Toon posts:

Tweakers.net voor op de palmtop!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is al eens eerder over gesproken, maar toen is er geen reactie gekomen van Femme.

Een aantal mensen die op Tweakers.net komen zouden graag een speciale Palm editie van Tweakers.net zien, omdat de 'gewone' tweakers.net veel te groot is voor een palmtop, die zij (offline) kunnen lezen op hun palmtop.

Het is eigenlijk best wel simpel, maak gewoon een simpele (geen achtergrond, haast geen plaatjes, geen tabelen, CSS of frames) pagina met de laatste headlines, zoiets:

[zwart-wit logotje]

Laatste headlines

20:17 Sony Airboard: de volgende generatie van PDA's
19:24 CD's in productie met 1GB opslagruimte!
17:27 Windows Whistler Build 2257 Preview
17:24 Detonator 6.31 benchmark @ VR-Zone 16:41 Intel Pentium 4 final benchmarks
16:17 Abit VP6 interview
16:03 Xbox Interview @ Daily Radar
13:02 Release Candidate van DirectX 8.0 klaar voor testers
12:45 Dutch Power Cows hitparade van 29 september
12:26 AOpen AX34 Pro II Review
09:56 Creative Labs D.A.P Jukebox review
08:58 Bedrijf belt politie wegens fraude UPC

en misschien nog de laatste 5 reviews en that's it!

Verwijderd

er is ook al wap.tweakers.net Je kunt wel bezig blijven, dan moet er straks ook nog een linx versie komen (of hoe dat debiele browsertje ook al weer heette) en nog meer versies...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als er een speciale avantgo-versie voor de handhelds zou komen, dan zou ongeveer heel handheld-land weer tevreden zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik, zo'n Avantgo-channel.
Dit is veel simpeler dan WAP, gewoon gegevens uit de database weergeven op een simpele manier!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Neem dan gewoon een wap browsertje..

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt heel anders als avantgo, en ook is dat veel onhandiger :(

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:16
Misschien ff uitleggen wat avantgo is en doet..

Ik heb er btw nog nooit mee gewerkt maar ga dat binnenkort wel doen denk ik..

Je pleurt je palm op de 'sync-met-pc-unit' en dan sjopt avantgo de pagina's (en 'linkdiepte', dus bijvoorbeeld 1 diep -> inclusief alle nieuwspostings) die je wil hebben. En klaar.. Dan check je where ever op je palm de info die je daarvoor hebt binnen gehaald.

Best top toch?

Verwijderd

Topicstarter
en als je de 'gewone' T.net in je Palm wildt laden is dat al zo'n 500kb wat best veel is voor Avantgo (er zit een limiet op qua grote van het totaal aantal site's) en dan heb je nog de helft of meer niet :( en de update tracker valt ook nog eens weg, resultaat: alleen de driver updates, frontpage nieuws en .plan tracker :(

Verwijderd

Topicstarter
owja, hier meer info: http://www.avantgo.com

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 21:59 schreef Fuego het volgende:
er is ook al wap.tweakers.net Je kunt wel bezig blijven, dan moet er straks ook nog een linx versie komen (of hoe dat debiele browsertje ook al weer heette) en nog meer versies...[/quote]HEY! Beetje respect voor Lynx ja! :(

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dus als ik een basic versie van t.net maak (nieuws en pricewatch) met normale HTML code (tabellen voor de opmaak, geen HTML4 toestanden) dan gaat dat ook meteen met AvantGo werken?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:21

botoo

💀 too old to die young

T.net werkt al met AvantGo, al valt er idd wel eens iets weg. Banners e.d. zijn ook niet te zien (:))pricewatch en nieuws postings gaan ok. Je blijft natuurlijk wel op een postzegel kijken, dus als je er iets moois van wil maken ben je wel ff zoet.

Ook al zou ik het wel gaaf vinden ik denk dat je idd wel bezig kan blijven, Wap, Palm, psion?, CE? het heeft allemaal een eigen norm.

edit:
correctie, de banners zijn wel te zien (ik ben er een beetje "blind" voor geworden) de fraaie T.Net layout is helaas niet zichtbaar

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:21

botoo

💀 too old to die young

stukje over AvantGo HTML:

HTML Support
AvantGo supports HTML 3.2 except for frames, image maps, and a few elements that are either infrequently used or don't translate well onto mobile devices. This section gives specific advice on the trickier areas of designing for a small screen.
.//.
The most important thing you should keep in mind when writing HTML for small devices is to keep it simple and elegant. Stick to the original intent of HTML, which is to focus on content and not display, and you won't go wrong. The main reason that certain pages on the Web won't display well on mobile devices is that their designers used HTML for results it was never intended to produce.

avantgo.com/developer/reference/styleguide.html

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 02:30 schreef Femme het volgende:
Dus als ik een basic versie van t.net maak (nieuws en pricewatch) met normale HTML code (tabellen voor de opmaak, geen HTML4 toestanden) dan gaat dat ook meteen met AvantGo werken?[/quote]ja, gewoon lekker back to basic ;)
Tabellen voor de opmaak is goed, geen achtergrond figuur/kleur en geen javascript. Ik had al eerder de update tracker die je op je home-page zou kunnen zetten uitgeprobeerd, maar die werkte niet vanwege de javascript :(

• pven
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus als ik een basic versie van t.net maak (nieuws en pricewatch) met normale HTML code (tabellen voor de opmaak, geen HTML4 toestanden) dan gaat dat ook meteen met AvantGo werken?[/quote]Idd! Dan zou het Avantgo en diverse Avantgo-klonen goed moeten werken.
(Dit alles is uiteraard theoretisch, maar praktisch zie ik ook geen problemen)

• pven
  • Niet online
Is het zinnig dat ik de adjes herinner aan dit topic? Het is namelijk (WEDEROM!) angstig stil rondom dit issue.

