[VB6] Mee beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 17:36
Ik wil beginnen met iets te scripten. Ik ben al bekend met Batch Scripting en mIRC Scripting (Lijkt op elkaar). Maar nu wil ik iets interactievers, iets met een gui.

Ik heb 4 weken geleden VBasic 6.0 uitgeprobeerd, maar snapde er echt niks van. Is 't wijs dat ik er nu aan begin? Of raden jullie me een ander taaltje aan die makkelijker is voor de beginner.

graag je eigen mening :)

Verwijderd

met java beginnen.

download hier ( http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html ) de sdk.
Installeer textpad ( http://www.textpad.com ) en je kan al beginnen met je eerste programma'tjes.. :)

dan ga je deze tutorial:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/
doorwerken..

en kan je hier:
http://forum.javahova.net
je vragen stellen.

en voor vs6 moet je (officieel) betalen, voor veel java tools niet :D

edit:
hier ( http://java.sun.com/docs/books/tutorial/getStarted/cupojava/win32.html ) kan je heen gaan om je eerste programma'tje te maken.

Verwijderd

Ik ken Shock3r al een tijdje, anderhalf jaar ofzo, en ik doe mee met java leren met hem, ik deed precies wat er in de tutorial gezegd word
maar hij zegt:

E:\>E:\j2sdk1.4.0\bin\javac HelloWorld.java
HelloWorld.java:8: cannot resolve symbol
symbol : class avoid
public avoid paint(Graphics g) {
^
1 error

Verwijderd

Tja het zal altijd een discussie blijven maar als je toch wilt beginnen dan is het verstandiger om toch eerst maar eens met VB of met Delphi te beginnen dan met java.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Met VB kan je wel beginnen leren programmeren, maar ik denk dat je niet zo direct echt gestructureerd gaat leren programmeren.
Ik heb leren programmeren in C++. Ik heb ook niet direct Windows-programma's gemaakt, maar eenvoudige console applicaties, zodat je de manier van denken en de programma-structuren goed onder de knie hebt (gebruiken van functions, linked-lists, arrays, structs, classes, ...).
Onder Windows programmeren is natuurlijk wel weer anders dan onder DOS programmeren en vergt een aanpassing, maar imo is het best dat je eerst kunt programmeren.
Dat nadeel heb je wel in VB, dat het niet zo gestructureerd is, en, als je OO wilt leren programmeren, zal je ook je toevlucht tot iets anders dan VB moeten zoeken.
Misschien is C#, VB.NET, C++, Java of Pascal (Object Pascal) wel beter om te leren programmeren.

[Edit:] 'k kom misschien wel wat wazig over... :)

https://fgheysels.github.io/

• whoami
Op zondag 19 mei 2002 12:59 schreef iscripter het volgende:
Ik ken Shock3r al een tijdje, anderhalf jaar ofzo, en ik doe mee met java leren met hem, ik deed precies wat er in de tutorial gezegd word
maar hij zegt:

E:\>E:\j2sdk1.4.0\bin\javac HelloWorld.java
HelloWorld.java:8: cannot resolve symbol
symbol : class avoid
public avoid paint(Graphics g) {
^
1 error
Je wilt/denkt toch niet zeker dat we dat hier voor jou gaan oplossen? Check eens de compiler error, doorloop je tut nog eens, enz...

Verwijderd

Dus waar kan ik het beste mee beginnen? als jullie aan al die dingen een cijfer moesten geven om mee te beginnen.... wat zou dat dan worden?:?

Verwijderd

Uhhm, whoami....

toturial doorlopen heeft geen zin
want de text is copy-paste, kant en klaar!

Verwijderd

Deze discussie is al zoooo vaak gevoerd hier, ik denk niet dat het echt nuttig is om deze dus nogmaals te voeren.
Je moet anders gewoon een taal kiezen die vrienden/bekenden van je ook doen zodat je van hun wat hulp kan krijgen en d'r over kan praten (kan natuurlijk ook op got, maar tis toch anders)... :)

Verwijderd

Nou ja kijk het is heel persoonlijk, maar als je goed gestructuureerd wilt leren proggen, tja dan ga je naar java en C maar dan ligt de drempel erg hoog. De drempel bij Delphi ligt al een stuk lager en is toch al redelijk gestructuureerd. Tja en VB in prog er nu dagelijk in :(, het is vrij makkelijk maar dat ik nu moet zeggen van het is goed, nee dat niet.

• Switch
Hmm, hoe wekr C++ dan? Werkt't net als VB6?

