Gratis ADSL?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 23 mei 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je met mxstream geen eigen bandbreedte hebt :?
ja, maar je heb niet zoals met kabel een gedeelde aansluiting naar de centrale dat is het verschil

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 11:59 schreef suich het volgende:
Hm nu zijn er plotseling nog maar "75620 pakketten ADSL beschikbaar". Gaat ploteseling wel erg snel ......
25000 x 99 euro kan je al lekker van op vakantie... 8-)
of bekijk het is zo:
stel dat er binnen 1 dag 25.000 pakketten zij nverkocht, wil dat zeggen dat ze uitgaande van een werkdag dat ze elke seconde een 1 pakket hebben verwerkt.... harde werkers daar :):)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 14:28 schreef Kertje het volgende:

[..]

of bekijk het is zo:
stel dat er binnen 1 dag 25.000 pakketten zij nverkocht, wil dat zeggen dat ze uitgaande van een werkdag dat ze elke seconde een 1 pakket hebben verwerkt.... harde werkers daar :):)
Dan is 99pleuro wel heel veel voor die administratiekosten ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

mag ik er overgens nogmaals op wijzen dat dit nevernooit niet echt kan zijn, het is een vof, denk je nou werkelijk dat een bedrijf waar miljoenen guldens omgaat een vof is? nee, een vof kan makkelijk een paar ton omzet hebben, maar miljoenen niet. Het risico is dan nl veelste groot als vof

• Attilla
Geachte Heer/Mevrouw

Met een hoop gelach (van mijzelf en ik hoop veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin vraag ik om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

In uw e-mail is het correct nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het coorect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeem beheerder en in mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerder mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.
Hier is de discussie gaande: [topic=501279]

Mocht u niet in een volgende e-mail/cq bericht mij overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is dan zal ik alles in mijn macht doen om te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is gesprongen" terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld dat die hun geld terug krijgen/cq niet overmaken. Dit houd in met eventuele aangifte bij de politie.
ik heb een beetje aanpassingen gemaakt
iemand nog op/aanmerkingen ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
U kunt een keuze maken uit de volgende ADSL modems:

Modemtype AANSCHAFPRIJS
[...]
Zonder modem € 45,--
een zonder modem voor €45 dus :+

maar over die kabelsnelheden, dat kan dus gewoon echt niet, ben benieuwt wat meneer freeinternet daarop te zeggen heeft...onmogelijke snelheden :o

edit: AirWolf: spel je coorect even goed :P

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:31 schreef Kertje het volgende:
mag ik er overgens nogmaals op wijzen dat dit nevernooit niet echt kan zijn, het is een vof, denk je nou werkelijk dat een bedrijf waar miljoenen guldens omgaat een vof is? nee, een vof kan makkelijk een paar ton omzet hebben, maar miljoenen niet. Het risico is dan nl veelste groot als vof
idd kertje,

want bij een vof (als ik me goed herinner) is de eigenaar ook hoofdelijk aansprakelijk. Dit wel zeggen ook prive zun vrouw kinderen etc dan plukken ze hem helemaal kaal..

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:33 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

idd kertje,

want bij een vof (als ik me goed herinner) is de eigenaar ook hoofdelijk aansprakelijk. Dit wel zeggen ook prive zun vrouw kinderen etc dan plukken ze hem helemaal kaal..
exact, daarbij zal geen enkel bedrijf deze mensen serieus nemen om zaken mee te doen op dit markt gebied

ik weet niet WAAR ze mee bezig zijn, maar het rammel gewoon aan alle kanten

Verwijderd

[..]
Deze stond op hun site

Vraag: Kunnen er meerdere computers worden aangesloten op mijn KABEL modem?

Antwoord Ja, er kunnen maximaal 3 computers worden aangesloten.
Yeah right hoe komen ze aan het getal 3?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:36 schreef Kertje het volgende:

[..]

exact, daarbij zal geen enkel bedrijf deze mensen serieus nemen om zaken mee te doen op dit markt gebied

ik weet niet WAAR ze mee bezig zijn, maar het rammel gewoon aan alle kanten
Ik heb net even contact op genomen met de lokale politie hier.

en die hebben mij een nummer gegeven van een landelijk internet/fraude onderzoek afdeling.

maar het lijkt mij dat ik (zonder antwoord op de e-mail boven) al eigenlijk aangifte kan gaan doen.

edit:

ik heb net een e-mail adres van ze gekregen
en als mensen mij al hun mails door willen sturen naar mij, dus die ze zelf hebben gestuurd en die ze terug ontvangen hebben, dan kan ik dat door sturen naar de politie
Mail mij zoveel mogelijk attilla@attilla.nl

het is gewoon zo erg dit...

en STEL dat die teller zou kloppen...

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Het enige wat ontbreekt is dat het bedrijf geen MMWOPS heet :(

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:43 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ik heb net even contact op genomen met de lokale politie hier.

en die hebben mij een nummer gegeven van een landelijk internet/fraude onderzoek afdeling.

maar het lijkt mij dat ik (zonder antwoord op de e-mail boven) al eigenlijk aangifte kan gaan doen.

het is gewoon zo erg dit...

en STEL dat die teller zou kloppen...
ik vraag me af of er bewijs is voor fraude, ze zijn immers nog niets niet nagekomen tot op heden...

geloof me maar, die teller klopt echt niet, niet als ie een dag geleden nog op stond op 25 aanmeldingen, het is onmogelijk dat ze 25.000 aanmeldingen in 1 dag kunnen verwerken, wellicht hebben ze dat gedaan om nog meer mensen te laten lokken met het motto "als er 25.000 schapen over de dam zijn..."

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
Ik moet wel zeggen dat het nederlands in jouw mailtje ook niet echt 100% katholiek.
Leestekens zijn blijkbaar niet je sterkste vak! :)

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 14:13 schreef [Airwolf] het volgende:
W000ttt

[Geachte Heer/Mevrouw
Met een hoop gelach (van mijzelf en ,naar ik hoop, van veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin de vraag (ik) om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het co(o)rrect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om inde eerste aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gereno(r)mmeerde bank een lening kunnnen krijgen.
Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeem( )beheerder en (in) mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net. (o)Op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerdere mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.
Hier is de discussie gaande: Gratis ADSL?

Mocht u niet in een volgende e-mail/cq bericht mij overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is dan zal ik alles in mijn macht doen om te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is gesprongen", terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld (dat die) hun geld terug krijgen/cq niet overmaken. Dit houdt in met eventuele aangifte bij de politie.]

