Speaker uitbreiding?

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:07
Aloha,

Ik heb nu gewoon 2 pc-speakertjes die ik niet graag weg wil doen, maar ik zou toch graag 4.1/5.1 hebben oid. Dus zat ik te denken om dit uit te breiden, maar hoe doe ik dit? Wat ik er dus dan bij wil hebben is; rear speakers en woofer, eventueel midspeaker, maar niet dat achter gewoon nogmaals hetzelfde stereo geluid als de front is, dus iets van 4.1/5.1 .
Helaas heb ik hier bij geen 1 fabrikant wat van kunnen vinden, dus hoopte ik dat jullie wat weten.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Yep, een 2.1 set erbij kopen, dus twee frontjes met een subwoofer erbij. Dan een geluidskaart met 4 speaker support. En vervolgens dolby digital softwarematig decoden en output naar 4 speakers.
Niet optimaal, maar zeker goedkoop.

Een midspeaker is denk ik overbodig, doet soms meer kwaad dan goed. Dus dat kanaal gaat naar de fronts.

Nadeel is overigens dat wanneer je 'm harder wilt zetten je de set voor je en achter je moet aanpassen (volumeknop). Of je moet de windows volumeknop gebruiken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BoNeZ99
Ah, da's opzich geen probleem, volume regeling op keyboard dus :) . Wat voor prog heb ik dan nodig om te decoden?

• BoNeZ99
Even naar speakertjes gekeken, vond deze wel interessant:
http://nl.hercules.com/products_index.php?p=xps210&s=features
Weet iemand hier de hz freqs. van?

• BoNeZ99
*schopje*

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Je zou bijvoorbeeld powerDVD kunnen gebruiken, die ondersteunt 4 speaker output. Verder is het per software zoals spellen verschillend. Ook moet ik zeggen dat ik zelf nog wel een problemen heb met 4speaker output met spellen of software, in mijn geval met winXP en een SB live player. Alleen directsound wil uit alle 4 komen (4 channel stereo), maar andere dingen alleen uit de voorste. Maar volgens mij ligt dat probleem bij creative.

Over die speakers kan ik niks nuttigs zeggen. Ik gebruik eigenlijk geen pc speakers en heb er ook weinig ervaring mee.

/edit
Owja, wel nog een opmerking, de volume- en andere regelknoppen zitten op de sub, da's vrij hinderlijk. Had beter op een sataliet kunnen zitten. Maargoed, dat valt onder hoofdstuk gebruikersgemak (welke je ook niet moet negeren)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1