[3d] n00b groeps project-dorp

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 09:46
ok omdat niemand er nog een topic over had gemaakt maar er kennelijk wel animo voor is.. bij deze..

de bedoeling is om met alle beginnende/onervaren max-ers een dorp/stad in elkaar te zetten.. iedereen maakt 1 huis (met bij behoorende gebouwtjes als t nodig is)

ik weet niet of t handig is een bepaalde groote te nemen maar ik neem aan dat als t nodig is de gebouwen wel te resizen zijn... (hierover please info van ervaren gasten :) )

als iemand zin heeft zou het leuk zijn als we ook nog een omgeving hadden.. (mischien kunnen we t treintrack lenen :P )

alle soorten huizen/flats/boerderijen zijn toegestaan..
bouw ze en laat zien wat je bouwt he..

Bier, Whiskey en Metal!!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
vet :) ik zat vanavond al in de auto en reed langs een gebouw heen en dacht waarom gaan we geen stad maken met GoT :)

* 4Real gaat morgen beginnen

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

tweaktown in 3d :)

Ik ozu wel een vaste grote afspreken, anders krijg je straks vage verhoudingen, kan je dan wel weer gaan vergroten/verkleinen, maar als iedereen 1 maat gebruikt dan kost dat een stuk minder tijd

Veel succes

• LordMithril
ok een huis een vaste maat geven is erg moeilijk omdat ieder huis anders is.. daarom heb ik ff snel wat anders bedacht.
een mens nemen als standaard grote.. dan kloppen alle deuren enzo bijna altijd wel..
ik d8 eraan om een box van 5x5x15 als mens te nemen
dus 5 breed, 5 lang, 15 hoog (standaard max maten)
iedereen mee eens?

Bier, Whiskey en Metal!!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 22:37 schreef Lord_Mithril het volgende:
ok een huis een vaste maat geven is erg moeilijk omdat ieder huis anders is.. daarom heb ik ff snel wat anders bedacht.
een mens nemen als standaard grote.. dan kloppen alle deuren enzo bijna altijd wel..
ik d8 eraan om een box van 5x5x15 als mens te nemen
dus 5 breed, 5 lang, 15 hoog (standaard max maten)
iedereen mee eens?
Ik heb erg weinig ervaring met max maar kan je niet gewoon real life scale nemen. dus 2 meter voor een deur enzo.
Schaalverdeling gewoon in meters.
Doe ik ook altijd met Lightwave, scheelt een hoop verwarring.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

ja, doe het in meters. Zo kan iedereen met elk ander pakket meedoen.

• LordMithril
Op zaterdag 18 mei 2002 22:45 schreef handige_harrie het volgende:
ja, doe het in meters. Zo kan iedereen met elk ander pakket meedoen.
ah ben er eindelijk achter waar dat kan :P
ok dan kunnen we beter een dear nemen zoals Timpie al zei.
een deur is 2 meter bij 80 cm

dit kan je in Max verandersn bij Customize -> Preferences -> general (tab)
daar dan centimeter kiezen..

Tweaktown 3d has been born... alles is welkom.. banken, ziekenhuizen, bouwvallen, openbare toiletten :P (meet dus alles op en build :P )

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

en natuurlijk een poly-limit, want ik ben nu met een huis bezig maar ik zit al aan de 1.5 miljoen.
Dus die lijkt me niet echt geschikt hiervoor

Verwijderd

Ik kan niet wachten, maar moet iedereen tegelijk beginnen? En wie steekt al deze n00b creaties in mekaar?