Iemand nog op- of aanmerkingen hierop( )?

dan verstuur ik dat ook
[zeurmodus]
Als je over de spelling op de site gaat klagen moet je wel zorgen dat je eigen spelling klopt!
[/zeurmodus]
Verder wel ok, misschien begin je wat vroeg met dreigen. ;)

specs

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:50 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik vraag me af of er bewijs is voor fraude, ze zijn immers nog niets niet nagekomen tot op heden...

geloof me maar, die teller klopt echt niet, niet als ie een dag geleden nog op stond op 25 aanmeldingen, het is onmogelijk dat ze 25.000 aanmeldingen in 1 dag kunnen verwerken, wellicht hebben ze dat gedaan om nog meer mensen te laten lokken met het motto "als er 25.000 schapen over de dam zijn..."
Nou goed ik kan het altijd melden bij de politie als goede burger, want ik trap er wel niet in maar er zijn wel mensen zoals mijn vader (die niet om dat ik er ben) die daar intrappen...

maar misschien kan iemand ook de advertentie in de spits voor mij scannen ?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:54 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

[zeurmodus]
Als je over de spelling op de site gaat klagen moet je wel zorgen dat je eigen spelling klopt!
[/zeurmodus]
Verder wel ok, misschien begin je wat vroeg met dreigen. ;)
tis iniedergeval een stuk beter als hun antwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Doet me een beetje denken aan een combinatie tussen banneren.nl en superweb.nl. Mijn gevoel zegt dat er hier iets totaal niet klopt me de huidige advertentiemarkt...

Moet er trouwens niet aan denken dat je lekker zit te internetten en dat er vervolgens een paar reclames door je strot geduwd worden. Helmaal lekker als je zit te gamen.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 14:56 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

tis in ieder geval een stuk beter als hun antwoord.
Laten we niet op Duits overgaan. :+

Even serieus, ik vind het wel een goed initiatief dat je hier werk van wilt maken. Mocht dit inderdaad om oplichting gaan, dan is het erg nobel om onschuldige consumenten te beschermen.

specs

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:59 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

Laten we niet op Duits overgaan. :+

Even serieus, ik vind het wel een goed initiatief dat je hier werk van wilt maken. Mocht dit inderdaad om oplichting gaan, dan is het erg nobel om onschuldige consumenten te beschermen.
precies laten we dat maar niet doen

[edit wegens edit]
Nou ik vind dus ook.
[/edit wegens edit]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 14:32 schreef [Airwolf] het volgende:
Met een hoop gelach (van mijzelf en ik hoop veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.
E-mail die ze aan jou sturen mag je niet zomaar publiceren, dacht ik. In elk geval de onbeschoftst denkbare openingszin. Is dat echt wat je wilt?
In uw e-mail is het correct nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.
Goh. Ik zou "het correcte Nederlands" of "correct Nederlands" hebben geschreven. Wat er staat is verdedigbaar, maar niet door mensen die hun school serieus hebben genomen :)
(waar ik het coorect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.
Coorect? Correct.
De eerst aansluitingen? De eerste aansluitingen.
(Kromme zin)? "Als uw plan echter goed..." of ". Echter, als uw plan goed...").
Gerenormeerde? Ucheucheuche...

En het gaat maar door... systeembeheerder is één woord, "op deze site" is volgens mij het begin van een nieuwe zin, "gaan de" zal ook wel één woord zijn, "meerder" moet "meerdere" zijn en is dan nog een onvervalst germanisme, "/ cq" is dubbelop, d'r staat nog ergens een overbodig quote'je, "houd in" ontbeert een t...

Ik ga niet verder op zoek. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. :r

Overigens geloof ik ook niet in dit initiatief - vooral de techniek lijkt mij slecht overdacht - maar ALS ze het goed hebben dan wordt dit een enorme rage. Mensen kijken tenslotte ook vaker TV dan dat ze video's huren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 15:04 schreef Rat het volgende:
Ik ga niet verder op zoek. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. :r
Ten eerste heb ik wel dislectie

en ten 2e kijk nou eens naar het verschil tussen mijn brief en naar de brief van dat bedrijf...

maar dit topic is niet bedoelt om een beetje heen en weer te flamen over correct nederlands. Je kan in 1 opslag het verschil tussen die 2 zien dat bedoelde ik er mee te zeggen

Verwijderd

Geachte mevrouw, heer,

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin vraag ik om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

In uw e-mail is het correct Nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen, neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het correct Nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeembeheerder en in mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net. Op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerdere mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.
Hier is de discussie gaande: [topic=501279]

Mocht u niet in een volgende e-mail cq bericht mij kunnen overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is, dan zal ik alles doen, wat in mijn macht ligt, om ervoor te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is "gesprongen" terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld dat die hun geld terug krijgen. Dit houdt in met eventuele aangifte bij de politie.

Met vriendelijke groet,

blablabla
Ik heb ook nog wat wijzigen aangebracht. We moeten trouwens niet vergeten dat ze twee producten verkopen namelijk adsl en kabel. Bij kabel neemt idd die snelheid af. Maar het klopt natuurlijk ook niet dat ze aangeven dat de minimale snelheid 512/128 en 1024/256 kan zijn. :? Ik geloof dat het van mxstream toch echt maximaal is. Vaag zooitje idd. Als ik nog wat kan doen om te helpen...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 15:07 schreef [Airwolf] het volgende:

en ten 2e kijk nou eens naar het verschil tussen mijn brief en naar de brief van dat bedrijf...
Ten eerste: als jij dyslexie hebt, weet jij wel beter dan op andermans spelling te kankeren.

Ten tweede: misschien heeft de briefschrijver daar ook wel dyslexie?
maar dit topic is niet bedoelt om een beetje heen en weer te flamen over correct nederlands.
Mee eens. Maar als je dat bedrijf op rare plannen wil aanpakken, moet je het dus niet op de man gaan spelen, dat vind ik niet kunnen. Je probeert hierboven imo een zo beledigend mogelijke brief te schrijven, en dat is niet alleen niet aardig ( :)), maar dat je het op hun onvolkomen spelling gooit, wat ook jouw sterkste punt niet is, is natuurlijk gewoon suf.

edit:
Trouwens, als jij 35000 aanmeldingen in 24 uur krijgt hou jij ook niet zo gek veel tijd voor het beantwoorden van de post over :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 15:07 schreef [Airwolf] het volgende:

Mijn excuses.

specs

Verwijderd

Erg veel spel fouten

In het Pakket KABEL zitten de volgende onderdelen:
breedband internetaansluiting
een eigen homepage - maximaal 10 Mb
1 email account met 1 alias - maximaal 10 Mb
minimale toegangssnelheid down/up internettoegang van 6,5/0,8 Gbit/s
GRATIS NOKIA prepaid mobiele telefoon?

moet dit geen 6,5/0,8 mbit/s zijn

• Attilla
Nee ok ik vind het niet erg verder om erop aangesproken te worden...

en mijn bedoeling is niet om op de man te spelen...

ik bedoel te zeggen zelfs al heeft diegene die mij een mail terug stuurt van een officieel bedrijf dislexie dan (lijkt mij tenminste) haal je zoeen brief eerst nog een de spellings checker... :{ Dat ben ik niet verplicht ik denk ook als iemand dit leest verder en niet gaat zoeken naar spelfouten (die brief van mij) dan zal er weinig op aan te merken zijn.

maar goed

ik zou graag als ik een mail naar de politie stuur een jpeg je van de advertentie hebben ... Kan iemand die voor mij inscannen ?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 15:21 schreef [Airwolf] het volgende:
ik bedoel te zeggen zelfs al heeft diegene die mij een mail terug stuurt van een officieel bedrijf dislexie dan (lijkt mij tenminste) haal je zoeen brief eerst nog een de spellings checker... :{
Dat had ook maar weinig uitgehaald, er staat namelijk maar één fout in hun stukje ("een bic's zijn"), en die komt denk ik wel langs een spellingschecker. Dat ze er één lange zin van maken en geen hoofdletters gebruiken is niet mooi, maar ook niet verboden... Het blijft helder omdat de interpunctie wel vrij volledig is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens aan gedacht heb om d'r om te lachen, ik heb van bedrijven vaak slechter meegemaakt.

Pak ze nou maar gewoon inhoudelijk, op de dingen waar we hier verstand van hebben :+

[serieus]Succes![/serieus]

Verwijderd

T ziet er idd uit als oplichting.... erg triest, als wat gehoord van dit vofje??

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 15:56 schreef gve het volgende:
T ziet er idd uit als oplichting.... erg triest, als wat gehoord van dit vofje??
nee dat is ook 1 van de redenen waarom we dit allemaal oplichting vinden.

Verwijderd

http://www.freeinternet4all.com/cgi-bin/content.pl?id=001 :

5. Intellectuele eigendomsrechten
Op deze website zijn vele intellectuele eigendomsrechten van de FIG en van andere partijen van toepassing. Bijvoorbeeld alle logo's, alle webpagina's, de vormgeving, en de teksten. De FIG zal verantwoordelijke(n) die deze intellectuele eigendomsrechten niet respecteren te dezen in rechte betrekken.

6. Aansprakelijkheid website
De FIG stelt zich niet verantwoordelijk voor alle schade die voortvloeit door de beschikbare- en gebruikte informatie op, of via haar website. De FIG stelt zich wel verantwoordelijk indien de schade te wijten is aan grove fouten en/of nalatigheid van de FIG.

Hmmmzzzzzzzzzzz ;(

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 16:18 schreef gve het volgende:
6. Aansprakelijkheid website
De FIG stelt zich niet verantwoordelijk voor alle schade die voortvloeit door de beschikbare- en gebruikte informatie op, of via haar website. De FIG stelt zich wel verantwoordelijk indien de schade te wijten is aan grove fouten en/of nalatigheid van de FIG.

Hmmmzzzzzzzzzzz ;(
Waarom hmmmzzzzzz

die regel die je quote ... die zegt het al

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
Al iets gehoord ?

Ik vind het een klein beetje op oplichterij lijken (schrap "klein beetje")...

Maar als het wel waar is is het natuurlijk wel interessant, vooral als je een server of router hebt die die BIC's voor je afslacht (weet nou iemand al wat die dingen inhouden, hoe zien ze eruit, hoe groot zijn ze ?)

sebsoft.nl

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 16:39 schreef Icheb het volgende:
Al iets gehoord ?

Ik vind het een klein beetje op oplichterij lijken (schrap "klein beetje")...

Maar als het wel waar is is het natuurlijk wel interessant, vooral als je een server of router hebt die die BIC's voor je afslacht (weet nou iemand al wat die dingen inhouden, hoe zien ze eruit, hoe groot zijn ze ?)
als je even het topic doorleest dan zie je dat er al een aantal mensen vandaag een reactie hebben gehad

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:10
[quote]
<title>Nieuwe pagina 1</title>
[quote]

Hmmz, beetje tijd mag wel in de site gestoken worden vind je niet?.
Dit lijkt me nogal nep.
Ben trouwens benieuwt hoe ze die reclame in beeld willen brengen en zeker als je een *nix machine hebt :)

edit:

mijn schuld
Je eerste BIG

Icons are overrated

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Link trouwens wel even rechtstreeks naar dit topic! Niet gewoon verwijzen naar tweakers.net want dan moeten ze zich 't apezuur zoeken..

Verwijderd

Erm, ben je niet een beetje voorbarig met politie enzo? ze hebben nog niks misdaan. Als je wat wilt doen kan je imho beter een mailtje naar consumentenbond sturen. Dit soort dingen werken als een rode lap op een stier bij de cb :+

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Radar is hier het aangewezen programma voor. Die onderzoekt altijd zulke vage bedrijfjes.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:33 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Waarom hmmmzzzzzz

die regel die je quote ... die zegt het al
Dit denk ik net zo nep als de rest. Hoe waardevol is dit als de rest al nep is?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb nog even de algemene voorwaarden van de site doorgespit:

Het zou in Amsterdam zitten ("..over te maken op rekeningnummer 62.48.35.235 ten name van Free Internet te Amsterdam.."). Volgens de whois-request zit het in Groningen. Dat zou betekenen dat er meerdere kantoren zouden zijn. [edit]Ah bij de bedrijfsgegevens staat idd dat het kantoor in Amsterdam medio juni 2002 klaar is.
Alle overige en/of andere noodzakelijke betalingen dienen rechtstreeks door u te worden voldaan aan de aanbieder en/of serviceverlener, bv. de installateur. U krijgt hiervoor een aparte factuur.
Dat is me een partij dubieus! Aan de aanbieder OF de serviceverlener bijvoorbeeld (wtf) de installateur? Lekker vaag! Enneh.. geen factuur? Waarom niet???
Alle producten en diensten van de FIG die u hier online bestelt, worden afgeleverd op het adres die op uw officiële aanvraag staat vermeld. Bij uitzondering en een geldige opgaaf van reden wordt er door de FIG afgeleverd op postbusnummers, tijdelijke adressen, adressen bij onderverhuur, antwoordnummeradressen, en poste restante.
Afleveren op een postbusnummer? HUH? Enneh.. een antwoordnummeradres? Wat is dat?
Voor de online geplaatste bestelling geldt overwegend de algemeen gestelde garantietermijn. De juiste garantietermijn en -voorwaarden vindt u in de verpakking van het geleverde product.
De garantietermijn en -voorwaarden moet je toch altijd los kunnen opvragen? Die zou je dus pas krijgen als je het produkt in huis hebt!

Wat ik ook zo dacht: mag hij zomaar aanbiedingen doen met Nokia-mobieltjes? Of moet hij daarvoor eerst ook toestemming aan Nokia vragen?

Onder het menu 'bedrijfsprofiel' staat onderaan een BIC-voorbeeld-mpeg! Het is een stukje Sony-reclame. Ik was van plan om Sony Nederland eens te vragen of ze hier wel van op de hoogte zijn maar op de site van www.sony.nl kan ik nergens een mailadres vinden..

In mijn mini-analyse (ik spit de rest van de site ook ff door) zullen ook wel foutjes zitten.. Roept u maar!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb een webformulier van Sony gevonden en daar het volgende heengestuurd:
Dag allen,

De website www.freeinternet4all.nl biedt gratis kabelinternet aan. Op een forum zijn we al druk hierover aan het discussieren en het lijkt erop dat het een grote oplichterij is. Het zou gratis (alleen entreekosten) aangeboden kunnen worden doordat er 2 á 3 maal per uur een reclamefilmpje voorbij zou komen. Op de website staat een voorbeeldfilmpje van Sony. Ga hiervoor naar www.freeinternet4all.nl en klik bovenin het menu op 'bedrijfsprofiel'. Dan ziet u op die pagina staan 'Bekijk hier uw eerste BIC'. Als u daar op klikt wordt het Sony-reclamefilmpje geladen.

