Gratis ADSL?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
In de spits van 21 mei 2002 heb ik een advertentie gelezen over www.freeinternet4all.com.

Ik ben naar die website gegaan, en er staat dat je gratis een ADSL-abonnement kunt krijgen. Gezien de snelheden die er staan zal het wel via MXstream zijn. Voor de fast abonnement betaal je €36 extra.

Wat ik wel begrepen heb, is dat je al een adsl abonnement moet hebben om in aanmerking te komen voor deze actie.

Ook hebben zij het steeds over de aanbieder, maar ik kan nergens uit opmaken wie nou die aanbieder is.

Daarnaast staan er op die pagina toch nog wat storende spelfouten.

Hebben we hier te maken met oplichting, of is dit een goed initiatief.

Ps. ze zeggen dat je ook geen aansluitkosten hoeft te betalen, enkel de administratiekosten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit bedrijf, en zo ja, wat zijn dan de ervaringen.

Als het een betrouwbaar bedrijf is, dan overweeg ik zo'n abonnement.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30
hmm ook nergens een telefoon nummer te zien...

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op de site staat het volgende:
Free Internet maakt supersnel internetten voor u nu wel héél aantrekkelijk. U heeft straks namelijk géén maandelijkse abonnementskosten meer (m.u.v. pakket ADSL EXTRA) en bespaart hierdoor HONDERDEN euro's per jaar. Investeerders en adverteerders maken dit voor u mogelijk door te investeren in het allernieuwste medium: "Breedband Internet Commercials (BIC's) Met de verkoop van deze BIC's worden uw maandelijkse abonnementskosten betaald. Zo simpel is het!
BIC's? Dus je krijgt (bergen) reclame? Ik ben benieuwd hoe dit werkt... en of dit werkt....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

De ervaring leert dat dit soort dingen erg slecht bevallen: instabiel, blijft nooit lang gratis, enorme (dataverkeer)beperkingen en bergen met reclame.

Ik blijf wel gewoon betalen :)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ze werken ook nog SPAM in de hand :r
GRATIS prepaid NOKIA* mobiele telefoon in 3 stappen:

Meldt u nú aan voor een GRATIS breedband internetabonnement, verstuur vervolgens de INFO over deze website - zie aanmeldingsformulier - naar 25 verschillende e-mailadressen en ontvang een prepaid NOKIA* mobiele telefoon helemaal GRATIS
:r

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 21 mei 2002 17:09 schreef Mr.Durden het volgende:
De ervaring leert dat dit soort dingen erg slecht bevallen: instabiel, blijft nooit lang gratis, enorme (dataverkeer)beperkingen en bergen met reclame.

Ik blijf wel gewoon betalen :)
Ze hebben een limiet van 100.000 aansluitingen...

Verwijderd

Uuuh... Echt betrouwbaar klinkt het inderdaad niet... Ik zou er voorlopig nog maar effies me wachten.

Verwijderd

Ook helemaal geen postcode check of zo... :?

Edit:
De beschikbaarheid van uw breedband internetpakket wordt gecontroleerd aan de hand van uw ingevoerde postcode op dit aanmeldformulier. Indien het breedband internetpakket naar keuze niet in uw regio beschikbaar is, dan neemt Free Internet contact met u op. Er zal u dan een alternatief breedband internetpakket worden aangeboden.
Maar 't ziet er niet al te betrouwbaar uit...

Verwijderd

ze staan niet in het tel boek is al verdacht.

Verwijderd

Bij kabel:
minimale toegangssnelheid down/up internettoegang van 6,5/0,8 Gbit/s
:? 6,5 Gbit/s w031 :P

Verwijderd

Ik zit trouwens ook die veel gestelde vragen door te kijken en het valt op dat ze van spelling geen kaas hebben gegeten |:(
Wie installeerd mijn pakket ADSL?

[..]

Vraag Kan ik voor een BIC off-line gaan?
Antwoord Ja, dit is mogelijk. Een timer geeft precies aan hoe lang een BIC duurd.
Dit vind ik sowieso al bedroevend om te lezen.

Maar dan vraag ik me ook af wat ik me bij een BIC voor moet stellen :? Ik denk dat je in de richting moet denken van filmpjes ofzo, maar ik heb echt geen idee... Daar wordt ook verder erg weinig over gezegd.

Ik ben vooralsnog erg sceptisch ;)

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
Het is inderdaad nog erg onduidelijk.

Hoe moet ik die BIC's zien (m.a.w. hoe gaat het in z'n werk)

Anderzijds, komen de kpn kosten er ook nog bij, of zit dat in dat "gratis" pakket.

Trouwens, ik zie net dat je er ook nog een gratis nokia telefoon bij krijgt (moet je wel 25 mensen gaan spammen).

Hmmm, ik denk dat ik nog even wacht op ADSL van surfnet (http://www.surfnet.nl/surfnet-diensten/surfnetthuis.html) . Weet iemand trouwens wanneer het landelijk in werking treedt?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 17:21 schreef Mr.Durden het volgende:
Ik zit trouwens ook die veel gestelde vragen door te kijken en het valt op dat ze van spelling geen kaas hebben gegeten |:(
[..]

Dit vind ik sowieso al bedroevend om te lezen.

Maar dan vraag ik me ook af wat ik me bij een BIC voor moet stellen :? Ik denk dat je in de richting moet denken van filmpjes ofzo, maar ik heb echt geen idee... Daar wordt ook verder erg weinig over gezegd.

Ik ben vooralsnog erg sceptisch ;)
Nou hier het antwoord waarom dit niet succesvol word:
van hun site af geplukt:
Breedband Internet Commercials (BIC's).
BIC's zijn commercials die door een nieuwe, zeer geavanceerde, techniek via de breedband internetaansluiting op een PC kunnen worden getoond. Tenminste als de gebruiker on-line is. Eigenlijk zou er een vergelijking kunnen worden getrokken met de huidige TV-commercials. Er zijn echter toch enkele zeer belangrijke verschillen voor u als consument. De BIC's zijn bv. leuk en vermakelijk. En er is de vrijheid om gewoon off-line verder te werken.
:r |:(

Nou jaar oordeel zelf maar! :'(
nog een stukkie verder:
De aanbieders van breedband internet in Nederland zullen hun medewerking aan dit unieke project van de FIG gaan verlenen.
Nou geloof je 't zelf dat een bedrijf als XS4ALL of Planet of zelfs Wannadoo zich aan dat soort praktijken waagt :?
:r als je 't mij vraagt is 't :'( en dieptriest!

<font color=red> Modbreak: even wat hoogst irritante smileytjes verwijderd</font>

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Ach als ze er gewoon voor betalen hoor je geenq provider klagen...

Verwijderd

Maar echt niet dat de opbrengsten van die BIC's daarvoor kostendekkend zijn...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
lijkt me sterk dat dit klopt, ze kunnen nooit bandbreedte inkopen van het geld van de sponsoren. Lijkt me allemaal een beetje oplichterij, btw die site ziet er wel redelijk uit. :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
ik heb net even een mail opgesteld die ik wil gaan versturen, heeft iemand er nog op of aanmerkingen voor ?
Geachte Heer/Mevrouw

Vandaag heb ik kennis mogen maken met uw website.

Ik ben zeer verrast door uw aanbieding, echter heb ik wel een aantal vragen voordat ik mij aanmeld.

Op uw site schrijft u diverse malen De Aanbieder, maar van welke dsl aanbieder wordt er dan gebruik gemaakt (Bbned, Kpn, Babyxl, Versatel) ?

Zijn er limieten aan uw diensten verbonden ?

U praat op uw site vele malen over BIC, maar deze term is mij totaal onbekent zou u hier mijn een totale uitleg over kunnen geven wat dit precies inhoud.

Ik heb in het verleden diverse malen meegemaakt dat gratis aanbieders van internet over de kop zijn gegaan. Op welke wijze kunt u mijn verzekeren dat dit ook niet met uw bedrijf gebeurt.

Met Vriendelijke Groeten,
Attilla de Groot
ook typ fouten mag natuurlijk :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:58 schreef [Airwolf] het volgende:
ik heb net even een mail opgesteld die ik wil gaan versturen, heeft iemand er nog op of aanmerkingen voor ?
[..]

ook typ fouten mag natuurlijk :)
Er staat op de site dat er geen limiet is, maar er staat ook dat als het druk wordt, internet langzamer kan worden. Misschien kun je beter vragen wat de gemiddelde snelheid ongeveer zal worden, als je het neemt.

Verwijderd

:Z sjonge die geloof je toch niet

maar goed voor de mensen die meer info willen:
Registrant:
Free Internet
Ossenmarkt 6
Groningen, FRL 9712 NZ
NL

Domain Name: FREEINTERNET4ALL.COM

Administrative Contact:
Bloemsma, Henk beheer@tisonline.nl
Singel 21
Jubbega, FRL 8411 CJ
NL
+31 516 461890
en toevallig is onze henk ook bezig met tisonline
Domain name:
tisonline.nl (first domain)

Organisation:
TISOnline v.o.f.
Hiddemaheerd 15
9737 JN GRONINGEN

Administrative Contact:
H Harms
Phone: +31 516 461890
E-mail: postmaster@tisonline.nl

Technical Contact:
H. Bloemsma
Phone: +31 516 461890
E-mail: beheer@tisonline.nl
een of ander vofje in het noorden van het land, niks bijzonders dus

• Attilla
Geachte Heer/Mevrouw

Vandaag heb ik kennis mogen maken met uw website.

Ik ben zeer verrast door uw aanbieding, echter heb ik wel een aantal vragen voordat ik mij aanmeld.

Op uw site schrijft u diverse malen De Aanbieder, maar van welke dsl aanbieder wordt er dan gebruik gemaakt (Bbned, Kpn, Babyxl, Versatel) ?

De bovenstaande vraag alleen dan de kabelinternet aanbieder.

Op uw site zie ik nergens een postcode controle, maar uit ervaring weet ik dat in mijn woonplaats geen kabelinternet mogelijk is. Wordt er dan een aparte glasvezel kabel naar mijn huis getrokken ?

Zijn er limieten aan uw diensten verbonden ?

U praat op uw site vele malen over BIC, maar deze term is mij totaal onbekent zou u hier mijn een totale uitleg over kunnen geven wat dit precies inhoud.

Ik heb in het verleden diverse malen meegemaakt dat gratis aanbieders van internet over de kop zijn gegaan. Op welke wijze kunt u mijn verzekeren dat dit ook niet met uw bedrijf gebeurt.

Ook schrijft u op uw site dat de snelheid naar beneden kan gaan naar mate het drukker word. Kunt u in uw antwoord hier nader op ingaan.

Bij veel gestelde vragen staat het volgende:

Vraag Wat zijn éénmalige entreekosten?
AntwoordDe éénmalige entreekosten zijn alle administratiekosten.

Echter op een andere pagina staat:

Bestelvoorbeeld
Als u een pakket ADSL met een USB modem en het doe-het-zelf-pakket online besteld dan zijn de totale kosten:
éénmalige entreekosten€ 99,--
USB modem € 140,--
aansluitkosten € 34,03
GRATIS NOKIA? € 0,--
Totaal (éénmalig)€ 273,03

Kunt u hiervoor een verklaring geven ?

Met Vriendelijke Groeten,
Attilla de Groot
zo heb ik hem nu

ik wacht nog ff tot 7 uur, want een hoop tweakers zullen nu aan het eten zijn en als er dan meer vragen zijn dan kan ik die er nog in zetten
Op uw site zie ik nergens een postcode controle, maar uit ervaring weet ik dat in mijn woonplaats geen kabelinternet mogelijk is. Wordt er dan een aparte glasvezel kabel naar mijn huis getrokken ?
Gniffel :P

Verwijderd

vraag gelijk even wat zijn geaardheid is, zeg je erbij dat je afhankelijk hiervan liever wel of geen kabel van hem in je huisje hebt

• Attilla
Op dinsdag 21 mei 2002 18:18 schreef Kertje het volgende:
vraag gelijk even wat zijn geaardheid is, zeg je erbij dat je afhankelijk hiervan liever wel of geen kabel van hem in je huisje hebt
hehe :)

