[php] php boek, adviezen *

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals gezegd ben ik bijna jarig, en wil ik wel iets meer php gaan leren.

eerder verschenen topic van d2k (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/374529/1?limit=25)en deze is al vanaf nanuari, zijn er dus tussen die tijd nog nieuwe boeken terecht gekomen?

Ik ben op zoek naar een echt goed php boek, ik denk dat het toch wel makkelijker is om gewoon in een boek alles te lezen dan online, ik wil er toch echt voor gaan zitten. En als het lekker weer wordt, dan wil ik gewoon in de tuin mijn boek gaan lezen ipv achter de computer te gaan zitten met 30 graden. Anyway, ik heb echter al in een paar topics gekeken
[topic=145147/1/25]
[topic=145147/1/25]
[topic=34508/1/25]
[topic=124558/1/25]

deze boeken kwamen er zo ongeveer uit (de topics die ik heb bekeken zijn zo ongeveer allemaal ouder dan 1 jaar.

PHP4 Het complete handboek : is dit een goed boek? En het lijkt mij in het nederlands, wat zouden jullie kiezen nederlands of engels?

Core PHP Programming (Atkinson)
Schmidt PHP

leerboek voor programmeurs, geschikt voor gevorderden en experts
prijs in NLG incl BTW f 129,00 [f 121,70 excl. BTW]
prijs in EURO incl BTW EUR 58,54 [EUR 55,23 excl. BTW]
uitgever WROX Press
website http://www.wrox.com
zie ook http://www.wrox.co.uk
ISBN 1.86100-296.3
gepubliceerd in 1999
taal Engels US
aantal blz 909
geschreven door Jesus Castagnetto, et al.
dit boek behandelt US versie

PHP - dynamische websites op een professionele manier ondersteunen.

PHP Quick Reference boekje van O'Reilly

dit zijn zo'n beetje de boeken die ik heb kunnen vinden. Hebben jullie "ervaring" met dit soort boeken? En welk heb jij thuis? Waar moe tje op letten etc.
Ook is het verstandig om een engels boek te kopen of nederlands?
En is een duur boek ook altijd beter?

Dus kijk even onder het bed, in de kast, op het bureau. En geef even jouw review. Ik ben toch wel benieuwd naar zulke boeken , en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de aanschaf ervan.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik 'PHP het complete handboek' niet echt fijn om te lezen. Alles wordt wel goed uitgelegd, maar er wordt te lang doorgegaan over hetzelfde onderwerp. Dat is het enige PHP boek wat ik gelezen heb, maar nu lees ik een c++ boek in het Engels en toch leest dat makkelijker.

De termen neem ik sneller op en het is in communicatie makkelijker op internet.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

overigens heet ik D2k ;) (en ik heb je titel ff aangepast ;))

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben 't met int / D2k (whatever ;)) eens. Ik heb zelf ook 't Complete Handboek PHP4. Als naslagwerk op zich helemaal niet slecht, als je eens een functie zoekt of meer over een functie wilt weten.

Maar als je net moet beginnen, is er aan dat boek geen touw vast te knopen. Enige ervaring voordat je daarin begint is wel aan te raden, maar dan nog is het waar wat D2k zei, het gaat te lang door op één onderwerp dat op den duur gewoon wel genoeg besproken is.

Als ik opnieuw moest kiezen zou ik een ander boek kiezen, alhoewel ik je niet kan vertellen welke, ik heb me er nooit meer zo in verdiept.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ddc heeft een boek waarin ook wordt ingegaan op OO. zal um ff deze kant op schoppen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik heb de boeken 'PHP4 - Dynamische websites professioneel ondersteunen' en 'MySQL/PHP Database Applicaties'. Die laatste is meer PHP4 voor dummies, maar dan errug uitgebreid. In de eerste staat enorm veel informatie, echt een handig boek! :)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als je echt een beginner bent zonder programmeer ervaring, bekijk dan ook deze pdf file http://www.zeus.rug.ac.be/lessen/01-02/php2002.pdf
Met behulp van deze uitleg heb ik de basis van php aardig onder de knie gekregen. Ik had daarvoor geen enkele programmeer ervaring.

