Ik snap er geen snars meer van.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
[topic=496668/1]

Waarom gaan jullie de discussie niet aan? het is allerzins redelijk dat ik om uitleg vraag.
Ik scheld niet, toch wordt daarom mijn topic (alweer) gesloten en krijg ik nog een OW ook.

Natuurlijk zit er een lichte flamegevoeligheid in mijn topic; Als ik tevreden was over de MOD Sinterklaars, had ik niet eens hoeven te klagen.. :{
Het feit dat ik die gast flamede, was puur omdat hij niet goed las, maar wel meteen met het vingertje mijn kant op wees.

Ik vind een uitleg meer dan normaal als een topic gesloten wordt omdat iemand iets schijnbaar niet goed doet, maar een waarschuwing met uitleg niet krijgt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

[topic=496658/1/100]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oscar the Grouch
Slotje + OW voor creator
edit: OW is dus een Officiele Waarschuwing
de reden is flamen en schelden in je topic
en wat een slotje is, weet je inmiddels al.
Wat snap je daar niet aan?

Verder staat er in de FAQ uitleg over het kicken.
Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 16 mei 2002 14:29 schreef D2k het volgende:
[topic=496658/1/100]
offtopic:
ik kan je geen mail sturen met als onderwerp je sig. stageplaats dus :)
Add me even op ICQ wil je? Dan zal ik vanavond ofzo even kijken wat ik voor je kan betekenen. :)

[ontopic]
ehhh, niks eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Is het vandaag: "IK WIL GODVERDOMME MIJN GELIJK, WANT HOE DURF JE TE BEWEREN DAT MIJN TOPIC ZUIGT"-dag?

Is normaal beargumenteren of iemand aanspreken op een manier waar je zelf op aangesproken wil worden zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Natuurlijk zit er een lichte flamegevoeligheid in mijn topic; Als ik tevreden was over de MOD Sinterklaars, had ik niet eens hoeven te klagen..
gaan we schelden :? :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op donderdag 16 mei 2002 14:32 schreef obsidian het volgende:

[..]

offtopic:
ik kan je geen mail sturen met als onderwerp je sig. stageplaats dus :)
Add me even op ICQ wil je? Dan zal ik vanavond ofzo even kijken wat ik voor je kan betekenen. :)

[ontopic]
ehhh, niks eigenlijk.
<ot>
done tnx :*
</ot>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op donderdag 16 mei 2002 14:33 schreef Glimi het volgende:
Is het vandaag: "IK WIL GODVERDOMME MIJN GELIJK, WANT HOE DURF JE TE BEWEREN DAT MIJN TOPIC ZUIGT"-dag?

Is normaal beargumenteren of iemand aanspreken op een manier waar je zelf op aangesproken wil worden zo moeilijk?
rustig Glimi :)
ga maar wat Java topics oplossen in /14 ;)

verder voor de starter: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in je topic van verschillende kanten gehoord, dat het in het verkeerde forum stond. Er blijken ook een aantal zaken uit de manier van posten, die wijzen op dat je niet helemaal helder hebt hoe alles precies reilt en zeilt hier. Is niet zo erg hoor ;) , maar probeer dan wel naar (wijze) aanwijzingen te luisteren van wat langer rondlopende users. Vaak hebben ze goede suggesties :)

Nu staat je topic in ieder geval goed (in LA) dus dat zal niet zo'n probleem meer zijn. Er loopt echter wel nog een ander topic over Sinterklaas, maar ik vermoed dat je hier wel je klacht kwijt kunt.

Ow.. en nog een tip, probeer een houding als de mijne aan te nemen (qua vriendelijkheiddan hè) dan maak je meer kans dat je dialoog en antwoord op je vraag krijgt! :)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Allemaal schitterende adviezen, reacties etc. :) bedankt users !

Maar ik heb gewoon nog steeds geen antwoord van een MOD.

Ik vind het verwijzen naar een standaard stukje tekst, verschuilen achter de regels.

Dat ik iets niet goed doe, omhoog schoppen, ok, maar waarschuw me dan? De enige waarschuwing die ik kreeg heb ik ook opgevolgt. Niet meteen schoppen. Ik heb een dag gewacht en was benieuwd of iemand nu misschien wel een antwoord had.