• sigma01
  • Laatst online: 09-04 11:55
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Ik vraag me trouwens af of bedrijven als Canon en Philips er blij mee zijn dat hun naam aan de onderkant van de pagina staat.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het om OPLICHTING gaat want wie geeft er nu een service van €50,-- per maand weg. Even een reele berekening voor een skyscraper op ZDNET wordt €60,-- cpm gevraagd. Dat is 6 eurocent per view. Laten we zeggen dat een "BIC" 50eurocent opleverd. Een tv reclame van dezelfde tijd voor ca 500.000 kijkers kost €10000,-- Dat is €0,02 per kijker.
Wat hieruit duidelijk wordt is dat een BIC voor een adverteerder veel te duur is. En laten we stellen dat je 8 BIC's per uur krijgt en je gemiddeld 4 uur per dag internet dan leveren de opbrengsten €480,-- per maand zijn. Maar vermoedelijk zijn er niet veel adverteerders die het zouden willen doen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Het doet me sterk denken aan een telecominitiatief, waarmee je via
het vaste net gratis kon bellen. Het enige addertje onder het gras
zou zijn dat er structureel in je telefoongesprekken zou worden
ingebroken, om commerciele boodschappen te laten horen. Is erg
stil geworden rond dat initiatief, nooit meer wat van gehoord.

Wat betreft de ADSL, dit bedrijfje zou ik niet al te serieus nemen... :z

• sigma01
Op dinsdag 21 mei 2002 18:09 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

zo heb ik hem nu

ik wacht nog ff tot 7 uur, want een hoop tweakers zullen nu aan het eten zijn en als er dan meer vragen zijn dan kan ik die er nog in zetten
[..]

Gniffel :P
En al wat terug gehad?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Uit de systeemeisen:
Computer
Uw computer moet aan onderstaande vereisten voldoen. Indien uw computer niet aan alle eisen voldoet, dan kunt u het beste de deskundigen bij uw computerleverancier raadplegen, omdat deze deskundigen de beste kennis hebben over uw computer.

TIP: Laat het a.u.b. niet aan anderen, "minder" deskundigen, over?
Zo te horen zijn zij zelf ook niet echt deskundig >:) Als je die site leest lijkt het net alsof iemand het in een avond (en dan nog heel laat ;)) heeft geschreven :+

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

OS onafhankelijk, werkt in combinatie met Windows en MAC OS
Ja, logisch :P

• sigma01
Nu ik verder op hun pagina kijk valt het op dat ze opvallend veel geript hebben.
Ik heb hieronder hun homepage en die van philips gescreenshot....
Afbeeldingslocatie: http://sigma01.endoria.net/got/freeinet4all.jpg
Philips:
Afbeeldingslocatie: http://sigma01.endoria.net/got/philips.jpg

Er is al een mailtje richting eindhoven onderweg....

edit:

Ik heb nog eens verder gezocht op allerlei sites, maar geen van de bedrijven die "adverteren" heeft ook maar iets over freeinternet4all op hun site staan. Veder vind ik het verdacht dat je eerst geld moet overmaken voordat ze maar iets moeten doen. En ten slotte is het ook niet duidelijk wat jun bedrijfsvorm is.

Het donkerbruine vermoeden bij mij is oplichting. Hun site is in ieder geval plagiaat....

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 16:41 schreef sigma01 het volgende:Er is al een mailtje richting eindhoven onderweg....
offtopic:
Het is Amsterdam tegenwoordig... Oh ja, en niet de Rembrandtoren!!! ;)

Maar als het oplichting is, wat zal dan het doel zijn? "Administratiekosten" innnen en nooit meer iets laten horen?

• sigma01
Op woensdag 22 mei 2002 17:10 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

offtopic:
Het is Amsterdam tegenwoordig... Oh ja, en niet de Rembrandtoren!!! ;)

Maar als het oplichting is, wat zal dan het doel zijn? "Administratiekosten" innnen en nooit meer iets laten horen?
Ja, waarschijnlijk wel. En Philips internet zit nog in Eindhoven >:).
Ik vind het gewoon erg ongeloofwaardig, maar ik ben bang dat veel mensen er niet doorheen prikken.

edit:

Post 500 >:)

• Attilla
Op woensdag 22 mei 2002 16:07 schreef sigma01 het volgende:

[..]

En al wat terug gehad?
nope

Verwijderd

Ben toch wel benieuwd hoe ze mij gaan dwingen om naar die BIC's te kijken
:)

Geluidskaart is trouwens een systeemeis anders kan je de tekst van de reclames niet horen :P

Moet je nemen met losse server, laat ze maar lekker reclames afspelen op mijn server zonder monitor of speakers, dan wil ik er zelfs nog wel een geluidskaartje in stoppen. B-)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 17:09 schreef Devster het volgende:
Ze werken ook nog SPAM in de hand :r
[..]

:r
Ja, erg waardeloos, je kan kiezen tussen de 3310 / 3410 / 3510........ dat gelooft toch niemand........

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ZeRoC00L
  • Niet online
Om overbelasting van de service- en dienstenverlening bij de breedband internet aanbieders te voorkomen worden er dit jaar maximaal 300.000 nieuwe breedband internetaansluitingen gerealiseerd = 100.000 aansluitingen per pakket.

Er zijn nog 99964 pakketten KABEL beschikbaar!
Zijn dus al 36 mensen aangemeld.
Ben benieuwd of die ooit iets van die 99Euro terugzien....

Volg je bankbiljetten

• Attilla
Op woensdag 22 mei 2002 20:49 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Zijn dus al 36 mensen aangemeld.
Ben benieuwd of die ooit iets van die 99Euro terugzien....
bestaat er niet een mogelijkheid om dit soort bedrijven voor oplichting aantegeven ofzow ?

Verwijderd

Er zijn nog 99947 pakketten ADSL beschikbaar! *D loopt niet erg snel, ze maken nu 2 dagen reclamen op de voorpagina van de spits.

ik denk dat als het NIET een of andere oplichter is erg veel reclame moet worden.

Maar, dat loopt vast wel over een bepaald poortje naar je pc toe 8-)
Kan je dus via een firewall dat poortje dichtmetselen.
Of een proxyservertje neetzetten en daar het poortje dichtmetselen...

