Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] kleuren lcd van Psx ingebouwd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:45 schreef Krisis1 het volgende:

[..]

lees de faq:
[..]

Om ontopic te blijven: wel lekkere schermpjes, ik denk dat ik er ook zo eentje ga aanschaffen en in een plastic doosje steken. Dan dat plastic doosje vastmaken aan zo'n arm van een bureaulamp :9~ ([IMG"http://www.otwmg.com/images/Lamps/ls202blk.jpg"]zoiets dus, maar dan met een klem ipv een blok beneden[/url])
Jah kewl, ken ik mn lan case ook eens een keer modden, is weer eens iets anders dan een kaal kastje met alleen 1 dikke fan er in.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.vdam/Image1.jpg

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 07:03
Heya

Ik heb dus ook zo'n psone schermpje gesloopt, maar als ik hem nu aansluit op mijn tvout krijg ik alleen grijs beeld... Imand het zelfde probleem ????

Ik heb gezocht met de search maar ik weet niet of zo'n lcd et zelfde werkt als een gewone tv...

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 00:04

krisis1

Onder-watte?!

Op dinsdag 09 juli 2002 17:42 schreef 10loser10 het volgende:
Heya

Ik heb dus ook zo'n psone schermpje gesloopt, maar als ik hem nu aansluit op mijn tvout krijg ik alleen grijs beeld... Imand het zelfde probleem ????

Ik heb gezocht met de search maar ik weet niet of zo'n lcd et zelfde werkt als een gewone tv...
Al 'ns geprobeert om ook de stroom aan te sluiten op een molex/adapter?

:+

Verder zou 'ie gewoon moeten werken denk ik...
Heb er zelf geen ervaring mee eigenlijk. Jah, beetje te weinig €'s bij me :'(

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:19
Wh00t !

Tis dat ik net een nieuwe pc heb besteld anders zou ik het zeker ook gedaan hebben maar hou het in gedachten zekers wreed !

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Wat ik me FF bedacht.

Als je zo'n psx scherm combineert met zo'n wacom tablet :
Afbeeldingslocatie: http://www.wacom.nl/images/top_graphire132.jpg
krijg je een soort touch screen. Handig voor op je server misschien ?

Geen idee of het uitvoerbaar is...

[edit] hier : http://www.wacom.nl/techinfo.php hebben ze het over "Een maas van draden in het WACOM-tablet ". Misschien kan het dus toch niet...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
Zeker wel cewl zo'n schermpie maar Kan je dit scherm ook gewoon als tweede scherm gebruiken. Want het lijkt me vrij nutteloos als er hetzelfde op komt te staan als op je gewone monitor.

Voor in een auto zo zoiets wel errug cewl zijn.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 11 juli 2002 11:48 schreef Dr.DNA het volgende:
Wat ik me FF bedacht.

Als je zo'n psx scherm combineert met zo'n wacom tablet :
[afbeelding]
krijg je een soort touch screen. Handig voor op je server misschien ?

Geen idee of het uitvoerbaar is...

[edit] hier : http://www.wacom.nl/techinfo.php hebben ze het over "Een maas van draden in het WACOM-tablet ". Misschien kan het dus toch niet...
Ik zou ook niet weten of het kan... ik heb hier namelijk een Wacom liggen, nog een Graphire, maar die is uitverkocht; ze hebben nu alleen nog duurdere Graphire 2's. Koop dus een tweedehandsje...

Die van mn moeder is transparant, even kijken of er idd zo'n matje te zien is. Ik weet namelijk wel dat het inderdaad zo is; in dat matje zit een soort spanningsveld, en in de pen zit iets (magneetje geloof ik) dat erop reageert en beweegt. Als het matje transparant is zou het kunnen, zo niet, dan kan je het wel proberen te modden, maar zul je altijd dat mazennet over je touchpad zien liggen.
* Heidi checkt... *
Nou, het is dus een grote printplaat die erin zit, met op de plek van het be-penbare stuk (da's niet het hele padje nml.) lichte en donkere lijnen. Die zitten volgens mij in de printplaat gebakken dus ik geef je weinig kans dat dat eraf te halen is.
Mocht dat LCD schermpje nou erg dun zijn (folie oid) en dat je de rest van de electronicazooi naast kunt bouwen, dan kan het wel. Maar als het dus matje-lcd-pen moet gaan, en die lcd is dikker dan 5 milimeter, dan denk ik niet dat dat gaat lukken - dan reageert de pen nml. niet meer.

edit:
Ajampaniki
Kijk het is natuurlijk geen kunst om op dat schermpje je monitor te laten zien, dan heb je er niks aan. Maar als je een videokaartje weet op te trommelen, en dus hem dual monitor gaat gebruiken, kun je daar mooi je Winamp op kwijt of een schermpje met MBM stats ofzo.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
Op donderdag 11 juli 2002 14:25 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Ajampaniki
Kijk het is natuurlijk geen kunst om op dat schermpje je monitor te laten zien, dan heb je er niks aan. Maar als je een videokaartje weet op te trommelen, en dus hem dual monitor gaat gebruiken, kun je daar mooi je Winamp op kwijt of een schermpje met MBM stats ofzo.
Ja maar dan moet je dus wel een kaart met tv-out hebben om die tulp op aan te sluiten, en dat is nogal prijzig dacht ik zo.

