Creative Inspire 5 sterren van What HiFi :)

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Ik zag toevallig in de laatste What HiFi, waarin enkele surround sound setjes werden getest, dat de Creative Inspire 5.1 (volgens mij de 5700) 5 sterren had gekregen. Verbaasde me nogal gezien de mening van velen op tweakers die ik regelmatig lees. Het zal wel vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding komen dat de speakers zo'n score hebben verkregen. :) (Overigens heb ik zelf nog nooit naar een Inspire setje geluisterd hoor, maar ik vond het gewoon grappig om even te melden)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Gheheh.. vind ze lelijk, maar dat terzijde :D

Leuk dat je het meld.. alleen de voorwaarden van die conclusie zou wel fijn zijn :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Swoosh
Ja sorry, zag het in de boekhandel...heb het blad niet gekocht dus ik kan niet alle punten citeren ofzo. Zag alleen de score en een zinnetje dat ze de sub lekker vonden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Tis een beetje hoe je het wilt vergelijken. Vele negatieve reacties over creative en dat soort setjes komen voort uit het gegeven dat een hifi set veel beter zal klinken. Echter in zijn soort (pc-speakers) kan het wel weer een topper zijn.
Overigens, zover ik overal lees heeft creative juist een slechte prijs/kwaliteit verhouding, dus dan zou ie wel heeeel goed moeten klinken voor die 5 sterren :). Maargoed, ik ken eigenlijk maar weinig pc-speaker sets dus oordelen is niet aan mij.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Zo van: Je koopt een Live!Drive, je koopt een koptelefoon
(een open, dynamische studiomonitor), en je zorgt dat je
_HEEL_ gauw audiofiel wordt. WTF, pc speakers 5 plunten?

En mijn !JBL control monitor serie dan? 25 punten?

Vaag blad, naam? Die koop ik dus niet (meer) >:)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

De 5700 5 sterren :P? Sja, daar ben ik het niet mee eens om het zacht uit te drukken :). Ik heb ze een tijdje geleden gereviewed en het is niet zo dat ik het helemaal niks vond, maar ook niet veel beter dan helemaal niets eigenlijk :).

Verwijderd

"What HIfi"?....say no more....

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Voor niet al te veel geld heb je een stel compacte, redelijk klinkende speakers met dolby digital ingebouwd. Dat laatste zal wel de reden zijn voor de vrij hoge waardering. Voor dat geld vind je moeilijk een dolby digital versterker plus speakers.

Dus als je echt niets wilt uitgeven en toch dolby digital is het een aardige oplossing

Als vergelijking zou je eigenlijk een paar van die totale setjes met dvd/dolby digital ingebouwd + 5 van die kleine speakertjes

Als dit apparaat in vergelijking tot die dingen een beetje redelijk geluid geeft, heb je een hoge beoordeling

Ik weet niet hoeveel sterren er totaal te halen zijn, maar als 5 het maximum is moet ik wel zeggen dat ik het erg veel vind

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
dolby digital ingebouwd.
Dat kan niet. Je kunt ook geen "surround" inbouwen :) Wel een DolbyDigital decoder >:)

Voor F499,- heb je een AltecLansing ADA885 4.1 set met ingebouwde DD decoder, 2 weg sats, lcd scherm op de sats, 8" woofertje erbij... Nah, prijs verhouding van Creative vind ik nog steeds niet best. Bovendien, waarom zou je met een nieuwe Soundblaster garde nog een DD decoder willen, das niet meer nodig (althans, met Creative setjes natuurlijk :) ) .

• arjandijk162
Op dinsdag 21 mei 2002 08:31 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je kunt ook geen "surround" inbouwen :) Wel een DolbyDigital decoder >:)

Voor F499,- heb je een AltecLansing ADA885 4.1 set met ingebouwde DD decoder, 2 weg sats, lcd scherm op de sats, 8" woofertje erbij... Nah, prijs verhouding van Creative vind ik nog steeds niet best. Bovendien, waarom zou je met een nieuwe Soundblaster garde nog een DD decoder willen, das niet meer nodig (althans, met Creative setjes natuurlijk :) ) .
om een dvd-speler aan te sluiten

dus: als goedkoop speakersetje bij een dvd-speler zonder dd-decoder zijn ze aantrekkelijk (hoge prijs/functieverhouding)

als pc-speakers zijn ze te duur en bieden te weinig kwaliteit

Dat altec setje blijft natuurlijk 4.1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook heeft de soundblaster garde weleens problemen met het (softwarematig) decoden van AC3 in DivX... AC3 passthrough is nooit een probleem en die decode de speakerset dan wel zonder problemen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Semetrix
  • Laatst online: 15-08 10:29
Uit What HI-FI:

For: Full, open presentation; excellent bass performance; solid build

Against: Nothing at the price

Verdict: Provides excellent decoding and a powerful sound that belies iets low-rated output specification

Verwijderd

Ik heb het setje ook...
Ik vind dat je voor die prijs een best leuk setje heb. Het is niet HIFI, dat zeker niet, maar de bass dreunt echtwel de buren wakker hoor :-)

Ik vind dat je voor zo'n lage prijs niet echt mag zeuren en het mag vergelijken met echte hifi (wat vele malen duurder is)

Verwijderd

geluid is redelijk, maar de subwoofer uitstekend :? heb em zelf ff opengedraaid in een zaak, sub vond t nog steeds niet leuk hoor.....net zoals me oude DTT2500, maar wel stukkie meer vermogen. Maar dan nog: 5 sterren no way. goedkoop, niet super. alleen dts is wel een voordeel. Maar het is maar wat voor een eisen je stelt. Mensen kopen zo'n set voor bij de computer en niet als vervanging van de stereo(hoop ik), en dan presteren ze redelijk

• Universal Creations
  • Laatst online: 14-08 23:04
Volgens mij snappen jullie niet hoe scores bepaalt worden.
Voorbeeld: jij haalt op school een 9 voor Wiskunde en dan zou ik zeggen: hoe kan dat nou, de leraar is veel beter in wiskunde
en zou dan een 85 ofzo moeten halen (wat dus niet kan). Oftewel: je moet alles in verhouding nemen. Als men alles absoluut zou moeten bekijken, zou menig HiFi-installatie die de tweaker thuis heeft staan nog niet eens 1 ster krijgen, als je het gaat vergelijken met een echt 5 sterren set (Mark & Levinson bv).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 20:02 schreef universal creations het volgende:
Voorbeeld: jij haalt op school een 9 voor Wiskunde en dan zou ik zeggen: hoe kan dat nou, de leraar is veel beter in wiskunde
en zou dan een 85 ofzo moeten halen (wat dus niet kan). Oftewel: je moet alles in verhouding nemen. Als men alles absoluut zou moeten bekijken, zou menig HiFi-installatie die de tweaker thuis heeft staan nog niet eens 1 ster krijgen, als je het gaat vergelijken met een echt 5 sterren set (Mark & Levinson bv).
uiteraard mee eens, maar ik blijf erbij. die creative sets zijn leuk voor de computer, maar niet om muziek op te draaien. games en dvd gaat prima, maar thats it.

Verwijderd

en zou dan een 85 ofzo moeten halen (wat dus niet kan). Oftewel: je moet alles in verhouding nemen.
:?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja
die speakers van creative zijn gewoon voor huis tuin en keuken mensen die gewoon wat betere speakers willen.
Als je dan aan komt ja maar die dikke hifi set van 10000 euro zijn beter, is dat natuurlijk logisch.
Oftewel we vergelijken hier appels en peren met mekaar.

Tweakers Discord

• Universal Creations
  • Laatst online: 14-08 23:04
Op dinsdag 21 mei 2002 20:15 schreef tweakduke het volgende:
Oftewel we vergelijken hier appels en peren met mekaar.
Precies, je kunt een PC-speakersetje niet vergelijken met een HiFi-setje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• arjandijk162
maar het wordt hier op het forum vergeleken met andere speakersets in zijn prijsklasse, dus niet met M&L

• Swoosh
In What Hifi stond de test van de Creative Inspire tezamen met echte surround hifi setjes van o.a. Yamaha (die minder sterren kreeg) Misschien kan Semetrix iets meer zeggen aangezien hij het blad zelf heeft denk ik, maar ik neem toch wel aan dat deze scores niet onderling te vergelijken zijn....of het prijsaspect speelt een grote rol in de waardering.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik ben alles behalve audiofiel. Ik vind geluid als het niet kraakt enzo al snel mooi en ben heel tevreden met mijn Inspire 5300 :)
'k heb surround en het klinkt lekker (met dvd, spellen en muziek).
Maarja. Dat is mijn mening..

Verwijderd

me too :)

En juist voor dat soort mensen is een inspire setje helemaal niet verkeerd...

• Jag

Jag

Op dinsdag 21 mei 2002 20:29 schreef universal creations het volgende:

[..]

Precies, je kunt een PC-speakersetje niet vergelijken met een HiFi-setje.
Ik hoor dat heel vaak, maar dat vind ik zulke onzin. Op de een of andere manier bestaat er een heilige scheiding tussen pc speakers en HiFi speakers. Maar als de HiFi speakers nou gewoon helemaal niet zoveel duurder of zelfs minder duur zijn? Waarom zou je ze dan niet mogen vergelijken? Omdat de ene speakers voor de pc gemaakt zijn en de andere niet? Ik denk dan dat ze beide voor geluidsreproductie gemaakt zijn, en dat je alleen moet letten op prijs en grootte.

