Ello Tweakertjes
Ik duik ff in dit topic na wat speurwerk verricht te hebben. Ik doe in de zomervakantie een jobje en ga met me hardverdiende centjes me PC'tje wat upgraden..
Ik ben daar al een tijdje mee bezig en heb al wat zoekwerk vericht.
Met dat zoekwerk heb ik een pagina in mekaar geflanst.
http://www.thagroov.be/pc
Daarop zie je twee samenstellingen, de eerste heb ik zelf gedaan. Eerst gekozen voor een 2.0 Ghz, maar na veel zoekwerk en overleg werk met vrienden heb ik dit naar 1.8 Ghz veranderd. Of het nu een Intel of een AMD zal zijn die ik zal kiezen weet ik nog niet, beide hebben zo zijn kanten, voor- en nadelen, Velen raden aan een AMD te kopen, andere blijven bij de Intel. Maar ik weet het niet meer.
Over het moederbord ben ik het nog steeds niet eens, Abit, Epox..
Ik heb met geen van beiden ervaring weet het dus ook niet direct. RAID heb ik zowiezo niet nodig, werd me ook aangeraden om die 2 mobo te nemen.
Dan de case, die doet er zo niet toe, midi case, lelijk of niet, hij staat er toch maar te staan, mobo moet er enkel mooi inpassen.
En dan de RAM, na wat denken, denk ik dat ik toch voor de 512 ga, maar of ik nu voor 1 van 512 ga of 2 van 256, ben ik nog niet helemaal zeker, hangt allemaal van de prijzen af.. Hoe goedkoper hoe liever
Naast mobo, geheugen, proc en nieuwe case heb ik ook dringend een 3D kaartje nodig. Dat koop ik met het overige geld.
Ik heb enkele kaarten gezocht en ik denk dat ik het beste voor de Geforce 3 Ti200 ga of als me budget het me toelaat de Geforce 3 Ti500
Ik ben er nu al een aantal weekjes mee bezig en zit zo in de knoop dat ik niet weet waar naar toe. Ik heb een errug beperkt budget.
Voorstellen, ideeën etc zijn welkom, maar het mag niet duurder zijn dan het budget!
btw: Tweakers.net pricewatch roelt hard

en nieuws ook, daardoor ben ik nu al wat meer voor die epox.. en vandaar heb ik ook me prijzen
* Edit : tis mss handig dat ik het erbij zeg, het bakje gebruik ik voor:
-fotosoep
-renderen
-gamen (ut, sof2, ut2k3, gta3, maxpayne, ...)
-standaard shit (rest is niet zo errug belangrijk)
-DPC

(Meteen nieuwe aanwinst dan

)
* Nog een edit : De keuze valt me erg moeilijk tussen een AMD Athlon XP 2000+ of Intel PIV 2Ghz. Heb net benchmarks bekeken en AMD scoort beter op de gamez, maar diezelfde AMD scoort slechter op renderen.. Als ik dan (hoogstwaarschijnlijk) voor de AMD ga, welk mobo is dan best geschikt? Welk soort