Omdat we vermoeden dat het om oplichterij gaat vroegen we ons af of Sony hier van op de hoogte was. Als dat niet zo is neem ik aan dat zo'n site niet zomaar een filmpje van u mag plaatsen.

Graag hoor ik van u of u er van op de hoogte was. Indien u er niets van weet hebben wij des te meer reden aangifte te doen.

Alvast erg bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,
Gerben

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 24 mei 2002 01:21 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Onder het menu 'bedrijfsprofiel' staat onderaan een BIC-voorbeeld-mpeg! Het is een stukje Sony-reclame. Ik was van plan om Sony Nederland eens te vragen of ze hier wel van op de hoogte zijn maar op de site van www.sony.nl kan ik nergens een mailadres vinden..
Probeer gewoon eens info@sony.nl, wedden dat dat e-mail adres bestaat? :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 24 mei 2002 02:40 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Probeer gewoon eens info@sony.nl, wedden dat dat e-mail adres bestaat? :)
Ja je quote een stukje wat ik later weer heb weggehaald. Ik heb 't nu via een webformulier verstuurd. Ik had wel een mailadres van sony gevonden maar ik kreeg em keihard weer terug de mailserver:
This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

webmaster@sony-europe.com
retry time not reached for any host after a long failure period

• Attilla
Goh gister waren er nog 67*** pakketten over
nu nog 75***.

• itsme
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 08:58 schreef [Airwolf] het volgende:
Goh gister waren er nog 67*** pakketten over
nu nog 75***.
Dat zijn mensen die niet aangesloten kunnen worden ... redelijk voor de hand liggend trouwens, mensen die geen kabel/adsl kunnen krijgen registreren eerder dan mensen die het wel kunnen krijgen/al hebben. (Immers wachten die al heel lang op een verbinding)

* itsme denkt overigens nog steeds dat t oplichterij is ... ik geef alleen een mogelijke verklaring voor de verhoging (alhoewel het webformulier dat al had moeten aangeven :? )

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• didio
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

De site is nu al down, of ligt het aan mij?

weinig tot niks..

• sigma01
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik heb net een mailtje van Philips teruggekregen en ze zijn er "zeer geinteresseerd" in. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren want als zij juridische stappen tegen ongeoorloofd gebruik van hun content ondernemen doen andere bedrijven dat ook >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ook ik ben vreselijk verbaasd over dit dubieuze aanbod.

Om de boel s even flink na te checken heb ik de volgende email gestuurd naar de hoster 'tisonline.nl'
Geachte heer/mevrouw,

Aangezien u volgens de WHOIS database aangemerkt staat als beheerder van het domein [freeinternet4all.com] wilde ik u vragen aandacht te besteden aan de legitiemheid van dit bedrijf.
Dit bedrijf bied gratis ADSL pakketten aan in nederland.
Gezien de opbouw van de website, het ontbreken van essentiele informatiepagina's (een postcodecheck bijvoorbeeld), en de overgenomen componenten van de website van philips doet het mij vermoeden dat dit bedrijf niet geheel legitiem aan het opereren is.

Zou u het een en ander kunnen uitsluiten ?

Mvg,

Geert de Vries
Dit is de reactie:
Van: "Beheer TISOnline" <beheer@tisonline.nl>
Aan:<xxxxxxxxx@hotmail.com>
Onderwerp: Vermoedelijk ABUSE van een door uw gehoste domeinen
Datum: Thu, 23 May 2002 18:09:23 +0200

Goedemiddag,

Voor zover onze informatie gaat, is het een volkomen legitiem bedrijf, wat een interessante manier heeft bedacht om aan de ene kant eindgebruikers een goedkope breedband internet aansluiting te bieden, en aan de andere kant de
breedband providers aan klanten helpt.
Hoe de financiering eruit ziet is niet onze taak.

Mocht blijken dat er sprake is van illegale handel, waar we niet van uit gaan, gezien de activiteiten van de klant tot nu toe, dan zullen wij uiteraard als provider zijnde de nodige stappen ondernemen.

Met vr. groet,

Henk Bloemsma
TISONLINE.NL
Ook kwam er nog een reaktie van 'freeinternet4all' zelf:
Allereerst zijn de pakketten ADSL in zijn geheel niet gratis, maar uitsluitend de abonnementen. Ten tweede volgt er weldegelijk een postcodecontrole via het aanmeldformulier. En ten derde delen wij u mede dat wij de website van Philips, en vele andere websites ook heel erg mooi vinden.

met vriendelijke groet,
mr. P. Dijkhuizen
director European Market, Free Internet
Maak hieruit zelf je gedachten maar eens op, het is misschien toch wel waar ?

Like this yall...

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:02 schreef mrFreeZe het volgende:
Ook ik ben vreselijk verbaasd over dit dubieuze aanbod.

Om de boel s even flink na te checken heb ik de volgende email gestuurd naar de hoster 'tisonline.nl'
[..]

Dit is de reactie:
[..]

Ook kwam er nog een reaktie van 'freeinternet4all' zelf:
[..]

Maak hieruit zelf je gedachten maar eens op, het is misschien toch wel waar ?
tisonline IS free internet 4all, een mailtje naar tisonline mail je dus precies dezelfde persoon en natuurlijk krijg je dan zo'n reactie

• mrFreeZe
Op vrijdag 24 mei 2002 11:04 schreef Kertje het volgende:

[..]

tisonline IS free internet 4all, een mailtje naar tisonline mail je dus precies dezelfde persoon en natuurlijk krijg je dan zo'n reactie
Hoe kom je daarbij ??, ik heb even de uitgebreide kvk's van beide gelezen (02076864 0000 en 02073650 0000) en niets lijkt erop dat het een niets met het ander te maken heeft ??

Gezien de toonzetting van beide e-mails ga ik er dus ook vooralsnog niet vanuit.

Like this yall...

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:18 schreef mrFreeZe het volgende:

[..]

Gezien de toonzetting van beide e-mails ga ik er dus ook vooralsnog niet vanuit.
gezien de toonzetting van het bedrijfje tisonline vink het alleen maar vreemder, het lijkt alsof ze freeinternet4all goed willen praten terwijl je als bedrijf nooit zo over je klanten praat. Daarbij ALS ze al niks met elkaar te maken hebben, wat me ZEEEEEER sterk lijkt, dan is dat studentje van tisonline wel zo dom, want hoe kan een adsl provider nou een dienst aanbieden als ze zelf bij een webhost zitten dat gerunt word door 2 studenten

Verwijderd

Webwereld schrijft hier ook al over,
zie: http://www.webwereld.nl/nieuws/11250.phtml

• Attilla
ik zag het ja ....

Verwijderd

Zie ook:

[topic=503927/1/25]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:13

knakworst

Get more sats!