OkOk, tweakers is een gratis website, ik weet het. Maar geen informatie is erger dan slechte informatie.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is niet zo dat ik ff in 3 minuten een simpele versie van t.net in elkaar kan draaien. Dit punt staat ergens op m'n todo-list.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn! :):):)

• pven
  • Niet online
Dank U! Ik ben in ieder geval al blij dat het op je ToDo-list staat. :)
Ik zal er de komende maanden niet (echt) meer over zeuren.

Nogmaals dank!

• Jasper
Ik heb er vandaag even mee lopen kloten en het proggy is echt top! Aanradertje voor Palm (of pocket pc/win ce bakken) owners.

Helemaal als de t.net versie er komt! :7

• Jasper
Voorbeeldje van hoe simpel maar effectief het kan: http://www.emerce.nl/webwatch/palm/

Verwijderd

Topicstarter
[url=http://spitsnet.nl/palmtop/index.htm]Spits Palm Editie[url] is ook erg goed!

• Jasper
Die's idd wel tjill ja!

• pven
  • Niet online
Check deze link voor een hele zooi (voornamelijk Nederlandse) channels.

Nu kan er een hangslot op dit topic! ;)

Verwijderd

Topicstarter
/\ up! /\

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 13:38

PeNGuiN

't Is Wat...

Op een Nokia 9110 communicator ziet de Tweakers page er ook niet echt geweldig uit. De browser is een soort Lynx (dus geen uitgebreide tables/frames support) die wel plaatjes kan laden. Ik ben zeker voor een simpele HTML versie van Tweakers en al helemaal voor een simpele Pricewatch, zodat je lekker op beurzen kan rondkijken en prijzen vergelijken :)

Dr. Phil himself!

• pven
  • Niet online
Is er inmiddels al iets bekend?

(Bv. over ongeveer een X aantal maanden/jaren is er een Palm-versie van tweakers)

Verwijderd

Zou wel beter zijn voor m'n normale browser, ik heb namelijk zeelandnet dus ik moet opletten op de MB's die ik verplaats... :r

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Hmzz... Grappig is dit.. Als je in een topic reageerd, verdwijnt 'ie van de topiclist omdat postings gedateerd worden op 4 december...

Dus na deze reactie is er op dit topic voor het laatst gereageerd op 4 december, en zakt 'ie dus weg.....

ADJES HELLUP !! IK ZIT IN EEN TIJDSPARADOX GEVANGEN HIER OP GoT !!!

:)

Verwijderd

Topicstarter
/\ UP! /\

Femme? Hoe staat het ervoor? :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ik lang genoeg wacht krijgen die Palm dingen vanzelf HTML4 support ;).

Verwijderd

Heb je er eigenlijk al eens een poll van gehad?

Anyway, ik sta er ook om te springen! Dat je het ff weet. Ik heb trouwens een slecht functionerende transform geschreven voor wap.tweakers.net, maar die artikeltjes worden afgekapt. Op de palm kun je zeker wel de hele artikelen kwijt.

• pven
  • Niet online
Als ik lang genoeg wacht krijgen die Palm dingen vanzelf HTML4 support ;).
Als we afgaan op de specs van Palm OS 4, dan mogen we er, vermoed ik, wel vanuit gaan dat HTML4 ondersteund kan worden. :+
Anyway: de tijd zal het leren, tot die tijd blijf ik (en met mij enkele anderen) om de paar maanden zeuren om Tweakers in Palm-compatible mode. :)

edit:
Frustrerende typo's

Verwijderd

welke palm hebben jullie allemaal, en wat kun/doe je er nou precies mee?

ik zit er ook over te denken misschien zo'n ding aan te schaffen, het lijkt me op zich wel handig, als agenda met reminder ofzo, maar wat je er nog meer mee kunt....pff :P

Verwijderd

Is Femme al klaar? :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rick was daar mee bezig geweest.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 10:41 schreef Femme het volgende:
Rick was daar mee bezig geweest.
:? ik neem aan dat ie het toch ook afmaakt? Hij heeft iig al de frontpage en het nieuws ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel fijn zijn :)
Ik ben benieuwd wanneer het (eindelijk) er is :P

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

* RvdH is druk met de (nieuwe) servers op het moment

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsce.kensai.com/velo/photos/velo500.gif

deze heb ik sinds een paar weken, Zit een complete browser in die alle sites goed kan doen behalve t.net en got.. Puur omdat het html4 is....

Ik ben voorstander voor een speciale t.net , Maar als iemand mij aan een html browser voor wince kan helpen vind ik het ook goed

AKA Rinkel weblog

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zaterdag 30 september 2000 21:59 schreef Fuego het volgende:
er is ook al wap.tweakers.net Je kunt wel bezig blijven, dan moet er straks ook nog een linx versie komen (of hoe dat debiele browsertje ook al weer heette) en nog meer versies...
Tweakers is best te doen met Lynx :)... gewoon effe aan wennen en om de crap heen kijken :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:50
Tja, ik heb nu de palmversie van de site van anandtech erop.
Maar als lid van de DPC zit me dat toch niet echt lekker.
Dus nou maar hopen dat het er komt, en het liefst zo snel mogelijk.:)

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:50
UPperdepUP

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10

AntonT

One Ton!

Op vrijdag 09 maart 2001 20:54 schreef nickname18 het volgende:
UPperdepUP
Doe maar niet...