Heb ik hierbij nog een ADSL-modem nodig?

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik ben van plan ADSL aan te schaffen en wil al de pc's op mijn netwerk van internet voorzien. Ik heb mijn oog laten vallen op de LinkPro IS-230r-router (http://www.linkpro.com.tw/is230r.htm). Heb ik hierbij nog een apart ADSL-modem nodig? Er staat namelijk: 'WAN Connection Supports ADSL & G. Lite connection up to 2.2Mbps (downstream)'.

Als hier geen modem inzit, zijn er dan vergelijkbare opties waar wel een modem in zit? Ik heb namelijk weinig zin om eerst een Ethernet-modem van €230 te kopen en dan nog €150-200 uit te geven voor een hardware router.

Dato DUO synth voor twee

• David
Een antwoord op mijn vraag heb ik gelukkig al gevonden: er zit dus geen modem in.

Zijn er routers waarbij dat wel zo is? Er hoeft in principe maar 1 ethernetpoort uit te komen, want ik heb hier al een 8-poorts switch liggen.

Dato DUO synth voor twee

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

In principe niet, maar ik zou eerst maar eens goed gaan nazoeken of dat apparaat wel gaat werken hier in nederland.
Er wordt gesproken over g.lite met een maximale snelheid van 2.2mbit, terwijl er hier in .nl g.dmt wordt gebruikt, wat een maximale snelheid heeft van 8mbit.
Verder wordt er ook niets vermeld over de ondersteunde protcollen. Ik weet niet of je KPN of BBNed krijgt, maar voor KPN moet ie PPPoA (PPP over ATM) en voor BBNed RFC1483 Transparant Bridging ondersteunen.

Daarnaast zijn de meest geleverde modems (Alcatel Speedtouch Home/Pro bij KPN, AlliedData Copperjet bij BBNed (in ieder geval Cistron) na enige herconfiguratie (cq. tweaken) prima in staat zelf als router te fungeren, zonder noodzaak voor een extra DSL router.

Ook vraag ik me af wat dat linkpro verder voor ranzige toko is, niet eens in staat een website te bouwen, maar gewoon een standaard frontpage template...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• David
Klopt, maar het ging mij meer om het idee of ik een modem nodig heb. Die router is trouwens gewoon bij mr-at.nl te koop, dus ik neem aan dat 'ie in NL werkt.

Het probleem is alleen dat ik per-sé een DHCP-server nodig heb op mijn netwerk en ik geen pc dag en nacht aan wil laten staan.

Dato DUO synth voor twee

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Als het ding inderdaad geen eigen adsl interface heeft, maar een ethernetinterface voor achter de modem werkt ie misschien wel. Er wordt echter niet vermeld dat ie ook pptp ondersteund, wat je nodig hebt voor KPN MXStream.
Als ie dat niet heeft werkt het alleen met een getweakte modem, maar juist dan heb je helemaal geen extra router meer nodig :)

Zowel de Speedtouch als de Copperjet hebben ook een DHCP server ingebouwd :)

• David
Dat wordt dus gewoon weer ouderwets: 'niet moeilijk doen maar tweaken'

Dat moet wel lukken denk ik.

Dato DUO synth voor twee

• David
Heb ik nog één vraag: loopt mijn netwerk dan nog wel op 100Mbit? Die Multi-PC modems werken namelijk op max. 10Mbit.

En als die op 10Mbit draait, is dat dan alleen zo tussen de modem/router en de pc die op dat moment internet? Ik heb namelijk wel een 10/100Mbit switch.

Dato DUO synth voor twee

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 23 mei 2002 11:09 schreef DiMension het volgende:
Heb ik nog één vraag: loopt mijn netwerk dan nog wel op 100Mbit? Die Multi-PC modems werken namelijk op max. 10Mbit.

En als die op 10Mbit draait, is dat dan alleen zo tussen de modem/router en de pc die op dat moment internet? Ik heb namelijk wel een 10/100Mbit switch.
ligt eraan wat voor switch je heb...

persoonlijk weet ik daar nietzoveel van omdat ik mijn 10mbit hubje toch alleen maar voor internetsharing gebruik :)

maar bij sommigge switches iig die we op mijn werk hebben kan je dat per poort instellen maar ik weet ook niet of dat met "goedkopere" zo is.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Zover ik weet blijf je gewoon de 100mbit houden tussen pc's onderling. Modem moet je ff aanpassen, maar hou er wel rekening mee dat je geen alcatel (mxstream) modem kan nemen voor transparant bridging (bbned/cistron, enz), en ook geen copperjet voor mxstream netwerk.

