Toon posts:

[Win98SE] Local netwerk collisions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lekker internetten met dat ADSL. Zeker als je je Alcatel modem omgebutst hebt naar een pro. Alleen bestandjes copieren van peeseetje 1 naar 2 gaat niet meer. Mijn hubje verslikt zich bijna in het aantal netwerk collissions.
Internetten vanaf beide PCs werkt wel prima.
Wat is er verkeerd?
Bij de weg: Beide netwerk kaarten Realtek 8031 en 8029 staan in full duplex.

Verwijderd

Allereerst, welkom op GoT :)

Is je netwerk 10 of 100 mbit? Voor 10 mbit moet je hem op Half duplex zetten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 26 mei 2002 21:41 schreef Longhot het volgende:
Lekker internetten met dat ADSL. Zeker als je je Alcatel modem omgebutst hebt naar een pro. Alleen bestandjes copieren van peeseetje 1 naar 2 gaat niet meer. Mijn hubje verslikt zich bijna in het aantal netwerk collissions.
Internetten vanaf beide PCs werkt wel prima.
Wat is er verkeerd?
Bij de weg: Beide netwerk kaarten Realtek 8031 en 8029 staan in full duplex.
Een hub kan GEEN full duplex.
Full duplex op een hub is om problemen vragen :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 22:17 schreef Predator het volgende:

[..]

Een hub kan GEEN full duplex.
Full duplex op een hub is om problemen vragen :z
Fullduplex kan met een switch.

Het kan natuurlijk wezen dat de topic-starter zich vergist in het woord en wel een switch heeft, aangezien er genoeg mensen zijn die elk kastje met UTP-gaatjes er in een hub noemen :)

Maar als het idd echt een hub is, dan is dat een deel van het probleem. Maar met 2 PC's en een ADSL-modem lijkt het mij niet dat een hub zich verslikt in de collissions.

EDIT: Wat Predator zegt is idd waar..dus ff half-duplex proberen. Maar eerlijk gezegd vind ik niet dat je een topic als dit moet openen voordat je dat al geprobeerd hebt.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
welkom kersverse tweaker. Heb je de FAQ wel gelezen voordat je begon met dit topic???? Dan had je namelijk gelezen dat je ook de search moet gebruiken! Gisteren is ook al zo'n topic langs geweest: [topic=505313/1/25]
Let er in de toekomst op en lees effe de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
succes ermee! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, al het voorgestelde had ik al geprobeerd. Maar het leverde niet het beoogde resultaat. Ik zal eens een andere netwerkkaart proberen. Hij heeft gewerkt dus da's raar.
Pagina: 1