Verwijzen naar de search is flauw: Daat stond over dit onderwerp niets in.
Verder mag ik toch wel meningen vragen?

Ik vind verder dat modjes er voor de gebruikers zijn. Om ze zo goed mogelijk te helpen, niet om zoveel mogelijk topics te sluiten. Je kunt hier je kont niet keren of je krijgt een slote met een OW omdat je zogenaamd "Flamed"...

Vreemde gang van zaken... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees je mail eens goed, daar staat in dat als je het oneens bent met de beslissing, dat je iemand moet mailen, en niet dat je hier moet komen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
*leest*

Hoe kan ik nou ruiken dat ik een mail krijg nav een OW. tering...wat een officieel gedoe allemaal...

waar is het misgegaan met de communicatie met gebruikers? :)

Naja....ik doe het wel op de officiele manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de FAQ staan duidelijk duidelijk de regels vermeldt over het zo genoemde schoppen/kicken, je kon volgens mij zelf wel bedenken dat met schoppen dus kicken wordt bedoelt waarover regels zijn. Na 2 minuten schoppen staat ongetwijfeld ook in de FAQ, dus LopeZ kon net zo goed jouw topic direct op slot gooien.

Lees trouwens [topic=489710/1/100] s.v.p.

En dat "schopen" was dus waarschijnlijk een tikfoutje van LopeZ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 17:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op donderdag 16 mei 2002 14:57 schreef kreator het volgende:
Maar ik heb gewoon nog steeds geen antwoord van een MOD.
Nou, here it comes :)
Ik vind het verwijzen naar een standaard stukje tekst, verschuilen achter de regels.
Dat is jouw mening, en het hebben + ventileren van een mening is je goed recht.
Of andere mensen het er ook mee eens zijn is natuurlijk een tweede, dat kun je afdwingen noch verwachten.
Dat ik iets niet goed doe, omhoog schoppen, ok, maar waarschuw me dan? De enige waarschuwing die ik kreeg heb ik ook opgevolgt. Niet meteen schoppen. Ik heb een dag gewacht en was benieuwd of iemand nu misschien wel een antwoord had.
Er wordt van je verwacht dat je op de hoogte bent van de regels de gelden op het forum, ten slotte ben je hier te gast.
Er werd ook vriendelijk verteld wat je niet moet doen.
Verwijzen naar de search is flauw: Daat stond over dit onderwerp niets in.
Verder mag ik toch wel meningen vragen?
Natuurlijk mag je meningen vragen.
Alleen komt het nog al eens voor dat mensen voor de 3035732ste keer over hetzelfde onderwerp meningen vragen. Dat is niet de bedoeling.
Ik vind verder dat modjes er voor de gebruikers zijn. Om ze zo goed mogelijk te helpen, niet om zoveel mogelijk topics te sluiten. Je kunt hier je kont niet keren of je krijgt een slote met een OW omdat je zogenaamd "Flamed"...
'Ik vind' dat is een mening.
Ik vind ook dat alle users de modjes moeten betalen, maar dat gebeurt ook niet :)
Wij zijn er niet in eerste instantie om te helpen (daar zijn alle andere users voor) wij zijn er om het forum en de discussies in goede banen te leiden.
Vreemde gang van zaken... :{
Wederom een mening.
Gelukkig dan maar dat je niet verplicht wordt om hier te komen.
Je wordt alleen wel verplicht dat _als_ je hier komt dat je je dan aan _onze_ regels houdt.

Uitlatingen als 'doe eens normaal' en 'baggerslotjes :r ' worden gewoon niet gewaardeerd.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Lieve Oscar,

Ik heb je verhaal goed doorgelezen.
Daarna heb ik het nog een keer goed doorgelezen.
(nu kun je niet meer zeggen dat ik het niet goed heb doorgelezen)

Dat je snapt dat ik een mening hebt, is interessant, ik heb er alleen nix aan.. :)

Ik lees echter nog niet waarom mijn topic is gesloten? Ik had de eerste keer echt niet door dat ze met schopen omhooggooien van een topic bedoelden. :{

Kun je niet gewoon mijn originele post weer openen? Het was een normale vraag. Ik zal er geen schopacties meer op doen en na de post nooooooit meer terugkomen, want de lol is er wel een beetje af voor mij hier. Ik ben allen benieuwd naar reacties op mijn vraag.