En wat betreft het punten systeem: het werkt veel beter om met een absoluut score systeem te werken, zoals de meeste HiFi bladen ook doen. Dan heb je namelijk meteen een idee wat voor kwaliteit je krijgt voor je geld. En bovendien zie je ook mooi hoeveel extra geld uitgeven oplevert aan geluidskwaliteit (volgens dat blad dan tenminste).

En bovendien, een "volle en open presentatie". Kom op zeg, give me a break. Het gaat hier om een breedband luidsprekertje van een tientje in een plastic doosje met erachter waarschijnlijk het allergoedkoopste IC versterkertje dat ze konden vinden. Het lijkt 3D soundsurge wel, die zouden zo'n zin ook schaamteloos neerzetten over pc speakers van 100 euro per set.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wonderbaarlijk wat sommige fabrikanten weten te doen met de plastic doosjes. Maar het kan zich niet meten met zelfs de allergoedkoopste HiFi, doe dan niet net alsof en geef het gewoon een bijbehorend oordeel ipv dit gezwam.

• arjandijk162
ik denk dat er wel degelijk een verschil mag zijn tussen beoordeling van pc-speaker en "hifi"-speaker

Een pc-speaker staat meestal op een afstand van 60 cm van de oren en een hifi-speaker in een hoekje van een grote huiskamer, dat zorgt voor een hele andere geluidsbelevenis en dat zorgt ook voor hele andere eisen. Ik wil niet zeggen dat deze speakers het bij hihi-speakers halen, maar wel dat er verschil mag zijn in beoordelen

• Jag

Jag

Op donderdag 23 mei 2002 18:57 schreef arjandijk het volgende:
ik denk dat er wel degelijk een verschil mag zijn tussen beoordeling van pc-speaker en "hifi"-speaker

Een pc-speaker staat meestal op een afstand van 60 cm van de oren en een hifi-speaker in een hoekje van een grote huiskamer, dat zorgt voor een hele andere geluidsbelevenis en dat zorgt ook voor hele andere eisen. Ik wil niet zeggen dat deze speakers het bij hihi-speakers halen, maar wel dat er verschil mag zijn in beoordelen
Dan moet je alleen anders testen, niet anders beoordelen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jag: je zegt nu wel dat je een PC-speakerset gewoon mag vergelijken met een gewone HiFi-set, maar alle waar naar z'n prijs.
Zo vergelijkt What! HiFi; gewoon kijken of een apparaat beter of slechter is dan een apparaat in dezelfde prijsklasse.
Later meer; ik moet nu naar m'n werk (als ik die nog heb)

• Jag

Jag

Op vrijdag 24 mei 2002 07:14 schreef Kaj. het volgende:
Jag: je zegt nu wel dat je een PC-speakerset gewoon mag vergelijken met een gewone HiFi-set, maar alle waar naar z'n prijs.
Zo vergelijkt What! HiFi; gewoon kijken of een apparaat beter of slechter is dan een apparaat in dezelfde prijsklasse.
Later meer; ik moet nu naar m'n werk (als ik die nog heb)
Tuurlijk. Daarom ben ik er ook voor om een absoluut oordeel te geven. Dan kan je mooi zien wat het verschil in prijs oplevert in kwaliteit.
Dat pc speakers minder zijn omdat ze goedkoper zijn is duidelijk, en ik vind dat sommige fabrikanten ook best wat moois weten te maken met een heel beperkt budget.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

En de 5300 valt wat mij betreft onder de catagorie: voor het geld een heel erg leuk setje, zeker gezien het 5.1 is.

Ikzelf zou ze niet ruilen voor m'n labtecjes (da's pas kwaliteit voor geld, 3010's voor 60euro! :P).

Ik heb zelf weleens hifispeakers op m'n bureau geprobeerd, maar dat klonk toch kloterig...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag

Jag

Op zaterdag 25 mei 2002 11:13 schreef JvS het volgende:
En de 5300 valt wat mij betreft onder de catagorie: voor het geld een heel erg leuk setje, zeker gezien het 5.1 is.

Ikzelf zou ze niet ruilen voor m'n labtecjes (da's pas kwaliteit voor geld, 3010's voor 60euro! :P).

Ik heb zelf weleens hifispeakers op m'n bureau geprobeerd, maar dat klonk toch kloterig...
Zelfde probleem hier, kleine verhoging deed wonderen. Ik kreeg een beetje teveel midlaag anders, erg lelijk.

Verwijderd

normale stereo-installaties doen het prima als game-sets. Ik zit hier via me setje 6 kanaals te gamen :) Maar prijs kwaliteit is redelijk bij deze creative set...

Verwijderd

Altijd leuk om zon topic te zien als je net een inspire 5700 hebt gekocht :D

*D
Pagina: 1