Toon posts:

[XP] CDROM spelers verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee daar allemaal wie helpt?

Nadat ik Easy CD Creator 5 geinstalleerd heb ging het opstarten van XP helemaal fout. Dus heb ik in de veilige modus hem weer verwijderd. Nu is het zo dat de cdrom spelers in mijn Apparaatbeheer lijstje zeggen dat er geen stuurprogrammas aanwezig zijn of fout zijn geinstalleerd. Dus verwijderd, opnieuw gedetecteerd en opnieuw geinstalleerd... Nothing, wat nu??

Het gaat om:
- Aopen 52x IDE CDrom (52x/AKH)
- Sony 12x 10x 32x Brander (CRX160E)

Extra info nodig? vraag ff.. PLZ heb geen zin wéér XP opnieuw te installeren.. ;(

Any help? PLEASE :o

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je de WOS FAQ gelezen? Daar staat je antwoord misschien.

Lees ook het drie stappen plan even door, ook stap drie is hier van belang; zet ajb je OS even tussen [] vooraan de titel. Iets als [XP] Geen CDROM spelers dus. Thanks :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 18:28 schreef F_J_K het volgende:

Lees ook het drie stappen plan even door, ook stap drie is hier van belang; zet ajb je OS even tussen [] vooraan de titel. Iets als [XP] Geen CDROM spelers dus. Thanks :)
Zal er ff om denken en zal de URL's even bekijken.. alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 18:28 schreef F_J_K het volgende:

NOPE geen resultaat, heb inmiddels mijn bios geupgrade, de nieuwst VIA geinstaleerd en de ASPI drivers geinstalleerd.. nog steeds GEEN |:( CDROM units.... snik

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Misschien dat dit helpt: [topic=378303]

Maak wel even een backup van de sleutels voor je ze verwijderd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Voordat je in je registry gaat rommelen...

Je kunt bij Roxio een patch voor Easy CD Creator 5 downloaden. Na installatie van deze patch werkt alles weer zoals het hoort ...

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST !!!

Door ZyPhiX - zaterdag 12 januari 2002 18:51

--------------------------------------------------------------------------------
"Oplossing voor verdwenen CDrom stations":
Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn.

Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero.

Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet.
Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen:

Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Reboot

Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter).

De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003
Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen.

Dit hielp dus gelukkig bij mij. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft hier nog iets aan heeft, want er waren veel mensen met dit probleem zag ik met het zoeken.

Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens.

Yes... en bedankt !!!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik ben er ook mee bezig, morgen post ik mijn bevindingen.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar werkt dit ook voor floppydrives? Mijne is pleitos en weg etc. Bios detecteert hem wel. ([XP])

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Nou die register keys heb ik verwijderd.
controlset 001 en controlset 002
en current controlset.
reboot = geen verandering.

Het gekke is: Mijn moeder heeft als enigste wel een dvd speler ter beschiking,zij ziet hem wel, de andere 3 accounts niet.
:(

laten we ff een team samenstellen van mensen die zich er even mee bezig gaan houden.
kunnen we misschien de oplossing nog vinden.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel wat geprobeerd, en het verwijderen van de registerkeys is gelukt. Maar volgens mij is dit een specefiek probleem na het verwijderen van Easy CD Creator. Ik denk dat dit minder te maken heeft met een "ik zie geen cd-rom" probleem in het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die nog wel wat weet... posten maar!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 20:44
Bovenstaande regedit heeft mij ook geholpen

Misschien een idee om dit ook in de FAQ te gooien aangezien veel mensen gelijk te horen krijgen dat het 'antwoord' in de faq staat wanneer hun cdroms onder xp fucked zijn. Maar in sommige gevallen werkt dat aspi4all dus niet

(en ja ik weet dat dit een oud topic is maar ik post het toch omdat nog steeds veel mensen problemen hebben)

Verwijderd

dit heeft ook voor mij gewerkt! en die ASPI drivers dinges niet... dus in de FAQ!!! :D

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:X

Beetje overdreven om daar het topic voor omhoog te schoppen, via e-mail gaat het beter :Y)

Pagina: 1