• swvw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2020
iedreen die benieuwt is naar de opvolger
10 uur opnemen
beter geluid
kijk maar *D
http://www.dataplay.com

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Goh leuk..

:P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:26
500 MB, en dan opvolger van de CD :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Uhm... de opvolger van de cd is de super-audio cd...
Deze is al jaren in ontwikkeling door sony en philips en levert nog betere geluidkwaliteit,namelijk echt digitaal (surround) geluid. Dit is op de huidige dvd-spelers dus NIET aanwezig zoals veel mensen denken....

btw er wordt vooral aan gewerkt door Philips T.A.S.S. (een afdeling van philips)

:D

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Op woensdag 22 mei 2002 20:16 schreef swvw het volgende:
iedreen die benieuwt is naar de opvolger
10 uur opnemen
beter geluid
kijk maar *D
http://www.dataplay.com
een mp3 speler???beter geluid ?? Misschien minder Db's als je 'm het raam uit gooit :r

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

gewoon een upgrade van de huidige minidisc, kost 'maar' $10....
Muhahahaha :D
Veel te kleine capaciteit om als nieuw medium echt aantrekkelijk te zijn, gaat het toch verliezen van Flashmem, let maar op. Er komt nl geen opvolger van de CD in die vorm denk ik zo...
Bovendien: je kunt in je eentje wel leuk iets nieuws verzinnen, maar daarmee heb je nog geen standaard.

"People should know when they're conquered..."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

Meer gadget dan audio :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het heeft wel degelijk zijn voordelen:

- Goedkoop
- Grote capaciteit (in vergelijking tot flashgeheugen)

Er zijn al wel groter CF kaarten t ekoop maar die zijn VEEL duurder. Ik denk niiet dat het een nieuwe standaard gaart worden. Het fijne van Flash geheugen is dat het solidstate is, dus geen last van schokken en geen bewegende onderdelen die slijten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ziet er wel leuk uit, maar wat ik zie het meer als opvolger van de minidisc dan van de cd eigenlijk :P

Maar als een MP3 formaat-playerconcept. Is dit niet een beetje hetzelfde geval als met die iomega-goedkope-schijfjes, maar dan meer capaciteit?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Super Audio CD gat de "gewone" cd heus niet vervangen omdat die spelers gewoon onbetaaklbaar zijn en er (bijna) geen cd's voor in de omloop zijn.

T.net gallery | V&A ads

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37
Op donderdag 23 mei 2002 07:20 schreef Juniorrules het volgende:
Super Audio CD gat de "gewone" cd heus niet vervangen omdat die spelers gewoon onbetaaklbaar zijn en er (bijna) geen cd's voor in de omloop zijn.
Was dat niet met alles in het begin? Ik kan me ook nog herinneren dat de CD net geintroduceerd werd, en dat die spelers ook bakken met geld kostten...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Voor $10,- een schijfje van 500MB vind ik wat duur voor een schijfje met zo'n lage opslagcapaciteit.
Het is wel handig dat het zo klein is maar op een minidisc kun je meer kwijt en een schijfje kost dan €2,75.
Het gekke is is dat zij al aangeven dat het populair is en dat dit een goede marktpotentie heeft.

Waarom heb ik dan nog niet eerder van dit product gehoord?
Content is king
DataPlay's universal digital recording media will spark a revolution in the sales of pre-recorded music and other forms of entertainment content. DataPlay is working closely with the leading music and book publishers to pre-record and distribute the best-selling entertainment content on DataPlay digital media. The transition to a new media format will help retailers sell existing catalog records as well as new music. Not to mention, boosting sales with all the new music players and other devices consumers will be buying to play DataPlay digital media.
Nee helaas, ik vrees dat dit een utopie is en dat dit stukje opslagmedia de minidisc achterna gaat.
Voorlopig zal de cd populair blijven, je kunt op dit moment gewoon sneller data op een cd zetten dan op een dataplay-ding.

Nog wat dingen:
Where can you buy DataPlay digital media?
Blank DataPlay digital media will be available beginning Q2 of 2002 at retail stores nationwide. DataPlay digital media will be sold in 1, 3 and 5 packs and will retail for $5 - $12.
Maar wat kan er dan allemaal op?
11 hours of MP3-quality music
5 hours of CD-quality music
160 high resolution still photos
2 hours of MPEG 4 video
Oké, dat mag dan wel leuk klinken maar het is wel duur.
Ik ga zometeen ook even de prijzen van de players erbij zoeken.

Edit:

Hier is de datasheet.
http://www.dataplay.com/pdf/en/DataPlay_Media.pdf

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 08:43

Tjark

DON'T PANIC

Het is wel handig dat het zo klein is maar op een minidisc kun je meer kwijt en een schijfje kost dan €2,75.
Volgens mij gaat op een MD maar iets van 120-140MB aan data toch?

