Op donderdag 11 juli 2002 11:48 schreef Dr.DNA het volgende:
Wat ik me FF bedacht.
Als je zo'n psx scherm combineert met zo'n wacom tablet :
[afbeelding]
krijg je een soort touch screen. Handig voor op je server misschien ?
Geen idee of het uitvoerbaar is...
[edit] hier :
http://www.wacom.nl/techinfo.php hebben ze het over "Een maas van draden in het WACOM-tablet ". Misschien kan het dus toch niet...
Ik zou ook niet weten of het kan... ik heb hier namelijk een Wacom liggen, nog een Graphire, maar die is uitverkocht; ze hebben nu alleen nog duurdere Graphire 2's. Koop dus een tweedehandsje...
Die van mn moeder is transparant, even kijken of er idd zo'n matje te zien is. Ik weet namelijk wel dat het inderdaad zo is; in dat matje zit een soort spanningsveld, en in de pen zit iets (magneetje geloof ik) dat erop reageert en beweegt. Als het matje transparant is zou het kunnen, zo niet, dan kan je het wel proberen te modden, maar zul je altijd dat mazennet over je touchpad zien liggen.
* Heidi checkt... *
Nou, het is dus een grote printplaat die erin zit, met op de plek van het be-penbare stuk (da's niet het hele padje nml.) lichte en donkere lijnen. Die zitten volgens mij in de printplaat gebakken dus ik geef je weinig kans dat dat eraf te halen is.
Mocht dat LCD schermpje nou erg dun zijn (folie oid) en dat je de rest van de electronicazooi naast kunt bouwen, dan kan het wel. Maar als het dus matje-lcd-pen moet gaan, en die lcd is dikker dan 5 milimeter, dan denk ik niet dat dat gaat lukken - dan reageert de pen nml. niet meer.
edit:
Ajampaniki
Kijk het is natuurlijk geen kunst om op dat schermpje je monitor te laten zien, dan heb je er niks aan. Maar als je een videokaartje weet op te trommelen, en dus hem dual monitor gaat gebruiken, kun je daar mooi je Winamp op kwijt of een schermpje met MBM stats ofzo.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs