

heeft iemand een voorbeeldje hoe ik het kan ophalen, want ik kom er niet echt uit(ik ben geen php prof).
hoeft geen werkend script te zijn, maar wel tip's wat te gebruiken ofzo, dan leer ik ook weer wat php bij(ik heb vorige week een stukje mysql geleerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 27 mei 2002 19:57 schreef Nelis het volgende:
Vraag ACM anders eens, die vatte het in eerste instantie ook niet.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 27 mei 2002 20:22 schreef KingOfDos het volgende:
waarom willen jullie de ip's van de user toch hebben?
ik kan wel de ip vinden, maar niet de username.
laat ik het zo zeggen, ik wil het niet eens weten.

ik wil in OCM(daar zit ik altijd), een ander icoon dan in de HK(waar ik ook wel eens kom).
ik wil in de HK een blik bier, en in OCM wil in een andere text over mijn icoon(aantal posts ofzo).

heeft iemand een voorbeeldje hoe ik het kan ophalen, want ik kom er niet echt uit(ik ben geen php prof).
hoeft geen werkend script te zijn, maar wel tip's wat te gebruiken ofzo, dan leer ik ook weer wat php bij(ik heb vorige week een stukje mysql geleerd :) )
elke keer dat je icon een nieuwe refer krijgt, dus als je icon voor t eerst een view krijgt uit een topic, start het wget dat ff kijkt in welk forum het staat. Dit is vrij gemakkelijk uit de html te plukken en krijgt het scrippie een #29 kan je er rustig vanuit gaan dat het de HK is (tenzij je crewforum-access hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 20:31 schreef ACM het volgende:

[..]

Klopt :)
was mijn uitleg laatst niet goed genoeg ofzo? :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:52 schreef m-m het volgende:

[..]

elke keer dat je icon een nieuwe refer krijgt, dus als je icon voor t eerst een view krijgt uit een topic, start het wget dat ff kijkt in welk forum het staat. Dit is vrij gemakkelijk uit de html te plukken en krijgt het scrippie een #29 kan je er rustig vanuit gaan dat het de HK is (tenzij je crewforum-access hebt).
met welk ding kan ik het dan uit de html halen?
ik had iets gelezen met
PHP:
1
<?$file = fopen("http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/361204", "r" );$buffer = fgets($file, 10240);echo $buffer;fclose($file);?>

dan op een of andere manier zoeken naar deze test: 'http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/' en dan een willekeurig getal daar achter in $forumid opslaan.
maar hoe kan ik dit.
zoeken was toch iets van preg_match_all, maar hoe werkt preg_match_all dan? ik snap daar niet echt veel van.
met al die {}[]/\^ enzo.

iemand die dat in normaal nederlands kan uitleggen?
want op php.net snap ik er geen **** van(ik ben niet swerelds beste met engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sorry hoor.. maar als je niks van php weet dan is dit toch wel veel uitzoeken alleen voor een icon. Ik neem aan dat Nelis noch ACM je een kant en klaar script aanleveren omdat jij dat persé wil. Ik zou zeggen. kijk wat rond op www.php.net en www.phpfreakz.nl en zoek het 1 en ander uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 00:04 schreef Juggernaut het volgende:
sorry hoor.. maar als je niks van php weet dan is dit toch wel veel uitzoeken alleen voor een icon. Ik neem aan dat Nelis noch ACM je een kant en klaar script aanleveren omdat jij dat persé wil. Ik zou zeggen. kijk wat rond op www.php.net en www.phpfreakz.nl en zoek het 1 en ander uit.
relaixed ff man.....

ik ben ook aan het zoeken.
ik weet wel iets van php af(ik snap het systeem), maar ken niet alles(niet alle commando's).
jij was toch ook ooit begonnen, hoe vond je het dan als ze zo tegen je deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Dat soort vragen kan je wel beter in /14 posten. :)

(preg_match lijkt me in dit geval het meest bruikbaar)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:21 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

ja dat kan wel ja, maar is veel werk en trekt veel serverload
[..]

ja het is zelf op te halen, serverload beetje omlaag houden, en het is wel veel werk om het werkent te krijgen.
Oh :?