Das wel minder dan 500MB.

Die dataplay heeft ook als voordeel dat ie beter tegen schokken kan omdat ie kleiner is (zelfde als MD tegenover CD).

Maar die dataplay dingen bestaan al een tijdje (3/4 jaar oid als het niet meer is), maar op 1 of andere manier wil 't toch niet van de grond komen.

*insert signature here

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 00:13
Op donderdag 23 mei 2002 07:20 schreef Juniorrules het volgende:
SACD spelers zijn tegenwoordig redelijk betaalbaar in vergelijking met een jaar geleden. Tja het aanbod blijft helaas alleen in NL erg laag. Ik zie eerder SACD de gewone cd vervangen dan de DVD-A vanwege de hybride karakter van SACD.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 22:26

tweakerbee

dus..?

MiniDisc is herschrijfbaar, en DataPlay niet. Daarom ben ik bang dat DataPlay niet echt een succes zal worden.
NetMD zal het eerder halen, of gewoon flash MP3 spelers.

You can't have everything. Where would you put it?

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Dat dataplay bestaat nu al een jaar ofzo, en nog steeds kom je het eigenlijk nergens tegen. Het zou ideaal zijn als datastorage voor bijv pda's en mp3 spelers

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Op woensdag 22 mei 2002 20:23 schreef Shiro_Forge het volgende:
Deze is al jaren in ontwikkeling door sony en philips en levert nog betere geluidkwaliteit,namelijk echt digitaal (surround) geluid. Dit is op de huidige dvd-spelers dus NIET aanwezig zoals veel mensen denken....

btw er wordt vooral aan gewerkt door Philips T.A.S.S. (een afdeling van philips)

euhh pardon.. mijn DAV500 sony ondersteunt dus wel super audio.... of ben ik nu gek :?

Basement Bios ---- Exo-S

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op woensdag 22 mei 2002 20:23 schreef Shiro_Forge het volgende:

mwmjah maar zit de consument hier op te wachten? 99% van de mensen hoort het verschil niet tussen CD of iets wat beter is [flame](zoals vinyl)[/flame]. Ik bedoel, de cd had qua gebruikgsgemak en robuustheid enorm veel voordelen ten opzichte van de LP, en daarom is het zo'n succes geworden. Met die SuperAudio cd moet ik het nog maar zien.....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op vrijdag 24 mei 2002 11:56 schreef Mystikal het volgende:

[..]

euhh pardon.. mijn DAV500 sony ondersteunt dus wel super audio.... of ben ik nu gek :?
is dat super audio niet gewoon een soort audio dvd? of heet dat anders, je kan die dingen iig kopen bij de raf

Verwijderd

SACD is wel degelijk iets anders dan DVD audio, check het web maar.

Maar ze zijn beide niet bedoelt om de CD 'op te volgen' maar meer om aan een vraag te voldoen voor een specifieke markt; namelijk die van de wat kritischere luisteraar (denk hierbij aan de klassiek verzamelaar of de geluidspuristen.
Men verwacht ook niet dat men over 5 jaar ineens 80 % SACD's en 20 % gewone cd's verkoopt, maar men verwacht een vaste markt te bereiken van laten we zeggen, 5% van de muziekmarkt

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op dinsdag 28 mei 2002 08:17 schreef Ayreon het volgende:
SACD is wel degelijk iets anders dan DVD audio, check het web maar.

Maar ze zijn beide niet bedoelt om de CD 'op te volgen' maar meer om aan een vraag te voldoen voor een specifieke markt; namelijk die van de wat kritischere luisteraar (denk hierbij aan de klassiek verzamelaar of de geluidspuristen.
Men verwacht ook niet dat men over 5 jaar ineens 80 % SACD's en 20 % gewone cd's verkoopt, maar men verwacht een vaste markt te bereiken van laten we zeggen, 5% van de muziekmarkt
Hmmmjah de klassieke markt kunnen ze misschien wel binnen krijgen, maar de indie/rock markt niet. Krijg die maar eens van het vinyl af :) Ik bedoel, het gaat niet alleen om de kwaliteit. Als je zelf nix voelt voor vinyl dan vind je vinyl-freaks idioten. Deze quote die ik een keer tegenkwam op een forum beschrijft dat gevoel wel redelijk goed:

Vinyl is warm, it is large in size, it is bigger artwork, it is un portable, you have to babysit your music, be there to turn it over to side B, you have to take care of it, you have to touch the music. A diamond needle flows along in the groove, it touches the music. The same needle can do great damage or it can bring out the beautiful sounds. It's a tender delicate process. No zeros and ones, no lazers, No convienience. You can't listen on the go. You have to sit and pay attention. It's a beautiful thing...

Als je dit niet begrijpt, pech gehad dan, maar een cd kan dit gevoel nooit geven :)

...And the world goes on racing, like the world always will...

Pagina: 1