Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Volgens mij werkt ACPI zo, dat het zoveel mogelijk devices op 1 irq zet. Dat is blijkbaar handig voor ietsOp maandag 10 juni 2002 13:34 schreef DGR het volgende:
Inderdaad, acpi uit zetten en het werkt wel... had hetzelfde met win2k en xp. Wat het precies is, advanced configuration & power interface... kent IRQs toe geloof ik enzo. Weet ook niet precies. Ik kon trouwens een eenmaal geinstalleerde win2k niet meer opstarten toen ik acpi had uitgeschakeld, rebootte hij steeds. Ach, het werkt wel tenminste.
Ik vind het in ieder geval een kut systeem, want én m'n geluidskaart en m'n videokaart werkt er niet door als gevolg van te weinig resources.
Verwijderd
Hehe thanxOp maandag 10 juni 2002 20:30 schreef Collidor het volgende:
Nu ik ook een keertje offtopic:
Cyberboy:
Wat heb jij een GAAF icon![]()
Maar kan niemand mij wat meer vertellen over de Geforce 4 Ti 4400 die ik morgen krijg (van PNY)? Is die uberhaupt wel goed? En hoe ver zou ik hem kunnen overklokken met de standaard koeler erop?
Ik denk dat je weinig kan verwachten, ik heb ook bij funcomputer besteld en heb toen geen vorkasse gedaan maar die andere, nachname geloof ik.Op donderdag 30 mei 2002 20:21 schreef bwe het volgende:
is hier ook iemand die 'vorkasse' gedaan heeft bij funcomputer.de? verleden week donderdag morgen vroeg gedaan, wat kan ik verwachten? het mailtje met de bevestiging heb ik iig nog niet
Als ik jou was dan zou ik hem ff cancellen en opnieuw bestellen, ik had gelijk na bestelling een bevestigingsmailtje
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Verwijderd
zit er een temp sensor op de leadtek dan?Ff een vraagje, ik ga die Leadtek TI4400 van me overklokken. maar hoe warm mag zo'n kaart worden?
Verwijderd
BIOS versie is de nieuwste nu voor KT7A, weet niet zo snel welke. Het kan dus ook probleemloos, dat jullie het ff weten
Verwijderd
is helemal goed gegaan hoor, alleen omdat ik niet op de plek was waar ik dacht dat ik zou zijn om 'm te ontvangen heb ik 'm morgen pas...dus probeer niet je aflever adres te veranderen, dat kost je zo daaagen extra!Op maandag 10 juni 2002 22:39 schreef Glorificationer het volgende:
[..]
Ik denk dat je weinig kan verwachten, ik heb ook bij funcomputer besteld en heb toen geen vorkasse gedaan maar die andere, nachname geloof ik.
Als ik jou was dan zou ik hem ff cancellen en opnieuw bestellen, ik had gelijk na bestelling een bevestigingsmailtje
PACKAGE PROGRESS
Date Time Location Activity
Jun 10, 2002 6:00 P.M. UTRECHT, NL CONTACT UPS FOR ADDITIONAL INFORMATION;UPS CONTACTED THE RECEIVER
5:48 P.M. UTRECHT, NL CONTACT UPS FOR ADDITIONAL INFORMATION
5:31 P.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
9:45 A.M. UTRECHT, NL RECEIVER REQUEST PACKAGE HELD FOR PICKUP;DELIVERY RESCHEDULED
8:34 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
8:26 A.M. UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS
8:20 A.M. UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS;DELIVERY RESCHEDULED
6:38 A.M. UTRECHT, NL UPS INTERNAL ACTIVITY CODE
6:16 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:15 A.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
Jun 7, 2002 7:15 P.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
2:49 P.M. UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS;ADDRESS CORRECTED, DELIVERY RESCHEDULED
2:48 P.M. UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS
8:18 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:35 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:34 A.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
Jun 5, 2002 7:15 P.M. ULM, DE ORIGIN SCAN
11:37 A.M. DE BILLING INFORMATION RECEIVED
en dan gewoon rustig blijven he?
ach, morgen weer een dag..
/edit
en we gaan vrolijk verder...
VOORTGANG PAKKET
Datum Tijd Vestiging Activiteit
11 jun 2002 10:11 's morgens UTRECHT, NL ROUTED INCORRECTLY AT UPS FACILITY;DELIVERY RESCHEDULED
6:34 's morgens UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
Volgens mij dus niet nee. Maar ja boeie, als het fout gaat merk ik het wel in spellen etcOp maandag 10 juni 2002 22:58 schreef IceFlame het volgende:
[..]
zit er een temp sensor op de leadtek dan?
Ik heb de Leadtek versie.
Dan bel je toch ff met de luiOp dinsdag 11 juni 2002 00:37 schreef bwe het volgende:
is helemal goed gegaan hoor, alleen omdat ik niet op de plek was waar ik dacht dat ik zou zijn om 'm te ontvangen heb ik 'm morgen pas...dus probeer niet je aflever adres te veranderen, dat kost je zo daaagen extra!
