Namezero renewal offers - doen of overstappen?

Pagina: 1
Acties:

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:19

Cr3ator

1 bar is geen bar

Topicstarter
Na al eerder 1 jaar verlengt te hebben, loopt mijn domein binnenkort af en NameZero.com komt nu met de volgende aanbiedingen:

$34,95 voor 1 jaar verlenging
$29,95 per jaar voor 2 jaar verlenging
$24,95 per jaar voor 5 jaar verlenging

Hierbij heb ik url-forwarding, e-mail forwarding en alle andere welbekende meuk van Namezero.

Mijn vraag nu: Zijn er betere en goedkopere bedrijven die dezelfde service bieden (liefst in Nederland) en hoe zorg ik dat mijn domein naar hun wordt over gezet?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Min ervaring met NameZero is hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt. Ik zit momenteel op een aanbieding van $5,- voor een jaar verlengen. (ik heb voor dit domein niet eerder verlengd, maar ooit eens gratis geregistreerd). Dit bedrag begon eens bij ongeveer $30 dacht ik.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:19

Cr3ator

1 bar is geen bar

Topicstarter
Ik denk dat er wel verschil zit tussen jouw geval en mijn geval, omdat ze in het begin gelijk voor 2 jaar registreren. Zodoende willen ze graag dat je terug komt. Bij mij kunnen ze ook besluiten m'n account te laten verlopen. Ik kan echter niet het risico lopen mijn domein te verliezen omdat ik deze teveel gebruik.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Als je jou domein-naam wil behouden zou je bij namezero moeten blijfen denk ik zo... meestal behouden ze die domein naam namelijk 1 jaar langer zodat als jij die domein-naam wil houden je niet over kan stappen naar een ander.

n54 power!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als jij een renewal doet, dan ben JIJ eigenaar van dat domein.
Je komt ook gewoon in de WHOIS te staan.
De enige 2 dingen waarvoor jij nog met namezero te maken hebt is het volgende:

<li> Namezero is jou registar voor dat domein
<li> Namezero zorgt voor de forwarding e.d.

Echter zodra jij een betalende klant bent, kun jij overstappen.
In de FAQ voor de betalende klanten (laatste vraag) staat uitgelegd hoe je dat moet doen.
Mijn ervaring is echter dat ze niet of nauwelijks op mail reageren.
Echter telefonisch word alles meteen tijdens het gesprek al voor je geregeld.

Het feit dat de WHOIS gegevens vwb aflopen van domain niet overeenkomt met jou overneekomst richting Namzero komt door het feit dat zij aan InterNIC of whatever betalen.

Stel dat je eerst een gratis trial bij hun hebt gedaan.
Vanaf dag 1 staat er dan in de WHOIS dat het domein over exact een jaar verloopt.

Echter 6 maanden later (dus 6 maanden voor afloop) ga jij betalen, want je wilt nu een echt klant zijn enzo.
Dan verloopt volgens jou (en Namezero's) registratie het domein pas over 12 maanden.
Terijwl dat via een WHOIS al over 6 maanden zou zijn.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32
$35 voor een jaar een .com domein is wel duur iig.

Verwijderd

ik heb ook een domein bij namezero en je moet gewoon even wachten en dan krijg je straks de aanbieding om 5 jaar voor $14,95 per jaar te doen en het kan zelf nog goedkoper! volgens mij had ik voor $9,95 (via creditcard van paps)

ik heb vorig jaar al mijn domein verlengd voor 5 jaar! hij verloopt dus ergens in 2006 :)

ik vind dat namezero wel handig en het werkt ook prima! aanpassingen worden direct doorgevoerd en domein is gewoon leuk om te hebben! ff leuke webspace regelen waar je naartoe linked en klaar :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Overstappen. Ten eerste vertrouw ik NameZero niet zo.... ik zou naar DirectNic overstappen, daar kun je voor $15 per jaar een domain reggen met de hele forwarding riedel erbij.

