Toon posts:

[adsl delen] Ethernet ISDN modem + Sitecom Router

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

iemand heeft mij gevraagd of ik adsl bij hem kan delen. Hierdoor is de volgende situatie ontstaan:

Het moet gedeeld worden d.m.v. een Sitecom XDSL Router en een Mxstream Ethernet ISDN modem.

Nu heb ik geen ervaring met het aansluiten van routers. Nu denk ik het volgende:

Ik configureer een pc met windows 98. Ik hang de adsl modem aan de router.
Via de browser kan ik, volgens de handleiding, de instellingen van de router bepalen.
Tot dusver lijkt het logisch. Dan denk ik dat ik het mx stream configuratie script moet draaien.

Klopt dit, of wat is een betere oplossing. Bedenk dat er nog helemaal geen netwerk en internet aanwezig is. Kabels liggen er wel maar das ook alles.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet of je die sitecom router al heb gehaald ?

maar de alcatel modem kan je ombouwen tot router, dit scheelt je alvast wat geld.

Maar als je hem al aangeschaft heb ... zou ik het volgende doen:

Je maakt eerst de verbinding helemaal werkend gewoon volgens de boekjes van kpn.

Dan sluit je de router aan op de modem en ga je die instellen, met de vpn verbinding enz..
Je hoeft aangekomen op dit punt geen configuratie scripts meer te gebruiken.

Maar ik neem aan dat je tot deze keuze bent gekomen na je andere vraag [topic=496473/1/75]
maar daar heb je het nog over een p133 als routertje.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

sitecom router is gewoon plug and play zo wat dus valt niet zo veel aan te sluiten :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
thanx

maar zat met het feit dat de adsl modem op de router wordt aangesloten.

kan je trouwens nu ook bestanden delen via de router? dus dat ie dezelfde functie heeft als hub?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Kzou dan wel nog je modem tweaken, dan kan je modem zelf gewoon inbellen. Anders zit je volgens mij daar alsnog mee te kloten namelijk. Die sitecom verkoop je dan weer of breng je terug of als je 'm nog helemaal niet hebt gekocht houden zo. Dan koop je voor 50 euro een safeway 100Mbit switch. De modem stop je in de uplink, twee pc's in twee poorten (je hebt er 4) en dan zou het al moeten werken, zowel internet als het netwerk. Anders moet je bij de tcp/ip van netwerkkaart het een en ander instellen, verder geen probleem.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
thanx maar sitecom router is al gekocht.

ik weet niet of terugbrengen gaat.... tweaken van modem lieverd niet, is voor zakelijk gebruik, maar wel klein abbonement.

hoe los ik het dan op? mij is verteld dat de modem zo in de router kan.

Verwijderd

wanneer het de PRO router is (dc-201):

Zet op alle PC's in je netwerk de NIC's op 'automatisch een ip-address verkrijgen'
plug het alcatel modem in de WAN poort
plug de pc's in poorten 1 t/m 4
start op 1 van de pc's de browser (even instellen op verbinden via LAN)
ga naar 192.168.0.1
kies WAN in het linker menu
kies voor DIRECT CONNECTION, klik configure
vul de gegevens van MXStream in (fixed IP 10.0.0.150, mask 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138)
Vink PPTP aan
vul gebruikers naam en wachtwoord in
PPTP server address is 10.0.0.138
vink connect as required aan
klik save.

Nu kan je vanaf elke pc in het netwerk surfen

Verwijderd

Ik heb toevallig gedaan wat GroteNeger voorstelde.

Ik krijg wel verbinding met mijn ADSL modem, via http:/10.0.0.138 kan ik er ook op, maar kan 10.0.0.150 niet eens pingen!

Help!

• Machiel21
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Machiel21

PC Only

Verwijderd schreef op 18 May 2002 @ 11:13:
wanneer het de PRO router is (dc-201):

Zet op alle PC's in je netwerk de NIC's op 'automatisch een ip-address verkrijgen'
plug het alcatel modem in de WAN poort
plug de pc's in poorten 1 t/m 4
start op 1 van de pc's de browser (even instellen op verbinden via LAN)
ga naar 192.168.0.1
kies WAN in het linker menu
kies voor DIRECT CONNECTION, klik configure
vul de gegevens van MXStream in (fixed IP 10.0.0.150, mask 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138)
Vink PPTP aan
vul gebruikers naam en wachtwoord in
PPTP server address is 10.0.0.138
vink connect as required aan
klik save.

Nu kan je vanaf elke pc in het netwerk surfen
Ja, dat klopt maar nu heb ik het volgend probleem....
IK heb thuis een pc en een laptop allebei aangesloten op de dc-201, maar ik kan niet internetten met mijn laptop of mail binnenhalen/versturen, alleen MSN Messenger werkt :?
Wat is hier het probleem?

PS: Dit probleem is er ineens, ik heb alle instellingen nagekeken en zijn goed, maar nog steeds niets :?
[edit]
Mijn ADSL modem is niet getweakt.
/edit]

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
De sitecom router ondersteunt als het goed is UPnP, een getweakt modem niet, dus als je gebruik wilt maken van bijvoorbeeld voice chat in MSN, is de routeroplossing wel een goede.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Oude koe.
Ja, dat klopt maar nu heb ik het volgend probleem....
IK heb thuis een pc en een laptop allebei aangesloten op de dc-201, maar ik kan niet internetten met mijn laptop of mail binnenhalen/versturen, alleen MSN Messenger werkt
Wat is hier het probleem?

PS: Dit probleem is er ineens, ik heb alle instellingen nagekeken en zijn goed, maar nog steeds niets
[edit]
Mijn ADSL modem is niet getweakt.
/edit]
DNS probleem, stel even op elke client een DNS server in. (Bijv: 212.120.66.195)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.