Verwijderd
* Asus A7V333
* 256 MB PC 2700 (CPU : FSB = 4 : 5)
* MSI Ti 4400 @ 315/650 (verder ben ik nog niet gegaan)
* Vrij schone installatie van XP prof.
Hiermee draait mijn systeem stabiel en haal ik een score van 9610 in 3Dmark 2002.
Waar ik geen hoogte van kan krijgen, is dat men het heeft over Ti 4400 scores van ver boven de 10.000 grens, met zo goed als dezelfde configuratie als die ik heb. Opties:
1. men draait de bus op 166 Mhz (welk mobo dan?)
2. men loopt domweg te liegen
3. men telt er voor de gein de hoeveelheid virtueel geheugen bij op.
Can anyone help me out here?
Thanx
3Dmark scores kan je wel faken, maar da's toch niet makkelijk... zie voor de gein deze score maar eens...Op dinsdag 11 juni 2002 12:18 schreef Sarlat het volgende:
Waar ik geen hoogte van kan krijgen, is dat men het heeft over Ti 4400 scores van ver boven de 10.000 grens, met zo goed als dezelfde configuratie als die ik heb. Opties:
1. men draait de bus op 166 Mhz (welk mobo dan?)
2. men loopt domweg te liegen
3. men telt er voor de gein de hoeveelheid virtueel geheugen bij op.
10675
alle info die jij zoekt staat er in, en misschien ten overvloede, kijk ook maar eens in mijn sig
Toch wel, hij zet alle data namelijk in een tijdelijk text bestandje (wat erg makkelijk te editten is)Op dinsdag 11 juni 2002 13:10 schreef [NUT] het volgende:
3Dmark scores kan je wel faken, maar da's toch niet makkelijk...
Dat is niet wreed voor een leadtek, zo'n cooler en dan zo'n matige prestatie. Maybe je airflow niet goed, check je temps eens.Op dinsdag 11 juni 2002 10:41 schreef Ali G het volgende:
Ok, wat zijn jullie overklok resultaten? Ik krijg m'n core niet hoger dan 297 (op 300 loopt 3dmark vast) en m'n geheugen heb ik op 637 lopen.
Ik heb de Leadtek versie.
Oké ff mijn score: 10250 in 3dmark 2002
Ik heb mijn creative GF4 geclockt op 315 voor de core en 666 (mooi getal he
Maar ik heb daarnet ff memblokjes besteld, dus als die binnen zijn vliegt (hopelijk) mijn ram score omhoog
Moet eigenlijk ook nieuw geheugen hebben want krijg mijn fsb niet verder geclockt dan 140 met mijn no-name geheugen (pc prive project he).
Systeem config:
Intel 2 Ghz
Asus P4B
512 Sd-ram (jah SD
Asus Geforce 4 Ti 4400 (nog niet overgelocked)
Kan best aan je sdram liggen hoor, want daardoor heb je een veel lagere bandbreedte. Dus ik denk dat dat w8en wordt op je rimm.Op dinsdag 11 juni 2002 14:13 schreef Greetoz het volgende:
ik heb een ASUS V8440 Geforce 4 Ti 4400 ik krijg op 3d mark 2001 SE maar een score van 8550 is dit niet een beetje laar want op www.tomshardware.com kregen ze een score van 9448.
Systeem config:
Intel 2 Ghz
Asus P4B
512 Sd-ram (jah SD) Maar ga binnen kort over tot RIMM
Verwijderd
Ik denk dat je al zelf je bottleneck gevonden hebt.Op dinsdag 11 juni 2002 14:13 schreef Greetoz het volgende:
ik heb een ASUS V8440 Geforce 4 Ti 4400 ik krijg op 3d mark 2001 SE maar een score van 8550 is dit niet een beetje laar want op www.tomshardware.com kregen ze een score van 9448.
Systeem config:
Intel 2 Ghz
Asus P4B
512 Sd-ram (jah SD) Maar ga binnen kort over tot RIMM
Verwijderd
Volgens c't Magazin heeft Visiontek de beste beeldkwaliteit, en volgens diverse bronnen is 'ie goed te overclocken, dus ik neem aan dat het met de kwaliteit van de componenten wel goed zit. Als ik 'm binnen heb laat ik m'n bevindingen hier nog wel weten...
Verwijderd
Komt dit omdat ik de Leadtek drivers gebruik?
/edit: Powerstrip werkt wel, ik draai dual-monitor en ik moest de refresh van het ANDERE scherm (!!) ook op 85Hz zetten. Echt weird, maar nu werkt het wel...
Rivatuner downloaden.Op dinsdag 11 juni 2002 16:40 schreef Sir Soes het volgende:
Ik blijf problemen houden met de refresh-rate. Zelfs als ik Powerstrip gebruik en 85Hz forceer op 1280x960x32bpp (en nvrefresh tool nieuwste versie ook al geprobeerd) BLIJFT GTA3 (bijvoorbeeld) lekker op 60Hz op 1280x960x32bpp.