Modem/router zet je op de uplink en de pc's kletsen dan gewoon onderling op 100mbit, mits dus een dualspeed switch. (ik heb het hier zelf ook liggen overigens)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op donderdag 23 mei 2002 11:21 schreef ShittyOldMan het volgende:
maar hou er wel rekening mee dat je geen alcatel (mxstream) modem kan nemen voor transparant bridging (bbned/cistron, enz)
Geen enkel probleem hoor, in je phonebook een connectie maken met vci/vpi 0/35, type bridge. Onder bridging de connectie enablen en gaan met dat hok :)
en ook geen copperjet voor mxstream netwerk.
Zou ook moeten kunnen, AlliedData heeft op de website een mxstream profile staan voor de Copperjet 810. Je werkt dan op dezelfde manier als met de alcatel, mbv pptp

Verwijderd

Ik wilde net zeggen, die alcatelmodem (ethernet of course ;) )werkt perfect onder Cistron! Gebruik em al een paar maanden voor Cistron en heb em bijna een jaar voor mxstream fast gebruikt, nooit problemen mee gehad!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

heb je al naar zonnet breedband plus gekeken, zit een arsecom 1000 router bij
Configuratie 1
Zon Breedband Plus wordt standaard geleverd met configuratie 1. Configuratie 1 is bedoeld voor de gebruiker die 1 of meerdere PC's wil koppelen, permanent verbonden wil zijn met het Internet maar niet bereikbaar wil zijn voor de buitenwereld. Alle inkomende poorten op de router staan dicht waardoor een optimale beveiliging gerealiseerd wordt. IP adressen worden dynamisch door de router aan de PC's uitgedeeld dmv. DHCP. Voor technische details klik hier>>.

Configuratie 2
Configuratie 2 is geschikt voor de gebruiker die 1 of meerdere PC's wil koppelen, permanent verbonden wil zijn met het Internet maar tevens bereikbaar wil zijn voor de buitenwereld. Alle inkomende poorten op de router staan open, m.u.v. Telnet. Met deze configuratie is het daarom mogelijk om bijvoorbeeld een eigen Web-, FTP- of E-mail-server te koppelen. Voor technische details klik hier>>.

Zon Breedband Plus wordt standaard geleverd met configuratie 1. Indien configuratie 2 gewenst is dient de gebruiker een mailtje te sturen naar klantenservice@zonnet.nl met het verzoek configuratie 2 te laden. Dit kan tijdens de bestelling worden opgegeven.

Arescom NetDSL 1000 Router

De router beschikt over een ethernet interface. Zie figuur 1.0
Afbeeldingslocatie: http://www.zonnet.nl/breedband/media/fig_1.gif

of is 768/128 te traag voor je ;)

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Op donderdag 23 mei 2002 11:21 schreef ShittyOldMan het volgende:
...hou er wel rekening mee dat je geen alcatel (mxstream) modem kan nemen voor transparant bridging (bbned/cistron, enz), en ook geen copperjet voor mxstream netwerk.
Onzin, het alcatel modem werkt prima met cistron, ook als transparante modem (bridging).
Daarnaast werkt de copperjet (die je van mij gekocht hebt ;) )prima met mxstream.

Like this yall...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Op donderdag 23 mei 2002 13:05 schreef mrFreeZe het volgende:

[..]

Onzin, het alcatel modem werkt prima met cistron, ook als transparante modem (bridging).
Daarnaast werkt de copperjet (die je van mij gekocht hebt ;) )prima met mxstream.
Waarom lees ik dan in iedere nieuwsgroep en zelfs hier in meerdere topics dat het alcatel modem niet als router kan functioneren met Cistron???

Connectie maken enzo wel, maar dus niet als router (want daar ging het om).

Die copperjet van jou was overigens goedkoper dan de alcatel die ik eerst wou halen, dus toch nog voordeel :D

Owja, en ik zou je nog een mailtje sturen als het zou werken. Dus bij deze: HET WERKT!!!!! En ik ben weer extreem blij, na 9 maanden gezeik met KPN en zonder ADSL.
(les1: gaat nooit verhuizen als je eenmaal adsl hebt :) )

/edit
Onder andere deze: [topic=497728]
En een quote uit een van de vele topics in cistron.broadband:
MXstream gebruikt PPPoA, Cistron gebruikt Bridged RFC1483. Het zijn twee verschillende protocollen om IP verkeer over een ADSL lijn te sturen. Toevallig kan de Alcatel als router spelen als je inlogt met PPPoA, maar
kan hij dat niet in combinatie met RFC1483. De Alcatel kan wel in bridged 1483 mode gezet worden, maar dan is hij ook echt een transparante bridge en moet je dus een aparte router erachter zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1