Wat een oplichterij allemaal zeg. Ik ben bang dat er desondanks een hele hoop sukkels 99 euro overmaken |:(

• Attilla
Op vrijdag 24 mei 2002 13:01 schreef shadowbreed het volgende:
Zie ook:

[topic=503927/1/25]
Ja die is gesloten, omdat deze thread al eerder er was. Dus je link heeft niet zoveel nut :)

Verwijderd

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">

:P

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:21 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ja die is gesloten, omdat deze thread al eerder er was. Dus je link heeft niet zoveel nut :)
Snap ik, maar heeft wel nut om aan te geven dat er meer rare praktijken van dit bedrijfje komen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Van Sony heb ik nog niets gehoord...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hebben we de site vandaag al bezocht? :D

http://www.freeinternet4all.com

Wegens overbelasting is deze website tijdelijk onbereikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

Verwijderd

hij geeft ons niet alleen gratiz internet maar helpt je ook nog van het roken af :P

----------

Whois server details freeinternet4all.com

Registrant:
Free Internet
Ossenmarkt 6
Groningen, FRL 9712 NZ
NL

Domain Name: FREEINTERNET4ALL.COM

Administrative Contact:
Bloemsma, Henk beheer@tisonline.nl
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516 461890

Technical Contact:
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516 461890

Billing Contact:
TISOnline, Administratie administratie@tisonline.nl
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516461890

Record last updated on 26-Mar-2002.
Record expires on 26-Mar-2003.
Record Created on 26-Mar-2002.

Domain servers in listed order:
DNS.TISONLINE.NL
NS2.TISONLINE.NL

---------

zoeken op google op ossenmarkt 6 groningen

http://www.allencarr.nl/roken/1-4b.html

Verwijderd

LOL!!! Dit bedrijf is zo nep!!!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 00:06
Ik heb toch zo mijn bedenkingen. Je hebt mensen die gek genoeg zijn zoiets op te starten.
Je hoeft alleen maar 'goede' connecties te hebben en een beetje creatief te zijn. Ik ken mensen die zó goed kunnen lullen dat men makkelijk met ze in zee zou gaan.

Ik zie het als iemand die een idee heeft en dat probeert uit te werken.

Mocht het toch oplichterij zijn, neem ik uiteraard mijn woorden terug :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Icheb
  • Laatst online: 11-08 13:24
zo te zien doet alleen de eerste page het nog maar, het ziet ernaar uit dat de rest down in... (404 errors)

Zou het toch oplichterij zijn ?

sebsoft.nl

• Attilla
Op vrijdag 24 mei 2002 14:28 schreef daPet het volgende:
Ik heb toch zo mijn bedenkingen. Je hebt mensen die gek genoeg zijn zoiets op te starten.
Je hoeft alleen maar 'goede' connecties te hebben en een beetje creatief te zijn. Ik ken mensen die zó goed kunnen lullen dat men makkelijk met ze in zee zou gaan.

Ik zie het als iemand die een idee heeft en dat probeert uit te werken.

Mocht het toch oplichterij zijn, neem ik uiteraard mijn woorden terug :P
klopt die mensen zijn er inderdaad, maar die mensen die daar echt goed in zijn die kunnen dat ook echt goed. Dat wil zeggen dat het ze ook lukt.

maar deze site zijn _zoveel_ fouten op te vinden dat het gewoon allemaal niet klopt.

• Attilla
Hehe cool
Vrijdag, 24 mei 2002 - Over het prille bedrijf Freeinternet4all is in korte tijd zoveel beroering en twijfel ontstaan dat de eigenaar heeft besloten de site offline te halen.

Door Laurens Verhagen

Waar vrijdag tot 14.00 nog uitgebreide informatie stond over Freeinternet4all en zijn businessmodel (het aanbieden van gratis internet), staat inmiddels alleen nog de mededeling dat de site offline is wegens overbelasting.

Inderdaad raakte de site vrijdag - na een publicatie op WebWereld - overbelast, zo zegt Henk Bloemsma van TisOnline, waar de site wordt gehost. "Er kwam zoveel verkeer, dat onze servers hard onderuit gingen." Dit is echter maar een deel van het verhaal.

TisOnline en Peter Dijkhuizen van Freeinternet4all hebben besloten de site voor onbepaalde tijd uit de lucht te halen als gevolg van de 'onduidelijkheden' die er rond de provider zijn gerezen. Dijkhuizen zegt alles direct 'tot op de bodem' te zullen uitzoeken, omdat hij zich 'toch een beetje aansprakelijk' voelt.

"Ik wil exact weten wat er aan de hand is en hoe we verder moeten. Aan een valse start heeft niemand wat." Dijkhuizen sluit zelfs niet uit dat er inderdaad sprake is van oplichting. "Ik weet dat niet, ook als eigenaar ben ik niet van alles op de hoogte." Dijkhuizen zegt met zijn bank te zullen praten of alle bankgaranties kloppen. Inmiddels zijn al wel alle rekeningen geblokkeerd, zodat mensen geen geld kunnen storten.

Dijkhuizen verwacht dat het nog wel enkele dagen kan duren voordat de site van Freeinternet4all weer online is. Overigens houdt Dijkhuizen vol dat hij 'diverse gesprekken' heeft gevoerd met KPN, Essent en UPC, hoewel deze nog nooit van Freeinternet4all hebben gehoord. 'Zeer kwalijk en merkwaardig', aldus Dijkhuizen.

• Cmdr_Satan
  • Laatst online: 07-08 11:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ziet er zoiezo nie echt berouwbaar uit dus..

En of het gaat werken qua omzet??
Denk het nie, er zijn wel meer als die prutsers zoals SUperweb toen der tijd :P

System specs

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien is het een afstudeer project van iemand ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

Boy

www.byoscoop.nl

Ze hebben de site al offline gemaakt. Volgende text ergens gekregen:

Sinds deze week adverteert Freeintenet4all.com op de voorpagina van
Spits. Het aanbod: gratis breedbandinternet, plus een gratis gsm van Nokia.
Wie de site bezoekt, ziet de details. Er moet eenmalig 99 euro worden
overgemaakt, en dan kan het feest beginnen. De enige tegenprestatie van de
veelbelovende nieuwkomer: de internetter moet af en toe naar een
advertentie loeren. Klinkt schappelijk. Dat vindt de Nederlandse
internetter kennelijk ook, want volgens informatie op de site er zouden er
al velen tienduizenden aanmeldingen zijn gedaan. Freeinternet4all.com
schermt met 'grote beursgenoteerde bedrijven in de VS en Europa' die achter
het concept van de Free Internet Group zouden zitten. Er wordt druk gewerkt
aan het opzetten van kantoren in Duitsland en België om het
'vooruitstrevende Technology-in- the-future-program' te realiseren, zo
kraait de site. Zeer verdacht Zover zal het echter niet komen. Nog
afgezien van het kansloze businessmodel blijkt Freeinternet4all aan alle
kanten verdacht. De op de site adverterende bedrijven hebben nog nooit van
de provider gehoord en verder is Freeinternet4all bij geen enkele
breedbandaanbieder bekend. Niemand uit de Nederlandse internetwereld is
bekend met de Groningse hoogvlieger. Volgens gegevens van de Kamer van
Koophandel is Peter Dijkhuizen de man achter het eenmansbedrijf. Na zich
eerst te hebben voorgedaan als 'intermediair tussen vraag en aanbod',
vervolgens als 'pr-bureau' en uiteindelijk als 'mede-eigenaar' en zelfs
'grootaandeelhouder' geeft Dijkhuizen uiteindelijk toe dat hij de man
achter Freeinternet4all is. Volgens Dijkhuizen ('liever geen interviews,
want anders worden we te groot') gaat zijn bedrijf 'binnen enkele weken'
van start. Klanten kunnen kiezen uit gratis verbindingen via Essent, Chello
of Mxstream. De contracten met deze aanbieders bevinden zich in een
'afrondend stadium'. "Er moeten alleen nog wat puntjes op de i worden
gezet", aldus Dijkhuizen. Nooit van gehoord Woordvoerders van KPN en
Chello hebben echter nog nooit van Freeinternet4all gehoord. "We hebben
geen enkele relatie met dit bedrijfje, en zullen dat in de toekomst ook
niet hebben", zo zegt UPC-woordvoerder Marc Zellenrath. Dijkhuizen heeft
daar wel een verklaring voor. "Ze zijn doodsbang voor ons. Het is allemaal
een misselijke truc van monopolisten als KPN en UPC. Ik vind het een zeer
kwalijke zaak. Op deze manier schept men een sfeer van illegaliteit."
Concrete afspraken met adverteerders zijn er nog niet, zo geeft Dijkhuizen
toe. En wat als het allemaal onverhoopt toch nog mislukt? "Dan krijgen de
klanten hun geld terug", belooft Dijkhuizen. Van oplichting wil Dijkhuizen
niets weten. "Dat is allemaal kretologie, daar kan ik niets mee."

en ook nog deze text daarna:

Waar vrijdag tot 14.00 nog uitgebreide informatie stond over
Freeinternet4all en zijn businessmodel (het aanbieden van gratis internet),
staat inmiddels alleen nog de mededeling dat de site offline is wegens
overbelasting. Inderdaad raakte de site vrijdag - na een publicatie op
WebWereld - overbelast, zo zegt Henk Bloemsma van TisOnline, waar de site
wordt gehost. "Er kwam zoveel verkeer, dat onze servers hard onderuit
gingen." Dit is echter maar een deel van het verhaal. TisOnline en Peter
Dijkhuizen van Freeinternet4all hebben besloten de site voor onbepaalde
tijd uit de lucht te halen als gevolg van de 'onduidelijkheden' die er rond
de provider zijn gerezen. Dijkhuizen zegt alles direct 'tot op de bodem' te
zullen uitzoeken, omdat hij zich 'toch een beetje aansprakelijk' voelt.
"Ik wil exact weten wat er aan de hand is en hoe we verder moeten. Aan een
valse start heeft niemand wat." Dijkhuizen sluit zelfs niet uit dat er
inderdaad sprake is van oplichting. "Ik weet dat niet, ook als eigenaar ben
ik niet van alles op de hoogte." Dijkhuizen zegt met zijn bank te zullen
praten of alle bankgaranties kloppen. Inmiddels zijn al wel alle rekeningen
geblokkeerd, zodat mensen geen geld kunnen storten. Dijkhuizen verwacht
dat het nog wel enkele dagen kan duren voordat de site van Freeinternet4all
weer online is. Overigens houdt Dijkhuizen vol dat hij 'diverse gesprekken'
heeft gevoerd met KPN, Essent en UPC, hoewel deze nog nooit van
Freeinternet4all hebben gehoord. 'Zeer kwalijk en merkwaardig', aldus
Dijkhuizen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• itsme
  • Niet online
Bronnen?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:59 schreef sjaak1000 het volgende:
hij geeft ons niet alleen gratiz internet maar helpt je ook nog van het roken af :P

----------

Whois server details freeinternet4all.com

Registrant:
Free Internet
Ossenmarkt 6
Groningen, FRL 9712 NZ
NL

Domain Name: FREEINTERNET4ALL.COM

Administrative Contact:
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516 461890

Technical Contact:
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516 461890

Billing Contact:
TISOnline, Administratie administratie@tisonline.nl
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516461890

Record last updated on 26-Mar-2002.
Record expires on 26-Mar-2003.
Record Created on 26-Mar-2002.

Domain servers in listed order:
DNS.TISONLINE.NL
NS2.TISONLINE.NL

---------

zoeken op google op ossenmarkt 6 groningen

http://www.allencarr.nl/roken/1-4b.html
UPDATE: ja tis echt een leuk pandje dat die heeft :P

http://www.grunn.nl/historie/sichterman.php

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 15:19 schreef its_me het volgende:
Bronnen?
www.webwereld.nl
volgens mij

Verwijderd

De afgelopen dagen zijn er verhalen in de pers verschenen over een nieuw
bedrijf dat gratis breedband internet zou aanbieden. Ook de naam van
chello werd in dit kader genoemd. Voor alle duidelijkheid willen wij u
meedelen dat UPC noch chello een overeenkomst hebben met dit bedrijf en
dat er ook geen onderhandelingen worden gevoerd.

--
Met vriendelijke groet,

chello, UPC Nederland
dacht het wel dat niet gaat.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:28 schreef Kertje het volgende:

[..]

gezien de toonzetting van het bedrijfje tisonline vink het alleen maar vreemder, het lijkt alsof ze freeinternet4all goed willen praten terwijl je als bedrijf nooit zo over je klanten praat. Daarbij ALS ze al niks met elkaar te maken hebben, wat me ZEEEEEER sterk lijkt, dan is dat studentje van tisonline wel zo dom, want hoe kan een adsl provider nou een dienst aanbieden als ze zelf bij een webhost zitten dat gerunt word door 2 studenten
Hallo,

Met veel interesse heb ik veel reacties in deze thread gelezen.
Naar aanleiding van bovenstaande reactie voel ik me toch geroepen om e.e.a. enigszins te nuanceren en recht te zetten, om de beeldvorming geen eigen leven te laten leiden.

TISOnline is een internet hosting provider, niet gerund door studenten zoals gesuggereerd, maar een professioneel opererende onderneming die zich richt op het aanbieden van verschillende internet gerelateerde diensten, zoals domeinregistratie, website hosting en daaraan gerelateerde diensten.
Wij verkiezen niet de massaliteit van grotere providers, maar bouwen aan een stabiele onderneming vanuit een low profile principe.

Rondom 1 van onze klanten is de laatste dagen veel ophef ontstaan, getuige ook het aantal reacties op deze site.
Wij gaan uit van de integere en goede bedoelingen van onze klanten. Ook in het geval van freeinternet hebben we vooraf gesprekken gevoerd met de betrokken ondernemer, en door de informatie die hij in die gesprekken heeft gegeven, is bij ons zeker geen indruk gewekt dat het niet in de haak zou zijn.
Dat is ook de reden dat ik als beheerder van tisonline allereerst uiteraard zorgvuldig omga met opmerkingen die op ons afkomen betreffende klanten, maar ook mijn klant niet direct afval waar het kritiek betreft. Een klant heeft bij ons altijd het voordeel van de twijfel tenzij het tegendeel wordt bewezen, zoals gisteren ook door mij in een aantal abuse meldingen is verwoord. In die gevallen dat een klant van tisonline informatie op de website plaatst die niet legaal is, niet ethisch verantwoord is, of anderszins belastend of aanstootgevend is, zullen wij daarin gepaste maatregelen nemen.
Vanmiddag hebben wij daarom besloten om de site hangende verdere onderzoeken voorlopig van het scherm te halen.

