heb al iets in gedachten wat er in komt, heb hier een drijvende haai, die met een ketting aan een metalen stop vast zit, is wel lachuh, alleen nog ff iets moois bedenken wat doorzichtig is om dan dus een reservoir van te maken.Op vrijdag 17 mei 2002 23:31 schreef CRiMiNaL het volgende:
Heb al genoeg orginele resevoir's gezien op GOT. een Aquarium met een nep visje is ook altijd leuk
Ow en ehh:
dit is een schermpje dat je bij een playstation One kunt kopen, heb ik op internet gekocht.Op vrijdag 17 mei 2002 23:27 schreef Bart_Banaan het volgende:
Is dit nou een beeldschempje van een gameBoy, of wat is precies zo'n PSX... etc.
hehe op zich wel een leuk id maar waarom een mini tv mollen om een mini tv te makenOp vrijdag 17 mei 2002 23:28 schreef NextGeneration het volgende:
[..]
Misschien een idee om zo'n portable tv'tje (zo'n hele kleine dus, die je in een hand houdt) te slopen, en daar de tuner etc uit te halen?
het ziet er goed uit !
en ik maar denken dat je echt gek was
Verwijderd
zijn speciale schermpjes voor (playstation) kosten 299nlg (iets van 140euro dus)Op vrijdag 17 mei 2002 23:27 schreef Bart_Banaan het volgende:
Is dit nou een beeldschempje van een gameBoy, of wat is precies zo'n PSX (ik dacht Playstation oud, maar daar zit geen schermpje in)
Ik heb hier een oude gameboy liggen, die ik nu gebruik voor het instellen en uitlezen van de onsteking van m'n scootertje (MVT Illuminage... voor de kenners), maar die is aan vervanging toe, dus als het over zo'n beeldschempje gaat
vtec just kicked in yo!
als je een gewone tv-out hebt wordt het minder leuk want dan kan je alleen je monitor clonen
Is dat rond zoals de originele behuizing of is het rechthoekig?
Kan iemand de afmetingen van LCD en PCB even geven? Moet niet op de milimeter correct zijn, zo ongeveer is goed...
en er zijn hoekjes van 1-1,5 cm afgehaald om em in de ronde beuizing te laten passen
scherm is 107 mm x 91 mm (de behuizing van het scherm dus)
Dat zou wat zijn zeg... dan heb ik wel zin om even heel erg ver achterin mijn ouders auto te zitten
Verder... (sorry) erg coole mod en goed bedacht... maare... is hij niet wat verder te verstoppen? Aangezien jullie allebei nog dat Piranha logootje nog hebben staan en ik dat niet al te mooi vind.
Wordt volgens mij echt mooi als je hem achter een stukje plexi doet, zodat je dus echt alleen het schermpje zelf ziet.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
gewone tulp jah, dus dat zou moeten kunnenOp zaterdag 18 mei 2002 19:40 schreef Johnny64 het volgende:
Wat voor ingang heeft dat ding? als het gewone tulp (geel plugje) is kun je proberen bij een electronicazaak/rommelmarkt een kapotte videorecorder te bemachtigen. Vaak is het opneemsysteem versleten maar de tuner werkt in 90% van de gevallen nog wel.
bleek achteraf dat het scherm een RGB signaal moest hebben ipv composite
btw gebruik ik dat piranha raampje allang niet meer maar dat was destijds
Verkopen?Op maandag 20 mei 2002 00:52 schreef No13 het volgende:
deze gebruikt echt composite
btw gebruik ik dat piranha raampje allang niet meer maar dat was destijds
ben dan wel niet topic starter maar info is altijd welkom lijkt me
Absoluut! Thnx, en weet je ook nog hoeveel hij gekost heeft? Ook wel handig vanuit budgetair oogpunt lijkt meOp maandag 20 mei 2002 01:23 schreef No13 het volgende:
ik heb em van de intertoys
ben dan wel niet topic starter maar info is altijd welkom lijkt me
ik was in een gekke bui zullen we maar denken
Ik heb hem gewoon van marktplaats.nl koste me geloof ik 80 eurOp maandag 20 mei 2002 01:20 schreef EsCo het volgende:
[..]
Verkopen?... Maar waar zou ik zo'n schermpje kunnen kopen? Waar heeft de topicstarter hem vandaan?
Heb hem meteen gehaald voor m'n PSOne.
Misschien kan ik als ik een auto heb een coole computer in het dashboard van maken.
Zit een car-adapter en alles bij.
Waar woon jij???Op donderdag 20 juni 2002 20:49 schreef Mastermind het volgende:
Bij Bart Smit ligt ie nu voor €75,-.