Komt dit omdat ik de Leadtek drivers gebruik?
/edit: Powerstrip werkt wel, ik draai dual-monitor en ik moest de refresh van het ANDERE scherm (!!) ook op 85Hz zetten. Echt weird, maar nu werkt het wel...
http://www.google.com/search?hl=en&q=download+rivatuner&btnG=Google+Search
Verwijderd
gewoon in mn pc geprikt, ff 29.60 downen en we zullen zien wat 3dmark ons brengt..
met dvi-->vga converter!
Ben benieuwd of je over mijn oc resultaten komt, met dat koelblok bij jou eraan. Ikke haal (nog steeds zonder mem blokjes, maar wel fan onder mijn kaart om warme lucht weg te blazen) 315/666
300/600? Is dat het hoogste wat je haalt?!!
Verwijderd
331/654 = reboot in 3dmark,Op dinsdag 11 juni 2002 21:48 schreef Gurneyhck het volgende:
[..]
300/600? Is dat het hoogste wat je haalt?!!
nu 321/630....
'a problem is detected....'
Verwijderd
310/650 ... 5 seconde 3dmark dan vastgelopen.
305/650 reboot na 10 seconde
300/600 halverwege 3dmark weer een reboot, de kaart zal wel heet geworden zijn...
en wat een herrie maken die fans!
en ook ik heb het gevoel dat die geheugen koelblokken
echt nergens goed voor zijn...
het is dat ik hardware 9 van de tien keer weer doorverkoop, anders was ik gaan slopen en kijken wat er beter kan!
voor de overklok moet je de leadtek 4400 niet hebben!
Wanneer heb je die besteld dan en waar heb je hem besteld? Bij Funcomputer? Daar heb ik hem vorige week maandag besteld en donderdag zeiden ze nog dat ze hem ws de volgende dag zouden verzenden...Op dinsdag 11 juni 2002 20:50 schreef bwe het volgende:
ik heb mijn leadtek binnen, zelf maar opgehaald bij UPS
gewoon in mn pc geprikt, ff 29.60 downen en we zullen zien wat 3dmark ons brengt..
![]()
met dvi-->vga converter!
En bij die reviews die ik heb gelezen scoort hij als een van de bestenOp dinsdag 11 juni 2002 22:34 schreef bwe het volgende:
pff, 315/650 ... nix, vastloper
300/600 halverwege 3dmark weer een reboot, de kaart zal wel heet geworden zijn...
het is dat ik hardware 9 van de tien keer weer doorverkoop, anders was ik gaan slopen en kijken wat er beter kan!
BTW: Je verkoopt hem door? Wanneer? Want als ik op funcomputer moet wachten
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
besteld bij funcomputer.de op 19 meiOp dinsdag 11 juni 2002 22:48 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Wanneer heb je die besteld dan en waar heb je hem besteld? Bij Funcomputer? Daar heb ik hem vorige week maandag besteld en donderdag zeiden ze nog dat ze hem ws de volgende dag zouden verzenden...
bevestiging gekregen op de 20e
vooruitbetaald de danderdag erna
ontvangen door fun op 31 mei
op 4 juni zou het de volgende dag verstuurd worden
toen nog even UPS
11 Jun 2002 10:11 UTRECHT, NL ROUTED INCORRECTLY AT UPS FACILITY;DELIVERY RESCHEDULED
10:00 UTRECHT, NL DELIVERY
6:34 UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
10 Jun 2002 18:00 UTRECHT, NL CONTACT UPS FOR ADDITIONAL INFORMATION;UPS CONTACTED THE RECEIVER
17:48 UTRECHT, NL CONTACT UPS FOR ADDITIONAL INFORMATION
17:31 UTRECHT, NL IMPORT SCAN
9:45 UTRECHT, NL RECEIVER REQUEST PACKAGE HELD FOR PICKUP;DELIVERY RESCHEDULED
8:34 UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
8:26 UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS
8:20 UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS;DELIVERY RESCHEDULED
6:38 UTRECHT, NL UPS INTERNAL ACTIVITY CODE
6:16 UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:15 UTRECHT, NL IMPORT SCAN
7 Jun 2002 19:15 UTRECHT, NL IMPORT SCAN
14:49 UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS;ADDRESS CORRECTED, DELIVERY RESCHEDULED
14:48 UTRECHT, NL TEMPORARY CHANGE OF ADDRESS
8:18 UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:35 UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
6:34 UTRECHT, NL IMPORT SCAN
5 Jun 2002 19:15 ULM, DE ORIGIN SCAN
11:37 DE BILLING INFORMATION RECEIVED
en nu heb ik 'm!
maar ik ga 'm nog wel wat stiller maken, in mijn nieuwe p4t533 met 25 db koeler en fans gaat geen schreeuwende leadtek!