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 16:45 schreef Thijs B het volgende:
Als je echt een beginner bent zonder programmeer ervaring, bekijk dan ook deze pdf file http://www.zeus.rug.ac.be/lessen/01-02/php2002.pdf
Met behulp van deze uitleg heb ik de basis van php aardig onder de knie gekregen. Ik had daarvoor geen enkele programmeer ervaring.
Was al 'n tijdje op zoek naar zoiets.. Was nu beetje artikelen aan het lezen op phpfreakz.nl maar dit werkt een stuk makkelijker!

* splat gaat hem morgen gelijk afdrukken op school :)

Verwijderd

kwam er net achter dat ik ook "PHP4 het complete handboek" heb :) (dacht dat het een heel ander boek was :P)
ik moet zeggen dat ik het nog niet eens zo compleet vind... OOP wordt niet echt duidelijk uitgelegd, net zoals veel andere onderwerpen, en ik kom zo vaak op inet dingen tegen die er niet in staan... Bovendien kan je de eerste 7 hoofdstukken skippen omdat dat niveau-nul is...

• Mithrandir
  • Laatst online: 03-09 22:42
Op zondag 26 mei 2002 17:06 schreef jurriebur het volgende:
kwam er net achter dat ik ook "PHP4 het complete handboek" heb :) (dacht dat het een heel ander boek was :P)
ik moet zeggen dat ik het nog niet eens zo compleet vind... OOP wordt niet echt duidelijk uitgelegd, net zoals veel andere onderwerpen, en ik kom zo vaak op inet dingen tegen die er niet in staan... Bovendien kan je de eerste 7 hoofdstukken skippen omdat dat niveau-nul is...
Dat vond ik juist handig :)

je moet toch ergens beginnen, nietwaar? Verder vind ik ook dat er erg veel mist. OOP erg weinig, en niets over plaatjes. Maargoed, daar ben je zo overheen. Ik vond het een erg goed boek, om als je nog bijna niets hebt geprogd mee te beginnen.

Dus... Heb je al veel geprogd of niet? Zo ja, ander boek, zo nee, dan is de PHP4 bijbel ("handboek") een prima boek :)

Verbouwing

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM heeft geen php-boeken.

En pas een php-boek doorgenomen omdat ik me verveelde tijdens een baantje dat ik had een tijdje geleden en ik daar toch wat in php moest maken ;)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
* RobbertC heeft ervaringen met "PHP 4, het complete handboek" en "PHP - dynamische websites op een professionele manier ondersteunen."

Van die 2, vind ik zelf de eerste de betere. Iets duidelijker uitgelegd, en voor mensen zonder ervaring met programmeren.

Toen ik "PHP - dynamische websites op een professionele manier ondersteunen." kocht, was het net uit en m'n enige programmeerkennis was "Hello world" schrijven in Basic. Sla ik het boek open, staat er in het eerste hoofdstuk: geschikt voor mensen met ervaring in programmeren, bij voorkeur C.

Tja.. Verder is dat boek een vertaling van een duits boek, en dat is goed te merken aan het soms erg kromme nederlands.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Rustacean

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:55 schreef Manuzhai het volgende:
http://www.wrox.com/ACON11.asp?WROXEMPTOKEN=561522ZQvnWXlLCzYARA7gmbvC&BOOKID=819&ISBN=1861006918 ziet er wel goed uit... Goede dingen over gehoord ook.
Dit boek is imho meer voor de gevorderde php programmeur en niet voor een beginner.

• XippIX
  • Niet online
zie:
http://www.wrox.com/ACON10.asp?WROXEMPTOKEN=561522ZQvnWXlLCzYARA7gmbvC&subject=64

er zijn 3 delen van, van beginners tot professionals.