Misschien kan ik als ik een auto heb een coole computer in het dashboard van maken.
Zit een car-adapter en alles bij.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
De Bart Smit op de vismarkt in Groningen.Op donderdag 20 juni 2002 21:07 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Waar woon jij???
Verwijderd
75 euro?Op donderdag 20 juni 2002 20:49 schreef Mastermind het volgende:
Bij Bart Smit ligt ie nu voor €75,-.
arme ik, ik wil een 2e handse als ze nou nog zo duur zijn!
[ontopic] wie heeft een goed schema?
thx, maar toch iets te ver weg, ik ga vandaag wel ff hier in Hoorn kijken.Op vrijdag 21 juni 2002 01:30 schreef Mastermind het volgende:
[..]
De Bart Smit op de vismarkt in Groningen.
En BDW, je bedoelt dat je cpu 40 graden is en niet je pc toch?
Een casetemp van 40*C is wel erg hoog
Schema heb je niet nodig, maar wel een tv-out...Op vrijdag 21 juni 2002 03:12 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
75 euro?
arme ik, ik wil een 2e handse als ze nou nog zo duur zijn!
[ontopic] wie heeft een goed schema?
Hmmm.... €75... hoe leg je aan je vrouw uit dat je dat nodig hebt ?
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
ja welk pinnetje voor naar tv out en wekle voor stroom?Op vrijdag 21 juni 2002 13:57 schreef Dr.DNA het volgende:
[..]
Schema heb je niet nodig, maar wel een tv-out...
Hmmm.... €75... hoe leg je aan je vrouw uit dat je dat nodig hebt ?
zo goed?
ik heb tv out, ook tv in(maar das nie nodig)
Schema ?Op vrijdag 17 mei 2002 23:07 schreef No13 het volgende:
dus ik heb em zo aangesloten:
code:
1 2 3___|__|__ |- - - - | pin: 1 2 3 4
pin 1: + 10 volt (wit)
pin 2: Common GND (dus ook voor video signaal)
pin 3: leeg
pin 4: video
[/edit]
Verwijderd
Ik wil ff weten hoe dat er uit ziet, zodat ik kan zien hoe groot het ongeveer is.
En hoe is de beeld kwaliteit? Kun je er DivX op kijken?
Dat is natuurlijk helemaal toppie !!!
Als iemand dit display dus heeft ---> Alle info is welkom. Hoe meer hoe beter. alvast thx!!
Nee die is het dus niet, die is 5" groot die bij Bartsmit wordt verkocht is 4" en lijkt sprekend op deze->
Verwijderd
[totalofftopic]Op vrijdag 21 juni 2002 18:28 schreef Gutteguttegut het volgende:
hehehe dat icoon van jou:
echt heel snel, maar ik las het de 1e keer lekker al
voordeel van fotografisch+gewoon geheugen
Op vrijdag 21 juni 2002 18:35 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
[totalofftopic]

nee dit ben ik niet..is een vriend, we waren met 10 personen met zo'n t-shirt lekker naar een bungalowpark voor een weekend
* Gutteguttegut ziet nog die reacties van de opa's en oma's daar
Op vrijdag 21 juni 2002 18:35 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
[totalofftopic]
Hehehe, nu zie ik het ook...
Echt vet!!!
Oh jammer, dus dat is maar een 4 inch??
Foei...dat is klein he...kun je daar DivX op kijken?

Apparaat zelf heb ik hier niet, die heb ik meegenomen naar mijn ouders huis (om daar te gamen in het weekend).
Verwijderd
Ga er denk ik ook eentje aanschaffen, alleen 1 klein vraagje.. Kan de topic starter misschien wat pic's maken van de aansluitingen? Zal me wel lukken om die composite / tulp-plug aan te sluiten, alleen die voeding is wat ingewikkelder geloof ik.. Misschien dat een foto wat meer duidelijkheid biedt!!
Thanx in advance!!
...eeeh..nog steeds deze wens...Op vrijdag 21 juni 2002 16:00 schreef Gutteguttegut het volgende:
Hebben jullie misschien pics van dat scherm zonder behuizing?
Ik wil ff weten hoe dat er uit ziet, zodat ik kan zien hoe groot het ongeveer is.
Hoe krijg ik beeld op dit ding zonder de playstation?
Verwijderd
Als het hoger ligt dan PAL zijn er nog leukere dingen mee te doen.
Verwijderd
Erm... bedankt voor de info ? Heb het inmiddels gevonden nl. 480x220 bij 256k kleuren.Op zondag 23 juni 2002 13:39 schreef atmoz het volgende:
Welke resolutie? Geen idee. Het is in ieder geval wel prefect om DiVx te kijken. Als ik over een tijdje een eigen wagen heb ---> hoppa 2 van die dingen in de kopsteun!!! echt wel VET relax!!
Verwijderd
lachen heb ik ook precies dezelfdeOp vrijdag 17 mei 2002 23:02 schreef vandamage het volgende:
Heb gister ff een ps-one schermpie gesloopt net als iemand al eerder gedaan heeft hiero op GOT, is nog niet helemaal af want ik moet de schakelaars nog ff in de voorkant maken.
Check de foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ?? wat vinden jullie der van?
Verder zit de brander en dvd natuurlijk gewoon achter de frontjes, heb ik er watercooling in zitten die ervoor zorgt dat m'n pc zonder kabaal ongeveer 40 graden wordt. Geen window en geen lampies meer, ik wil dit keer eens strakke kast zonder veel disco gebeuren erin.
Is het misschien mogelijk om "naakt" foto's te plaatsen van dit lcdscherm???
Dan moet je hem open schroeven, en dan is de garantie eraf. Mischien dat ik dat dalijk toch maar effe doe. Moet er nog 1 uurtje over denken.Op maandag 24 juni 2002 09:39 schreef Gutteguttegut het volgende:
Nog maals...
Is het misschien mogelijk om "naakt" foto's te plaatsen van dit lcdscherm???
Ok..i can wait...Op maandag 24 juni 2002 10:28 schreef atmoz het volgende:
[..]
Dan moet je hem open schroeven, en dan is de garantie eraf. Mischien dat ik dat dalijk toch maar effe doe. Moet er nog 1 uurtje over denken.
Lang uurtjeOp maandag 24 juni 2002 10:28 schreef atmoz het volgende:
[..]
Dan moet je hem open schroeven, en dan is de garantie eraf. Mischien dat ik dat dalijk toch maar effe doe. Moet er nog 1 uurtje over denken.
Ja weet ik. Ik...tja..Op maandag 24 juni 2002 15:44 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Lang uurtje
de garantie he..
uhmm, zou zo'n scherm snel kapot gaan?
Geen idee ik had eigenlijk gehoopt dat de topic starter ff zou reageren.Op maandag 24 juni 2002 15:59 schreef atmoz het volgende:
[..]
Ja weet ik. Ik...tja..
de garantie he..
uhmm, zou zo'n scherm snel kapot gaan?
Verwijderd
Geen reactie...hij zal wel met vakantie zijn..Op dinsdag 25 juni 2002 09:56 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb de topic starter maar ff een mailtje gestuurd..nu maar afwachten.....
http://piazza.iae.nl/users/martyn3d/lcd2.htm

met dank aan laserguy!!
Nouja morgen dan maar eventje in Amsterdam kijken of ze daar wel te koop zijn voor 75 euro... ik wil ook zo'n schermpie in mijn kast
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Verwijderd
dit is echt supervet!
misschien ook een idee:
babybus met GBA-display (maar da zal er al wel zijn)
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Had hetzelfde in Leiden (ook €170Op zaterdag 29 juni 2002 17:34 schreef Wizardtm het volgende:
Aaaargh, vandaag in Hilversum ff bij de bart smit geweest en daar koste dat schermpie 170 euro![]()
![]()
Nouja morgen dan maar eventje in Amsterdam kijken of ze daar wel te koop zijn voor 75 euro... ik wil ook zo'n schermpie in mijn kast![]()
![]()
Verder voor die stroom toevoer, gewoon ff met adapter aansluiten, ff meten wat de + en wat de - is, ff noteren en dan ff op de voeding aansluiten.
te hebben?
M'n Oma is een site aan het haken.
Ik heb de tulp video out gewoon gebruikt.Op vrijdag 05 juli 2002 13:46 schreef pr3torion het volgende:
dus je hoeft alleen maar de zwarte de rode voor de powersuply. en de 2 witte draden voor de video source
te hebben?
Topic lezenOp vrijdag 05 juli 2002 23:44 schreef zoeperman het volgende:
op welke reso kan dat ding draaien en hoeveel kleuren ?
Erm... bedankt voor de info ? Heb het inmiddels gevonden nl. 480x220 bij 256k kleuren.
Want die bij ons in de buurt wisten niet eens waar ik het over had
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
MVG
10loser10
Heb de speakertjes er nog aan zitten, zou alleen niet weten of ze het nog doen, gebruik gewoon mn versterker met boxen en anders een hoofdtelefoonOp zaterdag 06 juli 2002 12:04 schreef pr3torion het volgende:
en geluid gaat natuurlijk gewoon via je normale pc speakers/versterker?
