ik ben nou bezig met mysql, is toch wel makkelijk om te kennen.
nou gebruik ik dit script om plaatjes toe te voegen:
dit werkt allemaal, ik zie de bestandsnaam, beschrijving in de db staan.
maar nou heb ik een probleem met het deleten van een toevoeging.
ik hoorde van iemand(die mij mysql probeerd te leren), dat er altijd een id aanwezig is.
nou ik heb van hem ook een gallery gekregen, dan kan ik een beetje kijken.
ik heb dus al veel uit die gallery, daardoor kan ik nou al dingen toevoegen(uit mijn hoofd).
hij delete iets uit de gallery door dit te doen:
ook zij hij de id's is het aantal van alles, dus delete je er eentje dan zal er geen gat komen.
nou ik krijg op deze methode NIETS uit mijn gallery weg gehaald.
[oops]
topic tietel
staat al in SM
nou gebruik ik dit script om plaatjes toe te voegen:
PHP:
1
| <?if ($submit) { if (is_uploaded_file($bestand)) { move_uploaded_file($bestand, "files/$bestand_name"); echo "Bestand '$bestand_name' met de grootte: $bestand_size bytes is succesvol geupload!"; include ("config.php"); //gegevens van de db $link = mysql_connect($db_connect, $db_user, $db_pass) or die("<b>ERROR 1: </b>Could not connect"); //connecten naar mysql mysql_select_db($db_name) or die("<b>ERROR 2: </b>Could not select database<br>"); //opent de db $sql = "INSERT INTO gallery_1 (name,beschrijving,bestand_name) VALUES ('$name', '$beschrijving', '$bestand_name')"; //toei om te schrijven mysql_query($sql,$link) or Die(mysql_error()); //query uitvoeren mysql_close($link); //connectie sluiten } else { echo "Er is een fout bij het uploaden van bestand: '$bestand'!"; }}else { echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"> <div align=\"center\"> <p> <input type=\"file\" name=\"bestand\"> <br> Naam: <input type=\"text\" name=\"name\"> <br> Beschrijving: <input type=\"text\" name=\"beschrijving\"> <br> <INPUT TYPE=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"1024\"> <input type=\"submit\" value=\"Uploaden\" name=\"submit\"> </p> </div></form>";}?> |
dit werkt allemaal, ik zie de bestandsnaam, beschrijving in de db staan.
maar nou heb ik een probleem met het deleten van een toevoeging.
ik hoorde van iemand(die mij mysql probeerd te leren), dat er altijd een id aanwezig is.
nou ik heb van hem ook een gallery gekregen, dan kan ik een beetje kijken.
ik heb dus al veel uit die gallery, daardoor kan ik nou al dingen toevoegen(uit mijn hoofd).
hij delete iets uit de gallery door dit te doen:
PHP:
1
| <?$sql = "DELETE FROM gallery WHERE id='$id'";mysql_query($sql) or die("SQL Fout opgetreden ($sql)");?> |
ook zij hij de id's is het aantal van alles, dus delete je er eentje dan zal er geen gat komen.
nou ik krijg op deze methode NIETS uit mijn gallery weg gehaald.
[oops]
topic tietel
staat al in SM