TISOnline heeft geen enkele andere binding met freeinternet dan het feit dat wij het domein geregistreerd hebben, en de betreffende website hosten.

Voor die slimmeriken die informatie over de domeincontacten gepubliceerd hebben:
lees wel even goed: Admin contact: Bloemsma, Henk (lees tisonline), registrant: freeinternet (lees 'eigenaar'van het domein)
En wie staat als contact bij tisonline.nl: hee meneer Bloemsma, toeval? Nee, sla er eens een willekeurig aantal .com domeinen op na, zul je zien dat er veelal de provider of een contact van de provider staat als admin contact, in dit geval dus die meneer bloemsma van tisonline. Raar? nee dus, volkomen logisch.

Ik hoop dat zo in ieder geval enige duidelijkheid rondom tisonline geschapen is,

Henk Bloemsma

TISOnline

• mrFreeZe
Dit is een rechtstreekse reaktie van KPN Telecom op het gerucht dat freeinternet4all toegang tot ADSL zou geven via MXSTREAM:
Geachte heer De Vries,

We hebben de volgende reactie ontvangen op uw doorgestuurde e-mail:

Voor zover wij weten heeft KPN (nog) geen enkel contact met dit bedrijf.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wim van der Velde
KPN Telecom
Ze moeten dus met een HEEL goed verhaal komen als ze die website weer online gooien. :+

Like this yall...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 24 mei 2002 21:16 schreef hab het volgende:

[..]
Hartelijk dank voor de opheldering Henk :) We zullen 't voortaan onthouden over die Whois-details!

Verwijderd

laat ook maar...

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02

2xit

Q+M by P+E

Op zaterdag 25 mei 2002 07:59 schreef polaris het volgende:
Het is dus echt nep: http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.dijkhuizen.internet.gratis.fig.lucht.html
Dat zal wel kloppen. Alleen vertoond de website van "freeinternet4all" de volgende boodschap:
Wegens overbelasting is deze website tijdelijk onbereikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.
Uhmmm.... Ik denk dat eigenaar Dijkhuizen zijn geld is gaan "cashen" :r

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Verwijderd

dit stukje van de telegraaf is wel opvallend

"Volgens UPC is wel met het bedrijf gesproken, maar zag de kabelgigant niks in de plannen"

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38

woutur

Klauwtjes uit!

Ossenmarkt 6 is bij om de hoek. Kan zo wel even kijken. Wat ik wel weet is dat er daar redelijk chique panden staan (oude heerenhuizen, advocatenkantoren en de burgermeester woont er geloof ik in de buurt)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Wokschotel
  • Laatst online: 10:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe dom kun je ook zijn om hier in te trappen...

Verwijderd

/me betaalt toch liever
Reclame is zowieso al :r :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[quota webwereld]
Concrete afspraken met adverteerders zijn er nog niet, zo geeft Dijkhuizen toe. En wat als het allemaal onverhoopt toch nog mislukt? "Dan krijgen de klanten hun geld terug", belooft Dijkhuizen. Van oplichting wil Dijkhuizen niets weten. "Dat is allemaal kretologie, daar kan ik niets mee."
[/quote webwereld]

geld terug,tuurlijk,70.000x99 euro volgens de telegraaf
Hij is binnen ,7 miljoen euro,die zit al op een lekker warm eiland :(

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:32 schreef woutur het volgende:
Ossenmarkt 6 is bij om de hoek. Kan zo wel even kijken. Wat ik wel weet is dat er daar redelijk chique panden staan (oude heerenhuizen, advocatenkantoren en de burgermeester woont er geloof ik in de buurt)
er is al een foto

http://www.grunn.nl/historie/sichterman.php

:)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 15:21 schreef mrsar het volgende:
[quota webwereld]
Concrete afspraken met adverteerders zijn er nog niet, zo geeft Dijkhuizen toe. En wat als het allemaal onverhoopt toch nog mislukt? "Dan krijgen de klanten hun geld terug", belooft Dijkhuizen. Van oplichting wil Dijkhuizen niets weten. "Dat is allemaal kretologie, daar kan ik niets mee."
[/quote webwereld]

geld terug,tuurlijk,70.000x99 euro volgens de telegraaf
Hij is binnen ,7 miljoen euro,die zit al op een lekker warm eiland :(
zoveel geld heeft ie niet hoor, ik denk dat er maximaal een stuk of 100 mensen zijn de werkelijk hebben lopen betalen, 10.000 euro dus...

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

WHiZZi

Museumdirecteurtje

is er al reactie van Sony op de reclame ?

Ik vertrouw dus totaal niet met dat bedrijf..
* WHiZZi gaat ook es wat dingen navragen enzo..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 15:23 schreef Kertje het volgende:

[..]

zoveel geld heeft ie niet hoor, ik denk dat er maximaal een stuk of 100 mensen zijn de werkelijk hebben lopen betalen, 10.000 euro dus...
Het zullen er idd zeker geen 70.000 zijn, niet alle mensen zijn zo snel, vooral niet als het om betalen gaat... ;)
Hoeveel het er wel zijn weet alleen onze vriend Dijkhuizen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 25 mei 2002 16:48 schreef WHiZZi het volgende:
is er al reactie van Sony op de reclame ?

Ik vertrouw dus totaal niet met dat bedrijf..
* WHiZZi gaat ook es wat dingen navragen enzo..
Nope, nog niets gehoord.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Op zaterdag 25 mei 2002 16:57 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Het zullen er idd zeker geen 70.000 zijn, niet alle mensen zijn zo snel, vooral niet als het om betalen gaat... ;)
Hoeveel het er wel zijn weet alleen onze vriend Dijkhuizen.
inderdaad,ik hoop dat er eigelijk niemand zo stom is geweest te betalen bij deze man en zijn "bedrijfje"

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Free Internet
Ossenmarkt 6
Groningen, FRL 9712 NZ
NL
overigens een groffe fout: hij weet niet eens in welke provincie zijn eigen pand ligt!! :D
(lekkere belediging ook voor alle Tweakers uit Grunn) ;)

als ik de FP trouwens mag geloven zijn er al heel wat mensen die hun centjes kwijt zijn :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Arch, oplichters. Ik snap niet dat mensen daarop ingaan, gratis adsl dat kan gewoonweg niet. Bij kpn, moet er aan de andere kant van de lijn ook een sort van modem geplaatst worden daarom betaal je zoveel aansluitkosten, voor 2 modems en aansluiten enzo. Dus eenmalig 100 euro en dan gratis adsl dat kan gewoonweg niet.

