[XMMS] .so file editten ?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb onder XMMS een plugin runnen die toetsenborden met media keys kan aansturen..

Nou heb ik een toetsenbord met knoppies voor vol up..vol down mute etc...

Die plugin stuurt de knoppies op zich goed aan alleen de functies zitten onder de verkeerde knoppen.
Kan ik het bestand (een XMMS plugin) met een .so extensie met een proggie editten om te checken of ik de functies onder de juiste knoppies kan krijgen ?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, dit is niet mogelijk. Een .so is een shared object, iets wat ze in de windows-wereld een dll noemen. Dergelijke gecompileerde dingen kun je niet leesbaar op het scherm krijgen, laat staan editen :). Je kunt wel even zoeken op GoT/Google naar xmodmap, daarmee kun je veranderen welke toetsen een bepaalde actie geven (korte uitleg, zie search voor meer info). Daarnaast kan die plugin misschien ook geconfigureerd worden, maar bij gebrek aan zo'n toetsenbord kan ik daar weinig over vertellen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok thanks...ik had al in die file zitten frotten met van alles maar kon er idd nix nuttigs uit krijgen :D

En ik zal eens even kijken naar de rest van wat je zei...maar jammer genoeg is de plugin niet in te stellen...zal wel voor een standaard type keyboard zijn ofzo..(m$ :o)

Maar ik geef de moed niet op, me knoppies doen het wel..dus dan maar ff wenne, onder Windows doen ze het WEL goed :D

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Welke plugin heb je daarvoor eigenlijk gebruikt

Ik heb nml zo'n Logitech Internet keyboard waarvan de hele rij toetsen bovenaan dus niks doen (alleen het scrollwieltje op het keyboard functioneert (buiten de normale toetsen om) )

:o

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Ik heb een scrippie geschreven genaamd "voladjust" wat kan worden aangeroepen van de "shortcut keys" in het configuratie scherm van Redhat 7.x (al dan niet met Ximian).

Ik heb F11 geprogrammeerd om het volume 5% zachter te zetten per toets aanslag. F12 verhoogt het volume. Ik heb de Windows key geprogrammeerd voor Mute.

Werkt perfect >:)

Je ziet de volume/mixer sliderbar in het Gnome panel meebewegen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

De juiste manier om acties aan je knoppen toe te kennen is deze:
1) pas je XF86Config aan zodat X je toetsenbord juist aanstuurt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
      Identifier    "Generic Keyboard"
      Driver        "keyboard"
      Option        "CoreKeyboard"
      Option        "XkbRules"  "xfree86"
      Option        "XkbModel"  "logicordless"
      Option        "XkbLayout"     "us"
EndSection

2) Gebruik de mogelijkheden van je windowmanager of gebruik een speciaal proggie om aan je toetsen een actie toe te kennen. Om XMMS te besturen kun je gewoon gebruik maken van console-rgeltjes. Bijvoorbeeld: xmms -f is volgende nummer (uitleg vraag je op met xmms --help). Op deze manier kun je dus vanalles doen met je toetsen.
3) De dingen die je knoppen niet in een keer kunnen doen kun je toch voor elkaar krijgen door een klein scriptje te brouwen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/bash
if aumix -q | grep "vol 0, 0" > /dev/null; then
    if [ -f /tmp/.mymuterc ]; then
    aumix -f /tmp/.mymuterc -L > /dev/null
     rm /tmp/.mymuterc
    else
    aumix -v 60 > /dev/null
    fi
else
    aumix -f /tmp/.mymuterc -S
    aumix -v 0
fi

Een "Mute-toggle" scriptje.
Of je gebruikt xbindkeys om de toetsen te binden.

Met andere woorden: Je hebt die plugin helemaal niet nodig.

Verwijderd

Als je dezefde plugin gebruikt als ik, kun je gewoon in het menu (linksboven knopje) => Options => Preferences => Effects/General Plugins => Daar je plugin selecteren en dan kun je met "Configure" de knopjes configureren.

Verwijderd

Sourcecode van mijn script:

Ondersteund: volume down, volume up, mute

Koppel toetsen aan: "voladjust -" , "voladjust +" , "voladjust m"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
#!/bin/sh
#
# Filename :  voladjust
# Function :  Volume adjust script for entire system (not just XMMS etc.)
# By     :  Steven Rodenburg, The Netherlands
#
# Supports :  Volume Up, Volume Down, Volume Mute
#

case "$1" in
  +)
CURVOL=`aumix -q | grep -i vol | cut -c8-10`
if [ $CURVOL -ge 97 ] ; then
    exit 0
else
    ADDVOL=5
    NEWVOL=$(($CURVOL+$ADDVOL))
    if [ $NEWVOL -ge 94 ] ; then
aumix -v97
exit 0
    else
aumix -v$NEWVOL
    fi
fi
;;

-)
MINVOL=5
NEWVOL=$(($CURVOL-$MINVOL))
if [ $NEWVOL -le 5 ] ; then
    aumix -v0
    exit 0
else
    aumix -v$NEWVOL
fi

;;

m)
  if [ $CURVOL -ne 0 ] ; then
    aumix -q | grep -i vol | cut -c8-10 >$HOME/mixervolume
    aumix -v0
else
    if [ -f $HOME/mixervolume ] ; then 
UNMUTE=`cat $HOME/mixervolume`
aumix -v$UNMUTE
    else
aumix -v50
    fi
fi

esac

exit 0

Have fun !

Ps. hoe kan je voorkomen dat t.net de layout verneukt. Al m'n indents zijn pleite waardoor alles aan het begin van de regel begint :(

Update: Vraag over tags is beantwoord, code is tussen code-tags gezet. Tenks CowMike en Areana :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:21 schreef SaintNightmare het volgende:
hoe kan je voorkomen dat t.net de layout verneukt. Al m'n indents zijn pleite waardoor alles aan het begin van de regel begint :(
:P ...zo:
code:
1
blaaah

dus: even tussen code tags zetten :Y)

Verwijderd

Ik heb me rot gezocht naar tags. Die van quote's heb ik gevonden. Is er een FAQ over of iets dergelijks ?

Verwijderd

SaintNightmare:
Ik heb me rot gezocht naar tags. Die van quote's heb ik gevonden. Is er een FAQ over of iets dergelijks ?
Jazeker, gewoon even in de GoT faq kijken! ;)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:43 schreef SaintNightmare het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq :Y)
Pagina: 1