Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
(is trouwens officieel geen DOS-programma maar gewoon een commandline programma
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Bovendien ben ik nog geen steek verder.
Welk OS heb je? Je bent deze tweede ronde je OS vergeten in de topictitel, zie drie stappen plan, stap drie
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Kijk anders eens in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor
(en inderdaad foutje van mij... ik heb [WINXP])
Stond in de help van cmd.exe heOp maandag 20 mei 2002 17:26 schreef TweakerNummer het volgende:
Kijk anders eens in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor
Ik zou niet weten wat ik met die keys zou moeten doen eigenlijk
Eeuhm, in je eerste post hierboven staat juist /cOp maandag 20 mei 2002 17:37 schreef jbr666 het volgende:
Dat komt al aardig in de buurt. Helaas ben ik een zeikerd en wil ik dat ie bij de aanroepen naar cmd standaard de optie /k meeneemt ipv /c.. In de registry is het niet te vinden.
In de regsleutel van TweakerNummer kan je de autocompletion en evt de kleur instellen. Voor zover ik weet niet veel meer (maar ik leer steeds weer wat nieuws hier, dus kijk toch even zou ik zeggen...)
Edit: heb je al gedaan zo te zien.
(en inderdaad foutje van mij... ik heb [WINXP])
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Gebruik in "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor" string (REG_SZ) value genaamd "AutoRun" en zet daar de waarde "c:\winnt\system32\mycmdstart.bat" in. In de bat file kan je dan je CMD file aanroepen met de opties die jij wilt.
Of misschien kan je meteen de CMD.exe aanroepen met bepaalde opties.
Ik weet niet meer waar de autorun optie voor dient, alleen dat ie er is. Ik hoop dat dit helpt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Inderdaad:Op maandag 20 mei 2002 17:43 schreef F_J_K het volgende:
Eeuhm, in je eerste post hierboven staat juist /c
(naar /k dus)Op maandag 20 mei 2002 17:01 schreef jbr666 het volgende:
dan wordt dit standaard aangeroepen via %windir%\system32\cmd.exe /c Dosprog".
Is een manier om dit veranderen
1
| %windir%\system32\cmd.exe /k "%1 %2" |
Als ik deze file in de runbox aanroep met daarachter ping localhost dan doet ie het.
Zet ik deze file in de Autorun string die je zojuist beschreef, dan gebeurt er echter nog steeds hetzelfde als vroeger als ik ping localhost intik in de runbox, en dat is dat het venster na 4 pings weer sluit.
Toch bedankt voor de tip!
/C Carries out the command specified by string and then terminates
/K Carries out the command specified by string but REMAINS
That simple!
https://www.enwatbenjedan.nl/
Oneindige loopOp maandag 20 mei 2002 20:44 schreef TweakerNummer het volgende:
Dit gaat dus niet, omdat je dan in een oneindige loop komt.
Dat wel ja... Nu nog mijn probleem...Op maandag 20 mei 2002 20:51 schreef Rekenmachine het volgende:
Run --> cmd /k ping www.tweakers.net
/C Carries out the command specified by string and then terminates
/K Carries out the command specified by string but REMAINS
That simple!
(Oeps).Op maandag 20 mei 2002 20:41 schreef jbr666 het volgende:
[..]
Inderdaad:
[..]
(naar /k dus)
Als je instelt dat als cmd wordt aangeroepen, cmd /k wordt aangeroepen. Dit betekend dat er een cmd wordt aangeroepen, die cmd /k aanroept, enz, enz. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen.Op maandag 20 mei 2002 20:52 schreef jbr666 het volgende:
[..]
Oneindige loop
Of het werkt weet ik niet, maar wat je zou kunnen proberen is het hernoemen van cmd.exe tot cmd2.exe, en dan een eigen cmd.exe maken die cmd2 aanroept. Moet je wel zorgen dat alle argumenten goed worden doorgespeelt natuurlijk.