Uitlatingen als 'doe eens normaal' en 'baggerslotjes ' worden misshcien dan wel niet gewaardeerd, maar ze zijn vrijwel altijd te voorkomen als er een fatsdoelijke reply wordt gegeven met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:09 schreef kreator het volgende:
Lieve Oscar,

Ik heb je verhaal goed doorgelezen.
Daarna heb ik het nog een keer goed doorgelezen.
(nu kun je niet meer zeggen dat ik het niet goed heb doorgelezen)

Dat je snapt dat ik een mening hebt, is interessant, ik heb er alleen nix aan.. :)

Ik lees echter nog niet waarom mijn topic is gesloten? Ik had de eerste keer echt niet door dat ze met schopen omhooggooien van een topic bedoelden. :{

Kun je niet gewoon mijn originele post weer openen? Het was een normale vraag. Ik zal er geen schopacties meer op doen en na de post nooooooit meer terugkomen, want de lol is er wel een beetje af voor mij hier. Ik ben allen benieuwd naar reacties op mijn vraag.

Uitlatingen als 'doe eens normaal' en 'baggerslotjes ' worden misshcien dan wel niet gewaardeerd, maar ze zijn vrijwel altijd te voorkomen als er een fatsdoelijke reply wordt gegeven met uitleg.
Tja, lastig hè ;) Ik snap je frustratie prima hoor. Het komt er eigenlijk op neer dat volgens de normen van GoT je topic zonder verdere discussie is gesloten, omdat de reden (weer volgens GoT-normen) evident is. Het forum is enorm groot. De capaciteit is er simpelweg niet om ellenlange discussies te bouwen over het wel of niet redelijk zijn van het sluiten van een topic.

Ikzelf zie wel in waarom het is gesloten, maar dat is waarschijnlijk mede te danken door de lange tijd dat ik hier rondloop. Op een gegeven ogenblik ontwikkel je een soort zintuig hiervoor en kun je aan je water voelen wat er met een topic gaat gebeuren.

Jammer dat je zo snel je interesse voor GoT verliest. Ik weet zeker wanneer je GoT een kans geeft (en vooral je zelf wat tijd) je het best zal bevallen. Er heerst nu eenmaal een heel sterke cultuur die door het overgrote deel van de users gedragen en nageleefd wordt, simpelweg omdat gebleken is dat het het beste werkt op deze manier voor GoT.

Tipje? Lurken! Lees, lees en lees. (Posts en FAQ's etc etc)Het helpt ;)

Ik hoop dat je het een beetje aanvoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 16 mei 2002 16:37 schreef Chieltjuh het volgende:

[..]

Tja, lastig hè ;) Ik snap je frustratie prima hoor. Het komt er eigenlijk op neer dat volgens de normen van GoT je topic zonder verdere discussie is gesloten, omdat de reden (weer volgens GoT-normen) evident is. Het forum is enorm groot. De capaciteit is er simpelweg niet om ellenlange discussies te bouwen over het wel of niet redelijk zijn van het sluiten van een topic.
goed ingezien. Zeker als er dan ook gescholden wordt of een topic als [topic=489710] niet gelezen wordt, is discussie snel weg. "het is te voorkomen door normaal te reageren" dat kan ik ook omdraaien: Het is te voorkomen door je aan de regels te houden... Als iedereen z'n topic gaat schoppen, is het eind zoek.

Een ontzettend groot 'PC-problemen' forum zijn heeft zo z'n nadelen en dat is dat alles inderdaad een beetje gereguleerd moet worden.
Als je hiermee de sluitmessage bedoelt, dan heb je gelijk.. Het wordt je gewoon netjes gevraagd en daarna nog een keer. Dat wij niet weten dat jij niet snapt wat schoppen is, is geen reden.

Ik zou zo zeggen copy/paste de tekst van dat topic in een nieuw topic en schop dat niet en zeg even "na overleg in LA opnieuw gestart" met een linkje naar dit topic.

Met normaal vragen en antwoorden komen we een stuk verder...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Met normaal vragen en antwoorden komen we een stuk verder...
Idd... :)
Misschien komt het omdat ik vaak op Fok! post. Daar hangen de teugels vrij los.
Naja, Ik ben hier weer weg...m'n topique staat der weer.

Tx voor de uitleg, mensen!
Pagina: 1