Serverload valt echt enorm mee, voor die paar get-requests hoor :o

Daarnaast is het heel makkelijk te maken i.t.t. wat jij zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 00:07 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

relaixed ff man.....

ik weet wel iets van php af(ik snap het systeem), maar ken niet alles(niet alle commando's).
ik ben nooit begonnen met php :) nou ja iets. Maar wat jij vraagt vind ik wel absurd hoor. Je vraagt mensen iets overhoop te gooien zodat het voor jou makkelijker wordt om iets te maken. Komt bij dat het niet eens nodig is om de aanpassing maken die jij voorstelt. Verdiep je maar eens wat meer in de voorgestelde manieren die hier staan en dan kom je er vast wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 00:07 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

relaixed ff man.....

niemand deed zo tegen mij, want ik las gewoon veel op php.net, en probeerde de dingen die ik daar las gewoon zelf uit
soms werkte het, soms niet, en dan moest ik dus gewoon zelf uitzoeken wat er mis was... soms niet fijn, maar wel erg leerzaam :)

kijk gewoon op php.net/$functienaam, daar staat echt alles wat je moet weten :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 09:55 schreef Flat© het volgende:

[..]

niemand deed zo tegen mij, want ik las gewoon veel op php.net, en probeerde de dingen die ik daar las gewoon zelf uit
soms werkte het, soms niet, en dan moest ik dus gewoon zelf uitzoeken wat er mis was... soms niet fijn, maar wel erg leerzaam :)

kijk gewoon op php.net/$functienaam, daar staat echt alles wat je moet weten :)
ik kijk veel op php.net, maar die {}()[]^^/\ snap ik niet echt.
engels is niet mijn sterkste kant, maar het meeste op php.net snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
Zo, ik heb (tijdelijk) mijn oude icon (IP-adres, tijd en provider) ff vervangen door een nieuwe :) :P
Ik heb er in totaal 50 minuutjes over gedaan, maar daar zit wel een kleine eetpauze tussen :)
(gewoon om te laten zien hoe makkelijk het kan)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
* SWINX heeft ook een forum-icoontje gebakken :)

Hij werkt alleen (nog) niet in de private fora :'(

Bart Coppens: Werkt de jouwe wel in private fora?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
swinx, ik zie helemaal niets in jouw icon
alleen maar zwart... :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 28 mei 2002 19:35 schreef Bart Coppens het volgende:
Zo, ik heb (tijdelijk) mijn oude icon (IP-adres, tijd en provider) ff vervangen door een nieuwe :) :P
Ik heb er in totaal 50 minuutjes over gedaan, maar daar zit wel een kleine eetpauze tussen :)
netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Op dinsdag 28 mei 2002 20:22 schreef Flat© het volgende:
swinx, ik zie helemaal niets in jouw icon
alleen maar zwart... :D
nou staatie op kruisje :(
site == down :( (k*thosting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
Op dinsdag 28 mei 2002 20:05 schreef SWINX het volgende:
* SWINX heeft ook een forum-icoontje gebakken :)