Euh, niet iedereen moet dit dan gaan doen want dan heb die provider binnen de kortste keren geen adverteerders meer.

• Ramon
  • Laatst online: 15:48
jaja ;)

aantal vraagjes:

1. hoe gaan ze ons die BICs aanleveren?
2. hoe gaan ze controlleren of we die BICs hebben gekeken?

Je zou natuurlijk gewoon die BICs kunnen draaien op je servertje, beeldscherm uit, en nergens last van.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 21:13 schreef Tampie2000 het volgende:
jaja ;)

aantal vraagjes:

1. hoe gaan ze ons die BICs aanleveren?
2. hoe gaan ze controlleren of we die BICs hebben gekeken?

Je zou natuurlijk gewoon die BICs kunnen draaien op je servertje, beeldscherm uit, en nergens last van.
Daarom, voordat het al werkt, zijn we manieren aan het verzinnen om er onderuit te komen. Zal dus niet lang standhouden, als het al van de grond komt.......

Volg je bankbiljetten

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom denk ik steeds aan pennen als ik die site lees :?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nog mail gehad?

T lijkt me idd heel vreemd als dit echt is, een echt bedrijf mail ook meteen terug. XS4ALL in elk geval wel.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

hehe maar upc (chello) niet :r

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 21 mei 2002 17:29 schreef micebec het volgende:Hmmm, ik denk dat ik nog even wacht op ADSL van surfnet (http://www.surfnet.nl/surfnet-diensten/surfnetthuis.html) . Weet iemand trouwens wanneer het landelijk in werking treedt?
Nou, Surfnet is ook niet alles hoor. Aansluitkosten rond de €500 voor ADSL. Da's toch ongeloofelijk veel!!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Hm nu zijn er plotseling nog maar "75620 pakketten ADSL beschikbaar". Gaat ploteseling wel erg snel ......
25000 x 99 euro kan je al lekker van op vakantie... 8-)

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 11:59 schreef suich het volgende:
Hm nu zijn er plotseling nog maar "75620 pakketten ADSL beschikbaar". Gaat ploteseling wel erg snel ......
tering....

kunnen we niet de internet afdeling van de politie hiervoor inschakelen ofzow...

ik vind dit echt groffe oplichting

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 12:05 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

tering....

kunnen we niet de internet afdeling van de politie hiervoor inschakelen ofzow...

ik vind dit echt groffe oplichting
Ik denk niet dat er al direct bewijs is voor oplichting.

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Verdenking van oplichting is toch al reden genoeg voor onderzoek...?

Vroeger was het bedenken van een aanslag niet strafbaar, het uitvoeren wel. Tegenwoordig zijn de voorbereidingen al strafbaar.

Als ik de zelfde regel toepas dan vind ik dat er genoeg reden is voor een onderzoekje.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb eens wat nagekeken in de KvK. Bedrijf(je) is net begonnen. Verder geen activiteiten.
Eerlijk gezegd vertrouw ik het allemaal niet. Maar dan ben ik ook niet de enigste geloof ik.... ;)

• Glacier
  • Niet online
Het bedrijf heet FreeInternet4All

Zou dit betekenen dat mensen buiten de kabelgebieden kabel kunnen krijgen (omdat ze op de frontpage zetten "Essent stopt investeren in kabels")...
Lijkt me niet, omdat de aanleg hyperduur is dan...

Hoe snel vordert het ombouwen van alle KPN centrales naar ADSL eigenlijk?

Edit : Het is natuurlijk 1 grote flesseij...want dat kunnen ze nooit bekostigen door alleen maar advertenties...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Heb hem ook effe gemaild met de vraag of het ook in België beschikbaar is
antw.

dit zal vanaf 2003 mogelijk worden,

vr gr

free internet
Nou, ze zijn wel professioneel in hun antwoorden hoor.

antw, vr gr :?

• Attilla
W000ttt

een antwoord
antw.

de aanbieder is kpnmxstream, op het aanmeldformulier wordt automatisch uw postcode gecontroleerd, er wordt geen aparte kabel naar uw huis getrokken, er zijn geen contractstermijnen, een bic's zijn leuke commercials die 2 á 3 keer per uur worden getoond, max. 5 min. per uur, entreekosten zijn alle (administratie)kosten, dus ook de kosten voor administratieve verwerking als u in de toekomst gaat verhuizen, deze kosten moeten vooraf worden betaald, naarmate er meer gebruikers via dezelfde kabel aan het internetten zijn neemt de snelheid automatisch af,

vr gr

free internet
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Attilla de Groot
Aan: info@freeinternet4all.com
Verzonden: dinsdag 21 mei 2002 18:48
Onderwerp: adsl aanbieding..
ik ik alvast een stuk je van een nieuwe mail reply die ik ga maken
Geachte Heer/Mevrouw

Met een hoop gelach (van mijzelf en ik hoop veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin vraag ik om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het coorect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.
Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeem beheerder en in mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerder mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.
Hier is de discussie gaande: [topic=501279]

Mocht u niet in een volgende e-mail/cq bericht mij overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is dan zal ik alles in mijn macht doen om te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is gesprongen" terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld dat die hun geld terug krijgen/cq niet overmaken. Dit houd in met eventuele aangifte bij de politie.
Iemand nog op of aanmerkingen hierop ?

dan verstuur ik dat ook

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:13 schreef [Airwolf] het volgende:
W000ttt

een antwoord
[..]

ik ik alvast een stuk je van een nieuwe mail reply die ik ga maken
[..]

Iemand nog op of aanmerkingen hierop ?

dan verstuur ik dat ook
begin je brief netzo:

antw:

[..]

vr gr
a de g

ofzo :)

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:19 schreef DeLaNo het volgende:

[..]

begin je brief netzo:

antw:

[..]

vr gr
a de g

ofzo :)
en dan nemen ze mij serieus zeker ?

• itsme
  • Niet online
Hmm vreemde zaak, mxstream maakt net reclame met het feit dat je een eigen vaste bandbreedte hebt ONAFHANKELIJK van anderen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• ZeRoC00L
  • Niet online
Er zijn nog 63970 pakketten KABEL beschikbaar!
Ook de kabel pakketten gaan blijkbaar erg snel......