En ik cfheck dat Java effe :)

• whoami
Op zondag 19 mei 2002 13:11 schreef iscripter het volgende:
Uhhm, whoami....

toturial doorlopen heeft geen zin
want de text is copy-paste, kant en klaar!
Check je source dan eens. En copy-pasten is niet leren. Nu leer je hooguit hoe je moet compilen ofzo. Zorg ervoor dat je begrijpt wat je typed. En mocht je begrijpen wat je typed (copy/pasted) en je checked je source nog eens, dan zie je wel wat er fout is. Je kan echt zo zien, 't is niet moeilijk...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Shock3r: Hmm, hoe wekr C++ dan? Werkt't net als VB6?

En ik cfheck dat Java effe :)
Nee, dat wordt wel wat :o .

Programmeren is een serieuze aangelegenheid wat je niet 'ff checkt'. Een taal die je gaat gebruiken moet je goed leren en zeker niet even wat door browsen.

Als je echt goed aan de slag wilt zoek je wat goed materiaal in de vorm van tutorials, artikelen of boeken en ga je dat echt goed doornemen. Als je alleen even snel wilt kijken en dan gelijk vanalles wilt kunnen, kan je beter maar helemaal niet beginnen met programmeren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

public avoid? Haal die a eens heel snel weg! ;)

• Switch
ik wil iever dus niets met webbased hebben, JAva is nog iets te ingewikkeld, ik heb ook keertje in TCL gescripted, maar ben ik alweeer vergeten. Raden julie me dna toch VB6 aan?

Verwijderd

Ik krijg steeds

The Java Runtime Environment cannot be loaded from <F\bin\hotspot\jvm.dll>

waar kan ik de goede dir naar die file instellen?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nee, best geen VB6. VB is al bijna ongewijzigd sinds intrede, jaaaaaren geleden. Microsoft heeft de gehele tijd geprobeert om backwards compatible te blijven. Daardoor is VB een sorrt vuilbak geworden met allerlei wazige dingen zonder structuur. Ook zitten er @random dingen in die NIET kunnen zonder da daar een aanwijsbare reden voor is.

Echter, om te beginnen programmeren is VB niet slecht. Een saapige click & drool interface en een to the point taaltje. Daarom, VB.NET. VB.net is geheel nieuwe, gebruikt nieuwe objecten en is properder. Natuurlijk de pure basis (For C=1 to 10 Step 4) maakt het niet uit, maar ik zou ineens in VB.net beginnen.

Maar zoals bravenboer al zei, met een houding 'ff checken' kom je er niet :) Dit is niet als découragement bedoelt, maar proggen is iets serieus en ik vrees als je het ff gaat 'checken' dat dit forum geflood gaat worden met vragen als 'Mijn While loop werkt nie wa moek doen ?'.

Verwijderd

BTW: Thanks pino!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 12:07 schreef Shock3r het volgende:
Ik wil beginnen met iets te scripten. Ik ben al bekend met Batch Scripting en mIRC Scripting (Lijkt op elkaar). Maar nu wil ik iets interactievers, iets met een gui.

Ik heb 4 weken geleden VBasic 6.0 uitgeprobeerd, maar snapde er echt niks van. Is 't wijs dat ik er nu aan begin? Of raden jullie me een ander taaltje aan die makkelijker is voor de beginner.

graag je eigen mening :)
Ik had dus ook al zoiets, ik wou ook beginnen met programmeren...Van een vriend had ik dus gehoord dat VB niet al te moeilijk was...dus ik vb6 downloaden...
Als je gewoon zonder tut. gaat beginnen is he idd best moeilijk...maar ik heb hier een goede tutorial voor beginners gevonden...(tip)

Verwijderd

nu kom ik met mijn lame vragen :D

waar kun je vb6 downloaden? (Zeg alsjeblieft niet KaZaa.. dat duurt laaaaaaaaang)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op zondag 19 mei 2002 15:19 schreef iscripter het volgende:
nu kom ik met mijn lame vragen :D

waar kun je vb6 downloaden? (Zeg alsjeblieft niet KaZaa.. dat duurt laaaaaaaaang)
KaZaA of als je het netjes wilt doen ga je dinsdag even naar de winkel.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Switch
Lees de FAq geen warez request ofzo.

Oke, dan ga ik wel effe VB.net 'bestuderen'. Nee serieus, ik ga proberen :)

Verwijderd

ok, ik probeer KaZaA wel..en anders: hoe duur is het prog?

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:44 schreef iscripter het volgende:
ok, ik probeer KaZaA wel..en anders: hoe duur is het prog?

//Update:
heb er 3 aangeklikt, allemaal Remotely Queued :(
is er geen public FTP waar hij op staat?

(jaja, ik vraag veel :) te lui om te zoeken)
dit vraagt natuurlijk om een slotje...

Verwijderd

Sorry! ik edit wel ff :D

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

goed
maatregelen volgen nog

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.