(voor 309 euro, wel lekker cheap!)
pfff... dacht het dus echt niet! 310/700! hele nacht 3dmark loop gedraaid zonder probs! maar stil vond ik hem ook niet echtOp dinsdag 11 juni 2002 22:34 schreef bwe het volgende:
pff, 315/650 ... nix, vastloper
traktor scratch!
Go ahead... Rub it inOp dinsdag 11 juni 2002 20:50 schreef bwe het volgende:
{knip}
![]()
met dvi-->vga converter!
Verwijderd
maar om eerlijk te zijn, met 9700 3dmarks origineel zit ik niet om frames te springen. dus 275/540 (ofzo) origineel loopt ook als een gestoorde! maar wat ik wel gedaan heb:Op dinsdag 11 juni 2002 23:59 schreef patryk het volgende:
[..]
pfff... dacht het dus echt niet! 310/700! hele nacht 3dmark loop gedraaid zonder probs! maar stil vond ik hem ook niet echt
ik het roostertje van de fannetjes helemaal er af gehaald. dus zowel het filter als de finger guard en de boel weer vastgeschroefd.
gevolg: betere koeling en *helemaal* stil.
(ik hoor geen veschil tussen het fannetje stoppen en weer op laten starten)
als ik weer thuis ben zal ik eens kijken of het verder ook gevolgen heeft (oc).
Verwijderd
kijk even op www.nvidia.comOp woensdag 12 juni 2002 00:33 schreef Erikie het volgende:
ongetwijfeld al 10x gevraagd maaar.. watis t verschil tussen 4200 / 4400 en 4600 ?! iemand een link ?! (ondertusse ga ik ook ff heel hard zoeken)..
Ik denk dat ik weet wat er bij jou aan de hand is... Heb je windows 2000 ipv XP???Op donderdag 06 juni 2002 10:34 schreef [NUT] het volgende:
[..]
Ik heb Nview kunnen aan en uit zetten, misschien dat er idd het een en ander achter blijft... ik weet niet of jij durft te experimenteren daarmee voor mijmisschien dat je daarmee kan ontdekken of een reinstall van de drivers of windows nodig zullen zijn voor mij ...
WinXP (gezien in je sig) heeft de 'go back to NN date' functie, dus je setup ben jij iig niet kwijt... als je voorzichtig genoeg bent
Ja, je hebt windows 2000... Ik heb even teruggelezen
if so... Try this...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| Windows 2000 Note: When you start Windows 2000 with an NVIDIA GPU-based multi-display graphics card (or multiple NVIDIA GPU-based graphics cards), you are not yet in inDualviewla mode. You can confirm this when you view the Windows Display Properties Settings tab and see only one icon in the display. The NVIDIA Desktop Utilities tab has an option that lets you enable iᾐDualviewlÇž mode under Windows 2000. Follow these to enable Dualview. 1 Make sure you have a multi-display NVIDIA GPU-based graphics card, or dual graphics cards, properly installed in your computer and securely connected to your display device. 2 Make sure your display devices are securely connected to your CPU and turned on! 3 Confirm that the NVIDIA Display Driver software (including the nView software module) has been installed on your system. 4 Start up Windows 2000. 5 From your desktop, right click to view the properties menu. 6 Then click Properties > Settings (tab) > Advanced. 7 Click the NVIDIA GPU tab > Additional Properties > Desktop Utilities (tab) to display the NVIDIA Desktop Utilities tab (Figure 3.2). 8 Click the check box labeled Treat multiple outputs on an nView-capable board as separate display devices to insert a check mark in the box. Figure 3.2 NVIDIA Desktop Utilities Tab: Enabling Dualview in Windows 2000 (Onderste optie!!) 9 Click Apply. 10Restart your computer, when prompted. 11After you log back on to your computer, from your desktop, right click to view the properties menu, then click Properties and the Settings tab. You¢âll notice that two displays icons appear on the Settings tab now. 12For the steps that follow, refer to the settings tabs in inDisplay Properties Settings For Dualview Modeli on page 26. 13Now right click the display icon that you need to ioAttachl to display a pop- up properties menu. 14Click Attached and click Apply. You will notice that the ihExtend my Windows desktop onto this monitor...lÐæ option becomes checked and your secondary display device is enabled. You are now in multi-display Dualview mode under Windows 2000. |
Dan moet je als het goed is van beide monitoren apart de resolutie en de refresh rate kunnen instellen en de plaats van de tweede monitor wat flexibeler kunnen bepalen (Zie mijn eerdere plaatje).
Hope this helps: Suc-6
Is wel met de nieuwe 29.42 drivers pas mogelijk geloof ik... (Correct me if I'm wrong)...
www.google.nl
Verwijderd
nou een kleintje dan...Op woensdag 12 juni 2002 12:25 schreef CRaZy_MaRK het volgende:
heeft iemand een pic van de Leadtek 4400, ik vindt ze alleen maar van de 4600 versie....