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

idd gewoon ff netjes en correct blijven dan heb je de meeste kans op een fatsoenlijk antwoord, en daar zitten we op te w88 toch?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:24 schreef bas_konings het volgende:
Hmm vreemde zaak, mxstream maakt net reclame met het feit dat je een eigen vaste bandbreedte hebt ONAFHANKELIJK van anderen.
ja die reclame klopt niet helemaal met de technische details van mxstream, maar in de praktijk is het wel zo..

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 14:25 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

ja die reclame klopt niet helemaal met de technische details van mxstream, maar in de praktijk is het wel zo..
Je bedoeld dat je met mxstream geen eigen bandbreedte hebt :?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je met mxstream geen eigen bandbreedte hebt :?
ja, maar je heb niet zoals met kabel een gedeelde aansluiting naar de centrale dat is het verschil

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 11:59 schreef suich het volgende:
of bekijk het is zo:
stel dat er binnen 1 dag 25.000 pakketten zij nverkocht, wil dat zeggen dat ze uitgaande van een werkdag dat ze elke seconde een 1 pakket hebben verwerkt.... harde werkers daar :):)

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 14:28 schreef Kertje het volgende:

[..]

of bekijk het is zo:
stel dat er binnen 1 dag 25.000 pakketten zij nverkocht, wil dat zeggen dat ze uitgaande van een werkdag dat ze elke seconde een 1 pakket hebben verwerkt.... harde werkers daar :):)
Dan is 99pleuro wel heel veel voor die administratiekosten ...

Verwijderd

mag ik er overgens nogmaals op wijzen dat dit nevernooit niet echt kan zijn, het is een vof, denk je nou werkelijk dat een bedrijf waar miljoenen guldens omgaat een vof is? nee, een vof kan makkelijk een paar ton omzet hebben, maar miljoenen niet. Het risico is dan nl veelste groot als vof

• Attilla
Geachte Heer/Mevrouw

Met een hoop gelach (van mijzelf en ik hoop veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin vraag ik om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

In uw e-mail is het correct nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het coorect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeem beheerder en in mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerder mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.

Mocht u niet in een volgende e-mail/cq bericht mij overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is dan zal ik alles in mijn macht doen om te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is gesprongen" terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld dat die hun geld terug krijgen/cq niet overmaken. Dit houd in met eventuele aangifte bij de politie.
ik heb een beetje aanpassingen gemaakt
iemand nog op/aanmerkingen ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
U kunt een keuze maken uit de volgende ADSL modems:

Modemtype AANSCHAFPRIJS
[...]
Zonder modem € 45,--
een zonder modem voor €45 dus :+

maar over die kabelsnelheden, dat kan dus gewoon echt niet, ben benieuwt wat meneer freeinternet daarop te zeggen heeft...onmogelijke snelheden :o

edit: AirWolf: spel je coorect even goed :P

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:31 schreef Kertje het volgende:
mag ik er overgens nogmaals op wijzen dat dit nevernooit niet echt kan zijn, het is een vof, denk je nou werkelijk dat een bedrijf waar miljoenen guldens omgaat een vof is? nee, een vof kan makkelijk een paar ton omzet hebben, maar miljoenen niet. Het risico is dan nl veelste groot als vof
idd kertje,

want bij een vof (als ik me goed herinner) is de eigenaar ook hoofdelijk aansprakelijk. Dit wel zeggen ook prive zun vrouw kinderen etc dan plukken ze hem helemaal kaal..

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:33 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

idd kertje,

want bij een vof (als ik me goed herinner) is de eigenaar ook hoofdelijk aansprakelijk. Dit wel zeggen ook prive zun vrouw kinderen etc dan plukken ze hem helemaal kaal..
exact, daarbij zal geen enkel bedrijf deze mensen serieus nemen om zaken mee te doen op dit markt gebied

ik weet niet WAAR ze mee bezig zijn, maar het rammel gewoon aan alle kanten

Verwijderd

[..]
Deze stond op hun site

Vraag: Kunnen er meerdere computers worden aangesloten op mijn KABEL modem?

Antwoord Ja, er kunnen maximaal 3 computers worden aangesloten.
Yeah right hoe komen ze aan het getal 3?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:36 schreef Kertje het volgende:

[..]

exact, daarbij zal geen enkel bedrijf deze mensen serieus nemen om zaken mee te doen op dit markt gebied

ik weet niet WAAR ze mee bezig zijn, maar het rammel gewoon aan alle kanten
Ik heb net even contact op genomen met de lokale politie hier.

en die hebben mij een nummer gegeven van een landelijk internet/fraude onderzoek afdeling.

maar het lijkt mij dat ik (zonder antwoord op de e-mail boven) al eigenlijk aangifte kan gaan doen.

edit:

ik heb net een e-mail adres van ze gekregen
en als mensen mij al hun mails door willen sturen naar mij, dus die ze zelf hebben gestuurd en die ze terug ontvangen hebben, dan kan ik dat door sturen naar de politie
Mail mij zoveel mogelijk attilla@attilla.nl

het is gewoon zo erg dit...

en STEL dat die teller zou kloppen...

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Het enige wat ontbreekt is dat het bedrijf geen MMWOPS heet :(

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 14:43 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ik heb net even contact op genomen met de lokale politie hier.

en die hebben mij een nummer gegeven van een landelijk internet/fraude onderzoek afdeling.

maar het lijkt mij dat ik (zonder antwoord op de e-mail boven) al eigenlijk aangifte kan gaan doen.

het is gewoon zo erg dit...

en STEL dat die teller zou kloppen...
ik vraag me af of er bewijs is voor fraude, ze zijn immers nog niets niet nagekomen tot op heden...

geloof me maar, die teller klopt echt niet, niet als ie een dag geleden nog op stond op 25 aanmeldingen, het is onmogelijk dat ze 25.000 aanmeldingen in 1 dag kunnen verwerken, wellicht hebben ze dat gedaan om nog meer mensen te laten lokken met het motto "als er 25.000 schapen over de dam zijn..."

