Op zondag 26 mei 2002 18:13 schreef Toet het volgende:
[..]
Ok thnx NUT, heb al een hoop aan je gehad dit topic

Ik spreek uit ervaring, maar kan het uiteraard bij het verkeerde eind hebben

maar alles wat iets duidelijker maakt is al mee genomen

Dus eerst de core, dan de mem. Mkay, komt omdat hier de mem niet meer de grote bottleneck is cker he.
Nee, het mem wil sneller op de Leadtek dan de Core aan kan... de Core is bij mij de bottleneck ben ik bang, aangezien mensen met een hogere core flink boven mijn score uit komen met een lagere mem speed...
Maar uiteindelijk is eigenlijk het verhogen van je mem toch het belangrijkst.
Hmmjah... niet persee dus.. het beste is als je Mem ongeveer 10% sneller loopt dan je core, even simpel bekeken:
• Leadtek Ti4400 draait standaard op 275/275(550DDR) da's dus gelijk... verhoog je het geheugen naar 300 is dat dus ergens rond de 10% ... daar zit in dit geval hoogst waarschijnlijk ook je max (geen grote vooruitgang in punten meer iig)
• Leadtek Ti4400 op 300/330(660DDR) levert aanmerkelijk meer punten op, en als je Mem het trekt kan je verder... maar ook hier levert het niet veel meer op, aangezien je weer vlak bij de 10% komt...
Met andere woorden: het beste is als je de Core en het Mem gelijk kan opschroeven, ik zit met 310mhz aan mijn max, en 680 is het laatste wat mijn geheugen aan noemenswaardige winst in de 3Dmarks opleverde... mijn geheugen verder klokken heeft geen zin, want het scheelt hooguit 2 punten op het totaal en zorgt alleen maar voor hogere temps

Want als ie instabiel word bij het verhogen van je mem, moet je je core lager zetten. Als ik het goed begrijp

Nou... waarom dit dus klopt (ookal kan het mensen lomp in de oren klinken) is omdat je de bus tussen core en mem infeite A-synchroon laat lopen. dus als de core er geen zin meer in heeft, klein stapje terug (word hij koeler van, en dan kan die dus meer hebben) en vrolijk verder met het mem