Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wat is de beste digitale videocamera? Verhouding prijs/kwaliteit is belangrijk en mogelijkheden van koppeling aan pc kaart (Geforce 2 - MX 400) voor editing is tevens belangrijk.

Ik hoort het wel......

Thanx.

ps. welke editing progs zijn aan te raden?

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

Mike78

Always

Kijk anders even op www.dpreview.com. Daar kan je verschillende camera's vergelijken aan de hand van een aantal criteria. :)
En anders is er de Search nog. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 22 mei 2002 16:41 schreef Mike78 het volgende:
Kijk anders even op www.dpreview.com. Daar kan je verschillende camera's vergelijken aan de hand van een aantal criteria. :)
En anders is er de Search nog. :)
Dat gaat over digitale Fotocamera's! En onze vriend kijkt naar een digitale Videocamera! Dus lijkt me dpreview (Digital Photography Reviews) niet de goede site ;)
www.kieskeurig.nl kan je in ieder geval ervaringen van andere gebruikers van (o.a.) digitale videocamera's lezen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Sony PC120 is een hele mooie camera. Helaas geef je geen budget, dus verder kan ik er niet zoveel over zeggen. een Pc120 kost ongeveer 2.000

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:08

ThaHandy

Discovery Channel

best is de duurst niet :? :)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Zeg ook niet dat het DE beste is, zeg dat het een hele mooie is, DE beste bestaat zowiezo niet. Ik hecht veel waarde aan compact, dus komt een PC120 voor mij veel sneller in aanmerking als een TRV30, terwijl die misschien wel iets mooier beeld neerzet.

Verwijderd

Een vriend kocht een half jaar geleden bij Polectra Plaza een JVC 150 DV, nu bleek er iets aan de hand te zijn, hij er mee terug, inmiddels twee maanden weg, blijkt er een geheel nieuw binnenwerk in gekomen te zijn!

Ik bedoel te zeggen buiten dit probleem om (kan bij elk merk gebeuren) is het zo al moeilijk te kiezen........

Vroeger had hij Sony Hi-8, later ging dat ook kapot, kocht toen met inruil een Hi-8 CANON, de week er op al stuk!

Welke merk moet je nu nog vertrouwen?

Ik heb een Sony-DAT portable, en Sony MiniDisc Portable, een Sony stationaire MiniDisc, er gaat bij mij niets kapot, hoewel het kwetsbare apparaten zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bedankt voor jullie vlotte reply's.

Heb nog wat input voor jullie "inspiratie": ik zit kwa budget te denken tussen EUR 500,-en EUR 900,-.

Thanks again,

Vin

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Een mooie modelletje is de Canon S30, The looks van een kleine, maar de mogelijkheden van de grote. Echt een hebbedingetje!! :9~

Basement Bios ---- Exo-S

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op donderdag 23 mei 2002 13:17 schreef Mystikal het volgende:
Een mooie modelletje is de Canon S30, The looks van een kleine, maar de mogelijkheden van de grote. Echt een hebbedingetje!! :9~
Nogmaals. Het gaat om een VIDEOcamera. Hoewel de S30 ook filmpjes kan maken, kan je het niet aanspreken als VIDEOcam :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Expecho
  • Laatst online: 09-03 19:32
Zelf heb ik een laat JVC model gekocht, een JVC DVX400EG, kost nu via i-net rond de 850 Euro, heb hem zelf voor 999 Euro bij een vakhandel..

lekker compact en kan er alles mee.

verder is de vraag wat je er mee wilt, wil je er foto's mee kunnen maken, moet je perse een dv-in noem maar op.

Zelf heb ik bewust voor dit type gekozen vanwege zijn kleine omvang en goede prijs/prestatieverhouding.

BTW, aan je Ge-Force heb je niet, aan een firewire kaart wel :) Of je moet op je mobo al een standaard firewire aansluiting hebben.

Verder schijnt Studio 7 van Pinaccle een goed bewerkingsprogramma te zijn en die wordt vaak meegeleverd als je een pinaccle firewire kaartje aanschaf. Verder heb je nog Adobe Premiere voor mensen met een groot budget.

• Mystikal
  • Laatst online: 09-03 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Op donderdag 23 mei 2002 13:21 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nogmaals. Het gaat om een VIDEOcamera. Hoewel de S30 ook filmpjes kan maken, kan je het niet aanspreken als VIDEOcam :P
sorry |:( ik heb duidelijk niet goed opgelet... maar ja ik ben dan ook zoooo ontzettend enthousiast over mijn toekomstige camera... :+
oja ik zal niet zeggen welke het woord :)

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Heb zelf een JVC dvx 88 camera waar ik heel tevreden over ben. Voor bewerking gebruik ik Pinnacle studio 7 en heb een of ander naamloos firewire kaartje erbij gekocht. Alles loopt als een zonnetje onder XP pro.
Studio 7 werkt goed als je niet teveel wilt, om een complete star wars episode of iets dergelijks te maken kan het niet genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de vlotte reply's ;-)

Wat ik graag wil is mijn vakantie vastleggen op video en acheraf de films editten met de pc. Volgens mij heb ik hier perse een digi videocam maar dit biedt voor bewerking natuurlijk wel voordelen.

Wat ik niet wil is wekelijks een nieuwe memorystick kopen a honderden euro's om mijn vakantie van een maand (disclaimer: enige dit jaar..) vast te leggen.

Heeft iemand nog heldere inzichten?

• Expecho
  • Laatst online: 09-03 19:32
Op dinsdag 28 mei 2002 14:42 schreef vinguru het volgende:
Thanks voor de vlotte reply's ;-)

Wat ik graag wil is mijn vakantie vastleggen op video en acheraf de films editten met de pc. Volgens mij heb ik hier perse een digi videocam maar dit biedt voor bewerking natuurlijk wel voordelen.

Wat ik niet wil is wekelijks een nieuwe memorystick kopen a honderden euro's om mijn vakantie van een maand (disclaimer: enige dit jaar..) vast te leggen.

Heeft iemand nog heldere inzichten?
Euh, memorystick :? een digitale VIDEO cam slaat zijn beelden op op een miniDV tape of digital8 tape. Sommige hebben de mogelijkheid foto's te nemen en die op te slaan op de tape of op een stick, maar verwacht daar niet te veel van. De resolutie is vaak vrij laag en de kwaliteit laat te wensen over.
Pagina: 1