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik moet wel zeggen dat het nederlands in jouw mailtje ook niet echt 100% katholiek.
Leestekens zijn blijkbaar niet je sterkste vak! :)

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 14:13 schreef [Airwolf] het volgende:
W000ttt

[Geachte Heer/Mevrouw
Met een hoop gelach (van mijzelf en ,naar ik hoop, van veel anderen) heb ik uw laatste antwoord gelezen.

Ik heb u een lange e-mail gestuurd met daarin de vraag (ik) om degelijke antwoorden, omdat ik niet geloof dat uw website 1 stuk oplichting is..

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het co(o)rrect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om inde eerste aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gereno(r)mmeerde bank een lening kunnnen krijgen.
Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeem( )beheerder en (in) mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net. (o)Op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerdere mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.
Hier is de discussie gaande: Gratis ADSL?

Mocht u niet in een volgende e-mail/cq bericht mij overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is dan zal ik alles in mijn macht doen om te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is gesprongen", terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld (dat die) hun geld terug krijgen/cq niet overmaken. Dit houdt in met eventuele aangifte bij de politie.]

Iemand nog op- of aanmerkingen hierop( )?

dan verstuur ik dat ook
[zeurmodus]
Als je over de spelling op de site gaat klagen moet je wel zorgen dat je eigen spelling klopt!
[/zeurmodus]
Verder wel ok, misschien begin je wat vroeg met dreigen. ;)

specs

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:50 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik vraag me af of er bewijs is voor fraude, ze zijn immers nog niets niet nagekomen tot op heden...

geloof me maar, die teller klopt echt niet, niet als ie een dag geleden nog op stond op 25 aanmeldingen, het is onmogelijk dat ze 25.000 aanmeldingen in 1 dag kunnen verwerken, wellicht hebben ze dat gedaan om nog meer mensen te laten lokken met het motto "als er 25.000 schapen over de dam zijn..."
Nou goed ik kan het altijd melden bij de politie als goede burger, want ik trap er wel niet in maar er zijn wel mensen zoals mijn vader (die niet om dat ik er ben) die daar intrappen...

maar misschien kan iemand ook de advertentie in de spits voor mij scannen ?

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:54 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

[zeurmodus]
Als je over de spelling op de site gaat klagen moet je wel zorgen dat je eigen spelling klopt!
[/zeurmodus]
Verder wel ok, misschien begin je wat vroeg met dreigen. ;)
tis iniedergeval een stuk beter als hun antwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Doet me een beetje denken aan een combinatie tussen banneren.nl en superweb.nl. Mijn gevoel zegt dat er hier iets totaal niet klopt me de huidige advertentiemarkt...

Moet er trouwens niet aan denken dat je lekker zit te internetten en dat er vervolgens een paar reclames door je strot geduwd worden. Helmaal lekker als je zit te gamen.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 14:56 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

tis in ieder geval een stuk beter als hun antwoord.
Laten we niet op Duits overgaan. :+

Even serieus, ik vind het wel een goed initiatief dat je hier werk van wilt maken. Mocht dit inderdaad om oplichting gaan, dan is het erg nobel om onschuldige consumenten te beschermen.

specs

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 14:59 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

Laten we niet op Duits overgaan. :+

Even serieus, ik vind het wel een goed initiatief dat je hier werk van wilt maken. Mocht dit inderdaad om oplichting gaan, dan is het erg nobel om onschuldige consumenten te beschermen.
precies laten we dat maar niet doen

[edit wegens edit]
Nou ik vind dus ook.
[/edit wegens edit]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 14:32 schreef [Airwolf] het volgende:
E-mail die ze aan jou sturen mag je niet zomaar publiceren, dacht ik. In elk geval de onbeschoftst denkbare openingszin. Is dat echt wat je wilt?
In uw e-mail is het correct nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.
Goh. Ik zou "het correcte Nederlands" of "correct Nederlands" hebben geschreven. Wat er staat is verdedigbaar, maar niet door mensen die hun school serieus hebben genomen :)
(waar ik het coorect nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.
Coorect? Correct.
De eerst aansluitingen? De eerste aansluitingen.
(Kromme zin)? "Als uw plan echter goed..." of ". Echter, als uw plan goed...").
Gerenormeerde? Ucheucheuche...

En het gaat maar door... systeembeheerder is één woord, "op deze site" is volgens mij het begin van een nieuwe zin, "gaan de" zal ook wel één woord zijn, "meerder" moet "meerdere" zijn en is dan nog een onvervalst germanisme, "/ cq" is dubbelop, d'r staat nog ergens een overbodig quote'je, "houd in" ontbeert een t...

Ik ga niet verder op zoek. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. :r

Overigens geloof ik ook niet in dit initiatief - vooral de techniek lijkt mij slecht overdacht - maar ALS ze het goed hebben dan wordt dit een enorme rage. Mensen kijken tenslotte ook vaker TV dan dat ze video's huren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 15:04 schreef Rat het volgende:
Ik ga niet verder op zoek. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. :r
Ten eerste heb ik wel dislectie

en ten 2e kijk nou eens naar het verschil tussen mijn brief en naar de brief van dat bedrijf...

maar dit topic is niet bedoelt om een beetje heen en weer te flamen over correct nederlands. Je kan in 1 opslag het verschil tussen die 2 zien dat bedoelde ik er mee te zeggen

Verwijderd

Geachte mevrouw, heer,

In uw e-mail is het correct Nederlands ver te zoeken. Ook lijkt uw gehele brief op een kladje van een 10 jaar oud jongetje.

Met het antwoord dat ik vooraf zou moeten betalen, neem ik zelf geen genoegen. Uit deze zin (waar ik het correct Nederlands uit moest halen) maak ik op dat u niet genoeg geld heeft om de eerst aansluitingen te voorzien, echter als uw plan goed was geweest had u hiervoor bij een gerenormeerde bank een lening kunnnen krijgen.

Ik ben zelf in het dagelijks leven systeembeheerder en in mijn vrije tijd breng ik veel door op een forum van een site genaamd Tweakers.net. Op deze site is een discussie gaan de of uw bedrijf wel "echt" is. Ik nodig u uit om uw belangen te komen verdedigen en mij en meerdere mensen hier te komen overtuigen van uw goedheid.