Hij werkt alleen (nog) niet in de private fora :'(

Bart Coppens: Werkt de jouwe wel in private fora?
Niet dat ik vaak in private fora kom, maar dan zou je iets moeten krijgen in de trand van "Topic niet in Barts archief! ff geduld tot het er wel staat :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 19:35 schreef Bart Coppens het volgende:
gooi eens wat code :P
als ik het topic id heb dan kan ik de forum al vinden, als ik even doormod dan kom ik er ook wel hoor ;)
[edit]
ik krijg via $HTTP_REFERER de gegevens binnen: http://gathering.tweakers.net/listtopic.php/123456/1/100
hoe kan ik dan 123456 in een $topicid zetten?
alleen tips waarmee ik het kan maken ;)
ik wil zelf ook nog wel iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Op dinsdag 28 mei 2002 21:58 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

gooi eens wat code :P
als ik het topic id heb dan kan ik de forum al vinden, als ik even doormod dan kom ik er ook wel hoor ;)
[edit]
ik krijg via $HTTP_REFERER de gegevens binnen: http://gathering.tweakers.net/listtopic.php/123456/1/100
hoe kan ik dan 123456 in een $topicid zetten?
alleen tips waarmee ik het kan maken ;)
ik wil zelf ook nog wel iets doen.
$exp = explode('/', $HTTP_REFERER);

$exp[4] is nu je topicid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 23:36 schreef SWINX het volgende:

[..]

$exp = explode('/', $HTTP_REFERER);

$exp[4] is nu je topicid :)
:o
dit had ook nog gekunt, stom van me dat ik daar niet aan dacht.

ik heb het anders gedaan
PHP:
1
<?function get_topicid ($topicnr) {         if (preg_match('/(\d+)/',$topicnr,$match)){             return $match[1];         }        return NULL; }$topicid = get_topicid($HTTP_REFERER);?>

het werkt wel, zie mijn icoon in dit topic, en mijn icoon in een topic @ oce:
[topic=501753]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Mijn icoon doettut nu ook goed.
Zat nog een bugje in :o maar is gefixt :)

Zo'n bewegende die Bart Coppens heeft is ook wel mooi, maar kweet niet hoe dat moet :'(
Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 00:18 schreef SWINX het volgende:

Zo'n bewegende die Bart Coppens heeft is ook wel mooi, maar kweet niet hoe dat moet :'(
Iemand ideeen?
GD Library's denk ik.
anders vraag het aan hem.

ik ben nou voor veele plaatsen waar ik kom een icoon aan het maken :)

alleen /31 werkt niet, komt omdat het een private forum is ;(

/31 heeft al een icoon(klik)
/22 is mijn supaplex (klik)
/26 is een slot met smilie >:) + slotje (klik)
/14 is een error ging (klik)

ik ga een systeem maken waarmee je via mysql en php + veel plaatjes, een icoon systeem krijgt.
je kan php toch compilen dat het wel als php werkt maar niet geopent kan worden(editen)?
dat doe ik dan, alle eer naar mij toe :P

[edit]

woei, ik heb hier nu ook een icoon(dit icoon is zo, omdat de ad's/mod's liev zijn(Lieve Adjes) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
Op woensdag 29 mei 2002 00:18 schreef SWINX het volgende:

Iemand ideeen?
Die beweging is eigenlijk naar voorbeeld van ACM: ik herinnerde me dat hij voor zijn icon een extern programma gebruikte. Dan heb ik wat op het web gezocht tot ik bij whirlgif kwam. Daarmee kan je zo'n animated gifs maken :) (je moet wel wat PHP coden, maar die code zelf is vrij kort en simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 07:31 schreef Bart Coppens het volgende:

[..]

Die beweging is eigenlijk naar voorbeeld van ACM: ik herinnerde me dat hij voor zijn icon een extern programma gebruikte. Dan heb ik wat op het web gezocht tot ik bij whirlgif kwam. Daarmee kan je zo'n animated gifs maken :) (je moet wel wat PHP coden, maar die code zelf is vrij kort en simpel)
dat trekt vel veel prosessor van je hosting.
ziet er niet verkeerd uit.
heb je wat meer info? url ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
http://www.msg.net/utility/whirlgif/

edit: hmmm nu ook andere mensen icons gaan genereren aan de hand van referers gaat mijn icon een beetje de mist in, want die geeft geen referer op
ff fixen
edit2: fixed :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb jij mijn icoon? :P
Pagina: 1