Mensen die daarin zijn getrapt zijn gewoon dom |:(

• suich
  • Laatst online: 06-11-2013
Gisteren in Dagblad van het Noorden intervieuw met dhr. Dijkhuizen. Zegt genoeg denk ik. www.dvhn.nl en dan onder media "Oorlog om breedband"

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Op zondag 26 mei 2002 12:24 schreef suich het volgende:
Gisteren in Dagblad van het Noorden intervieuw met dhr. Dijkhuizen. Zegt genoeg denk ik. www.dvhn.nl en dan onder media "Oorlog om breedband"
Dhr Dijkhuizen is een leraar van mij, woont ook in Groningen :) Zal morgen op school wel us vragen. >:)

Edit: Qoute van dit bericht van het DvhN:
"De inschrijving is deze week alvast geopend, maar het loopt nog niet echt storm: van de 100.000 uit te geven kabelabonnementen zijn er op het moment van schrijven 35 genoteerd. "
Dus van die teller op de site klopt geen fl*kker

Automatiseren kan je leren!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Uit de telegraaf van 27-5-2002:
Freeinternet4all uit de lucht na kritiek

door Gabi Ouwerkerk en Romke Spierdijk

AMSTERDAM - Tienduizenden mensen die zich de afgelopen week opgegeven hebben voor een gratis breedband-internetabonnement bij het Groningse bedrijf Free Internet, kunnen waarschijnlijk fluiten naar hun geld én abonnement.

Het bedrijf spatte vrijdagavond als een zeepbel uit elkaar, maar pas nadat 70.000 mensen zich hadden opgegeven voor de spectaculaire aanbieding die de laatste dagen op voorpagina's van kranten werd gedaan. Voor eenmalig 99 euro inschrijfkosten zou iedere geïnteresseerde een gratis breedband-internetverbinding kunnen krijgen, die normaal gesproken rond de 50 euro per maand kost.

Door een groot deel van de nieuwe abonnees zijn de inschrijfkosten inmiddels al overgemaakt. Theoretisch zou Free Internet nu al 7 miljoen euro van hen gekregen kunnen hebben. "Honderd euro was net laag genoeg om de gok te wagen", stelt een nieuwe abonnee in een discussiegroep op internet. "Het is een aanbieding die te mooi is om waar te zijn, maar ik heb het toch gedaan", vertelt een ander.

Initiatiefnemer Pieter Dijkhuizen vertelde gisteravond aan deze krant dat na lang beraad de beslissing is genomen het project te beëindigen. Dijkhuizen zegt belazerd te zijn door 'snelle zakenjongens'. Volgens de geflopte ondernemer zijn hem grote bedragen beloofd door 'Amerikaanse, beursgenoteerde ondernemingen', maar is het onduidelijk of zij hiermee nog over de brug komen.

Vrijdagmiddag werd de website www.freeinternet4all.com plotseling uit de lucht gehaald, volgens eigenaar Pieter Dijkhuizen "wegens overbelasting". Het bedrijf dat de website in de lucht houdt, stelt echter de stekker eruit getrokken te hebben omdat ze veel vragen over de dienst kreeg. Dijkhuizen moet nu eerst maar eens bewijzen dat hij zijn ambitieuze plannen waar kan maken. "Als hij kan aantonen legaal bezig te zijn, brengen we de site weer in de lucht", aldus een woordvoerder.

In het bedrijfsplan stelde Dijkhuizen vóór het eind van het jaar 300.000 abonnees binnen te willen halen. Free Internet zou hun abonnement betalen via advertentie-inkomsten. In ruil voor een gratis aansluiting zou de klant namelijk enkele malen per uur naar reclamefilmpjes op het computerscherm moeten kijken. Dijkhuizen dacht daar dit jaar 70 miljoen euro mee te verdienen.

Enkele bedrijven waar de Groningse ondernemer mee samen zou werken weten echter van niks. Volgens UPC is wel met het bedrijf gesproken, maar zag de kabelgigant niks in de plannen. Softwaregigant Microsoft zou het project gaan begeleiden, maar bij de woordvoerster doet de naam Dijkhuizen geen belletje rinkelen. In zijn brochure stelt Dijkhuizen dit jaar 100 miljoen euro te gaan investeren.

Volgens ingewijden is de constructie die Dijkhuizen voor ogen had volkomen onhaalbaar. "De man is een fantast, of een oplichter", zo denkt een van hen. "De bedragen waar hij het over heeft waren misschien een paar jaar geleden mogelijk, maar sinds de internet-zeepbel uiteen gespat is, trapt niemand hier meer in."

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02

2xit

Q+M by P+E

FF een update:

AMSTERDAM - Het Groningse bedrijf Freeinternet4all dat vorige week nog adverteerde met gratis breedbandinternet, heeft de inschrijfkosten aan de abonnees teruggegeven. Volgens Webwereld werd bij velen het overgemaakte bedrag van 99 euro teruggestort.

Vorige week vrijdag, na de eerste berichten over de aanbieding (gratis breedbandinternet), werd de site van Freeinternet4all na enkele uren uit de lucht gehaald wegens overbelasting. Volgens hostingprovider Tisonline kwam er zoveel verkeer dat de servers hard onderuit gingen.

Maar de site is ook bewust offline gezet omdat er grote twijfels bestonden over de beloftes en creditwaardigheid van het bedrijf. "En wij voelen ons toch een beetje verantwoordelijk", zegt Tisonline-woordvoerder Henk Bloemsma op Webwereld.

Afgehandeld

Een aantal mensen zag dat Freeinternet4all de 99 euro heeft teruggestort. "Alles is keurig afgehandeld, precies zoals het hoort", vertelt Peter Dijkhuizen van Freeinternet4all. "Dat was ook onze eerste prioriteit toen we vorige week met het project stopten."

Hoeveel mensen zich voor het gratis breedbandabonnement hebben ingeschreven, is niet bekend. Volgens Dijkhuizen van Freeinternet4all wordt de komende tijd een aantal 'pittige gesprekken' gevoerd met investeerders en andere betrokkenen. Wie deze investeerders zijn, wil hij nog steeds niet kwijt.

Wel geeft hij toe dat het project 'op een aantal punten' is mislukt. Oplichterij is het niet, volgens hem. "Dat is nooit aan de orde geweest. Er is een absurde hetze ontstaan."

Bron:nu.nl

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Ach, FreeInter4All zou toch nooit geslaagd zijn. Het concept kan gewoonweg niet werken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Attilla
Op vrijdag 31 mei 2002 20:53 schreef Wildfire het volgende:
Ach, FreeInter4All zou toch nooit geslaagd zijn. Het concept kan gewoonweg niet werken...
2 jaar geleden zou het misschien gewerkt kunnen hebben.

Maar helaas... nu de bubbel geknapt is is het niet meer mogelijk.

• mrFreeZe
Wat ik me nou afvraag,

Hoeveel zou dit hele (in my opinion, niet echt zinnig gehandelde |:() grapje die Peter nou eigenlijk gekost hebben :?

Like this yall...

• Attilla
Domein registratie,

Tijd ...

meer niet...
Pagina: 1 2 Laatste