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 08:54 schreef Ann0 het volgende:
Ik kan niet wachten, maar moet iedereen tegelijk beginnen? En wie steekt al deze n00b creaties in mekaar?
als iedereen nou zijn max file op internet zet kan iedereen zelf een dorp maken en animaties enzow dat zou ook cool zijn :)

je mag gewoon beginnen en posten btw :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Moeten de gebouwen ook een binnenkant en interieur hebben? ALs je nu ook gwoon een kort ewalktrough post boor "hoe maak ik een gebouw" dan krijg je denk ik veel meer mensen die het willen doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• LordMithril
Op zondag 19 mei 2002 10:14 schreef Johnny64 het volgende:
Moeten de gebouwen ook een binnenkant en interieur hebben? ALs je nu ook gwoon een kort ewalktrough post boor "hoe maak ik een gebouw" dan krijg je denk ik veel meer mensen die het willen doen.
binnenkant mag.. hoeft niet als je denkt dat het wel kan is t altijd leuk..

en hoe je een huis maakt? er zijn verschillende manieren voor.. mijn manier (niet perse de beste) is om een box te nemen met 2 of meer faces per kant en dan om te zetten naar polygon.
dan kan je doormiddel van extrusion er verdiepingen bij doen gaten in maken enz.

het beste is denk ik gewoon wat te expirimenteren wat jij het leukste vind. je moet nou eenmaal nog veel leren (neem ik aan) en dat doe je niet door iemands opdrachten blind te volgen...

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Sommige mensen zullen mijn huisje wel kennen (ik zal hem later nog een posten ) en ik heb aan de hand van de bouwtekeningen de muuren afzonderlijk van elkaar getekent en op elkaar aangesloten. de ene keer gewon een box waar je de gaten uit extrude, de andere keer een spline die je omzet naar mesh en dan extrude.
Ik heb nog een bult renders liggen van verschillende stappen, misschien dat ik er nog wel eens iets van kan maken :)

Verwijderd

MAX SUCKED BIGG TIME!!!
>:) |:(

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 12:05 schreef Galo het volgende:
MAX SUCKED BIGG TIME!!!
laat me raden je kan er ook al niks van ? :+ :P

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX SUCKED BIGG TIME!!!
Ik ben t wel met je eens maar helaas gebruiken veel bedrijven het, ook omdat het relatief goedkoop is. :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

MAX SUCKED BIGG TIME!!!
bedankt voor je geweldige bijdrage tot het forum, waarschijnlijk is de topicstarter hier een heel stuk mee geholpen en zal ie al z'n vrienden adviseren om eens op GoT te komen kijken omdat iedereen hier altijd zulke goede en waardevolle tips geeft! Users zoals jou zouden we meer moeten hebben, want eigenlijk maak zelfs jij alle andere users al overbodig, maar hoe kan het ook anders met zulke replies hé! Ga zo door!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 12:26 schreef Tom het volgende:

[..]

bedankt voor je geweldige bijdrage tot het forum, waarschijnlijk is de topicstarter hier een heel stuk mee geholpen en zal ie al z'n vrienden adviseren om eens op GoT te komen kijken omdat iedereen hier altijd zulke goede en waardevolle tips geeft! Users zoals jou zouden we meer moeten hebben, want eigenlijk maak zelfs jij alle andere users al overbodig, maar hoe kan het ook anders met zulke replies hé! Ga zo door!
:D

Analways:
/me krijgt als het goed is een dezer dagen Max ook.
Eventueel kan ik dan wat mee gaan vogelen... :)
Eerst even zoeken hoe het werkt natuurlijk, maar ik zal mijn opbouwende skills dan testen met een huisje, deal? :)

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 12:45 schreef Type het volgende:

[..]

:D

Analways:
/me krijgt als het goed is een dezer dagen Max ook.
Eventueel kan ik dan wat mee gaan vogelen... :)
Eerst even zoeken hoe het werkt natuurlijk, maar ik zal mijn opbouwende skills dan testen met een huisje, deal? :)
psst => kazaa :+ lala
* 4Real is nu bezig met een huis aka flatgebouw :+

• 4Real
Afbeeldingslocatie: http://www.qwebcams.nl/personal/4real/tijdelijk/gebouw/wipje%20flat.jpg

hij wordt 5 verdiepingen hoog :o maar wel mooi.. hoop ik :D

• -Skyhawk-
  • Niet online
Zal ik ff zien wat ik met cinema 4d kan toveren ;)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op zondag 19 mei 2002 13:14 schreef -Skyhawk- het volgende:
Zal ik ff zien wat ik met cinema 4d kan toveren ;)
Hoera, weer een C4d gebruiker erbij :)

Mag ik je vragen wat je systeem is, vanwege dit topic. Zou je mee willen doen?