Verwijderd
Als daar al standaard een video in op zit is het geen probleem, anders zou ik et niet weten.Op zondag 07 juli 2002 02:59 schreef Stepzand het volgende:
Kun je voor zoiest elk schermpje van een gameboy, gamegear, of de advanced ook gebruiken ??
lees de faq:Op zondag 07 juli 2002 00:05 schreef 10loser10 het volgende:
MVG
10loser10
Om ontopic te blijven: wel lekkere schermpjes, ik denk dat ik er ook zo eentje ga aanschaffen en in een plastic doosje steken. Dan dat plastic doosje vastmaken aan zo'n arm van een bureaulampWij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Dat is 154 kilometer van mij vandaanOp zondag 07 juli 2002 00:05 schreef 10loser10 het volgende:
Ik weet niet waar je woont maar in Oss bij E-plaza hebben ze ze ook, daar kosten ze ook 75 pleuro's.
MVG
10loser10
Dan ben ik nogal wat kwijt aan benzine
beetje ver
Ik woon namelijk in het noorden van flevoland (urk)
weet iemand anders waar ze die schermpjes bij mij in de buurt nog hebben?
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Jah kewl, ken ik mn lan case ook eens een keer modden, is weer eens iets anders dan een kaal kastje met alleen 1 dikke fan er in.Op zondag 07 juli 2002 15:45 schreef Krisis1 het volgende:
[..]
lees de faq:
[..]
Om ontopic te blijven: wel lekkere schermpjes, ik denk dat ik er ook zo eentje ga aanschaffen en in een plastic doosje steken. Dan dat plastic doosje vastmaken aan zo'n arm van een bureaulamp([IMG"http://www.otwmg.com/images/Lamps/ls202blk.jpg"]zoiets dus, maar dan met een klem ipv een blok beneden[/url])
Ik heb dus ook zo'n psone schermpje gesloopt, maar als ik hem nu aansluit op mijn tvout krijg ik alleen grijs beeld... Imand het zelfde probleem ????
Ik heb gezocht met de search maar ik weet niet of zo'n lcd et zelfde werkt als een gewone tv...
Al 'ns geprobeert om ook de stroom aan te sluiten op een molex/adapter?Op dinsdag 09 juli 2002 17:42 schreef 10loser10 het volgende:
Heya
Ik heb dus ook zo'n psone schermpje gesloopt, maar als ik hem nu aansluit op mijn tvout krijg ik alleen grijs beeld... Imand het zelfde probleem ????
Ik heb gezocht met de search maar ik weet niet of zo'n lcd et zelfde werkt als een gewone tv...
Verder zou 'ie gewoon moeten werken denk ik...
Heb er zelf geen ervaring mee eigenlijk. Jah, beetje te weinig €'s bij me
Tis dat ik net een nieuwe pc heb besteld anders zou ik het zeker ook gedaan hebben maar hou het in gedachten zekers wreed !
Als je zo'n psx scherm combineert met zo'n wacom tablet :

krijg je een soort touch screen. Handig voor op je server misschien ?
Geen idee of het uitvoerbaar is...
[edit] hier : http://www.wacom.nl/techinfo.php hebben ze het over "Een maas van draden in het WACOM-tablet ". Misschien kan het dus toch niet...
Voor in een auto zo zoiets wel errug cewl zijn.
Ik zou ook niet weten of het kan... ik heb hier namelijk een Wacom liggen, nog een Graphire, maar die is uitverkocht; ze hebben nu alleen nog duurdere Graphire 2's. Koop dus een tweedehandsje...Op donderdag 11 juli 2002 11:48 schreef Dr.DNA het volgende:
Wat ik me FF bedacht.
Als je zo'n psx scherm combineert met zo'n wacom tablet :
[afbeelding]
krijg je een soort touch screen. Handig voor op je server misschien ?
Geen idee of het uitvoerbaar is...
[edit] hier : http://www.wacom.nl/techinfo.php hebben ze het over "Een maas van draden in het WACOM-tablet ". Misschien kan het dus toch niet...
Die van mn moeder is transparant, even kijken of er idd zo'n matje te zien is. Ik weet namelijk wel dat het inderdaad zo is; in dat matje zit een soort spanningsveld, en in de pen zit iets (magneetje geloof ik) dat erop reageert en beweegt. Als het matje transparant is zou het kunnen, zo niet, dan kan je het wel proberen te modden, maar zul je altijd dat mazennet over je touchpad zien liggen.
