Toon posts:

Maxtor 120 GB dx540

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe harddisk gekocht van 120 gb, en hij werkt uitstekend. Geformateerd op ntfs formaat, en ik vind hem snel zat ondanks slechts 5400 toeren.
Maar om de minuut ofzo, soms vaker, ook als ik niets aan het doen bent, maakt de harddisk een irritant klikgeluid. Best wel hard vind ik zelf.
Is dat normaal?
Kan dat kwaad?
Kan ik er iets aan doen?
Heeft de 160 gb versie dat ook?
Kan ik beter een ander merk harddisk nemen?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dat ie geluid maakt is heel normaal zeker als je iets aan het doen bent op je pc, maar ook als je niks doet wil die nog wel eens geluid maken omdat bijv. met je pagefile aan het klooien is. maar daar is dan ook niks verkeerds aan.

Kan natuurlijk ook dat er toch iets mis is met je hd, als ik jouw was zal ik eff afwachten

check die onderstaande link eff

[topic=309815/1/50]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
ik kan moeilijk zeggen of het echt hard is. Waarmee moet ik het vergelijken?
Het is ieg een klikklik geluid. Alsof de koppen ergens tegenaan botsen.
Of een schakelaar... harder dan in andere tientallen harde schijven die ik al gehad heb...

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op zondag 19 mei 2002 01:50 schreef mariusjr het volgende:
ik kan moeilijk zeggen of het echt hard is. Waarmee moet ik het vergelijken?
Het is ieg een klikklik geluid. Alsof de koppen ergens tegenaan botsen.
Of een schakelaar... harder dan in andere tientallen harde schijven die ik al gehad heb...
als je al meerder hd's hebt gehad zal je toch ongeveer wel kunne bedenken welk geluidsniveau normaal is en wat nie :?
ik heb ook wel eens een klikkend geluid, maar uit de test die ik laatst gedraaid heb blijkt dat er niks mis met me hd is

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad harder dan alle andere harddisks die ik had.
Of misschien zeg ik het verkeerd. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik uberhaupt een harddisk had die zon geluid maakte. Alsof er een knikker inzit.
Dit is heel wat anders dan de normale gezellige ratelgeluid wat een harddisk maakt...
En toch lijkt het goed te werken....

Verwijderd

volgens mij hebben fabrikanten zó'n blij test programmatje om te kijken of er iets mis is.

ga regelmatig na of ie niet erguh warm wordt en of je op een of andere manier data verliest.
HD's horen eigenlijk nooit te klikken...period !

misschien een hele domme vraag .. maaruh heb je hem met de post besteld ? je weet hoe "voorzichtig"ze daar zijn ;)

EDIT
trouwens kijk effe op dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/498408

lol damn daar heeft ie al gekeken
EDIT

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn d740X maakt ook een soort klikgeluid, al m'n andere maxtor's hebben dit niet. Bij mij is het niet om de minuut maar als bv Opera crashed door hele grote GoT topics :P . Dan gaat ie heel snel dingen deleten ofzo denk ik, ondanks dat ik 512 MB ram heb. Voor zover ik weet doet ie het dus alleen bij grote delete acties :? :)

Hij doet het al een paar maanden dus het zal niks ernstigs zijn :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 04:00 schreef Gizz het volgende:
Mijn d740X maakt ook een soort klikgeluid, al m'n andere maxtor's hebben dit niet. Bij mij is het niet om de minuut maar als bv Opera crashed door hele grote GoT topics :P . Dan gaat ie heel snel dingen deleten ofzo denk ik, ondanks dat ik 512 MB ram heb. Voor zover ik weet doet ie het dus alleen bij grote delete acties :? :)

Hij doet het al een paar maanden dus het zal niks ernstigs zijn :)
Ben alleen bang, dat wanneer ik besluit dat het niet ernstig is, de harddisk het na een jaar begeeft en ik 120 gb data kwijt ben.. :-( de hdd is niet zo erg.
Och, ik denk dat ik deze maar weer verkoop, hij is toch alweer vol.... na 2 dagen...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

weg er mee :/

mijn 80GB 5k4 begint naar 1.5 jaar ook van dat geklik geluid (initalisatie leeskop :? )
[topic=469229/1/25]

maar af en toe doet i dat ff (en dat bevalt me niet :{ ) dus die gaat weg (garantie)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
Heb zo'n ding van 40GB in een 24/7 server ingebouwd. Bedrijf maakt er elke dag backups van, dus veilig is het nog wel :)
Van begin af aan maakt is al een vaag geluid waar ik me niet prettig bij voel, tis mn derde D540X die ik heb ingebouwd, en alle 3 hadden ze zo'n vaag geluidje.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:36 schreef _JGC_ het volgende:
Heb zo'n ding van 40GB in een 24/7 server ingebouwd. Bedrijf maakt er elke dag backups van, dus veilig is het nog wel :)
Van begin af aan maakt is al een vaag geluid waar ik me niet prettig bij voel, tis mn derde D540X die ik heb ingebouwd, en alle 3 hadden ze zo'n vaag geluidje.
Ook zoŽn katoink geluid af en toe?
Als ze bij alle drie dat doen, dan zal het wel zo horen denk ik.. dus weet ik genoeg. Ik hou hem maar.
In ieder geval een paar maanden tot de 160 gb gezakt in prijs zijn. Dus maar de belangrijkste dingen backuppen.. (had ik maar een tapestreamer).
Ik moet wel toegeven dat het schijnbaar went. Het lijkt wel of het nu minder vaak is en dat het minder hard klinkt..
Pagina: 1