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:14
Op zondag 19 mei 2002 13:11 schreef 4Real het volgende:
[afbeelding]

hij wordt 5 verdiepingen hoog :o maar wel mooi.. hoop ik :D
Ga je een flat bouwen ofzo ;) :P

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• DeepSeven
  • Laatst online: 25-08 09:17
Misschien een leuk idee voor de mensen die veel vrije tijd hebben, of al best goed met max kunnen omgaan: een raam waar je door kunt kijken en dat je dan ook een groot of klein deel van het huis van binnen ziet!!
Sommige boerderijen hebben wel eens een naam, en die staat er boven in het huis wel eens op, in beton ofzo. Misschien is het iets om iets dergelijk voor ons ook te doen, alleen dan met onze GoT-namen erop??

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 14:35 schreef jdiezrequejo het volgende:

[..]

Ga je een flat bouwen ofzo ;) :P
nee.. :+

• PCR
  • Laatst online: 07-09 17:38

PCR

Maar het hoeft dus niet per se in MAX? Het mag bij wijze van spreke ook in paint (erg overdreven misschien ;) ).

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 15:45 schreef PC-Reactive het volgende:
Maar het hoeft dus niet per se in MAX? Het mag bij wijze van spreke ook in paint (erg overdreven misschien ;) ).
\

wel in max.. hoe kun je anders een stad maken en animaties maken :?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Tim Schuhmacher

abasios

een 3d pakket lijkt me toch wel logisch.

4Real: je kan in max wel objecten uit andere pakketten importeren

• PCR
  • Laatst online: 07-09 17:38

PCR

Op zondag 19 mei 2002 15:46 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
een 3d pakket lijkt me toch wel logisch
Maar er zijn meer paketten als max... :{

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:47 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Maar er zijn meer paketten als max... :{
Volgens mij kan elk 3d-pakket. Maar het lijkt mij makkelijker gewoon 3dmax als standaad te houden. Dan kan je 3dmax gebruiken of een ander pakket dat files zo kan exporteren dat 3d max ze kan importeren :)

• LordMithril
hier is alvast t welkomst bord :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/tweakville/welcome%201.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

• 4Real
Op zondag 19 mei 2002 15:46 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
een 3d pakket lijkt me toch wel logisch.

4Real: je kan in max wel objecten uit andere pakketten importeren
ja dat kan.. gewoon mergen geen probleem

Verwijderd

Na overleg is besloten dat deze topic dicht gaat. En ik zal even uitleggen waarom:

Je kunt pas samen met anderen aan een project beginnen als je duidelijke grenzen hebt gesteld, zodat niet iedereen maar wat doet.
Er is gewoon te weinig voorbereiding geweest, en daarom wordt er nog teveel getouwtrekt over wat er nu wel en niet moet.

Jullie kunnen dit topic gebruiken om daarover te 'vergaderen', want anders komt dit project nooit van de grond.

Kijk eens naar het verschil tussen dit topic en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387861/1?limit=100. Bij die treinanimatie was er een zeer degelijke topicstart, en dan nóg werd er veel gediscussieerd over de afbakeningen van het project.

Neem daar dus een voorbeeld aan, en zorg dat het project in ieder geval meteen duidelijk is. Dit is echter géén toestemming om onmiddelijk opnieuw een topic te openen.

Als jullie denken dat er een goede plan van aanpak is opgesteld, mail dat dan naar wgmods(at)tweakers.net
Als het voldoende is dan mogen jullie een nieuw topic openen.

Het is jammer dat het zo moet, maar we denken dat er anders veel te veel offtopic gepraat wordt, of dat er problemen ontstaan door onduidelijkheden. Projecten gaan zelden mis door een gebrek aan skills, het loopt bijna altijd stuk op een gebrek aan samenwerking.

Gebruik dus het eerder genoemde topic om te overleggen wat nu precies de eisen zijn, of -en dat is eigenlijk nog beter- bespreek dat via IRC, of anders ICQ of mail.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.