Mocht u niet in een volgende e-mail cq bericht mij kunnen overtuigen dat uw bedrijf geen oplichting is, dan zal ik alles doen, wat in mijn macht ligt, om ervoor te zorgen dat de 25000 mensen (als ik uw teller mag geloven die "ineens" daarheen is "gesprongen" terwijl xs4all daar tijden over heeft gedaan) die zich al hebben aangemeld dat die hun geld terug krijgen. Dit houdt in met eventuele aangifte bij de politie.

Met vriendelijke groet,

blablabla
Ik heb ook nog wat wijzigen aangebracht. We moeten trouwens niet vergeten dat ze twee producten verkopen namelijk adsl en kabel. Bij kabel neemt idd die snelheid af. Maar het klopt natuurlijk ook niet dat ze aangeven dat de minimale snelheid 512/128 en 1024/256 kan zijn. :? Ik geloof dat het van mxstream toch echt maximaal is. Vaag zooitje idd. Als ik nog wat kan doen om te helpen...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 15:07 schreef [Airwolf] het volgende:

en ten 2e kijk nou eens naar het verschil tussen mijn brief en naar de brief van dat bedrijf...
Ten eerste: als jij dyslexie hebt, weet jij wel beter dan op andermans spelling te kankeren.

Ten tweede: misschien heeft de briefschrijver daar ook wel dyslexie?
maar dit topic is niet bedoelt om een beetje heen en weer te flamen over correct nederlands.
Mee eens. Maar als je dat bedrijf op rare plannen wil aanpakken, moet je het dus niet op de man gaan spelen, dat vind ik niet kunnen. Je probeert hierboven imo een zo beledigend mogelijke brief te schrijven, en dat is niet alleen niet aardig ( :)), maar dat je het op hun onvolkomen spelling gooit, wat ook jouw sterkste punt niet is, is natuurlijk gewoon suf.

edit:
Trouwens, als jij 35000 aanmeldingen in 24 uur krijgt hou jij ook niet zo gek veel tijd voor het beantwoorden van de post over :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 23 mei 2002 15:07 schreef [Airwolf] het volgende:

Mijn excuses.

specs

Verwijderd

Erg veel spel fouten

In het Pakket KABEL zitten de volgende onderdelen:
breedband internetaansluiting
een eigen homepage - maximaal 10 Mb
1 email account met 1 alias - maximaal 10 Mb
minimale toegangssnelheid down/up internettoegang van 6,5/0,8 Gbit/s
GRATIS NOKIA prepaid mobiele telefoon?

moet dit geen 6,5/0,8 mbit/s zijn

• Attilla
Nee ok ik vind het niet erg verder om erop aangesproken te worden...

en mijn bedoeling is niet om op de man te spelen...

ik bedoel te zeggen zelfs al heeft diegene die mij een mail terug stuurt van een officieel bedrijf dislexie dan (lijkt mij tenminste) haal je zoeen brief eerst nog een de spellings checker... :{ Dat ben ik niet verplicht ik denk ook als iemand dit leest verder en niet gaat zoeken naar spelfouten (die brief van mij) dan zal er weinig op aan te merken zijn.

maar goed

ik zou graag als ik een mail naar de politie stuur een jpeg je van de advertentie hebben ... Kan iemand die voor mij inscannen ?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 23 mei 2002 15:21 schreef [Airwolf] het volgende:
ik bedoel te zeggen zelfs al heeft diegene die mij een mail terug stuurt van een officieel bedrijf dislexie dan (lijkt mij tenminste) haal je zoeen brief eerst nog een de spellings checker... :{
Dat had ook maar weinig uitgehaald, er staat namelijk maar één fout in hun stukje ("een bic's zijn"), en die komt denk ik wel langs een spellingschecker. Dat ze er één lange zin van maken en geen hoofdletters gebruiken is niet mooi, maar ook niet verboden... Het blijft helder omdat de interpunctie wel vrij volledig is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens aan gedacht heb om d'r om te lachen, ik heb van bedrijven vaak slechter meegemaakt.

Pak ze nou maar gewoon inhoudelijk, op de dingen waar we hier verstand van hebben :+

[serieus]Succes![/serieus]

Verwijderd

T ziet er idd uit als oplichting.... erg triest, als wat gehoord van dit vofje??

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 15:56 schreef gve het volgende:
T ziet er idd uit als oplichting.... erg triest, als wat gehoord van dit vofje??
nee dat is ook 1 van de redenen waarom we dit allemaal oplichting vinden.

Verwijderd

http://www.freeinternet4all.com/cgi-bin/content.pl?id=001 :

5. Intellectuele eigendomsrechten
Op deze website zijn vele intellectuele eigendomsrechten van de FIG en van andere partijen van toepassing. Bijvoorbeeld alle logo's, alle webpagina's, de vormgeving, en de teksten. De FIG zal verantwoordelijke(n) die deze intellectuele eigendomsrechten niet respecteren te dezen in rechte betrekken.

6. Aansprakelijkheid website
De FIG stelt zich niet verantwoordelijk voor alle schade die voortvloeit door de beschikbare- en gebruikte informatie op, of via haar website. De FIG stelt zich wel verantwoordelijk indien de schade te wijten is aan grove fouten en/of nalatigheid van de FIG.

Hmmmzzzzzzzzzzz ;(

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 16:18 schreef gve het volgende:
6. Aansprakelijkheid website
De FIG stelt zich niet verantwoordelijk voor alle schade die voortvloeit door de beschikbare- en gebruikte informatie op, of via haar website. De FIG stelt zich wel verantwoordelijk indien de schade te wijten is aan grove fouten en/of nalatigheid van de FIG.

Hmmmzzzzzzzzzzz ;(
Waarom hmmmzzzzzz

die regel die je quote ... die zegt het al

• Icheb
  • Laatst online: 11-08 13:24
Al iets gehoord ?

Ik vind het een klein beetje op oplichterij lijken (schrap "klein beetje")...