www.google.nl
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Verwijderd
ik hou het bij 320/370 omdat het een mooi rond getal is
kan hem nog verder overklokken tot 322/675 maar dan krijg je die zooi door je beeld.
verder heb ik artic silver enzow erop gezet en die 2 stoffliters eruit gehaald,niet dat het wat uitmaakt want ik kwam zonder artic zilver ook tot die oc.
had mijn kaart nog bijna gemold toen ik die heatsink eraf trok
Verwijderd
mijn kaart oc voor geen meter!
fannetjes helemaal vrij, arctic silver II tussen de core en al het geheugen en nog vastlopers op 305/630!
(kast open dus)
maar ik zal eens andere detonaters proberen
Open kast = BIZAR slechte Airflow ... bij mij scheelt het zo'n 7 graden op m'n CPU ... en een graad of 9 op m'n chipset...Op woensdag 12 juni 2002 23:18 schreef bwe het volgende:
nou,
mijn kaart oc voor geen meter!
fannetjes helemaal vrij, arctic silver II tussen de core en al het geheugen en nog vastlopers op 305/630!
(kast open dus)
maar ik zal eens andere detonaters proberen
dus, kast dicht!!
Ben ze nu aan het downenOp woensdag 12 juni 2002 12:05 schreef Collidor het volgende:
Voor [NUT]:
if so... Try this...
code:
1 Een hele lap text.
Dan moet je als het goed is van beide monitoren apart de resolutie en de refresh rate kunnen instellen en de plaats van de tweede monitor wat flexibeler kunnen bepalen (Zie mijn eerdere plaatje).
Hope this helps: Suc-6
edit:
Is wel met de nieuwe 29.42 drivers pas mogelijk geloof ik... (Correct me if I'm wrong)...
ik edit deze post wel als ik meer weet
[vervolg]
ik hebt echt allemaal medelijden met jullie. ik kan het haast niet geloven dat die bij jullie zo slecht oc-ed! raar...
Verwijderd
zou je dit kunnen lijmen?? orbje er op?
als iets meer arctic al 30% verbetering brengt, wat zal h2o dan doen?
Verwijderd
Wie van jullie heeft de (als beste geteste) MSI Ti 4400? (jaja, creative en Leadtech deden toen niet mee nee)
Graag wat resultaten met betrekking tot tweaken (snelheden/3D Mark scores). Bij mij draait hij momenteel stabiel op 315/650 en haalt daarmee onder detonator 29.42 een score van 9610 (fsb op 133; cpu:fsb = 4:5).
Tjah, eigenlijk zouden die berichten van OC'en en 3dmark resultaten dus in andere topic thuis horen, dit is een 'general discussion thread' dus hier mag je praten over alles wat er mee te maken heeftOp donderdag 13 juni 2002 09:35 schreef Sarlat het volgende:
[een stukje waarheid]
• [topic=508275]
• [topic=508276]
(Met dank aan Courage
Maar dit is veelal het meest gebruikte topic omdat deze door meer mensen gelezen word en er sneller gereageert word op vragen... dus daardoor verwatert de structuur een beetje die Courage er aan heeft willen geven. Misschien handig als de mensen die dit draadje volgen de structuur hervatten?
My 2 €Cents
Hoesow datOp donderdag 13 juni 2002 10:38 schreef Soldier2000 het volgende:
Wanner komt er eig een apart forum voor 3dmark scores enzo??
Tweak scores etc.
Met mijn open kast kom ik toch echt een paar graden lager dan met de kast dicht. Als ie dicht heb ik dus blijkbaar een superslechte airflow ofzoOp donderdag 13 juni 2002 00:10 schreef [NUT] het volgende:
[..]
Open kast = BIZAR slechte Airflow ... bij mij scheelt het zo'n 7 graden op m'n CPU ... en een graad of 9 op m'n chipset...
dus, kast dicht!!
Op donderdag 13 juni 2002 10:46 schreef Ali G het volgende:
[..]
Met mijn open kast kom ik toch echt een paar graden lager dan met de kast dicht. Als ie dicht heb ik dus blijkbaar een superslechte airflow ofzo
Euh... heb je wel case fans dan
Verwijderd
leatech? nooit van gehoord..zit je wel in het goede draadje??Op donderdag 13 juni 2002 09:35 schreef Sarlat het volgende:
Deze topic gaat zo langzamerhand alleen nog maar over mensen die aan het kwijlen zijn bij de gedachte aan hun (binnenkort te ontvangen) Leadtech Ti 4400.
Nog geen OC-acties, heeft niet zoveel zin want ik zit nog met 256 SDrRam bij mijn XP1800. Een dezer dagen koop ik een reepje DDR en ga ik eens kijken hoever ik kom, alhowel het nu geen hoge prio heeft.
