Toon posts:

Harde reset out of the blue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Als ik mijn PC een lange tijd aan laat staan krijg ik na +- een dag zomaar ineens uit het niets een harde reset. Erg irritant als ik een DivXje aan het downen ben via IRC ofzo...

Ik keek laatst in mn bios en zag dat mn AMD 1333 op 61 graden draaide.. Is dat niet ietwat warm en kan dat tot dit soort instabiliteit leiden? Bovenin mijn beeld wordt er bij zo'n reset ineens een balk zwart en daarna rood. dan is het klabam, reset.

Hier zijn mijn specs:

Windows XP professional
AMD TB 1333 op MSI K7T limited edition mobo
Volcano 2 cooler
Asus V7100 geforce 2 MX400 videoplank
SB Live
17" Iiyama
AOpen CRW1232 cd brander
Sony DVD speler

Thanx,
John

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ten eerste, wil je ff op die mooie link hier net boven klikken, genaamd FAQ. Daar staat onder andere in dat het niet gewenst is je naam en groeten onder je post te zetten

maar even inhoudelijk: ik denk dat het inderdaad een hitteprobleem is. Wees er zeker van je fannetje nog lekker werkt, dat je koelkasta gebruikt en dat je niet overclocked(maar dat doe je ws niet, aan je specs te zien)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Het is niet de hitte. Mijn temperatuur zit nog hoger :( en deze crasht nooit. Smijt er eens een andere videokaart in, gezien je beeld begint te knipperen, lijkt mij dit het probleem :)

zijn je temperaturen gemeten toen je daarvoor een }:O had draaien? Als je geen windows met een Koe draait, is het wel hoog gezien de proc dan minder hoeft te doen (meer idle).

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op woensdag 22 mei 2002 19:46 schreef LinuxUser het volgende:
Het is niet de hitte. Mijn temperatuur zit nog hoger :( en deze crasht nooit. Smijt er eens een andere videokaart in, gezien je beeld begint te knipperen, lijkt mij dit het probleem :)

zijn je temperaturen gemeten toen je daarvoor een }:O had draaien? Als je geen windows met een Koe draait, is het wel hoog gezien de proc dan minder hoeft te doen (meer idle).
Met andere woorden: is die 61 graden idle of full load?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• LollieStick
Op woensdag 22 mei 2002 19:48 schreef AlKoholiK het volgende:

[..]

Met andere woorden: is die 61 graden idle of full load?
precies ja, ik kwam er niet meer uit :+

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien hij om 04:30 ook deed (werd er wakker van, ben niet zo'n no-sleep geek), toen alleen via DCC een DivXje aan eht downen was, zal het wel idle zijn... Net deed hij het ook toen ik een mail aant inrammen was. Nix boeiends dus voor een TB1333, dus zeg gerst maar: IDLE. maybe moet ik seti@home erop mikken?

• LollieStick
ik zet toch in op de videokaart :+

heb je je kast open staan? zo ja, doe hem eens dicht voor een betere airflow.

b.t.w. heb je alle drivers geïnstalleerd voor je mobo? via 4in1 etc.

Verwijderd

Topicstarter
M'n kast is dicht. Heb je koo van die 4-in-1 dingen voor windows XP? Hmm.. Zal het eens proberen. Heb pas de nieuwste Nvidia sturen erop gezet dus aan die drivers zal het niet liggen. Ik weet het niet, maar mijn videokaart lijkt me zo sterk omdat het alleen gebeurt als mn pc langdurig aan staat.

• LollieStick
het zou ook kunnen dat er een fout optreedt en dat Windows voor de veiligheid opnieuw opstart. Check de log eens, daar staat het dan wel in :)

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Maar 61 graden als ie idle draait vind ik nogal veel, of licht dat aan mij.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AMD TB 1333 op MSI K7T limited edition mobo
als het niet je voeding is verdenk ik je mobo.
msi k7t sdr series = ramp qua betrouwbaarheid.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel 99% idle, 57 graden.. Koeling blaast op 5000, vcore is 1,82 12V=12,90.. Dat is allemaal veels te hoog! Wat moet ik doen?

• LollieStick
Op woensdag 22 mei 2002 21:30 schreef smvs het volgende:

[..]

als het niet je voeding is verdenk ik je mobo.
msi k7t sdr series = ramp qua betrouwbaarheid.
Dat is zeker je mobo :'( Probeer ook eens een ander monitoring utility zodat je vanuit Windows kunt kijken. Ik denk dat je mobo dood gaat :'(

edit:

verkeerd berichtje gequot :+

Verwijderd

k denk niet dat het mobo dood gaat :)

Ik zou ff een andere voeding proberen, die voltage waardes zijn wel erg hoog, en daar zou het probleem dus ook kunnen liggen.
Mischien kun je ff een andere voeding ritslen om het te proberen :?

als dit niet het probleem is, dan zet ik in op de XP en driver compatibiliteids probleemen (of hoe je dat ook mag verwoorden :D )
Ook zijn nieuwe det.drivers niet altijd de goede (misschien een beta? )
Pagina: 1