Maar dit is engels, ik weet niet of het echt makkelijk te lezen is. of kiezen jullie toch liever voor een nederlandse versie? (is dan niet alles heel "plat" vertaald?)

Ook valt het mij op dat de meeste mensen het boek, php het complete handboek in huis hebben. Is dit dan toch het makkelijkste boek?

En je hebt toch ook nog boekjes van oneil ofzo? is dat nix?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Dat wrox boek Professional PHP4 is idd erg goed !

• XippIX
  • Niet online
PHP 4 het complete HANDBoek

Het boek bevat uitleg, tips en trucs over alles wat met PHP 4 te maken heeft, van de eerste beginselen tot het aanpassen van op het web beschikbare scripts. Daardoor hoeft u dus niet alles volledig zelf op te zetten!

PHP 4 van A tot Z ontleed

Leer alles over relationele-databaseontwerp
Koppel webpagina's aan databases
Zet complete ervaringsomgevingen op met session-tracking
Gebruik PHP 4 voor objectgeoriënteerd programmeren
Koppel uw PHP-code aan e-mailprogramma's
Beveilig uw website tegen vijandelijke aanvallen
Maak gebruik van cookies en redirection
Omzeil veelvoorkomende bugs, voetangels en klemmen
Bij dit boek is een ondersteunende website beschikbaar met eindeloos veel code en voorbeelden.

ISBN 9039516103
Titel PHP 4 het complete HANDBoek
Auteur Tim Converse & Jouce Park
Uitgever Academic service
Prijs F 89,90 / € 40,79

betreft het hier nou de nederlandse of engelse versie?

• elnino
  • Laatst online: 03-09 05:13
Zelf heb ik geen PHP-boeken, namelijk om de simpele reden dat de PHP manual een vrij compleet naslagwerk is. Als ik iets goed wil bestuderen print ik het meestal uit. (Bijvoorbeeld over Regular Expressions/PCRE).

Het nadeel van de manual is dat van een scherm lezen niet altijd even prettig is als uit een boek lezen en bovendien moet je achter de computer zitten om het te lezen. En om alles nou gaan uit te printen...

Ik heb het boek PHP - Het Complete HANDboek wel eens in de winkel gezien, voor zover ik kon zien zag het er wel goed uit. Alleen een beetje zwaar... ;)

Het PHP Reference boekje van O'Reilly heb ik ook wel eens bij Bruna gezien. Het nadeel aan dat boekje is dat het zo klein is, dat het telkens dichtvalt...

edit:
Op zondag 26 mei 2002 21:56 schreef XippIX het volgende:
ISBN 9039516103
Titel PHP 4 het complete HANDBoek

De Engelse versie heet 'The PHP Bible' o.i.d. Dus ik denk dat je met de Nederlandse versie te maken hebt. Controleer anders eens het ISBN-nummer.

edit2: Ik heb even op de website van het Computercollectief gekeken en heb daar de volgende link gevonden: PHP4 - Het complete HANDboek

• Dennis
XippIX:
Nederlandse.

Overigens heb ik dat boek ook, maar als je al wat meer kunt met php is het een saai boek..

Verwijderd

En je hebt toch ook nog boekjes van oneil ofzo? is dat nix?
Klopt de had ik ook gekocht en dezelfde dag nog weg gegooid. Echt waardeloos. Heel dun en geen uitleg, alleen maar return waardes van functies en een zeer korte omschrijving.

Persoonlijk ga ik nu alleen voor Engelse boeken, omdat ze toch beter te begrijpen zijn, maar daar denk jij misschien anders over.

Verwijderd

imho heb je heel geen boek nodig, www.php.net is ERG compleet... tis natuurlijk wat je makkelijker vin, ik heb nog nooit een boek doorgelezen, online documentatie rules...

Verwijderd

Even nog een kleine aanvulling op Kertje. Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant ook niet. Ik zelf lees ook nooit een boek, maar sinds ik dagelijks 1,5 uur met de trein moet is het toch een mooie gelegenheid om nog es wat bij te leren.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog GoT search. Dit is voor mij vaak de eerste plek waar ik ga kijken of zoals jij zij de PHP manual.