Ook leuk van DirectNic is dat je voor $5 extra per jaar je je eigen IP adres kunt gebruiken in de DNS entry, zodat je op je eigen machine kunt hosten. Kan handig zijn voor sommigen....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

ik heb ook een domein bij namezero geupdate. We zouden ook iets van 5 mb webspace krijgen nooit gehad. |:(

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
heb me ooit aangemeld; krijg nog steeds mailtjes of ik het niet wil :r

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk dat even wachten.
Ben het met je eens dat ze niet consequent zijn met de aanbiedingen.
Maar 't is een beetje sneu als je je domein kwijt raakt omdat je 5 dollar minder wilde uitgeven.
Op maandag 27 mei 2002 21:12 schreef maartena het volgende:
Overstappen. Ten eerste vertrouw ik NameZero niet zo.... ik zou naar DirectNic overstappen, daar kun je voor $15 per jaar een domain reggen met de hele forwarding riedel erbij.

Ook leuk van DirectNic is dat je voor $5 extra per jaar je je eigen IP adres kunt gebruiken in de DNS entry, zodat je op je eigen machine kunt hosten. Kan handig zijn voor sommigen....
Namezero draait alweer een tijdje mee hoor. As said, per mail zijn ze niet de snelste, maar toen ik belde voor een DNS wijziging op mijn domein was het bij sommige DNSen al binnen een paar uur merkbaar.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

als je hem eenmaal verlengd hebt issie ECHT van jou,

verhuizen die hap !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

als ik bij namezero m'n forwarding url aanpast werkt het direct! en email wordt ook direct geforward naar m'n normale mailadres...

ik kreeg ook iets van een sitebuilder zodat je zelf een homepage kon bouwen van max. 10meg ofzo, maar daar heb ik 1x naar gekeken en sindsdien nooit meer :P

maar dat met hosten op je eigen bak he... dat kan ik bij namezero toch ook? dan vul ik gewoon het ip van mijn machine in bij m'n forwarding en dan ff apache aan en hosten maar... hoef ik geen $5 voor te betalen

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:34
Wat betreft DNS, tegenwoordig staat op 1 van de service pagina's als je ingelogd bent wat je inlognaam+pw is van networksolutions. Je kunt dan dus _ZELF_ al je gegevens direct veranderen en instant (!!) laten updaten :)
Helaas kun je niet direct bij netsol renewen, want dan krijg je vrolijk de mededeling dat je dat bij de wederverkoper moet doen (NameZero) :(

Verwijderd

Ik heb in de tijd dat namezero nog gratis was mijn achternaam geregistreerd. (tinke.com) Ik vond dat ik die gewoon moest hebben en had allemaal truukjes om de levengrote banner onderaan mijn pagina te verwijderen.

Toen er betaalt moest worden heb ik $24,95 betaalt voor 2 jaar. Dat is natuurlijk nix voor de service die je erbij krijgt. Ik vind het best gemakkelijk werken met de subdomein forwarding emailadressen etc etc.
En ik heb ergens anders genoeg ruimte dat ik kan gebruiken voor het domeintje van namezero.

In de toekomst zal ik het waarschijnlijk nog wel verhuizen maar nu ben ik nog tevreden genoeg met een pappie die een creditcard heeft en zo namezero wel blijft betalen.

Ik zag trouwens ook ineens dat ik nu ook tinke.cc heb :?

:9~

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op dinsdag 28 mei 2002 09:08 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Wat betreft DNS, tegenwoordig staat op 1 van de service pagina's als je ingelogd bent wat je inlognaam+pw is van networksolutions. Je kunt dan dus _ZELF_ al je gegevens direct veranderen en instant (!!) laten updaten :)
[..]
Dat zag ik ook pas net ja.
Echter veel heb je er niet aan. Je kunt alleen changen naar de DNS van verisign.
Je kunt dus niet je eigen DNS servers opgeven (wat telefonisch bij Namezero WEL kan).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Moven naar DirectNic die handel :)

Heeft ook gratis email en url forwarding voor $15 per jaar, goede service en een goede website waar je alles online kan regelen.

Ik zou uberhaupt niets met een bedrijf te maken willen hebben dat een business model als dat van namezero hanteert.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Op dinsdag 28 mei 2002 09:42 schreef back.slash het volgende:
Ik zag trouwens ook ineens dat ik nu ook tinke.cc heb :?

:9~
vreemd...een .CC adres is normaal een stuk duurder als een .com meende ik....
Pagina: 1