3DMark = 8800. Zal wel door de SDRam komen.
Gelukkig is hij niet zo luidruchtig als ik d8, maar ik hoor hem wel een beetje 'fluiten'. Maar eenmaal aant gamen valt het niet meer op.
Hebben nog meer lui iets te melden over het geluid van die 4400's? Ben ik wel benieuwd naar.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ja ik heb de niewste via4in1 drivers en ook detonator 29.42. Heb zelfs de nieuwste beta drivers geprobeert van via (39 versie) en ook de nieuwste beta agp driver (v.11). Iemand een idee, waar het aan kan liggen, mensen met een gelijkwaardig systeem scoren vaak 11000 of hoger namelijk.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Alles standaard dus ook cpu een score van: 10.050 punten..
Ik had 2400
Ik moet gewoon nieuw mobo enzo kopen maar ik wacht toch maar ff lekker op die clawhammer
Verwijderd
Verwijderd
als ik gta3 probeer te spelen dan zie ik dit:
en daar moet iets staan als
new game
load game
exit
(en die muis is ook niet helemaal okselfris)
spec:
gigabyte kt266a
1700+ weer terug op orgineel 1700+
512 crucial ddr op 1T
frisse xp prof met bijna alles orgineel (via, agp enz)
promise tx2000 raid 0
audigy player
compaq nic
leadtek 4400
hee! en nog iets, ik probeer de nieuwste 29.42 te draaien, krijg ik dit:
oei! had ik toch ff de leadtek ti 4400 voor €245...tsja..foutje op de website maar ik had m al besteldOp donderdag 13 juni 2002 23:43 schreef HolyQ het volgende:
Ik heb zelf de Asus GeForce4 Ti 4400. Ik heb hem voor 250 euro gekocht... misschien vanwege het feit dat ik eigenaar ben van een computerwinkel
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hehe lekker, ik had het geluk op een groothandel. Heeft z'n voordelen een eigen bedrijfOp vrijdag 14 juni 2002 00:00 schreef Yonni het volgende:
[..]
oei! had ik toch ff de leadtek ti 4400 voor €245...tsja..foutje op de website maar ik had m al besteldbeetje voolhouden en paar keer gebeld en gemaild..tsja..kwam i toch thuis bij daddy
Mooi mannetje uit belgië gekomen (jah Nederlands kantoor was dicht
We hadden eerst bij world-of-pc ABIT besteld, geen echte respons en service.. Toen een ander bedrijf gemailt.. Nog na 5 dagen geen respons. En toen hier besteld en ploep een leadtek 4400 in huis. (2: irmscher wou toch ook wel errug graag 1). Wij dachten dat er een OEM versie geleverd zou worden, mooi niet: Retail versie met DVI --> VGA convertor erbij
Maar even door met gamen, die kaart wordt de hele nacht REALTIME aan een STRESSTEST onderworpen
ander systeemplje HALEN??? Hoe doe jij dat? Hebben ze bij jou een winkel waar je ze gratis mee mag nemen?...
Ik heb nu een 3DMark van 6675 met onderstaand PC'tje. Ga na de zomer een ander systeempje halen denk ik.
Launching containers into space
al eens aan gedacht om je (open) kast niet tegen de verwarming aan te zetten ???Op donderdag 13 juni 2002 11:55 schreef [NUT] het volgende:
[..]
offtopic:
Euh... heb je wel case fans danik heb wat Air intakes en 2 outtake fans (ik heb dus een onderdruk in mijn kast) ... 12cm Delta(@ 5volt), en mijn Enermax... zet ik mijn 12cm delta uit dan heb flink hogere temps
... ik zou je airflow maar eens checken idd...
[btw mode]
ja,ja over 3 weekjes heb ik ook een GF4 ti 4400 (abit of sparkle), maar ik ga echt niet de hele dag bij de deur zitten geilen totdat ze em komen brengen hoor... Ik heb wel wat beters te doen. (nog ff genieten van mn GF2 Ti voordat ie naar mn pa gaat
[/btw mode]
Algemene bug DL dit Wxp updatje en hij doet et perfectOp donderdag 13 juni 2002 23:47 schreef bwe het volgende:
ik heb toch iets geks (ben net uit de ontkenningsfase)
[afbeelding]
new game
load game
exit
spec:
gigabyte kt266a
512 crucial ddr op 1T
promise tx2000 raid 0
audigy player
compaq nic
leadtek 4400
[afbeelding]
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=37942&area=search&ordinal=50
Das voor de engelse Wxp
Turn it off and on again.
Je hebt me nog niet ingehaald zie ikOp donderdag 13 juni 2002 22:32 schreef Soldier2000 het volgende:
Leadtek geforce 4 ti4400 is binne..