Als je nou een vidkaart zou hebben waarmee je de tv-out als tweede scherm zou kunnen gebruiken zou het wel goed mogelijk zijn.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 00:04

krisis1

Onder-watte?!

Nou die prijzen vallen goed mee op ebay hoor...
Zoek maar eens voor een geforce 2 mx 400 pci, die kan je krijgen voor 70€, en die hebben TV-out.
Als je geluk hebt ook nog dualview (of hoe heet het ding) waarmee je op je tv-out een ander beeld krijgt dan op je monitor...
Hang zo'n pci kaartje naast je AGP kaart en je hebt wel wat lijkt me...
Ben zelf zoiets van plan, maar heb geen geld :'(

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 11 juli 2002 17:34 schreef Krisis1 het volgende:
Nou die prijzen vallen goed mee op ebay hoor...
Zoek maar eens voor een geforce 2 mx 400 pci, die kan je krijgen voor 70€, en die hebben TV-out.
Als je geluk hebt ook nog dualview (of hoe heet het ding) waarmee je op je tv-out een ander beeld krijgt dan op je monitor...
Hang zo'n pci kaartje naast je AGP kaart en je hebt wel wat lijkt me...
Ben zelf zoiets van plan, maar heb geen geld :'(
ik heb zo'n geforce2 mx400 pci afgelopen maand (nieuw) gekocht voor 70 euro

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
Is het mogelijk het schermpje te testen (via videorecorder ofzo) zonder her uit elkaar te slopen?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
*kick*
ik wil m namelijk misschien terugbrengen, en nu is de omruilgarantie nog niet vervallen

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 07:03
Ja kan je makkelijk testen, gewoon een kabel die van tulp naar minijack loopt steek je in de uitgang van de camcorder (of video) en de minijack steek je in de tv ingang van het schermpje. En je hebt beeld

Verwijderd

Ik heb een TFT schermpje voor de GameCube gekocht. Ben 'm nu aan het inbouwen in een transparante box. Ik ga dat ding gebruiken als preview monitor tijdens het VJ'en (visuals in clubs) daarnaast kan ik ook m'n MiniDV camera eraan hangen, de TV, Video, etc...

Heb ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een videoswitch van te maken (meerdere inputs en outputs), en heb er ook meteen een S-video aansluiting bijgemaakt, er zat namelijk alleen een composite (tulp) aansluiting op...

Ik kreeg bij het schermpje een adapter voor in de sigaretten aansteker van de auto, daarnaast heb ik ook fff een molex connector van m'n PC gesloopt zodat ik 'm daar ook aan kan hangen... Volgende week komt er ook nog een GameCube netadapter/voeding binnen, dan kan ik 'm ook in een gewoon stopcontact pluggen...

Kortom: TFT Everywhere!!! *D
Ik knal wel fff wat pix online als ie af is (verrot veel werk om alles netjes passend in te bouwen :'(

Verwijderd

Ik zat nog fff door deze thread te browsen en kwam veel vragen tegen... Hier volgen wat antwoorden:

Q: Waar is het PSX schermpje te koop?
A: Gewoon fff wat Bart Smid vestigingen bellen (lijst staat op hun website). In Rotterdam, vestiging Zuidplein zijn de imitatie schermpjes (Piranha) in ieder geval voor 75 euro te koop...

Heb mijn schermpje voor 125 euro bij E-plaza gehaald: Nintendo GameCube schermpje van MadCow }:O

Q: Hoe aansluiten?
A: Heb de gele en zwarte draad van een molex gepakt = 12volt - als ingang voor video kan je van alles gebruiken: Videokaart met TV out zou wel handig zijn ;)

De binnenkant van de schermpjes verschilt nogal (weet ik naar aanleiding van andere posts). Mijne bestond uit 3 aparte printjes die dmv snoertjes en flatcable aan elkaar verbonden waren... Heb veel snoertjes moeten verlengen omdat ze anders te kort waren geweest (made in china, zijn een beetje zuinig met de snoertjes daar :'( )

edit:

owja, de resolutie van het schermpje is ongeveer de helft van 768 x 576 (PAL) maar ik kan er goed TV op kijken, ondertitels etc.. zijn gewoon goed leesbaar *D
Pagina: 1 2 Laatste