Maar als het wel waar is is het natuurlijk wel interessant, vooral als je een server of router hebt die die BIC's voor je afslacht (weet nou iemand al wat die dingen inhouden, hoe zien ze eruit, hoe groot zijn ze ?)

sebsoft.nl

• Attilla
Op donderdag 23 mei 2002 16:39 schreef Icheb het volgende:
Al iets gehoord ?

Ik vind het een klein beetje op oplichterij lijken (schrap "klein beetje")...

Maar als het wel waar is is het natuurlijk wel interessant, vooral als je een server of router hebt die die BIC's voor je afslacht (weet nou iemand al wat die dingen inhouden, hoe zien ze eruit, hoe groot zijn ze ?)
als je even het topic doorleest dan zie je dat er al een aantal mensen vandaag een reactie hebben gehad

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:10
[quote]
<title>Nieuwe pagina 1</title>
[quote]

Hmmz, beetje tijd mag wel in de site gestoken worden vind je niet?.
Dit lijkt me nogal nep.
Ben trouwens benieuwt hoe ze die reclame in beeld willen brengen en zeker als je een *nix machine hebt :)

edit:

mijn schuld
Je eerste BIG

Icons are overrated

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Link trouwens wel even rechtstreeks naar dit topic! Niet gewoon verwijzen naar tweakers.net want dan moeten ze zich 't apezuur zoeken..

Verwijderd

Erm, ben je niet een beetje voorbarig met politie enzo? ze hebben nog niks misdaan. Als je wat wilt doen kan je imho beter een mailtje naar consumentenbond sturen. Dit soort dingen werken als een rode lap op een stier bij de cb :+

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Radar is hier het aangewezen programma voor. Die onderzoekt altijd zulke vage bedrijfjes.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:33 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Waarom hmmmzzzzzz

die regel die je quote ... die zegt het al
Dit denk ik net zo nep als de rest. Hoe waardevol is dit als de rest al nep is?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb nog even de algemene voorwaarden van de site doorgespit:

Het zou in Amsterdam zitten ("..over te maken op rekeningnummer 62.48.35.235 ten name van Free Internet te Amsterdam.."). Volgens de whois-request zit het in Groningen. Dat zou betekenen dat er meerdere kantoren zouden zijn. [edit]Ah bij de bedrijfsgegevens staat idd dat het kantoor in Amsterdam medio juni 2002 klaar is.
Alle overige en/of andere noodzakelijke betalingen dienen rechtstreeks door u te worden voldaan aan de aanbieder en/of serviceverlener, bv. de installateur. U krijgt hiervoor een aparte factuur.
Dat is me een partij dubieus! Aan de aanbieder OF de serviceverlener bijvoorbeeld (wtf) de installateur? Lekker vaag! Enneh.. geen factuur? Waarom niet???
Alle producten en diensten van de FIG die u hier online bestelt, worden afgeleverd op het adres die op uw officiële aanvraag staat vermeld. Bij uitzondering en een geldige opgaaf van reden wordt er door de FIG afgeleverd op postbusnummers, tijdelijke adressen, adressen bij onderverhuur, antwoordnummeradressen, en poste restante.
Afleveren op een postbusnummer? HUH? Enneh.. een antwoordnummeradres? Wat is dat?
Voor de online geplaatste bestelling geldt overwegend de algemeen gestelde garantietermijn. De juiste garantietermijn en -voorwaarden vindt u in de verpakking van het geleverde product.
De garantietermijn en -voorwaarden moet je toch altijd los kunnen opvragen? Die zou je dus pas krijgen als je het produkt in huis hebt!

Wat ik ook zo dacht: mag hij zomaar aanbiedingen doen met Nokia-mobieltjes? Of moet hij daarvoor eerst ook toestemming aan Nokia vragen?

Onder het menu 'bedrijfsprofiel' staat onderaan een BIC-voorbeeld-mpeg! Het is een stukje Sony-reclame. Ik was van plan om Sony Nederland eens te vragen of ze hier wel van op de hoogte zijn maar op de site van www.sony.nl kan ik nergens een mailadres vinden..

In mijn mini-analyse (ik spit de rest van de site ook ff door) zullen ook wel foutjes zitten.. Roept u maar!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb een webformulier van Sony gevonden en daar het volgende heengestuurd:
Dag allen,

De website www.freeinternet4all.nl biedt gratis kabelinternet aan. Op een forum zijn we al druk hierover aan het discussieren en het lijkt erop dat het een grote oplichterij is. Het zou gratis (alleen entreekosten) aangeboden kunnen worden doordat er 2 á 3 maal per uur een reclamefilmpje voorbij zou komen. Op de website staat een voorbeeldfilmpje van Sony. Ga hiervoor naar www.freeinternet4all.nl en klik bovenin het menu op 'bedrijfsprofiel'. Dan ziet u op die pagina staan 'Bekijk hier uw eerste BIC'. Als u daar op klikt wordt het Sony-reclamefilmpje geladen.

Omdat we vermoeden dat het om oplichterij gaat vroegen we ons af of Sony hier van op de hoogte was. Als dat niet zo is neem ik aan dat zo'n site niet zomaar een filmpje van u mag plaatsen.

Graag hoor ik van u of u er van op de hoogte was. Indien u er niets van weet hebben wij des te meer reden aangifte te doen.

Alvast erg bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,
Gerben

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 24 mei 2002 01:21 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Onder het menu 'bedrijfsprofiel' staat onderaan een BIC-voorbeeld-mpeg! Het is een stukje Sony-reclame. Ik was van plan om Sony Nederland eens te vragen of ze hier wel van op de hoogte zijn maar op de site van www.sony.nl kan ik nergens een mailadres vinden..
Probeer gewoon eens info@sony.nl, wedden dat dat e-mail adres bestaat? :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 24 mei 2002 02:40 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Probeer gewoon eens info@sony.nl, wedden dat dat e-mail adres bestaat? :)
Ja je quote een stukje wat ik later weer heb weggehaald. Ik heb 't nu via een webformulier verstuurd. Ik had wel een mailadres van sony gevonden maar ik kreeg em keihard weer terug de mailserver:
This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

webmaster@sony-europe.com
retry time not reached for any host after a long failure period

• Attilla
Goh gister waren er nog 67*** pakketten over
nu nog 75***.
Pagina: 1 2 Laatste