Alles standaard dus ook cpu een score van: 10.050 punten..
hij heeft nog mazzel. Ik haal maar 4250 op mn Athlon Xp 1800+ (met een GF2 ti wel te verstaanOp vrijdag 14 juni 2002 09:38 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Je hebt me nog niet ingehaald zie ik![]()
Hehe iddOp vrijdag 14 juni 2002 09:41 schreef Whieee het volgende:
[..]
hij heeft nog mazzel. Ik haal maar 4250 op mn Athlon Xp 1800+ (met een GF2 ti wel te verstaan) Nog ff wachten op GF4
Tip: FSB verhogen doet echt veel 3D Mark wonderen
Ik heb ongeveer dezelfde config als Soldier 2000 alleen ik haal 12704 3D Marks.
Enige verschil is dat ik een Abit heb en hij een Leadtek
Verwijderd
Ik zeg ook alles standaard heOp vrijdag 14 juni 2002 09:38 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Je hebt me nog niet ingehaald zie ik![]()
Maar er is vooruit gang:
AMD XP1700@2100 (9.5x185)
Geheugen op fast enzo.
Videokaart:
300-650 Klote winfox gaat niet verder (geheugen gaat wel op 310 maar nog niet geprobeerd), en ik kan mijn temperatuur niet aflezen, want die hardware dinges is niet geinstalleerd of zoiets.
3dmark score: 11700
Maar dit is just the beginning
Welk tweakproggie raden jullie aan:
Rivatuner 2.0 Of
NVMAX 4.10 geloof ik.
3dmarkscore vergeten
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Samsung Rdram 2x 256Mb
Abit Suluro Ge-Force4 Ti4400 128Mb DDR Org.
Maxtor 7200RPM 80Gb ATA133
Abit TH7-II Raid Moederbord
Bijna 12000 Punten 3Dmark 2001se
Oja wat er nog even bij moet op 1024x768x16x16 Bij Q3 haal ik er 400FPS mee!
Quake3 2048x1536x32x32 Alles het hoogste draai ik tussen de 80 en 150 FPS NOOIT LAAAAGER!
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Ik zeg het niet graag, maar als je nu eens een beetje gezocht had, dan kwam je een hééééél groot gta 3 topic tegen waarin staat dat jij eventjes windows update moet uitvoeren (download ze allemaal, heb je ook de goede & is je windows meteen helemaal geupdate).Op donderdag 13 juni 2002 23:47 schreef bwe het volgende:
[afbeelding]
Op vrijdag 14 juni 2002 09:15 schreef Whieee het volgende:
[..]
al eens aan gedacht om je (open) kast niet tegen de verwarming aan te zetten ???
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:15
Verwijderd
schuldig meneer de rechter,Op vrijdag 14 juni 2002 11:42 schreef wwillem het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar als je nu eens een beetje gezocht had, dan kwam je een hééééél groot gta 3 topic tegen waarin staat dat jij eventjes windows update moet uitvoeren (download ze allemaal, heb je ook de goede & is je windows meteen helemaal geupdate).
ook ik schuldig aan utfs en rtfm...
deze keer een waarschuwing?
Rivatuner dus.Op vrijdag 14 juni 2002 11:28 schreef Soldier2000 het volgende:
NOg een keer
Nvmax of rivatuner.
Graag erbij waarom.
-Omdat je lowlevel kan overclocken, dus niet op driver niveau waardoor je scherm op zwart gaat (waar ik dus een hekel aan heb)
-Ingebouwde refreshfix
-Geen overbodige onzin
Met de nieuwe 29.42 gaat alles perfekt.
Verwijderd
En waarom kan ik mijn temp van mijn vidkaart niet lezen?
Verwijderd
Als je geen tekst krijgt in GTA3 in winXP moet je een andere d3d8.dll hebben (directX bestand). Download de juiste hieroOp donderdag 13 juni 2002 23:47 schreef bwe het volgende:
[afbeelding]
new game
load game
exit
spec:
gigabyte kt266a
512 crucial ddr op 1T
promise tx2000 raid 0
audigy player
compaq nic
leadtek 4400
[afbeelding]
http://www.xs4all.nl/~gamm/d3d8.zip
pass= GTA3
[reactie op NUT]
als je echt zo'n last hebt met je airflow, moet je eens beginnen om de stofzuiger door je kast te halen (als het ding ook kan blazen heeft dat de voorkeur). Dat doet echt wonderen. Ik had gisteren een aanlopende CPUfan (Tt Dragon 7). Gewoon ff de stofzuiger (blaasstand) erop, probleem opgelost!!! Verder zou ik eens kijken voor wat casefans.
BTW: fans uit oude PSU's gaan prima. ff ander draadje eraan en blazen maar (heb er zelf 2 in mn kast hangen (geruisloos
[/reachtie op NUT]
is die Abit dus echt beter dan de Leadtek, of maakt het gewoon geen
Twijfel zelf tussen Sparkle GF4 ti 4400 en Abit GF4 ti 4400
Op vrijdag 14 juni 2002 21:50 schreef Whieee het volgende:
offtopic:
[reactie op NUT]
als je echt zo'n last hebt met je airflow
[/reachtie op NUT]
Ik heb geen probleem hoor
Dus ik neem aan dat ik eerst drivers moet verwijderen.. dan systeem uitschakelen.. geforce2 eruit.. geforce4 erin.. systeem weer inschakelen.. nieuwe drivers installeren.. en gamen maar!! Klopt dit zo'n beetje? En doet iedereen het zo?
