Toon posts:

upload file type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil bij de <input type=file> opgeven dat er alleen naar jpg files gezocht kan worden, want ik wil dat er geen andere bestanden gestuurd kunnen worden. HOe doe ik dat ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:38 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Tim Schuhmacher

abasios

Ik weet niet of dat kan, maar wat je zowiezo kan doen is bij 'onsubmit' controleren of de laatste characters na de punt van het type jpg / jpeg zijn.

Bij voorbaat dank, Erik - niet nodig :) faq

Verwijderd

ik weet idd ook niet of dat wel mogelijk is. Wat ErikBaan voor elkaar wil krijgen is natuurlijk wel wat gebruiksvriendelijker dan onsubmit controleren om wat voor bestand het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik ;) Maar ik controleer nu al via PHP of de extensie .jpg is. Jammer alleen dat dan eerst het bestand verstuurd wordt, als het groter is dan zeg maar 50 kb duurt dat wel ff en dat is allemaal verspilde tijd.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Tim Schuhmacher

abasios

ja maar dan kan je als nog foute invoer geven door handmatig een ander bestand aan te geven

Verwijderd

Je kan via Javascript wel kijken naar de extensie jpg/jpeg, maar dan moet je serverside ook nog een check doen want via javascript heb je de garantie niet dat het een jpg/jpeg bestand is.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:20 schreef Disorder het volgende:
Je kan via Javascript wel kijken naar de extensie jpg/jpeg, maar dan moet je serverside ook nog een check doen want via javascript heb je de garantie niet dat het een jpg/jpeg bestand is.
Als je nou uitlegt hoe je dat met JS doet, hebben we er allemaal wat aan :)
Pagina: 1