• Dennis
En naar mijn mening zuigen lange stukken tekst die online staan. Dan heb ik liever iets in mn hand.

• XippIX
  • Niet online
ja in mijn hand at vind ik ook fijner.

Verwijderd

Als ik iets mag aanraden:
Web Application Development with PHP 4.0
By:Tobias Ratschiller and Till Gerken
Copyright © 2000 by New Riders Publishing

Wel in het engels en veronderstelt dat je al iets kent van php/C++/sql

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 26 mei 2002 23:23 schreef int het volgende:
Even nog een kleine aanvulling op Kertje. Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant ook niet. Ik zelf lees ook nooit een boek, maar sinds ik dagelijks 1,5 uur met de trein moet is het toch een mooie gelegenheid om nog es wat bij te leren.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog GoT search. Dit is voor mij vaak de eerste plek waar ik ga kijken of zoals jij zij de PHP manual.
Download de manual, en lees hem van af je PDA....

Je bent toch een Tweaker.... Dan heb je toch wel een PDA?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 11:00 schreef LuCarD het volgende:

[..]

:?

• XippIX
  • Niet online
nee heb ik niet :(

maare..... engels is beter dan nederlands?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
Op zondag 26 mei 2002 23:18 schreef int het volgende:

[..]

Klopt de had ik ook gekocht en dezelfde dag nog weg gegooid. Echt waardeloos. Heel dun en geen uitleg, alleen maar return waardes van functies en een zeer korte omschrijving.
Hier ben ik het helemaal mee eens, heb hem ook gekocht en ik moet hem ook nog ergens hebben liggen maar eigenlijk ook nooit ingekeken.
Op maandag 27 mei 2002 10:57 schreef fraggel75 het volgende:
Als ik iets mag aanraden:
Web Application Development with PHP 4.0
By:Tobias Ratschiller and Till Gerken
Copyright © 2000 by New Riders Publishing

Wel in het engels en veronderstelt dat je al iets kent van php/C++/sql
Ook hier ben ik het helemaal mee eens (oh, jee, stiekem is dit gewoon een me2 post :)), maar dit boek is niet helemaal geschikt om de taal PHP vanaf het begin te leren, maar meer als 2e boek (of als je al redelijk kan programmeren in een andere taal), er wordt duidelijk uitgelegd waar je op moet letten enzo in vergelijking met 'normale' talen.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 19:50 schreef XippIX het volgende:
nee heb ik niet :(

maare..... engels is beter dan nederlands?
Als je Engels goed beheerst dan raad ik het je iig aan, maar je zal zelf moeten beslissen wat je lekkerder vind lezen. Nederlands is makkelijker, maar Engels klopt beter. Kijk anders eens wat Engelse tutorials door, om te kijken of je het kan volgen in het Engels.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb mijn kennis allemaal uit de PHP manual van http://www.php.net en uit het "Complete Handboek" gehaald, het laatste bestaat ook gewoon in Engelse versie, ben alleen ff naam kwijt |:(

JayGTeam (213177)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 12:23
Ik zweer bij het boek "Dynamische websites professioneel ondersteunen", maar heb het idee dat het iets verouderd is... Tenminste: in de laatste PHP waren de variabelen weer veranderd?

Wellicht iets om rekening mee te houden.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:10 schreef AaroN het volgende:
Ik heb mijn kennis allemaal uit de PHP manual van http://www.php.net en uit het "Complete Handboek" gehaald, het laatste bestaat ook gewoon in Engelse versie, ben alleen ff naam kwijt |:(
PHP Bible meen ik me te herinneren.

• Dennis
LuCarD:

Beetje (kr/d)omme redenatie.

En idd, als je Engels kunt kun je beter Engelse boeken lezen. Die Wrox boeken zijn ook allemaal Engels en opzich hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Ze zijn niet moeilijk geschreven iig. :)
Pagina: 1