Verwijderd
Het is in ieder geval verstandig om je oude detonators te verwijderen. ( of andere vid.kaart drivers ) Formateren hoeft niet per se hor.Op zaterdag 15 juni 2002 21:28 schreef blakez het volgende:
Hoe installeren jullie eigenlijk je nieuwe kaart? Ik formateer meestal heel m'n systeem tegelijkertijd, maar daar heb ik nu geen tijd voor..
Dus ik neem aan dat ik eerst drivers moet verwijderen.. dan systeem uitschakelen.. geforce2 eruit.. geforce4 erin.. systeem weer inschakelen.. nieuwe drivers installeren.. en gamen maar!! Klopt dit zo'n beetje? En doet iedereen het zo?
/me zijn ti4400 is nog niet binnen
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
Prima dingetje maar heb last van crashproblemen als ik een tijdje een (3d) spel speel (nu is dat Warcraft 3, maar ook bij GTA3). Alles hangt opeens en het beeld bevriest.. een reset is de enige uitweg.
Nou had ik gehoord dat het ook kwam doordat de kaart te heet werd, maar dat leek me vrij onwaarschijnlijk omdat de sinks op de kaart zo ENORM zijn en aangezien er op de Leadtek GF4 serie (nog) geen hardware monitoring zit is het dus lastig te concluderen of de kaart daarwerkelijk een hitteprobleem heeft.
Iemand die ook hitte problemen heeft of een oplossing weet.
Btw, ik heb alle nieuwe drivers geinstalleerd (cq nieuwste detonator drivers)
Bij mij dus ook niet, als ik dus nu een 2e beeldscherm wil gaan gebruiken kan ik er eerst 1 gaan kopenOp zondag 16 juni 2002 18:27 schreef Yonni het volgende:
bij mij zat dat ding er niet bij
Ik had hetzelfde met een V7700. Die hing bij bepaalde spellen (Sum of all Fears, Ghost Recon) en bij andere weer niet (GTA3). Na vervanging van mijn processorkoeler (coolermaster) door een Alpha 8045 deed alles het opeens wel. Terwijl mijn temps niet eens zo schokkend naar beneden gingen (47 stressed naar 43 stressed). Misschien dat dat het bij jou ook is. Probeer je processor anders iets meer volt te geven.Op zondag 16 juni 2002 18:38 schreef MaNgO het volgende:
Ik heb dus een Leadtek GF4 Ti4400...
Prima dingetje maar heb last van crashproblemen als ik een tijdje een (3d) spel speel (nu is dat Warcraft 3, maar ook bij GTA3). Alles hangt opeens en het beeld bevriest.. een reset is de enige uitweg.
Nou had ik gehoord dat het ook kwam doordat de kaart te heet werd, maar dat leek me vrij onwaarschijnlijk omdat de sinks op de kaart zo ENORM zijn en aangezien er op de Leadtek GF4 serie (nog) geen hardware monitoring zit is het dus lastig te concluderen of de kaart daarwerkelijk een hitteprobleem heeft.
PS ik had eerst ook een Geforce GTS. Die hoorde ik niet.
Bij mij wel!Op zondag 16 juni 2002 18:11 schreef Mad_Cow het volgende:
Kunnen jullie me vertellen of de Leadtek A250TD Geforce 4 Ti4400 wordt verkocht inclusief DVI-->VGA adapter?
Vreemd? Wanneer heb je hem gekocht? Die van mij is van afgelopen dinsdag.Op zondag 16 juni 2002 18:27 schreef Yonni het volgende:
bij mij zat dat ding er niet bij
Vreemd ik niet. Het koelblok is handwarm, niet zo heet als mijn GTS destijds was, die werden wel heter. Ik heb nog niet ge-OC'd, dat wel. Misschien je airflow nog eens checken?Op zondag 16 juni 2002 18:38 schreef MaNgO het volgende:
Ik heb dus een Leadtek GF4 Ti4400...
...
[EDIT] 'k heb 't al gevonden.. had alleen nog maar op de nederlandse site van leadtek gekeken.. mijn excuses..
Linkje voor de geïnteresseerden..
Verwijderd
Ik heb zelf ook een abit en ben heel tevreden over de 2d kwaliteit, ik draai op 2x 1600x1200 en moet zeggen dat het beeld nog perfect scherp blijft.Op zondag 16 juni 2002 20:49 schreef ErnoN het volgende:
Hey Smokey,
Hoe is de 2D kwaliteit van die abit?
Dit topic is gesloten.
![]()