* Heidi checkt... *
Nou, het is dus een grote printplaat die erin zit, met op de plek van het be-penbare stuk (da's niet het hele padje nml.) lichte en donkere lijnen. Die zitten volgens mij in de printplaat gebakken dus ik geef je weinig kans dat dat eraf te halen is.
Mocht dat LCD schermpje nou erg dun zijn (folie oid) en dat je de rest van de electronicazooi naast kunt bouwen, dan kan het wel. Maar als het dus matje-lcd-pen moet gaan, en die lcd is dikker dan 5 milimeter, dan denk ik niet dat dat gaat lukken - dan reageert de pen nml. niet meer.
edit:
Ajampaniki
Kijk het is natuurlijk geen kunst om op dat schermpje je monitor te laten zien, dan heb je er niks aan. Maar als je een videokaartje weet op te trommelen, en dus hem dual monitor gaat gebruiken, kun je daar mooi je Winamp op kwijt of een schermpje met MBM stats ofzo.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ja maar dan moet je dus wel een kaart met tv-out hebben om die tulp op aan te sluiten, en dat is nogal prijzig dacht ik zo.Op donderdag 11 juli 2002 14:25 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Ajampaniki
Kijk het is natuurlijk geen kunst om op dat schermpje je monitor te laten zien, dan heb je er niks aan. Maar als je een videokaartje weet op te trommelen, en dus hem dual monitor gaat gebruiken, kun je daar mooi je Winamp op kwijt of een schermpje met MBM stats ofzo.
Als je nou een vidkaart zou hebben waarmee je de tv-out als tweede scherm zou kunnen gebruiken zou het wel goed mogelijk zijn.
Zoek maar eens voor een geforce 2 mx 400 pci, die kan je krijgen voor 70€, en die hebben TV-out.
Als je geluk hebt ook nog dualview (of hoe heet het ding) waarmee je op je tv-out een ander beeld krijgt dan op je monitor...
Hang zo'n pci kaartje naast je AGP kaart en je hebt wel wat lijkt me...
Ben zelf zoiets van plan, maar heb geen geld
ik heb zo'n geforce2 mx400 pci afgelopen maand (nieuw) gekocht voor 70 euroOp donderdag 11 juli 2002 17:34 schreef Krisis1 het volgende:
Nou die prijzen vallen goed mee op ebay hoor...
Zoek maar eens voor een geforce 2 mx 400 pci, die kan je krijgen voor 70€, en die hebben TV-out.
Als je geluk hebt ook nog dualview (of hoe heet het ding) waarmee je op je tv-out een ander beeld krijgt dan op je monitor...
Hang zo'n pci kaartje naast je AGP kaart en je hebt wel wat lijkt me...
Ben zelf zoiets van plan, maar heb geen geld
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
ik wil m namelijk misschien terugbrengen, en nu is de omruilgarantie nog niet vervallen
Verwijderd
Heb ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een videoswitch van te maken (meerdere inputs en outputs), en heb er ook meteen een S-video aansluiting bijgemaakt, er zat namelijk alleen een composite (tulp) aansluiting op...
Ik kreeg bij het schermpje een adapter voor in de sigaretten aansteker van de auto, daarnaast heb ik ook fff een molex connector van m'n PC gesloopt zodat ik 'm daar ook aan kan hangen... Volgende week komt er ook nog een GameCube netadapter/voeding binnen, dan kan ik 'm ook in een gewoon stopcontact pluggen...
Kortom: TFT Everywhere!!!
Ik knal wel fff wat pix online als ie af is (verrot veel werk om alles netjes passend in te bouwen
Verwijderd
Q: Waar is het PSX schermpje te koop?
A: Gewoon fff wat Bart Smid vestigingen bellen (lijst staat op hun website). In Rotterdam, vestiging Zuidplein zijn de imitatie schermpjes (Piranha) in ieder geval voor 75 euro te koop...
Heb mijn schermpje voor 125 euro bij E-plaza gehaald: Nintendo GameCube schermpje van MadCow
Q: Hoe aansluiten?
A: Heb de gele en zwarte draad van een molex gepakt = 12volt - als ingang voor video kan je van alles gebruiken: Videokaart met TV out zou wel handig zijn
De binnenkant van de schermpjes verschilt nogal (weet ik naar aanleiding van andere posts). Mijne bestond uit 3 aparte printjes die dmv snoertjes en flatcable aan elkaar verbonden waren... Heb veel snoertjes moeten verlengen omdat ze anders te kort waren geweest (made in china, zijn een beetje zuinig met de snoertjes daar
owja, de resolutie van het schermpje is ongeveer de helft van 768 x 576 (PAL) maar ik kan er goed TV op kijken, ondertitels etc.. zijn gewoon goed leesbaar